Beantwoord

TV box Amino Aria 7x IR extender aansluiten?

  • 3 January 2022
  • 7 reacties
  • 2274 Bekeken

Goedemorgen,

Wij hebben tv en internet van T-mobile. Dit bevalt prima, echter hebben wij de tv box in een kast staan en komt het signaal van de afstandsbediening niet door het kastdeurtje heen. Het resultaat is dat de kastdeur open moet zijn om de box aan/uit te kunnen zetten dan wel te zappen. Wij dachten dit eenvoudig op te lossen door een IR extender met USB aansluiting aan te schaffen en in te pluggen. Helaas werkt dit niet (denk dat de box de extender niet herkent ofz). Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Voor ons is het zeer onwenselijk om de kastdeur constant open te hebben zodra wij tv willen kijken.

Groetjes,
Koen

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 16:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

De eerste optie geprobeerd en dat werkt! Kan nu mooi zappen met het kastdeurtje dicht :)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Koentjuh91,

Ik heb twee topics gevonden (deze en deze) waarin suggesties worden gedaan welke IR-extenders je zou kunnen proberen. Helaas is daar nooit een terugkoppeling op gekomen, maar hopelijk geldt hier: geen nieuws, goed nieuws. Deze topics gaan weliswaar over de Aria 610x, de voorloper van jouw tv-box, maar ze lijken technisch erg op elkaar, dus het zou zomaar kunnen werken. Als je ze online bestelt, kun je ze binnen twee weken terugsturen als het onverhoopt toch niet werkt.

Ik hoop dat het hiermee gaat lukken. Succes!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Koentjuh91, zoals @TMTV al heeft aangekaart, kun je inderdaad nog de opties die in dat topic genoemd worden proberen. De Aria 7x is qua specificaties en design 99,9 procent hetzelfde als haar voorloper de Aria 610x, met als enige verschil dat er een nieuwere chip in zit waardoor de processnelheid ietwat hoger ligt. Voor de rest zouden alle tips omtrent IR-extenders voor beide boxen hetzelfde moeten zijn. Veel succes, hopelijk werkt optie 1 wel!

Hoi @Koentjuh91,

Ik heb twee topics gevonden (deze en deze) waarin suggesties worden gedaan welke IR-extenders je zou kunnen proberen. Helaas is daar nooit een terugkoppeling op gekomen, maar hopelijk geldt hier: geen nieuws, goed nieuws. Deze topics gaan weliswaar over de Aria 610X, de voorloper van jouw tv-box, maar ze lijken technisch erg op elkaar, dus het zou zomaar kunnen werken. Als je ze online bestelt, kun je ze binnen twee weken terugsturen als het onverhoopt toch niet werkt.

Ik hoop dat het hiermee gaat lukken. Succes!

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik had de 2e optie al geprobeerd. Helaas zonder succes. Net de extender uit de 1e optie besteld. Hopelijk werkt dat. Houd jullie op de hoogte.

Reputatie 7

Hi @Koentjuh91, welkom op de T-Mobile Thuis Community! Super fijn om te lezen dat jouw abonnement tot nu toe goed bevalt. Wat balen dat de IR extender niet werkt. Heb je hier toevallig al contact voor opgenomen met de leverancier? Mogelijk zit er een foutje in de extender. Ik wil heel graag met je meedenken over een andere oplossing. Mocht de extender echt niet samengaan met de TV Box, dan zou ik je aanbevelen om gebruik te maken van onze T-Mobile TV App. In dit artikel lees je hier alle ins en outs over: 

Zo kan je namelijk draadloos tv kijken, zonder TV Boxen en kan de kastdeur te allen tijde dicht blijven. Is dit een idee? 😁

Goedemorgen,

Wij hebben tv en internet van T-mobile. Dit bevalt prima, echter hebben wij de tv box in een kast staan en komt het signaal van de afstandsbediening niet door het kastdeurtje heen. Het resultaat is dat de kastdeur open moet zijn om de box aan/uit te kunnen zetten dan wel te zappen. Wij dachten dit eenvoudig op te lossen door een IR extender met USB aansluiting aan te schaffen en in te pluggen. Helaas werkt dit niet (denk dat de box de extender niet herkent ofz). Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Voor ons is het zeer onwenselijk om de kastdeur constant open te hebben zodra wij tv willen kijken.

Groetjes,
Koen

Hi @Koentjuh91, welkom op de T-Mobile Thuis Community! Super fijn om te lezen dat jouw abonnement tot nu toe goed bevalt. Wat balen dat de IR extender niet werkt. Heb je hier toevallig al contact voor opgenomen met de leverancier? Mogelijk zit er een foutje in de extender. Ik wil heel graag met je meedenken over een andere oplossing. Mocht de extender echt niet samengaan met de TV Box, dan zou ik je aanbevelen om gebruik te maken van onze T-Mobile TV App. In dit artikel lees je hier alle ins en outs over: 

Zo kan je namelijk draadloos tv kijken, zonder TV Boxen en kan de kastdeur te allen tijde dicht blijven. Is dit een idee? 😁

Hoi Lisa,

Dank voor het antwoord. De extender werkt via de tv, dat heb ik getest. Wellicht werkt de extender niet via de Amino box. Zijn er bepaalde type extenders waarvan u zeker weet dat het werkt met de box? Het gebruik van de T-mobile app is onwenselijk aangezien deze altijd een halve minuut achter loopt. Zeer vervelend bij het bekijken van sportwedstrijden.

Reputatie 7
Badge +16

@Koentjuh91 Super dat de eerste optie werkt, thanks voor het delen van de oplossing en veel plezier met het dichte kastdeurtje! 😁