Beantwoord

TV Box geeft geen beeld

  • 15 November 2022
  • 71 reacties
  • 1329 Bekeken

Reputatie 2

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 16 November 2022, 14:29

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bigoak, goed dat je aan de bel trekt, het liefst zie ik altijd zorgeloos van TV genieten! Daarom heb ik meteen je lijn uitgemeten en dit lijkt eigenlijk een groter probleem te zijn dat alleen de TV Box. Zo te zien is het signaal van je internetlijn namelijk niet helemaal in orde en hierdoor ontvangt de TV Box ook geen goed signaal.

Zou je kunnen controleren of de kabel tussen de internetaansluiting en het modem goed bevestigt is? Vervolgens raad ik je aan om een fabrieks reset uit te voeren op het modem: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Dit zou de instabiliteit moeten verhelpen, maar mocht je merken dat de TV Box nog een keer gek doet, zou je dan een foto van je internetaansluiting in het topic kunnen posten?

Hiermee verwacht ik het probleem bij de wortels voor je aan te kunnen pakken!

Reputatie 2

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

Ja, alle kabels zitten goed. Van het contact in de muur naar de router en van de router naar het modem. Ik kan momenteel geen foto's plaatsen omdat ik nog op mijn werk ben en dat voorlopig nog wel het geval zal zijn omdat ik na werktijd een switch moet programmeren. Nogmaals ik had geen last tot halverwege vorige week en er is niets verandert aan de bekabeling. Er zijn geen kinderen of huisdieren die iets aan de bekabeling hebben kunnen doen. De factory reset heb ik al 3x uitgevoerd zonder resultaat. 

Reputatie 7
Badge +16

@Bigoak Ben je vanavond of morgen in de gelegenheid om toch een foto te plaatsen van de installatie thuis? Daarmee kunnen we bepaalde, belangrijke zaken uitsluiten. Alvast bedankt!

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @Bigoak! Ik heb je verbinding zojuist opnieuw bekeken en het internet signaal ziet er weer op en top uit. Wel kan ik momenteel de TV Box niet bereiken, het lijkt dus echt in de verbinding tussen het modem en de box te zitten. Zou je toch de bekabeling willen checken? Daarmee bedoel ik:

  • Verplaats de internetkabel die tussen de TV Box en het modem zit eens naar een andere lege LAN poort aan de kant van het modem. Haal vervolgens de internetkabel uit de TV Box. Haal het modem daarna kort van de stroom, en daarmee ook de TV Box. Wanneer het modem is opgestart, zet dan de TV Box op de stroom maar laat de internetkabel aan de kant van de TV Box eruit tot de box vraagt om de internetkabel. Als deze melding tevoorschijn komt, prik je de kabel weer in de TV Box. Heb je nu wel beeld?
  • Heb je anders de mogelijkheid de ethernetkabel tussen de TV Box en het modem te vervangen voor een ander exemplaar? Maakt dit verschil?

Dankjewel voor het testen, ik hoor het graag!

Reputatie 2

Waarschijnlijk heb je gemeten op het moment dat bij mij de stroom van het netwerk af was vanwege het plaatsen van een slimme meter. Momenteel doet de tv box het weer. In de nacht van woensdag op donderdag is er waarschijnlijk iets op afstand gedaan want de box stond uit toen ik naar bed ging en aan dat ik uit bed kwam. Tevens de melding op het scherm dat ik op OK moest klikken omdat de box herstart was. 

Ik moet zeggen dat ik zeer ontevreden ben over deze box waarmee ik al diverse keren problemen heb gehad. Bijna iedere keer als er een update is, ben ik minimaal een half uur tot enkele dagen bezig om het weer probleemloos te laten draaien. Ook kreeg ik bij de vervanging van de vorige box een nieuw draadloos modem dat ik minder kan instellen dan de vorige. Zo kan ik het 2.4 GHz kanaal niet een andere naam geven als de 5 GHz. Hoewel de oude apparatuur automatisch verbind, wil ik eigenlijk toch controle hebben over de kanalen. 

Reputatie 7
Badge +5

Fijn om te lezen dat het weer werkt @Bigoak! Met het modem wat je gekregen hebt kan je zeker de wifinaam aanpassen en bandsteering uitzetten zodat je twee verschillende netwerken hebt. Je doet dit door in te loggen op het modem. Lukt het niet, dan kan ik het ook voor je doen. Geef vooral een seintje als je dat laatste graag hebt!

Reputatie 2

Zijn er echt geen andere tv-boxen dan die $^$#^&& Amino? Ik ben na een update wederom 3 dagen bezig geweest om de box weer zonder onderbreken te laten werken. Firmware nogmaals geupdate, box zonder spanning, netwerkkabel in een andere poort, box uiteindelijk gereset en daarna nogmaals enkele minuten zonder spanning gelaten.

Het is zeer irritant om dit na iedere update te moeten doen.Mede omdat niet iedere keer dezelfde handeling een oplossing bied...

Reputatie 7

Hi @Bigoak, als er een andere TV Box was, dan stuurde ik die met liefde jouw kant op! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is na elke update. Klopt het dat het nu weer zonder problemen werkt? Ik hoor graag wat er precies gebeurt na een update, zodat ik kan kijken of hier een oplossing voor is. Bedoel je met onderbrekingen dat het beeld dan bijvoorbeeld wegvalt? 

Reputatie 2

Het is nog steeds niet opgelost. Ik weet niet wat er gebeurd na een update.

Ik krijg ineens een zwart beeld, terwijl ik nog wel geluid heb. Als ik de box reset met het knopje op de achterkant, dan start de box op met het upgraden van de firmware. Na de update krijg ik eens om de x aantal uren (varieert) wederom een zwart beeld. Er zijn hier dan 3 mogelijke oplossingen voor:

  • box naar standby, 10 seconden wachten en weer aan zetten. 
  • box op zijn kop leggen, paar seconden wachten en weer normaal zetten. Tijdens de 2e keer omdraaien krijg ik weer beeld.
  • voeding uit de box, 10 seconden wachten en weer erin doen. Wachten tot ik weer geluid heb, box op standby en weer aan. Krijg nu de melding dat de box herstart is en of ik op OK wil drukken.

Iedere keer is het een andere oplossing. Zeer vervelend. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bigoak, bedankt voor het doorgeven, daar hebben we zeker wat aan! Wellicht dat deze opmerking totaal niet relevant is maar omdat wij geen problemen kunnen meten en je aangeeft dat je na een x aantal uur geen beeld maar wél geluid ontvangt: is er toevallig op je TV iets van een screensaver optie aan die na een x aantal uur het beeld uitschakelt? Hiervoor zou je de instellingen van de TV zelf moeten doorzoeken. 

De TV Box schakelt na vier uur volledig uit als je geen enkele handeling uitvoert, maar omdat je wel geluid ontvangt lijkt mij hier geen sprake van.

Daarnaast neem ik ook aan dat je de TV Box direct op het modem hebt aangesloten, of heb je dit via een omweg gedaan zoals stroomnetadapters of een eigen router/switch?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 2

Het is niet na een aantal uur. Het gebeurd een x aantal maal per uur. De automatische standby standen van de box en tv staan uit. De bix zit ook rechtstreeks op het modem.

Inmiddels hoef ik de box niet meer uit te zetten om weer beeld te krijgen, 20 seconden wachten is meestal wel genoeg om weer beeld te krijgen,alleen vslt het geluid in die 20 seconden ook wel een seconde of 2 uit.. Het is heel erg irritant. 

Reputatie 7

Hi @Bigoak, heel fijn dat je dit nog kon aangeven! Ik wil ervoor zorgen dat beide issues heel rap worden verholpen. Maak je toevallig ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, heb je ook last van wegvallend geluid als je deze apparatuur loskoppelt? En ervaar je dit bij elke zender of bij specifieke zenders? Heb je toevallig een voorbeeld van een programma die je op dat moment keek (inclusief de zender, de datum en het tijdstip? Ik wil heel graag met zoveel mogelijk informatie aankloppen bij onze technische dienst. Merci alvast!

Reputatie 2

Ik ben een tijdje 's avonds niet thuis geweest, dus ook het niet kunnen ondervinden. Ik heb een Onkyo receiver/surround set aangesloten. Ik heb echter op geen van de overige aansluitingen (tv apps, DVD speler, Apple TV en WII) geen enkel probleem, alleen met de T-Mobile box. Het geluid valt niet weg, dat is juist het enige dat werkt. 

Het is om het even welke zender, NPO 1,2,3, 's ochtends bij het RTL 4 journaal, ESPN, Discovery/History channel, BBC 1 en 2, enzovoort.

De meest recente uitval van het beeld was zondag 22 januari ongeveer tussen 22:10 en 22:15 uur op ESPN 3 tijdens de NFL wedstrijd tussen Buffalo Bills en Cincinnati Bengals. Ik heb de box maar uitgezet en naar bed gegaan, want ik had geen zin om wederom allerlei handelingen uit te halen om het werkend te krijgen. Nadat ik de box uit gezet had en vanochtend weer aan, deed het beeld het weer.

Reputatie 2

Momenteel moet ik het kastje iedere keer van de spanning halen en weer aansluiten nadat ik van zender ben veranderd. Uit frustratie nogmaals geprobeerd met een hard reset, dus via het knopje naast de voeding. De box begon met het installeren van 3 updates. Echter zonder resultaat. Ik wil graag een definitieve oplossing want ik ben eigenlijk dit helemaal zat. Ik ben al bezig om naar andere leveranciers te kijken want dit is niet echt ontspannen tv kijken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, bedankt voor de duidelijke informatie! Ik wil ook dat je zo snel mogelijk weer ontspannen tv kunt kijken. Ik heb dit meteen doorgestuurd naar onze techneuten. Zodra ik hier meer over weet, laat ik het weten. 

Reputatie 2

Krijg net een email dat er contact met me geweest is en in overleg een monteur sturen. Dit is zeer vreemd omdat ik niemand gesproken heb. Als dit wel het geval was geweest, dan had ik kunnen melden dat ik voorlopig overdag NIET thuis kan zijn. ik heb enkele projecten op mijn werk lopen waardoor ik niet zo maar even van weg kan blijven. Aangezien contact met de klantenservice meestal uren duurt, is het wellicht beter dat de monteur door jullie wordt afgezegd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, ik heb wat beters voor je! Via deze link kan je zelf een datum prikken met 1 van onze monteurs: Afspraak Inplannen. Hoop dat je een geschikte datum kan vinden. Voor nu een fijne dag gewenst.

Reputatie 2

Ik heb geen tijd om overdag thuis te zijn. Op welke vestiging ik ook zit, het is minimaal 1 uur rijden, dus even tussen door naar huis kost me 3 uur. Ook weet ik nooit wanneer ik 's avonds naar huis ga. Daarnaast weet ik niet wat een monteur kan doen wat ik niet al gedaan heb:

  • reset van de box naar fabrieksinstellingen
  • vervangen HDMI kabel
  • vervangen netwerk kabel
  • netwerk kabel op andere poort
  • HDMI kabel rechtstreeks op de tv 
  • AVR speler vervangen

Het enige dat al deze oplossing in gemeen hebben, is de speler. Ik heb met de oude Entone nooit problemen gehad en dit is al de 2e Amino met dit probleem. Dus als je nog een oude Entone hebt liggen, dan gebruik ik die graag.

Reputatie 2

Hi Bigoak,

Ik las dat je een Apple TV hebt aangesloten. Is het niet mogelijk om de T-mobile TV app daarop te installeren? Via deze app kan je ook prima TV kijken. De inloggegevens (klant# en 4-cijferige code) kan je vinden als je inlogt op je T-mobile account, https://www.t-mobile.nl/login.

Succes & have a nice weekend.

 

Groeten,
Bitmans (medeklant).

Reputatie 2

Hallo Bitmans,

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik kijk nu al via de T-Mobile app op de televisie. Echter loopt deze achter. Ik krijg af en toe al een goal alert op de telefoon voor een wedstrijd die ik zit te kijken. 5 seconden later zie ik dan dat doelpunt. Is niet echt "live”

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bigoak ,

Guidion monteurs werken ook op zaterdag, dus dat is ook nog een mogelijkheid. Als je graag een oplossing wilt zal een monteurs bezoek daar zeer waarschijnlijk voor nodig zijn. Wil of kan je dat niet, zal de situatie zou blijven en komen T-Mobile en jij nooit tot een oplossing.😉

Reputatie 2

Op zaterdagochtend doe ik mijn weekboodschappen en 's middags ben ik vrijwilliger op een sportclub. Dus zterdag is ook geen optie. 

Maar ik lees nog steeds niet wat een monteur meer kan doen dan ik. Moet hij/zij constateren dat het beeld inderdaad wegvalt? Dat kan nog wel eens nutteloos zijn omdat het niet altijd direct gebeurd. Soms na 5 minuten, soms na anderhalf uur. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bigoak 

Op zondag heb je natuurlijk ook geen tijd? Als je op de link geklikt had, had je dat namelijk ook gezien, dat zelfs zondag mogelijk is. Maar wel schreeuwen en niet aan een oplossing willen meewerken. Het wordt dan in jouw situatie onmogelijk over te gaan naar een andere aanbieder. Je kan namelijk nooit, dus opnieuw aansluiten kan dan ook niet.

Wij weten niet wat een monteur kan doen/ meten of vervangen tijdens zijn bezoek. Dus je wenst gewoon niet mee te werken aan een oplossing. Dat is niet erg, zeg dat gewoon . Dan zit je, je tijd uit en gaat over. 

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad,  het moet een lokaal probleem zijn, dat los je niet op afstand op. Wel moderators en klantenservice medewerkers bezig houden maar als ze actie nemen de deur dicht gooien?

Het blijft een technisch product en t-mobile is heel schappelijk, zelfs als eventueel blijkt dat het probleem echt in een woning / eigen LAN zit wordt nagenoeg nooit een factuur voor de monteurs gestuurd. Dus het kan geen kwaad die afspraak in te plannen.

Reageer