Beantwoord

tv box blauwe lampje helderheid

  • 15 May 2023
  • 7 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Voorheen kon ik de box het blauwe lampje minder fel laten branden weet iemand dat nog voor mij

icon

Beste antwoord door TMTV 31 May 2023, 12:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @anitha, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dat gaat jammer genoeg niet. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet helemaal heugen dat dit ooit wel gewerkt heeft, maar ik laat me graag verrassen! Welke TV Box heb je thuis in gebruik?

Reputatie 1

Heb altijd gewerkt dat je het blauwe lampje kan dimmen en ook dat de tijd erin staat alles is weg sinds update geluid is slecht en je kan niet meer doorspoelen tijdens live pauzeren wat voorheen allemaal wel kon is ook te lezen bij andere klanten 

Reputatie 7
Badge +6

Het kon voorheen wel, zie dit topic. Dit is bekend en T-Mobile werkt er hard aan om dit weer terug te krijgen. Als je daar niet op wil wachten en in het bezit bent van het oude model afstandsbediening (de linker op onderstaand plaatje) is er een tijdelijke workaround.

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een menu om een andere HDMI-ingang te kiezen, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar Front Panel Brightness, druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Je kunt kiezen uit Low, Middle, High en Off. Eventueel kun je zelfs kiezen voor een andere helderheid tussen bepaalde tijden. Bevestig met OK, druk daarna helemaal onderaan op SUBMIT. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!

Reputatie 7
Badge +16

Excuses, excuses! Ik denk dat ik de vraag niet helemaal begreep en op basis daarvan verkeerde conclusies trok. Ik had het idee dat je doelde op iets compleet anders dan het lampje dat het signaal aangeeft, sorry! @TMTV Dank voor deze zeer waardevolle bijdrage. Ik ga nog eens een bakje thee pakken om wakker te worden! 😉

Reputatie 1

bedankt voor de uitleg

Reputatie 1

En voor  doorspoelen live pauzeren  is daar geen truc voor 🤪🤪

Reputatie 7
Badge +6

@anitha Daarvoor heb ik helaas niks in mijn trukendoos. In het zenderoverzicht kun je zien bij welke zenders dit mogelijk is (te herkennen aan het Doorspoelen-icoontje). Het enige alternatief is (cloud-)opnemen. Dan kun je altijd doorspoelen.

Reageer