Beantwoord

TV box elke dag opstarten

  • 14 January 2023
  • 20 reacties
  • 933 Bekeken

Beste allemaal,

Ik krijg sinds begin 2023 als ik de amino/tv opstart het volgende inbeeld.

“De TV-box is opnieuw opgestart. Druk op OK om te starten met TV-kijken”.

Als ik dan op OK druk op de afstandbediening dan komen de TV zenders als normaal in beeld.

De volgende dag krijg weer hetzelfde met bovenstaande melding. Dit dus bijna 2 weken.

Ik haal van mijn TV/Amino altijd geheel de stroom eraf met een schakelaar die alles in 1 keer uitzet. De volgende dag moet dus alles weer opgestart worden.

De TV-box is rechtstreeks met een kabel verbonden met het modem T54.
In 2022 ging alles goed. Heb een Glasvezel verbinding.

Dank alvast voor de reactie.
Marcel

icon

Beste antwoord door eric 14 January 2023, 19:04

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ja, dat is inderdaad sinds de laatste software update "as designed". Het is eigenlijk de bedoeling dat je de tv decoder niet stroomvoorziening maakt. Als je dat wel doet meldt de decoder dat op tv. Zo weten gebruikers dat na een software update de decoder opnieuw gestart was.

Ja, dat is inderdaad sinds de laatste software update "as designed". Het is eigenlijk de bedoeling dat je de tv decoder niet stroomvoorziening maakt. Als je dat wel doet meldt de decoder dat op tv. Zo weten gebruikers dat na een software update de decoder opnieuw gestart was.

Goedemiddag Eric, 

Wij lopen sinds enige tijd tegen de zelfde melding aan als Marcel. 

Zou je wellicht je uitleg wat kunnen uitbreiden? Ik begrijp niet helemaal wat ik kan doen om het probleem te verhelpen. De tv decoder heb ik aangesloten op de tv, internet en stroom. De tv zelf heb ik ook aangesloten op stroom. 

Reputatie 7
Badge +14

De oplossing is om de stroom van de decoder niet uit te zetten. In rust mode verbruikt dit bijna niets.

Ik haal m nooit van de stroom , maar heb t zelfde… wat nu?

Beste Eric,

Ik heb sinds de laatste uitrol van 11 april jl. precies hetzelfde probleem. De ene keer staat er: "de TV Box is opnieuw opgestart", de andere keer: “er is geen verbinding met de TV Box". Bovendien moet ik dan ook nog eens de TV Box ontkoppelen om geluid te krijgen via mijn tuner, want daar heb ik hem op aangesloten. Via de TV is het geluid er wel. Ik haal het modem en TV Box nooit van de stroom. Ik heb de klantenservice een week geleden daarover gebeld en het probleem zou aan de technische dienst worden doorgegeven. Helaas is het nog steeds niet opgelost. Heb ik misschien een nieuwe TV box nodig? Het is een Entone/Amulet van 2017.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Krulletje 1965 & @Trude, sorry voor de verlate reactie, ik wil jullie hier graag nog bij helpen!

 

@Krulletje 1965 opmerkelijk dat de TV Box ook deze melding geeft ondanks dat je ‘m nooit van het stroom afhaalt. Graag stuur ik je een ander model TV Box op. Zou je aan mij kunnen laten weten of dit heeft geholpen? Zo hebben we hopelijk een stukje nieuwe kennis waarmee weer andere klanten geholpen kunnen worden! 😃

 

@Trude als je de TV aanzet, schakelt de TV dan automatisch ook de TV Box aan? Oftewel: stel je zet de TV aan, zorgt de TV er dan voor dat de TV Box van een rood naar een blauw lampje verspringt? In dat geval heb ik de oplossing voor je, namelijk het aanpassen van de HDMI-modus in de TV box. Je vindt de instelling door in het menu van de TV Box te navigeren naar: Account --> Apparaat Instellingen --> TV Box. Vervolgens heb je de keuze uit standaard en HDMI modus 1-4. Graag raad ik je aan om eerst HDMI modus 2 uit te proberen, en anders HDMI modus 4. Ook de andere HDMI modussen kunnen dit probleem voor je oplossen. Meer over de HDMI modus lees je hier: Achtergrondinformatie HDMI modus.

Ik hoor graag of het je is gelukt!

De oude tv box werkt gewoon, sochtends staat ie alleen op stand-by (rood lampje) en dan doe ik m aan met de STB knop( dan wordt ie dus blauw ) en dan doe ik de tv aan en druk op OK voor opnieuw verbinding maken.

Je hebt me nu alleen een nieuwe tv box gestuurd die ik niet nodig heb…

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Krulletje 1965, goed dat je hierop terug komt! Een aantal collega’s en ik hebben het vermoeden dat er een fout in je TV Box zit omdat dit niet hoort te gebeuren als je de TV Box normaliter in stand-by hebt staan. Hier hebben we ook verder geen voor de hand liggende trucjes voor om het op te lossen. Mijn collega’s en ik verwachten dat je weer ongestoord kan genieten en de melding nooit meer zal zien met een nieuwe TV Box!

Oké, ik ga m aansluiten en proberen

Dankjewel voor je antwoord, Cal. Nee, de TV schakelt de TV Box niet in, ik moet eerst de Box inschakelen en daarna de radio of TV. Helaas zijn de HDMI modi niet op mijn TV Box geïnstalleerd, dus daar kan ik niets mee. Wel heb ik vanuit de Instellingen de TV Box gereset, maar het probleem blijft: als ik op OK klik om opnieuw te verbinden, krijg ik wel beeld, maar meestal geen geluid, en moet ik de TV Box van de stroom halen om dat op te lossen. Dus, wat nu? Kunnen jullie op afstand nog iets?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Trude, als je je tuner hebt losgekoppeld, werkt het geluid dan wel zoals het hoort?  

Hoi Tommie,

Ja, als ik dat doe heb ik wel geluid via de TV. Er is dus sinds 11 april een communicatiestoornis tussen de TV Box en de tuner. Daarvoor nooit een probleem mee gehad. 

Reputatie 7
Badge +9

@Trude bedankt voor het checken!

Omdat het eigen apparatuur betreft, kan ik daar helaas weinig aan doen. Wat ik wel kan doen is de TV Box vervangen voor een nieuwe, maar of dit het gaat oplossen durf ik niet te zeggen. Wat mij ook is opgevallen is dat je nog in bezit bent van een oud modem, deze kan ik ook voor een nieuwe vervangen. Je hebt ook nog een erg oud abonnement van ons, er zijn veel nieuwe contractmogelijkheden. Hiervoor raad ik je aan om onze sales afdeling te bellen, dit kan op 0800-0419. Wellicht gaat dit ook wat schelen in de kosten! Ik durf alleen niet te zeggen of dit de oplossing is voor de tuner. Het zou ook heel goed kunnen dat de nieuwe technology, het oude niet meer ondersteunt. Heel soms is hier nog een omweg voor te vinden, daar kan ik je alleen niet bij helpen. Ik hoor graag wat ik voor je kan doen!

Hallo Tommie, 

Het lijkt erop dat het af- en weer aankoppelen van de tuner heeft geholpen, want ik krijg nu meteen geluid. Het enige dat blijft is dat ik de eerste keer op een dag "opnieuw verbinden" moet bevestigen, maar daar is mee te leven. Een nieuwe box is dan nog niet nodig. Ik zal eens naar de nieuwe contractmogelijkheden kijken.

Heel veel dank voor je support!

Reputatie 7
Badge +5

Top @Trude, bedankt voor deze update en je moeite. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 😄

Oké, ik ga m aansluiten en proberen

Hai Cal,

ik heb de nieuwe tv box aangesloten en alles werkt!

tv box s ochtends aanzetten en dan de tv en die doet t dan meteen…super!

nog bedankt 

Ik heb sinds een hele lange tijd ook dit probleem. Eerst was het nog 1 keer per dag de tv box opnieuw opstarten voordat ik tv kon kijken. De laatste weken is het meerdere keren per dag en moet ik de box een paar keer herstarten voordat ik eindelijk tv kan kijken als het überhaupt lukt. Dit op de tv zowel beneden als boven. Vandaag is de box helemaal vastgelopen en kreeg ik m helemaal niet werkend. Hoe krijg ik dit opgelost? 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Fa22, heb je dit probleem bij beide TV Boxen of komt het alleen op één TV Box voor? Zou je eens het modem en de TV Box van de stroom willen halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Mocht het probleem hierna nog steeds voorkomen, dan kan ik de TV Boxen die je momenteel gebruikt voor je omwisselen voor de nieuwe Mediabox. Wel maak je nu gebruik van een korting waardoor je de TV Boxen gratis ontvangt. Deze korting komt te vervallen zodra ik de TV Boxen voor je omwissel. De Mediabox kost €2,50 per maand per box, ik kan in dit geval de kosten voor een periode van één jaar voor je vergoeden door een credit aan te maken van het totaalbedrag. Je zou in dat geval een vergoeding krijgen van €60 wat met de volgende factuur verrekend wordt. Laat je me weten als ik de omwisseling voor je in gang kan zetten? Dan ga ik hiermee aan de slag voor je! 

Reputatie 1

Ook bij mij start het tv-kastje een aantal keren vanzelf opnieuw op per dag sinds Odido. Het kastje staat na gebruik altijd op stand-by en nooit zonder stroom. Al geprobeerd te resetten, modem en kastje van het stroom gehaald maar niets helpt. Wat kan ik nog meer doen om dit vervelende gedoe te laten stoppen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tukster73, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik kan dit oplossen door je een nieuwe Mediabox op te sturen! Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Reageer