Beantwoord

TV Box moet na standby telkens herstart worden

  • 30 December 2020
  • 25 reacties
  • 1210 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Hallo, wij hebben sinds gisteren T-Mobile internet+TV via glasvezel. Alles werkt prima op 1 ding na. Telkens als ik de TV Box met de afstandsbediening in stand-by zet (lampje wordt rood) en na enkele minuten hem weer aan zet (lampje wordt blauw), dan verschijnt een sneeuw beeld, soms afgewisseld met een zwart beeld. De afstandsbediening reageert niet meer, zelfs de menu toets heeft geen effect. Alleen stand-by doet het nog, maar aan zetten leidt weer tot het sneeuw - afgewisseld met zwart - beeld. De TV Box van de stroom halen en na 10 sec weer de stroom insteken lijkt de enige remedie om weer tv beeld te krijgen. Na de herstart werkt alles weer goed, totdat hij weer in stand-by gezet wordt, dan ontstaat hetzelfde probleem weer. Alleen als je hem meteen (na < 10 sec) weer uit stand-by haalt blijft hij het doen. Ik heb alle stappen geprobeerd, ook de modem reset en de internet kabel eruit, precies volgens het stappenplan. Maar het enige dat werkt is de herstart van de TV Box. Is voor dit probleem een oplossing? Groeten, Paul 

icon

Beste antwoord door pp68 2 January 2021, 14:24

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 1

hallo, ik heb dezelfde problemen. Ik heb het idee dat het na de nieuwe firmware is ontstaan. Om gek van te worden. Ik heb pas sinds half november TMT via glasvezel. De eerste paar weken werkte de tv prima, maar op het ogenblik is het hopeloos. Internet werkt perfect, dat wel...

Bij mij ook hetzelfde probleem. Na aanzetten Alleen sneeuw. Pas nadat de stroom van de STB is af geweest, start deze weer normaal op. Maar de volgende dag wederom zelfde verhaal. 

Reputatie 2

Ik heb ontdekt dat de herstart van de TvBox niet nodig is als na aanzetten een sneeuw - zwart beeld verschijnt. Bij mij werkt het door meerdere malen op de tv knop rechtsboven van de afstandsbediening te drukken. 

Dus het probleem kan ook ontstaan omdat de tv het signaal van de afstandsbediening om uit stand-by te gaan niet goed verwerkt. Ik heb een Philips tv. 

Ga ik proberen, heb ook een Philips tv..

 

Thanks

Reputatie 1

Ik ga het ook proberen (Sony tv)

Reputatie 1

met de Sony tv lukt het niet, er zit teveel vertraging tussen uitzetten en aanzetten. Het wteede kastje zit aan een Philips gekoppeld en daar heeft het wel een keer gewerkt op de manier van pp68.

Die bij de Sony moet dus elke dag worden gepowerflipt. Help T-Mobile!!

Reputatie 2

Goedenavond, wat bij mij ook helpt als hij niet meer uit de stand-by komt en een sneeuw - zwart beeld blijft vertonen is de hdmi kabel uit de TV box te halen en weer opnieuw erin te steken.

 

De eerder beschreven methode door op de tv knop van de afstandsbediening afgewisseld met de standby knop te drukken blijkt niet altijd te werken, het is in ieder geval niet zeker hoe lang je dat moet blijven doen.

Ik heb nu de afstandbediening van de TV box gereset zoals beschreven in https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening

Hopelijk komt het probleem dan niet meer voor. Dan moet je wel 2 afstandsbedieningen gebruiken maar dat is minder vervelend dan steeds de hdmi kabel eruit of de tv box herstarten door de stroom eraf te halen.

 

Ik vraag me af of nog meer mensen dit probleem hebben en of t-mobile een betere oplossing heeft?

Reputatie 2

Het ligt toch niet aan de afstandsbediening. De eerder voorgestelde suggestie om de afstandsbediening te resetten lost het probleem niet op.

Het ligt aan de hdmi handshake tussen tv en tv box.

Op mijn Philips tv is het op te lossen door in het tv menu bij Instellingen -> algemene instellingen -> hdmi ultra hd -> kies de hdmi poort die verbonden is met de tv box. Nu verschijnen 2 opties: Standaard en Optimaal. Kies de optie Optimaal. Na standby en weer aanzetten van de tv box verschijnt het beeld.

Heb het een paar keer geprobeerd en het lijkt altijd goed te gaan nu :)

De ultieme test is als m'n vrouw het morgenvroeg probeert...

Hopelijk werkt dit bij jullie ook.  Bij de Sony tv is vast een soortgelijke optie voor hdmi.

Het ligt toch niet aan de afstandsbediening. De eerder voorgestelde suggestie om de afstandsbediening te resetten lost het probleem niet op.

Het ligt aan de hdmi handshake tussen tv en tv box.

Op mijn Philips tv is het op te lossen door in het tv menu bij Instellingen -> algemene instellingen -> hdmi ultra hd -> kies de hdmi poort die verbonden is met de tv box. Nu verschijnen 2 opties: Standaard en Optimaal. Kies de optie Optimaal. Na standby en weer aanzetten van de tv box verschijnt het beeld.

Heb het een paar keer geprobeerd en het lijkt altijd goed te gaan nu :)

De ultieme test is als m'n vrouw het morgenvroeg probeert...

Hopelijk werkt dit bij jullie ook.  Bij de Sony tv is vast een soortgelijke optie voor hdmi.

Ik ga dit morgen proberen! Dankjewel voor je uitzoeken werk! 

Reputatie 2

Het werkt nu goed bij ons :). Vanmorgen verscheen  meteen beeld na aanzetten van de tv en tv box.

De hdmi in het tv menu op Optimaal zetten is de oplossing. Dit hangt samen met de Resolution instelling van de tv box. Die stond al op 1080p50.

Volgens mij moet dit matchen met de hdmi instelling van de tv anders verloopt de hdmi handshake niet goed en krijg je een sneeuw of zwart beeld na aanzetten na standby.

Het beeld is echt haarscherp, een grote verbetering t.o v. onze vorige provider.

Heb hetzelfde gedaan, ik ga het testen in de komende dagen! Thanks

Mijn tv box gaat elke dag een paar keer niet aan of niet uit, live TV kan ik dan niet kijken. 
Bij het resetten moet ik de procedure vaak ook 2 tot 3 x doorlopen voordat de tv box weer werkt. Ik heb nu de fabrieksreset uitgevoerd maar ook dat helpt niet. Stroom eraf, stroom erop  reset, kabeltjes eruit, er weer in, etc. Niets helpt. TMobile: SOS!!!! 

Reputatie 2

Hallo, ik heb nog iets ontdekt.

Naast de eerder vermelde instelling van HDMI via het tv menu op Optimaal is de volgorde van uit en aanzetten van de tv en de tv box van belang.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld. Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Of dit nu een fout in de software van de tv of de tv box is kan ik niet zeggen. 

Reputatie 1

hallo pp68,

 

bij mij werkt dit al een paar dagen op deze manier correct( de juiste opstartvolgorde), zowel op Sony tv als op Philips tv. Ligt dus niet aan de tv maar aan de decoder. Toen ik begin november nog bij KPN zat was het totaal geen issue, en ik heb het idee dat de problematiek is ontstaan bij de laatste software-aanpassing. Misschien dat T-Mobile dit kan controleren en aanpassen in de software??

Reputatie 2

hallo Pimaho,

Dit moet inderdaad door T-Mobile worden opgelost, daarom heb ik het probleem samengevat in een nieuwe vraag:

¨Sneeuw beeld als 1st tv aan en daarna tv box.¨

groeten,

Paul

Reputatie 1

prima, hopelijk pakken ze het op

Pieter

Reputatie 7

Hoi @pp68 ,

Dank je wel voor het delen van je bevindingen! Dit kan zomaar heel veel mensen gaan helpen. Om ervoor te zorgen dat we dit goed met ons meenemen, wil ik je vragen dit te delen in het feedback topic (link is klikbaar). Op deze manier weet ik zeker dat het gezien wordt en kunnen wij er ons hard voor maken. Mijn dank is alvast groot!  

Beste T Mobile gebruikers  ik lees hier alleen de problemen met een tv box maar ik heb een probleem met de vervanger hiervoor de tv app op mijn Samsung QLED tv. Zodra ik tv heb gekeken en de tv uit zet met de Samsung afstandbediening want andere afstandsbedieningen zijn er niet, en na een tijdje weer de tv aanzet en ik selecteer de T Mobile tv app dan kan ik enige tijd een programma kijken, en na verloop van tijd verschijnt er een tekst veld met mogelijke oorzaken en een knop " Herstarten"  zodra ik hierop druk wordt het beeld zwart en na verloop van 15/20 sec wordt het huidige programma wat dan op tv is getoond.

Het lijkt wel dat als je de tv uit zet hij het programma waar hij is gestopt weer even toonde en dat je daarna moet herstarten.

Mijn vraag hoe kan ik dit oplossen dat de herstart niet meer nodig is.

Heb zelf al bij de instellingen gekeken maar kon niets vinden.

Reputatie 7

Hi @Rob62,

Thanks voor je bericht en duidelijke signaal! Dat signaal wat je daarbij doorgeeft, zien we bij enkele andere klanten ook terug. We hebben om die reden een algemeen onderzoek gestart en zijn hard op zoek naar de oplossing hiervan. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jullie te fixen. 

Reputatie 5

Ik heb ook dat na standby de TV box geen beeld en geluid geeft. Dat is opgelost als ik ga zappen naar een andere zender. Dan komt er opeens beeld, alleen werkt dan het tv gids menu niet meer. 

Nu zet ik elke keer als ik de TV box in de slaapkamer heb gebruikt maar uit en doe de stekker er weer in als ik TV ga kijken. Alleen lijkt me dit niet de bedoeling?

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, dit is zeker niet de bedoeling! Ervaar je dit op alle zenders of enkel bij bepaalde zenders? Kun je ook omschrijven wat je op dat moment precies te zien krijgt in het tv-gids menu? Ik hoor het graag van je, zodat ik dit vervolgens verder door kan zetten.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik wil je graag nog vragen of de stappen die hierboven zijn genoemd door @pp68 bij jou ook resulteren in de oplossing? Zo niet, dan gaat mijn collega van de technische dienst dit issue verder oppakken. Momenteel bundelt zij alle klanten dit issues hebben met de TV Box nadat deze uit standby komt. 

Hallo, ik heb nog iets ontdekt.

Naast de eerder vermelde instelling van HDMI via het tv menu op Optimaal is de volgorde van uit en aanzetten van de tv en de tv box van belang.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld. Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Of dit nu een fout in de software van de tv of de tv box is kan ik niet zeggen. 

Welke rode knop?

Welke rode knop?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Krulletje 1965, ik wil je vragen om het bij één reactie per topic te houden als je hetzelfde plaatst. Dubbele berichten worden als spam gezien en zullen verwijderd worden. Bedankt voor je begrip!

De rode knop waarnaar verwezen wordt, is de magenta (roze) TV Box-knop rechtsbovenin op de T-Mobile afstandsbediening:

Op de bovenstaande afbeelding gaat het om knop nummer 4.

Reageer