Beantwoord

TV Box geeft geen beeld

  • 15 November 2022
  • 71 reacties
  • 1329 Bekeken

Reputatie 2

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 16 November 2022, 14:29

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 2

@Tommie van Odido, dank je. Kon inderdaad inloggen met mijn gmail account. 

Reputatie 6
Badge +2

@G246810 Goed dat je dit aankaart! Ik ruil graag jouw TV Box om voor onze nieuwe Mediabox. Op dit moment ontvang je €2,50 korting op de TV Box, deze komt te vervallen als ik de Mediabox bestel. Ter compensatie kan ik eenmalig voor een jaar een vergoeding van €30 voor je in het systeem zetten (12 x €2,50). Laat je mij weten of je hier akkoord mee bent? Dan ruil ik de boxen direct voor je om! 

Reputatie 2

Ik ga het vanavond uitproberen zodra ik thuis ben. Echter, mocht het fout gaan dan combineer ik dit liever tegelijkertijd met het aansluiten van de glasvezel in mijn huis. Daar kan ik een afspraak voor maken, maar ik wil eerst controleren of de aansluiting al beneden in de flat is aangebracht. Gisteren staken de glasvezels nog uit de grond voor de flat. Als dit nog steeds zo is, dan heeft het aanbrengen van een aansluiting in de woning geen zin. En gezien de problemen met de vorige, foutieve afmelding, wil ik dat niet nogmaals mee maken. 

Reputatie 2

Het is niet na een aantal uur. Het gebeurd een x aantal maal per uur. De automatische standby standen van de box en tv staan uit. De bix zit ook rechtstreeks op het modem.

Inmiddels hoef ik de box niet meer uit te zetten om weer beeld te krijgen, 20 seconden wachten is meestal wel genoeg om weer beeld te krijgen,alleen vslt het geluid in die 20 seconden ook wel een seconde of 2 uit.. Het is heel erg irritant. 

Reputatie 2

Toen ik terug kwam van vakantie stond het pakket dus tegen de deur aan. Gelukkig woon ik in een afgesloten flat, maar wren de buren ook op vakantie.

Na een paar dagen proberen in te loggen op het nieuwe kastje, is het vandaag (met dezelfde codes) eindelijk gelukt deze op te starten. Ik wil nu de oude terug sturen, maar de QR code staat niet in mijn Odido of in de app. Hoe los ik dit op? 

Reputatie 2

Nu 2 weken op de 1 GB glasvezelverbinding. Ik blijf echter de problemen met het tv-kastje houden, ook al “zit” ik in de "glasvezel-groep” met het kastje. Ik geef de tv-box een factory reset, die dan 2 tot 4 updates krijgt. Daarna moet ik inloggen met mijn tv en pincode. Ik heb dan 1 tot 2 dagen geen zwarte schermen. Daarna begint het weer. Eerst een fractie van een seconde en later steeds langer, tot het beeld na ongeveer 4 tot 7 dagen niet meer terugkomt en er opnieuw een reset uitgevoerd moet worden. 

Ik heb alles al geprobeerd, maar het enige dat ik niet kan veranderen is de tv box. Eigenlijk ben ik het wel helemaal zat. Ook door de “overgang” naar Odido die ik uit een krant moest vernemen. Alle mooie acties en abonnementen zijn helaas alleen voor nieuwe abonnees. Daarnaast zie ik in mijn overzicht dat ik slechts 3 maanden korting krijg op mijn glasvezelverbinding, terwijl ik een soortgelijk aanbod kreeg (zonder Breedbandwinkel cashback) als dit:

Helaas heeft Open Dutch fout op fout gestapeld waardoor ik afgesloten werd van de DSL-verbinding. Via T Mobile wel weer alles werkend gekregen door een nieuw abonnement af te sluiten. Dit was het snelste, maar alle kortingen waren verdwenen. Daarnaast was ook mijn glasvezel aanvraag verwijdert omdat ik deze opgezegd zou hebben. Dit was echter gebeurd in combinatie met het afsluiten van de DSL-verbinding, maar ik zou dezelfde voorwaarden krijgen als op het moment van bestellen in januari (!!). Ik blijf van kastje naar de muur gestuurd worden… 

Reputatie 2

Zonder te resetten had ik vanavond beeld en die viel niet meer weg. Morgen toch even contact zoeken met de klantenservice want de glasvezelkabels steken nog steeds uit de grond voor de flat. Ook in de meterkast op de galerij is niets aangebracht. Lijkt me niet handig om een monteur langs te laten komen voor iets wat niet aangesloten kan worden. 

Reputatie 6
Badge +2

@Bigoak Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil je graag helpen bij het vinden van een blijvende oplossing. 

Natuurlijk mag jij ook gebruik maken van onze nieuwe Mediabox, ik ruil deze met alle liefde voor je om! 

Mocht je willen kijken of we de Amino TV Box aan het werk kunnen krijgen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, bedankt voor de duidelijke informatie! Ik wil ook dat je zo snel mogelijk weer ontspannen tv kunt kijken. Ik heb dit meteen doorgestuurd naar onze techneuten. Zodra ik hier meer over weet, laat ik het weten. 

Reputatie 2

Krijg net een email dat er contact met me geweest is en in overleg een monteur sturen. Dit is zeer vreemd omdat ik niemand gesproken heb. Als dit wel het geval was geweest, dan had ik kunnen melden dat ik voorlopig overdag NIET thuis kan zijn. ik heb enkele projecten op mijn werk lopen waardoor ik niet zo maar even van weg kan blijven. Aangezien contact met de klantenservice meestal uren duurt, is het wellicht beter dat de monteur door jullie wordt afgezegd. 

@Tommie van Odido  ok, klinkt goed. I

wil graag de box vervangen. Please go ahead and process the box change, with the vergoeding van €30 that Theresa has mentioned. Thank you.

Reputatie 2

Ik ben een tijdje 's avonds niet thuis geweest, dus ook het niet kunnen ondervinden. Ik heb een Onkyo receiver/surround set aangesloten. Ik heb echter op geen van de overige aansluitingen (tv apps, DVD speler, Apple TV en WII) geen enkel probleem, alleen met de T-Mobile box. Het geluid valt niet weg, dat is juist het enige dat werkt. 

Het is om het even welke zender, NPO 1,2,3, 's ochtends bij het RTL 4 journaal, ESPN, Discovery/History channel, BBC 1 en 2, enzovoort.

De meest recente uitval van het beeld was zondag 22 januari ongeveer tussen 22:10 en 22:15 uur op ESPN 3 tijdens de NFL wedstrijd tussen Buffalo Bills en Cincinnati Bengals. Ik heb de box maar uitgezet en naar bed gegaan, want ik had geen zin om wederom allerlei handelingen uit te halen om het werkend te krijgen. Nadat ik de box uit gezet had en vanochtend weer aan, deed het beeld het weer.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben blij dat je tevreden bent met de Mediabox @Bigoak! De Mediabox zou wel naar de laatst bekeken zender moeten opstarten uit mijn hoofd.  

Reputatie 2

Ik krijg het niet voor elkaar om een privé bericht te sturen. Het bericht blijft in een upload loop staan, ik zie alleen 3 puntjes in het verstuur blok aan en uit gaan. 

Dit heb jij aangegeven in deze discussie (pagina 2):

Mijn gmail adres heb ik al een keer in een privegesprek met je gedeeld. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, ik had gehoopt dat na de overstap op glasvezel je hier helemaal geen last meer van zou hebben. Ik heb je voor de zekerheid en in alle hoop een nieuwe TV Box opgestuurd. Aan de acties kan ik jammer genoeg niks veranderen. Wat ik wel voor je kan doen is de gehele periode voor je vergoeden sinds je dit met je TV Box ervaart. Is dat een goed idee? 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @Bigoak! Ik heb je verbinding zojuist opnieuw bekeken en het internet signaal ziet er weer op en top uit. Wel kan ik momenteel de TV Box niet bereiken, het lijkt dus echt in de verbinding tussen het modem en de box te zitten. Zou je toch de bekabeling willen checken? Daarmee bedoel ik:

  • Verplaats de internetkabel die tussen de TV Box en het modem zit eens naar een andere lege LAN poort aan de kant van het modem. Haal vervolgens de internetkabel uit de TV Box. Haal het modem daarna kort van de stroom, en daarmee ook de TV Box. Wanneer het modem is opgestart, zet dan de TV Box op de stroom maar laat de internetkabel aan de kant van de TV Box eruit tot de box vraagt om de internetkabel. Als deze melding tevoorschijn komt, prik je de kabel weer in de TV Box. Heb je nu wel beeld?
  • Heb je anders de mogelijkheid de ethernetkabel tussen de TV Box en het modem te vervangen voor een ander exemplaar? Maakt dit verschil?

Dankjewel voor het testen, ik hoor het graag!

Reputatie 2

Die tv box zal retour komen want ik ben de komende 2 weken niet thuis om deze te ontvangen. Het aanbod is aardig en ik zou graag willen weten over welke periode je dan praat, maar ik zou in eerste instantie graag willen weten of de nieuwe box het wel blijft doen, ook na een upgrade. Dit wordt dan de 4e Amino box binnen dezelfde periode dat ik een Entone had. Deze moest ingeleverd worden tijdens de overgang van Vodafone thuis naar T Mobile thuis. Ik denk dat er toch binnen Odido gezocht moet worden naar alternatieven. 

Reputatie 2

Het liefste ontvang ik een ander merk box. Voorheen met de Entone had ik totaal geen problemen, maar die hebben jullie niet meer in gebruik. Aangezien ik al het andere al heb vervangen en een nieuwe netwerkaansluiting heb (glas ipv adsl) blijft alleen de box of de tv over. En de tv vervang ik liever pas over een paar jaar. 

Reputatie 2

oh, en de Amino box doet het nu weer (met af en toe zwart beeld) na bijna 24 uur uit te hebben gestaan

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

Ik heb de zelfde problem, please help!

Reputatie 7
Badge +8

@Bigoak Top dat je weer beeld hebt! Wat bedoel je precies met dan heeft het aanbrengen van de aansluiting in de woning geen zin? Bedoel je hiermee het glasvezelaansluitpunt (FTU)? Er is altijd een FTU nodig in de woning voordat de glasvezelkabels naar binnen kunnen worden getrokken. Ik zie dat de afspraak met de monteur van Guidion gepland staat over twee weken. Ik verwacht dat het in de tussentijd dan naar binnen is gebracht. Houd het voor de zekerheid ook goed in de gaten of dit inderdaad het geval is, dan weten we zeker of de afspraak met Guidion zin heeft of niet. Merci! 😁

Reputatie 2

Waarschijnlijk heb je gemeten op het moment dat bij mij de stroom van het netwerk af was vanwege het plaatsen van een slimme meter. Momenteel doet de tv box het weer. In de nacht van woensdag op donderdag is er waarschijnlijk iets op afstand gedaan want de box stond uit toen ik naar bed ging en aan dat ik uit bed kwam. Tevens de melding op het scherm dat ik op OK moest klikken omdat de box herstart was. 

Ik moet zeggen dat ik zeer ontevreden ben over deze box waarmee ik al diverse keren problemen heb gehad. Bijna iedere keer als er een update is, ben ik minimaal een half uur tot enkele dagen bezig om het weer probleemloos te laten draaien. Ook kreeg ik bij de vervanging van de vorige box een nieuw draadloos modem dat ik minder kan instellen dan de vorige. Zo kan ik het 2.4 GHz kanaal niet een andere naam geven als de 5 GHz. Hoewel de oude apparatuur automatisch verbind, wil ik eigenlijk toch controle hebben over de kanalen. 

Reputatie 7
Badge +5

Fijn om te lezen dat het weer werkt @Bigoak! Met het modem wat je gekregen hebt kan je zeker de wifinaam aanpassen en bandsteering uitzetten zodat je twee verschillende netwerken hebt. Je doet dit door in te loggen op het modem. Lukt het niet, dan kan ik het ook voor je doen. Geef vooral een seintje als je dat laatste graag hebt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, ik heb wat beters voor je! Via deze link kan je zelf een datum prikken met 1 van onze monteurs: Afspraak Inplannen. Hoop dat je een geschikte datum kan vinden. Voor nu een fijne dag gewenst.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bigoak, goed dat je aan de bel trekt, het liefst zie ik altijd zorgeloos van TV genieten! Daarom heb ik meteen je lijn uitgemeten en dit lijkt eigenlijk een groter probleem te zijn dat alleen de TV Box. Zo te zien is het signaal van je internetlijn namelijk niet helemaal in orde en hierdoor ontvangt de TV Box ook geen goed signaal.

Zou je kunnen controleren of de kabel tussen de internetaansluiting en het modem goed bevestigt is? Vervolgens raad ik je aan om een fabrieks reset uit te voeren op het modem: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Dit zou de instabiliteit moeten verhelpen, maar mocht je merken dat de TV Box nog een keer gek doet, zou je dan een foto van je internetaansluiting in het topic kunnen posten?

Hiermee verwacht ik het probleem bij de wortels voor je aan te kunnen pakken!

Reageer