Beantwoord

TV beeld bevriest te vaak

  • 28 May 2021
  • 9 reacties
  • 965 Bekeken

Tsja, als laatste redmiddel post ik hier mijn vraag cq klacht maar:

Mijn tv beeld bevriest elke avond wel 1 of meer keer. Soms kort, soms erg lang. Mijn lan kabel zit op poort 3 van de router. Oplossing bij lange bevriezing power en lan eruit, 10sec wachten, power erin, wachten tot mededeling 'geen lan’, dan lan er weer in.

Soms is dat ook geen oplossing, dan router opnieuw opstarten. Vinden de huisgenoten niet fijn.

Ik zie ook regelmatig dat de tv box naar een oudere firmware versie terug gaat, dan worden de letters in het menu vaag, bijna onleesbaar. En na een volgende keer vastlopen upgrade ie dan weer. 

Dit hele proces kost heel veel tijd. Tijd die ik liever niet aan T-Mobile besteed.

Kortom, ik begin het zat te worden. Is er iemand die een oplossing kan bieden? En niet eerst weer de hele riedel van bovengenoemde activiteiten gaat suggereren?

icon

Beste antwoord door Ginny 31 May 2021, 16:56

Bekijk origineel

9 reacties

Dag Ginny,

 

bedankt voor je reactie. Ik heb de tv-box nu direct op de poort 3 zitten. Zou je nog een keer een check willen doen?

En ik zou wel graag ook de tv op dezelfde lan kabel willen houden. Er komt dan een splitter weer tussen. Is dat helemaal niet mogelijk?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RensVer, je hebt het probleem zo te zien helemaal opgelost, goed bezig! Ik zie geen afwijkingen meer op de lijn en het signaal ziet er uitstekend uit. Ervaar jij dit ook zo aan jouw kant?

Dag Lisa, ik ben blij met je bericht! Ik heb de hdmi kabel gecheckt, en tijdelijk een andere lan kabel tussen de router en de tv box gedaan. Hoor graag of het signaal nu wel klopt..

 

Ik heb vanavond tot half 11 kunnen tv kijken, daarna bevroor het weer. Weer de hele riedel, na een kwartier heb ik dan weer beeld. helaas duurt dat maar een kwartier, dan loopt het weer vast.

 

TV box netjes in poort 3, in een directe verbinding. Ik vind dit echt een aanfluiting; Ziggo op de coax nooit problemen, T-Mobile op glas alleen maar hickups. Kunnen jullie hier nou echt niet iets aan doen?? 

Nog een symptoom: naar een andere zender schakelen levert 10 seconden zwart beeld. Verder na de 2e reset weer enorme haperingen, missende stukjes tekst. kortom, niet om aan te zien. 

Reputatie 6

Hoi @RensVer, ik had ontzettend gehoopt dat je met bovenstaande oplossingen geholpen was. Omdat dit niet het geval is, heb ik direct een monteur voor jou aangevraagd. Je zult binnen een kwartier een sms ontvangen met een link voor het maken van een afspraak. De monteur komt bij jou alles doormeten en bekijken om daarmee de oorzaak van dit probleem te achterhalen!

Nee. ik heb een paar dagen niet gekeken, de andere lan kabel zit er nog steeds in. En vanavond is het weer een en al bevriezingen. Ik zie in het menu onduidelijker letters, dus ik denk dat het kastje weer is teruggeschakeld naar een oudere firmware.

Router herstart en nu werkt het weer, maar de film niet af kunnen kijken. En terugkijken heeft geen zin want ik mag niet vooruitspoelen.

TV kijken met T-Mobile is geen ontspanning. Heel irritant. Kunnen jullie nog iets doen om me hier van te verlossen??

Reputatie 6

Hoi @RensVer, ik kan mij goed voorstellen dat dit geen ideale situatie is, ik help je dan ook graag verder! Ik heb jouw verbinding onder de loep genomen, daar zie ik dat het modem ruim veertien dagen online is. Het lijkt er dan ook op dat de reset die jij eerder hebt proberen uit te voeren, niet helemaal gelukt is. Zou je hem nogmaals willen uitvoeren middels volgende stappen:

  • haal het modem en de TV Box van de stroom
  • haal de internetkabel uit de TV Box
  • stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact
  • zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen
  • de TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden' krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box

In jouw verbinding kan ik ook de TV Box niet terugvinden. Er zijn wel apparaten aangesloten op poort drie, maar de TV Box zie ik hier niet terug. Zou je de kabel die tussen de TV Box en het modem loopt anders eens in poort vier willen stoppen? Het is belangrijk dat de TV Box een eigen poort heeft, dus deze poort niet opsplitsen door middel van een splitter. Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Reputatie 7

Hi @RensVer, super dat jij gelijk naar poort vier bent overgestapt! Ik zie de TV Box nu inderdaad terug in de verbinding en zie dat het TV signaal niet in orde is. Ik help jou dan ook graag verder om dit zo snel mogelijk te fixen. Om eerst jouw vraag te beantwoorden: het is zeker mogelijk om er weer een splitter tussen te plaatsen.

Soms is het haperende beeld makkelijker te verhelpen dan je zou denken. Ik wil dan ook aan jou vragen of jij kunt dubbelchecken of zowel de HDMI- als de internetkabel goed zijn aangedrukt? Als dit allemaal goed is aangedrukt, wil ik jou vragen of jij met een willekeurige andere internetkabel en HDMI kabel kunt testen of dit de boosdoener is. Mocht jij nou geen extra set kabels in huis hebben liggen, dan stuur ik deze graag kosteloos naar jou op. Zo kunnen wij nagaan of één van de kabels mogelijk defect is. 

Ik hoor heel graag of jij hier mee uit de voeten kunt en of dit het probleem oplost! Als dit haperende beeld blijft aanhouden, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Jij hoort namelijk gewoon volop van een goedwerkende TV te genieten en daar wil ik jou graag bij helpen! 😊

Reageer