Beantwoord

TV box elke dag opstarten

• 14 January 2023
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

Beste allemaal,

Ik krijg sinds begin 2023 als ik de amino/tv opstart het volgende inbeeld.

“De TV-box is opnieuw opgestart. Druk op OK om te starten met TV-kijken”.

Als ik dan op OK druk op de afstandbediening dan komen de TV zenders als normaal in beeld.

De volgende dag krijg weer hetzelfde met bovenstaande melding. Dit dus bijna 2 weken.

Ik haal van mijn TV/Amino altijd geheel de stroom eraf met een schakelaar die alles in 1 keer uitzet. De volgende dag moet dus alles weer opgestart worden.

De TV-box is rechtstreeks met een kabel verbonden met het modem T54.
In 2022 ging alles goed. Heb een Glasvezel verbinding.

Dank alvast voor de reactie.
Marcel

icon

Beste antwoord door eric 14 January 2023, 19:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ja, dat is inderdaad sinds de laatste software update "as designed". Het is eigenlijk de bedoeling dat je de tv decoder niet stroomvoorziening maakt. Als je dat wel doet meldt de decoder dat op tv. Zo weten gebruikers dat na een software update de decoder opnieuw gestart was.

Ja, dat is inderdaad sinds de laatste software update "as designed". Het is eigenlijk de bedoeling dat je de tv decoder niet stroomvoorziening maakt. Als je dat wel doet meldt de decoder dat op tv. Zo weten gebruikers dat na een software update de decoder opnieuw gestart was.

Goedemiddag Eric, 

Wij lopen sinds enige tijd tegen de zelfde melding aan als Marcel. 

Zou je wellicht je uitleg wat kunnen uitbreiden? Ik begrijp niet helemaal wat ik kan doen om het probleem te verhelpen. De tv decoder heb ik aangesloten op de tv, internet en stroom. De tv zelf heb ik ook aangesloten op stroom. 

Reputatie 7
Badge +17

De oplossing is om de stroom van de decoder niet uit te zetten. In rust mode verbruikt dit bijna niets.

Reageer