Beantwoord

tv box

  • 12 January 2022
  • 25 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 2

Gisteren, 11-1-2022 contact geha

d met klantenservice ivm storing aan de tv box. Storing: beeld niet helder en de tv gids idem. Letters en cijfers worden slecht weer gegeven. 

Samen met klantenservice diverse instellingen aangepast en tevens de tip gekregen om zelf een aanpassing te doen met de hdmi aansluiting. 

Alles toegepast maar blijft dit toch weergeven. Soms spring alles weer goed.

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 January 2022, 11:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 2

@Opa hansje Als dit het zelfde is met wat ik zelf had is het gewoon je box opnieuw opstarten. Daarna heb je weer scherp beeld. Wel vervelend als je elke keer je box opnieuw moet opstarten. Maar het was bij mij een oplossing. 

Reputatie 2

Beste Jeroen033,

Dit heb ik ook diverse malen gedaan en inderdaad dan is alles weer goed. Maar ik heb 2 boxen en de andere heeft er geen last van. En ik mag aannemen dat dit niet de bedoeling is om steeds opnieuw op te starten.  Denk dat tmobile dit kan oplossen. 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, super dat je hiervoor aan de bel trekt! Top dat @Jeroen033 je ook al verder heeft geprobeerd te helpen. Ik kan me voorstellen dat het niet wenselijk is om deze herstart op wekelijkse basis uit te voeren, dus ik wil dat hier een structurele oplossing voor komt. Graag check ik of jij op de volgende manier een herstart uitvoert. Zou je de volgende stappen eens willen volgen of kunnen aangeven of jij dit riedeltje zelf al hebt uitgevoerd?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik zie trouwens dat jij twee TV Boxen in je bezit hebt. Speelt dit probleem zich op beide TV Boxen af of enkel op eentje? Ik heb ook de verbinding onder de loep genomen en dit ziet er verder tip top uit. Dit staat natuurlijk haaks op wat jij ervaart en laat zien, dus ik ga verder met je mee denken voor een oplossing.

Het probleem dat je omschrijft, kan te maken hebben met de resolutie. Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2, of 3) hebben een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Kan je aangeven wat er in beeld staat als je van HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50 of minder? Je kan dit dan eventueel aanpassen in het instellingen menu, naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kan me voorstellen dat dit nogal technisch klinkt, dus laat het vooral weten als je hier vragen over hebt. Ik hoop dat we dit samen kunnen fixen! 💪

 

Reputatie 2

@Lisa bedankt voor je goede omschrijving. Hier hebben we wat aan. Maar om dan toch ook met de deur in huis te vallen. Waarom is de kwaliteit van het oude platform beter dan het nieuwe platform ? Ik ben inmiddels terug gegaan naar het oude platform omdat daar de kwaliteit beter is. Ook een technisch verhaal om terug te kunnen gaan maar gelukkig ben ik wat technisch aangelegd. 

Reputatie 2

Beste Lisa,

Voordat ik een melding had gedaan via deze weg, heb ik contact gehad met klantenservice. Daar hebben we toen alle stappen doorgenomen zoals je hierboven opschrijft.  Mijn tv stond eerst op 1080i50. Deze hebben we toen overgezet naar 1080p50. Je collega heeft toen uitleg gegeven waarom. 

Gisteren de tv box in de woonkamer gereset.  Tot nu toe geen problemen maar dit zal niet lang duren denk ik.

 

Het klopt dat ik 2 boxen heb. Alleen de tv box in de woonkamer geeft probleem. 

 

Misschien kan je mij bellen?

 

Ik hoor van je.

Reputatie 7

Hi @Jeroen033, fijn om te lezen dat de omschrijving helder is! Het is niet zo dat het ene platform beter of minder goed is dan de andere. Wanneer klanten echt een mindere kwaliteit ervaren, dan spelen er vaak andere issues. Zo loopt er momenteel een onderzoek voor enkele klanten die zich op het nieuwe platform bevinden en een mindere kwaliteit ervaren. Wij hopen dan ook dat ook zij binnenkort van haarscherp beeld kunnen genieten. Weet jij voor nu voldoende? Je kan altijd bij mij terecht met je vragen en tof om te lezen dat jij zelf ook technisch onderlegd bent! 

Hi @Opa hansje, top dat je deze heldere terugkoppeling geeft! Heel fijn dat je al telefonisch bent verder geholpen door één van mijn collega's. Ik ben vanaf hier niet in de gelegenheid om je te bellen, dus ik help je met alle liefde verder via deze weg. Zou je het in dit topic aan willen geven zodra de problemen weer op komen spelen? Dan ga ik namelijk toch graag aankloppen bij de technische dienst met de vraag of hier een permanente oplossing voor kan komen. Zou je - zodra je dit issues weer signaleert - in een privébericht (door op mijn naam te klikken) een foto willen sturen van de sticker op de TV Box in de woonkamer? Dan heb ik de juiste informatie om door te spelen naar de technische dienst! 

Reputatie 2

Beste Lisa,

 

Afgelopen dagen is het goed gegaan maar nu is het weer ...…

Hierboven een foto van de tv gids de box zet ik zo door

Reputatie 2

Moderator edit: foto verwijderd, want er mogen geen privégegevens worden gedeeld in het openbaar!

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, heel goed dat je dit gelijk weer meldt! Zojuist ben ik ook op jouw privébericht teruggekomen. Merci voor de foto, zodat ik wist om welke TV Box het ging. Ik heb goed nieuws: ik heb de hulptroepen voor je ingeschakeld. Ik heb Guidion aangestuurd en jij krijgt hier zo dan ook een sms/e-mail over binnen met daarin de afspraaktool om een afspraak in te plannen. Ik ga duimen dat er snel een plekje vrij is in hun agenda. Houd jij ons hier op de hoogte, zodra jij bezoek hebt gehad van de monteur? Ik hoop dat jij vanaf dan weer van een perfecte kwaliteit kunt genieten! 💪

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Super!!!!

Kan deze monteur dan ook gelijk kijken naar de app van tmobile.  Wat daar heb ik ook heel veel problemen mee. Zie andere melding die ik hiervoor heb gedaan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Opa hansje, de monteur zal niet naar de app kijken, er wordt sec gekeken naar de tv-verbinding en de streamkwaliteit - en uiteraard naar de aangesloten TV Box. Dat gezegd hebbende, staat het je natuurlijk helemaal vrij om aan te geven waar je nog meer issues mee ervaart, dat kun je altijd voorleggen!

Reputatie 2

Beste Jason en Lisa,

Van de week is de monteur langs geweest.  Hij heeft alleen gekeken of de kabels goed zaten. Vervolgens heeft hij contact met jullie opgenomen voor een nieuwe tv box.  Deze van de week ook ontvangen.  Netjes geïnstalleerd en de oude retour gestuurd.

 

En ja wat denk je, deze morgen de tv aangezet en het beeld was gewoon  weer K...... Ik had precies het zelfde beeld als voorheen.

 

Ik ben in december overgestapt en sinds dien alleen maar problemen!!!!!!. Ik denk er nu ook over na om een klacht in te gaan dienen.

 

Bij deze wil ik jullie verzoeken om iemand langs te sturen die alles ga nalopen en doormeten. Ook zal deze monteur materiaal bij zich moeten hebben om eventueel iets te vervangen. Zo hoop ik alles te kunnen oplossen.

 

Wordt hier geen gehoor aan gegeven dan zal ik gaan overstappen naar een andere provider. 

Reputatie 2

O ja nog een aanvulling op mijn melding hierboven. Het beeld begin nu ook te stotteren.  Dus worden worden 4 a 5 keer herhaald. Dit is zowel op de tv box als de app. Wanneer ga alles nu eens goed functioneren???

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, wat ontzettend rot om dit te lezen! Weet dat ik hier heel graag werk van maak, want wij willen niets liever dan dat jij tevreden bent met jouw diensten. Ik ben dan ook gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en één van mijn collega's heeft gisteren direct een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst. Zij gaan hier  dan ook in duiken om te zien of er een monteur moet komen om dit te verhelpen of dat dit vanaf onze kant kan worden opgelost. Ik heb er als notitie aan toegevoegd of er nogmaals een monteur kan komen, maar zij zullen beslissen hoe dit het snelste wordt opgelost. 

Ik hoop dat wij jou binnen enkele dagen van een mooie update kunnen voorzien met een structurele oplossing, zodat jij weer helemaal tevreden bent. Als jij nog een extra punt hebt, noem die dan vooral. Die voeg ik dan graag toe aan het onderzoek, zodat alles wordt meegenomen. Er wordt echt alles aan gedaan om dit te verhelpen, excuses voor het ongemak! ☘

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Top op heden nog niks vernomen van de technische dienst😔. Hieronder een afbeelding van de storing van de tv box deze middag de 17de februari. 

 

 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, dankjewel voor de snelle reactie! Zou je nog kunnen aangeven welke handeling jij exact dient uit te voeren om het issue van de foutmelding tegen te gaan? Mijn collega is ook bezig met de resterende punten, dus zodra hier wat uitkomt dan laat ik dat aan jou weten. Er wordt aan gewerkt!  

Reputatie 2

Hi Lisa, mbt de tv box heeft het te maken bij het aanzetten van de tv. Ik zie dan gelijk dat het beeld helder is. Ik fan fan vervolgens in de tv gids en mijn gevoel wordt dan bevestiging. Slecht beeld.😥

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, super dat je dit nog hebt laten weten! Ik heb jouw heldere terugkoppelingen doorgegeven aan mijn collega. Dit moet namelijk verholpen worden. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Afgelopen week niks vernomen van  tmobile mbt mijn melding van storing.

Weet jij al iets meer?

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, zojuist ook in jouw andere topic laten weten dat ik goed nieuws heb! Guidion is opnieuw aangestuurd om te zorgen dat jij perfect beeld gaat krijgen op de TV Box. Voor de App is mijn collega nog druk bezig om dit op te lossen. Ik heb gevraagd of hij zo snel mogelijk een concrete status update met mij kan delen, zodat jij weet waar je aan toe bent. Ik laat het gelijk weten zodra ik wat doorkrijg!

Reputatie 2

Na een weekje vakantie en dus geen stress van ....... gisteren alles weer, na alles vernieuwd te hebben ( box, hdmi en internetkabel) alles opgestart en wat denk je.......🤨 gewoon slecht beeld ook de app doet niet wat hij moet doen. De tv gids wip hij niet laten ook niet na opnieuw installeren.  Ik weet het niet meer.

 

 

Reputatie 2

 

Reputatie 7

Hoi @Opa hansje,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik zie dat er contact is geweest met onze telefonische collega's, waarbij werd aangeraden om gebruik te maken van de HDMI Modus in de instellingen. Je kan deze vinden bij ‘account’, ‘instellingen’ en ‘resolutie’. Heb je deze stappen kunnen volgen en brengt dit verschil? Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 2

Hoi Lisa,

 

Alle stappen doorlopen maar zonder resultaat 😬

Reputatie 7

Kijk, wat een mega snelle reactie! Super dat je het gelijk hebt getest @Opa hansje, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit verschil zou uitmaken. Hopelijk heb jij genoten van je vakantie. Ik wil dat je weer net zo stressvrij wordt als tijdens je vakantie. Momenteel is door onze technische dienst bekendgemaakt dat dit issue van de ladende gids in de Smart TV App niet op korte termijn verholpen kan worden. Excuses voor deze uitkomt! Het slechte beeld dat ga ik in ieder geval toevoegen aan het onderzoek dat momenteel nog voor jou loopt. Zo kunnen mijn collega's dit ook meenemen, want dit dient zo snel mogelijk verholpen te worden. Als jij nog andere punten hebt, geef die dan ook zeker door. Ik doe namelijk mijn uiterste best totdat jij helemaal tevreden bent over de App!