Beantwoord

TV Box moet dagelijks (en soms vaker) herstart worden om te werken

  • 18 October 2022
  • 10 reacties
  • 178 Bekeken

Ik moet de TV box vanaf het begin van mijn abonnement nu iets meer dan een maand geleden telkens herstarten als deze op stanby heeft gestaan.

Als ik hem aanzet zonder herstart dan geeft de box een seconde een beeldje met geluid. Dan verschijnt een zwart scherm en daarna een wachtkringeltje (moderne zandloper). Dit herhaalt de box tot ik hem herstart.

Enkele keren de de klantenservice aan de lijn gehad. Modem reset gedaan. Ook het kastje waar de glasvezel binnekomt gereset. Probleem blijft bestaan.

Klantenservice heeft technische dienst ingeschakeld nadat ik daar enkele keren voor had gebeld, want blijkbaar kan dat niet in 1 keer. 

Op 8 oktober wordt mij per mail gemeld dat ik binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen.

Zojuist nog een keer gebeld en de klantenservice moet dan nogmaals een nieuw ticket inschieten ipv dat degene die al is aangemaakt wordt opgepakt.

Kortom ik ben nog steeds niet geholpen. 

Technische dienst komt niet in actie.

En ik begin spijt te krijgen van mijn overstap.

 

icon

Beste antwoord door Lisa 25 October 2022, 07:46

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Hi @JackyBull, dank voor je bericht! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische collega’s om het probleem opnieuw aan te kaarten bij onze technische dienst. Momenteel staat daar nu een onderzoek bij open, om oorzaak én oplossing te vinden. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te pakken. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! 

Jammer genoeg heeft nog steeds niemand contact met mij opgenomen.

Nu zit ik wel in de tweede keer 5 dagen dat er gereageerd kan worden, maar op dag 4 had ik toch wel een reactie verwacht. Vooral omdat het al de tweede keer is dat er om technische hulp is gevraagd.

De eerste ticket staat ook nog open vanaf 8 oktober, dus die is ruim over zijn tijd heen.

 

Reputatie 7

Hi @JackyBull, ik ben meteen met je mee gaan kijken - ik geef je namelijk heel graag meer duidelijkheid! Goed nieuws: het onderzoek is gisteren succesvol afgerond. Ik zie dat er een nieuwe TV Box jouw kant op komt om de problemen te bestrijden. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun je deze bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het hier weten of je probleemvrij bent zodra de nieuwe TV Box up and running is? Fingers crossed dat je hierna meteen een positief verschil opmerkt. Als ik tot die tijd nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wil namelijk niets liever dan dat je zonder problemen tv kunt kijken! ❤

Ook wij hebben dezelfde problemen (flitsend beeld en cursor die rondraait bij aanzetten) zoals omschreven door @JackyBull  met de TV Box. In augustus klant geworden, de eerste maand geen enkel probleem gehad maar sinds september moeten wij de tv box dagelijks resetten. Alle stappen doorlopen, diverse keren met klantendienst contact gehad. Niets helpt.

Naar aanleiding van de laatste post van @Lisa hebben wij vorige week een nieuwe TV Box ontvangen, maar de problemen zijn totaal niet opgelost. Er is geen enkel verschil en wij gaan de derde maand in met onze klachten. Ons geduld raakt op. Wanneer komt Tmobile met een echte oplossing?

Reputatie 7

Hi @Brassplayer, ik had heel erg gehoopt dat je probleemvrij zou zijn met de nieuwe TV Box! Heel goed dat je aangeeft dat het probleem nog steeds speelt. Ik kan mij jouw gevoel voorstellen en aan onze kant balen wij er ook ontzettend van dat dit issue zich nog steeds voordoet. Zowel onze techneuten als de leverancier zijn nog steeds met de hoogste prioriteit bezig met het onderzoek en het vinden van de oplossing. Wanneer deze eraan komt dat durf ik echt niet zeggen, maar we zijn er volop mee bezig. Heb je ook een geschikte smart tv in huis zodat je tv kunt kijken zonder de TV Box? Dat zou een hele mooie tijdelijke oplossing zijn. Excuses voor het ongemak! ❤

Ook wij hebben dezelfde problemen (flitsend beeld en cursor die rondraait bij aanzetten) zoals omschreven door @JackyBull  met de TV Box. In augustus klant geworden, de eerste maand geen enkel probleem gehad maar sinds september moeten wij de tv box dagelijks resetten. Alle stappen doorlopen, diverse keren met klantendienst contact gehad. Niets helpt.

Naar aanleiding van de laatste post van @Lisa hebben wij vorige week een nieuwe TV Box ontvangen, maar de problemen zijn totaal niet opgelost. Er is geen enkel verschil en wij gaan de derde maand in met onze klachten. Ons geduld raakt op. Wanneer komt Tmobile met een echte oplossing?

Hoi Brassplayer,

Ik heb ondertussen een nieuwe box en geen problemen meer.

Maar ik heb ook nog iets anders gedaan. En nu weet ik niet zo goed of mijn probleem is opgelost door de nieuwe box of door de instellingen op de TV die ik heb veranderd.

Jammer genoeg kan ik je niet vertellen wat ik nu precies heb veranderd maar het is geïnspireerd door 

Waar de oplossing was de HDMI instelling op optimaal te zetten.

Deze instelling heb ik niet, maar ik heb er wel iets aan de HDMI instellngen gewijzigd.

Wellicht kun je hier ook iets mee.

Hi @JackyBull, ik ben meteen met je mee gaan kijken - ik geef je namelijk heel graag meer duidelijkheid! Goed nieuws: het onderzoek is gisteren succesvol afgerond. Ik zie dat er een nieuwe TV Box jouw kant op komt om de problemen te bestrijden. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun je deze bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het hier weten of je probleemvrij bent zodra de nieuwe TV Box up and running is? Fingers crossed dat je hierna meteen een positief verschil opmerkt. Als ik tot die tijd nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wil namelijk niets liever dan dat je zonder problemen tv kunt kijken! ❤

Problemen lijken opgelost. In ieder geval enkele dagen geen restart meer nodig na stanby.

Wel zojuist alleen zwart beeld gekregen wat weer werd opgelost met een herstart. Hopelijk is dat niet een nieuw probleem die steeds blijft optreden. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JackyBull,

Leuk om te horen dat je weer zorgeloos kan genieten van glanzend beeld! 😃 Bedankt dat je ook nog de tip van de HDMI modus deelt, dat is inderdaad een goede om in het achterhoofd te houden. Mocht er toch nog een probleem opduiken, klop gerust aan. Wij helpen je graag om altijd van TV te kunnen genieten!

Ook wij hebben sinds het selecteren van HDMI plus de TV box niet meer hoeven op te starten!

Bedankt voor de tip! @JackyBull 

Reputatie 7

Hi @Brassplayer, super fijn om te lezen! 😁 Dankjewel voor het delen en veel kijk-plezier. 

Reageer