Beantwoord

tv box gaat op "error, er heeft zich..."

  • 24 October 2018
  • 12 reacties
  • 7283 Bekeken

tv box gaat regelmatig op error geen beeld en geluid. Het uit doen werkt niet. Het duurt meestal 10 a 15 minuten voor de box weer werkt. Ook blijft het beeld regelmatig hangen en er is dan geen geluid. het uit doen van de box helpt niet.stekkers uit en in de box geplaatst en de modem. Er is wel internet.
icon

Beste antwoord door Sander 27 October 2018, 11:33

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hi @paulakan

Hier help ik je graag bij. Bij lekker TV-kijken hoort geen foutmelding. Ik kijk mee!

Deze melding geeft aan dat er iets mis gaat tussen de TV Box en het modem. De snelheid is niet goed of het signaal komt niet goed aan. Zou je hierom de zes stappen van dit topic willen doorlopen: Blokbeeld.

Tof om te zien dat je al hebt uitgesloten dat het om een probleem van buiten gaat, aangezien internet wel goed blijft werken. Je kunt eventueel nog een speedtest doen om te controleren of het écht goed zit. Ik ben vooral benieuwd of er mogelijk nog apparatuur zit tussen de TV Box en het modem en of het helpt om een andere kabel of poort op het modem te gebruiken.

Houd je ons op de hoogte? 🙂
Hallo Sander,

Er zitten geen apparaten tussen het modem en de box. De afstand is nog geen 2 meter tussen de modem en de box. De speedtest geeft een foutmelding aan. Dit 2x geprobeerd en 2x een foutmelding gegeven.
Het geluid hapert bijna dagelijks een paar keer. Het is dan net alsof de tv onder water staat. Dat gebeurd ook als het menu op radio staat.
De kabel is nieuw. Ik heb sinds april een abonnement bij t- mobile, dus de kabel is ook van april. Ik heb de kabel van de modem naar de box langs gelopen en er zitten geen breuken of deuken in de kabel en klemt ook nergens tussen. Ik vermoed dat het probleem bij de box ligt maar ik heb eerlijk gezegd er weinig verstand van.

Vriendelijke groet,
Paula
Reputatie 7
Hi Paula, bedankt voor de informatie! Hoe heb je de speedtest uitgevoerd? Is dit bekabeld gedaan of via Wifi? Als de speedtest ook niet lukt dan zit de oorzaak misschien in de modem. Heb in de stappen die Sander eerder doorstuurde ook de fabrieksreset van de TV Box en de modem al geprobeerd (dit is wat anders dan de ze alleen van de stroom afhalen). Ik kan de resets eventueel ook op afstand uitvoeren om te kijken of dit de problemen verhelpt!
Hoi Brian,

Ik heb de speedtest via wifi uitgevoerd en de kabel nagekeken. Wat er ook zo af en toe gebeurd is dat de box s'nachts uit zich zelf aan gaat. Dan kom ik om 6 uur s'morgens beneden en staat de box aan. Daar ben ik niet blij mee want de box is een stroom vreter. Het komt niet door mijn katten die op de afstandbediening hebben gestaan (dat dacht ik de 1e x ook) daarom ligt de afstandbediening in een kastje.
Ja, ik heb de stappen van Sander geprobeerd. De box is nu niet meer op error geweest. Wel is het geluid nog steeds af en toe gek (bibberig) . Dat ligt niet aan de tv, want als ik een dvd kijk dan is het geluid goed en gelijkmatig.

Ik hoop dat je nu voldoende info hebt en dat het goed komt.
Vriendelijke groet,
Paula
Reputatie 7
Hoi @paulakan

Fijn dat de errormelding inmiddels tot het verleden behoort! Vanwege het geluidsissue heb ik voor de zekerheid nog een fabrieksreset van de TV Box uitgevoerd. Het viel mij op dat het geluid van de TV Box op 'Muted' stond. Maak je toevallig gebruik van externe geluidsapparatuur voor het geluid? Dan is het zaak dat we daar nog naar kijken. Met name naar de bekabeling tussen de TV Box en de versterker of soundbar. Klopt het dat het geluid van je dvd-speler via een andere kabel naar je TV of geluidsinstallatie gaat? Kun je die bekabeling eens omruilen? Wellicht dat je zo kunt achterhalen of uitsluiten waar het aan ligt!
Hoi Sander,

Er is geen versterker aangesloten aan de box of de tv. In de box zitten 3 kabels ,1 is de voeding, 1 naar het internet kastje, en 1 naar de tv. De dvd speler staat in verbinding met de tv en niet met de box.Het geluid is nog steeds af en toe onprettig. Zaterdag kon ik een programma op RTL 4 niet volgen van wegen het slechte geluid.
Ik denk nog steeds dat het niet bij mij ligt maar aan de box.

vriendelijke groet,
Paula
Reputatie 7
Hi Paula, excuses voor de late reactie! Op welke manier heb je de TV Box aangesloten? Is dit via een HDMI kabel? Is het voor jou mogelijk om met een andere HDMI kabel te testen? Mocht je deze niet hebben dan kan ik er één naar je opsturen. Ik hoor het graag!
Hoi Brian,

Dat klopt ,de tv is met een HDMI kabel aan gesloten. Ik heb maandag 12 november een andere HDMI kabel aangesloten omdat ik in eerdere reacties had gelezen dat ,dat misschien kon helpen.
Helaas is dit niet het geval. woensdag 14 november stond s'morgens om 6 uur de box weer aan. Ik weet heel zeker dat ik deze had uit gezet voor de nacht. Zondag 18 november om 21.07 uur veranderde het beeld op RTL 4 in blokjes, toen in zwart-witte korrels en toen ik over zapte naar een ander kanaal werd alles zwart. Behalve de informatie balk onder in beeld die aan geeft op welke zender de box staat en wat er te zien is.
Ik ben hier niet blij mee. Heb mijn favoriete serie gemist . Ben tot 21,30 uur bezig geweest om het beeld weer goed te krijgen door de stekkers er uit te halen, 10 min. wachten en vervolgens weer aansluiten en weer wachten tot alles weer is opgestart. maar niets hielp. Alle zenders geven zwart beeld en geen geluid. Ben teleurgesteld en naar bed gegaan.
De volgende dag deed de tv het weer maar op RTL 4 en 8 is het soms net of er Donald Duckjes praten ipv mensen. Dat is niet constant maar wel regelmatig en storend als ik naar een praat programma luister.

Vriendelijke groet,
Paula
Reputatie 7
Hoi Paula,

Bedankt voor je uitgebreide omschrijving. Ik heb jouw TV Box gecheckt en deze lijkt in orde, maar het klinkt alsof er iets mis is met jouw internetverbinding. Kun je een fabrieksreset op jouw modem uitvoeren? In dit topic lees je hoe je dat doet. Let wel op: hierdoor verlies je jouw zelf ingestelde instellingen, zoals een eigen Wifi-wachtwoord. Deze kun je uiteraard na het resetten weer instellen. Ik hoor graag de uitslag!
Hallo Sterre,

Iedere keer als ik advies van jullie opvolg ontstaat er een nieuwe probleem! Nu kan ik geen tv kijken!!!

Nu start de tv box niet op. Op de tv staat nu de volgende melding: UTP kabel niet goed aangesloten van de interactieve tv box. Vereerde poort.
De kabel zit in de juiste poort van het modem en de tv box heeft maar 1 poort dus kan niet verkeerd zitten. Weer voeding kabel los gemaakt van de tv box en het modem. Even wachten en waar aansluiten en na 10 min. opstarten. De tv box blijft de zelfde melding geven en ik kan geen tv kijken....

Ik ben nu al maanden in gesprek met jullie en het lost niets op. Jullie gaan er maar van uit dat de problemen hier bij mij zit maar dat is niet zo. Het zit bij jullie en in jullie apparaten. Ik ben het echt zat dit gezeur duurt al zo lang maar oplossen,zodat er geen problemen meer zij, is er niet bij.
Ik vind het knap waardeloos. Problemen voor veel geld !!!
En geen tv ......
Dit abonnement wordt echt niet verlengd of uitgebreid. Kan niet wachten tot dit contract verloopt zodat ik van dit ellendige gezeur af ben.
Ik heb genoeg echte problemen aan mijn hoofd met 2 kwetsbare kinderen en een stront vervelende en tegenwerkende ex man. Ik heb hier echt geen zin in en geen tijd voor.
Ik hoop wel dat u een beetje sneller reageert dan voorgaande keren. Nu zit ik zonder tv en als ik nu weer weken moet wachten op een reactie of misschien eindelijk eens een echte actie en al die tijd zonder tv moet zitten .....
De service is niet echt waar ik blij van wordt! Aan het lijntje gehouden .Meer van dat pappen en nat houden ipv echte oplossingen!
Reputatie 7
Hoi @paulakan,

We ontvangen meerdere meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kan maken van onze diensten. Op dit moment zijn we met man en macht op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In het volgende topic houden we je op de hoogte: Problemen Internet, TV en Vast Bellen T-Mobile Thuis 15-12-2018. Sorry voor het ongemak, we doen er alles aan om dit snel voor je op te lossen!

Reageer