Beantwoord

TV Box geeft geen beeld

  • 15 November 2022
  • 71 reacties
  • 1348 Bekeken

Reputatie 2

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 16 November 2022, 14:29

Bekijk origineel

71 reacties

al 3 weken een nieuwe tv box , alleen maar de npo zenders. 3 keer naar de technische dienst doorgezet wordt niet opgelost. Alleen smoesjes , er zou een grote landelijke storing zijn ja,ja of het apparaat moet 24 uur warm draaien nou ja zeg. HOPELOOS

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stedum65, goed dat je dit aankaart, dit moet snel opgelost worden! Ik zie dat er een aantal dagen geleden een aantal aanpassingen aan je TV profiel zijn gedaan. Kan je proberen om de TV Box kort van het stroom af te halen en om de TV box direct bekabeld aan te sluiten op het modem? Om het ge-update TV profiel op te halen kan het namelijk helpen om de TV Box direct op het modem aan te sluiten in plaats van op je eigen router/switch. 

Ik verwacht dat je hiermee snel verder kan komen. Hoe dan ook sta ik voor je klaar! 🙂

Reputatie 2

Tijd niet hier geweest, maar het probleem zit toch echt in de Amino tv box. Door een fout van de aannemer die de glasvezel aanlegt, werd mijn aanvraag voor een glasvezelverbinding als afgerond in het systeem gezet en daardoor meteen de DSL-verbinding afgesloten. Helaas betrof het alleen de verbinding tussen verschillende kasten in de wijk en niet de verbinding naar mijn woning. Hierdoor had ik dus geen internet en geen tv meer. 

T Mobile heeft dit snel en goed opgelost, alleen door mij te voorzien van een nieuw abonnement omdat de oude op geen enkele manier meer te activeren was en zeker niet op korte termijn. Met een nieuw abonnement krijg je ook een nieuw TV-kastje en……….  3 maanden geen enkel probleem meer tot gisteren. Gisteren is er een update geweest waardoor sinds vanochtend het kastje wederom wel geluid, maar geen beeld meer geeft, ook niet nadat ik even de voeding van het kastje heb gehaald. Vanavond als ik thuis ben zal ik even de hard reset (via het knopje op de achterkant) doen, maar ik ben bang dat het wederom niet lang duurt voordat het beeld weer verdwijnt.

T Mobile moet toch echt op zoek naar een ander leverancier voor de tv box. En voor degene die nu gaan melden dat ik een monteur langs moet laten komen: binnenkort wordt eindelijk de glasvezelverbinding aangesloten door een monteur. Ik hoop dat dan ook meteen naar het probleem met het kastje kan kijken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, goed dat je dit opnieuw aankaart.

Ik lees graag of de harde factory reset geholpen heeft. Zo niet, stuur ik je graag een nieuw TV Box op! 

Reputatie 2

Ik ga het vanavond uitproberen zodra ik thuis ben. Echter, mocht het fout gaan dan combineer ik dit liever tegelijkertijd met het aansluiten van de glasvezel in mijn huis. Daar kan ik een afspraak voor maken, maar ik wil eerst controleren of de aansluiting al beneden in de flat is aangebracht. Gisteren staken de glasvezels nog uit de grond voor de flat. Als dit nog steeds zo is, dan heeft het aanbrengen van een aansluiting in de woning geen zin. En gezien de problemen met de vorige, foutieve afmelding, wil ik dat niet nogmaals mee maken. 

Reputatie 2

Zonder te resetten had ik vanavond beeld en die viel niet meer weg. Morgen toch even contact zoeken met de klantenservice want de glasvezelkabels steken nog steeds uit de grond voor de flat. Ook in de meterkast op de galerij is niets aangebracht. Lijkt me niet handig om een monteur langs te laten komen voor iets wat niet aangesloten kan worden. 

Reputatie 7
Badge +8

@Bigoak Top dat je weer beeld hebt! Wat bedoel je precies met dan heeft het aanbrengen van de aansluiting in de woning geen zin? Bedoel je hiermee het glasvezelaansluitpunt (FTU)? Er is altijd een FTU nodig in de woning voordat de glasvezelkabels naar binnen kunnen worden getrokken. Ik zie dat de afspraak met de monteur van Guidion gepland staat over twee weken. Ik verwacht dat het in de tussentijd dan naar binnen is gebracht. Houd het voor de zekerheid ook goed in de gaten of dit inderdaad het geval is, dan weten we zeker of de afspraak met Guidion zin heeft of niet. Merci! 😁

Reputatie 2

Ik heb die afspraak gemaakt omdat er in de meterkast nu wel een aansluitpunt zit. Wel vreemd want de glasvezel steken aan de voorkant van de flat nog uit de grond. Als er geen aansluitpunt was geweest, dan had die afspraak geen zin gehad. Dat bedoel ik.

Ben overigens weer 2x geen beeld en 1 reset naar fabrieksinstellingen verder. Hier moet echt een oplossing voor komen want het kastje iedere keer vervangen is geen oplossing. Ik heb het iedere keer na een firmware upgrade. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bigoak, goed dat je weer contact opneemt voor je TV Box! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Ik krijg nu de melding dat mijn klacht is opgelost na ons gesprek. Ik vind dit heel vreemd want:

  • ik heb geen gesprek met iemand gehad over mijn probleem
  • het probleem was vanochtend nog niet opgelost. Ik moest het nieuws via de app op de tv kijken

Natuurlijk kan ik tv blijven kijken via de app, maar hier zit toch minimaal zo'n 10 seconden vertraging op. Vooral lastig bij live evenementen of sport wedstrijden. Dit zijn de voornaamste zaken die ik via de box kijk. 

Tevens kan de tv box wederom vervangen worden, maar zolang dit de Amino is, is dit een oplossing tot de volgende firmware upgrade. Met de “oude” Entone heb ik deze problemen nooit gehad. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, het lijkt er op dat je in de verkeerde TV groep zat, dit hebben ze hersteld.

Kan je de TV Box voorzien van een harde reset? Dit doe je zo:

 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Hierna moet je opnieuw inloggen en zal het als het goed is goed moeten gaan. 10 seconden vertraging is niet gewoonlijk bij onze TV app. Heb je de tv bekabeld verbonden of via wifi?

 

Reputatie 2

Eh, ik weet niet of je de berichten hierboven hebt gelezen maar ik weet hoe de tv box eruit ziet en zeker hoe ik een reset moet uitvoeren. Na mijn reset moest ik opnieuw inloggen, maar dat kon niet direct omdat ik zonder het in te stellen in een keer een tweestaps verificatie moest gebruiken (en ik lees dat ik dit niet meer kan terug zetten). Helaas was mijn telefoon bezig met een update, dus ik moest aardig lang wachten. 

De tv is via een LAN kabel aangesloten en misschien overdrijf ik wel met 10 seconden, maar ik krijg vaak genoeg op de telefoon een doelpunt melding terwijl op tv de aanval nog moet beginnen.

Vraag blijft, hoe ben ik in de verkeerde tv groep beland? En wat zijn de verschillen

Reputatie 2

Helaas, vanochtend wederom een zwart beeld en alleen geluid. Het probleem zit echt in de Amino box als ik de berichten via Google mag geloven.  

Reputatie 7
Badge +9

@Bigoak gebruik je toevallig Flashscore? Ik weet namelijk dat zij altijd sneller zijn dan dat wij op tv kunnen zien. 

Je bent in de verkeerde TV groep beland omdat er een netwrkmigratie plaats gaat vinden, de overstap van DSL naar glasvezel. Op dit moment kan ik je TV Box ook niet omruilen, de overstap naar glas moet eerst voldaan zijn voordat ik aanpassingen kan doen. Ik zie alleen dat de TV Box nog steeds in de verkeerde groep staat. Dit zal ook met de overstap dan goed staan. Is het tot die tijd nog te doen met de TV app?

Reputatie 2

Ik gebruik FotMob, maar dat terzijde. De problemen ontstaan iedere keer na een firmware upgrade, niet omdat ik een glasvezel verbinding heb aangevraagd. Ik kan best wachten tot de glasvezel is aangesloten, maar het is vooral 's ochtends lastig als ik het journaal van 6:30 uur kijk en dan over moet schakelen naar de tv app omdat het beeld wegvalt. 

Mocht na de omschakeling naar glas het beeld nog steeds wegvallen en de box vervangen moet worden, is dat dan nog steeds zo'n $^#&#@ Amino of een ander merk? ik had voorheen een Entone waar ik nooit problemen mee had, tot die het na 5 jaar gebruik opgaf (defect voedingsonderdeel in de  tv box). 

Reputatie 7
Badge +9

@Bigoak op dit moment hebben we alleen de Amino TV Boxen, echter dit euvel hoort zich niet voor te doen. De Entone Tv Boxen kunnen we niet meer leveren. 

Reputatie 2

Afgelopen vrijdag was de monteur van Gideon er om de glasverbinding tot stand te brengen. Hij kon echter niets doen omdat er geen signaal op de verbinding in de meterkast staat. Volgens mij moeten de vezels nog in de algemene kast afgemonteerd worden. Ze komen nog steeds voor de flat uit de grond:

 

In de tussentijd zit mijn kastje nog steeds in de verkeerde groep waardoor deze momenteel onbruikbaar is. Is er enige mogelijkheid dat dit aangepast wordt? Ik heb weinig vertrouwn in Open Dutch gezien de acties die ze tot nu toe hebben uitgehaald.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, de wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn voordat het binnenshuis zal werken. Fiber is hiervan op de hoogte en gaan het voor je chasen!

 

Ik heb nogmaals onze techneuten aangesproken en gevraagd of ze je TV Box in de juiste groep kunnen zetten, wordt vervolgd. 

Reputatie 2

Wat ik vreemd vind is dat beide keren Open Dutch beide keren de verbinding als compleet heeft afgemeld. De eerste keer werd ik van de DSL lijn afgesloten omdat je geen 2 verbindingen hoeft te hebben. Dit klopt, maar men had alleen de verbinding van de hoofdkast naar de straat aangesloten. Dus nog niet in de flat. De tweede keer krijg ik van T Mobile het bericht dat alles gereed is om glasvezel in de flat aan te sluiten. Ik moest alleen een nieuwe aanvraag voor glasvezel indienen (waarna de tv box kuren begon te vertonen). Je biedt toch niet iets aan waarvan je weet dat het niet gaat werken? Dit is zonde van de tijd van de monteur die voor niets komt en mijn tijd. Ik ben op mijn werk bezig met een netwerk migratie (vervanging van 34 switches en plaatsen van 184 Access Points) en kan niet altijd thuis werken. 

Reputatie 2

Nu 2 weken op de 1 GB glasvezelverbinding. Ik blijf echter de problemen met het tv-kastje houden, ook al “zit” ik in de "glasvezel-groep” met het kastje. Ik geef de tv-box een factory reset, die dan 2 tot 4 updates krijgt. Daarna moet ik inloggen met mijn tv en pincode. Ik heb dan 1 tot 2 dagen geen zwarte schermen. Daarna begint het weer. Eerst een fractie van een seconde en later steeds langer, tot het beeld na ongeveer 4 tot 7 dagen niet meer terugkomt en er opnieuw een reset uitgevoerd moet worden. 

Ik heb alles al geprobeerd, maar het enige dat ik niet kan veranderen is de tv box. Eigenlijk ben ik het wel helemaal zat. Ook door de “overgang” naar Odido die ik uit een krant moest vernemen. Alle mooie acties en abonnementen zijn helaas alleen voor nieuwe abonnees. Daarnaast zie ik in mijn overzicht dat ik slechts 3 maanden korting krijg op mijn glasvezelverbinding, terwijl ik een soortgelijk aanbod kreeg (zonder Breedbandwinkel cashback) als dit:

Helaas heeft Open Dutch fout op fout gestapeld waardoor ik afgesloten werd van de DSL-verbinding. Via T Mobile wel weer alles werkend gekregen door een nieuw abonnement af te sluiten. Dit was het snelste, maar alle kortingen waren verdwenen. Daarnaast was ook mijn glasvezel aanvraag verwijdert omdat ik deze opgezegd zou hebben. Dit was echter gebeurd in combinatie met het afsluiten van de DSL-verbinding, maar ik zou dezelfde voorwaarden krijgen als op het moment van bestellen in januari (!!). Ik blijf van kastje naar de muur gestuurd worden… 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, ik had gehoopt dat na de overstap op glasvezel je hier helemaal geen last meer van zou hebben. Ik heb je voor de zekerheid en in alle hoop een nieuwe TV Box opgestuurd. Aan de acties kan ik jammer genoeg niks veranderen. Wat ik wel voor je kan doen is de gehele periode voor je vergoeden sinds je dit met je TV Box ervaart. Is dat een goed idee? 

Reputatie 2

Die tv box zal retour komen want ik ben de komende 2 weken niet thuis om deze te ontvangen. Het aanbod is aardig en ik zou graag willen weten over welke periode je dan praat, maar ik zou in eerste instantie graag willen weten of de nieuwe box het wel blijft doen, ook na een upgrade. Dit wordt dan de 4e Amino box binnen dezelfde periode dat ik een Entone had. Deze moest ingeleverd worden tijdens de overgang van Vodafone thuis naar T Mobile thuis. Ik denk dat er toch binnen Odido gezocht moet worden naar alternatieven. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, de eerste melding bij ons in het systeem is op 8 juli gedaan. Je bent sinds november 2022 hier al mee bezig op de Community. Ik wil daarom een middenweg nemen en vanaf januari tot en met nu de tv kosten voor je vergoeden. Dit zal dan worden verrekend met een volgend factuur.

 

Ik hoop natuurlijk dat de nieuwe TV Box het wel doet, hij zou het namelijk gewoon moeten doen.

Reputatie 2

Toen ik terug kwam van vakantie stond het pakket dus tegen de deur aan. Gelukkig woon ik in een afgesloten flat, maar wren de buren ook op vakantie.

Na een paar dagen proberen in te loggen op het nieuwe kastje, is het vandaag (met dezelfde codes) eindelijk gelukt deze op te starten. Ik wil nu de oude terug sturen, maar de QR code staat niet in mijn Odido of in de app. Hoe los ik dit op? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, fijne vakantie gehad?

Daar hebben we een heel topic over geschreven, neem het topic gerust door. Dan kun je lezen hoe je het pakket terug kan sturen zonder QR code:  

 

Reageer