Beantwoord

TV Box na overstap van adsl naar glas werkt niet

  • 11 April 2022
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

Hallo,

Vorige week donderdag ben ik overgegaan van ADSL van T-Mobile naar een glasvezelverbinding. SIndsdien werkt mijn televisie niet meer, vergelijkbaar met dit: TV bij glasvezelverbinding sinds 2 dagen zwart | T-Mobile Community

Donderdag de helpdesk gebeld, deze gaf na diverse keren alles los te moeten halen en uit en aan te zetten dat het inderdaad niet werkte, maar dat 24 uur wachten het zou moeten verhelpen.

Vandaag zijn we teruggekomen van een weekendje weg en het doet het nog steeds niet. Weer gebeld, weer alles los moeten halen, uit en weer aan etc met als resultaat dat het nog steeds niet werkt.

Helpdeskmedewerker geeft vervolgens dat het nu is doorgezet naar de backoffice, maar dat dit 5 dagen gaat duren. Dit vind ik zelf te lang duren, zeker omdat we hier vorige week donderdag al over aan de bel hebben getrokken, maar we toen zijn afgepoeierd met 24 uur wachten, terwijl dit naar mijn mening (na het lezen van een aantal topics hier) het probleem niet zou oplossen.

Is er een manier om dit te versnellen? Want om 9 dagen zonder televisie te zitten omdat T Mobile niet heel goed om kan gaan met een overstap zoals deze lijkt me niet echt de bedoeling...

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 11 April 2022, 22:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 2

Wat een vreemd verhaal. Tv kijken doe je door een app te installeren dan je klantnummer en code invoeren en je kunt tv kijken. Maak je wel gebruik van een smart tv ? 

TV kijken doe ik met een TV-box van T-Mobile die is verbonden met een HDMI-kabel, niet met een app op mijn televisie. Volgens mij is daar niet heel veel vreemds aan?

Reputatie 2

Dat is een keuze. Maar je wilt toch tv kijken ? De oplossing is heel simpel. Daarna kun je altijd de tv box nog werkend krijgen. 

Wat ik wil is heel simpel, ik wil goed geholpen worden als ik bel met een klantenservice, ik wil dat als ik ergens voor betaal dat ik dat dan ook krijg.

Dat ik ook op andere manieren naar televisie kan kijken, betekent nog niet dat alles maar ok is.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @randomnaam 

Welke modem heb je? Indien je een Huawei hebt wil je dan eens de tv box op poort 1 of 2 aansluiten ipv 3 of 4?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo randomnaam,

Het klopt dat na een overstap van adsl naar glasvezel de tv-box niet direct werkt. De tv-box moet in een andere "groep" van het tv-platform geplaatst worden. In principe is dit een automatisch proces wat moet starten nadat de monteur zijn opdracht heeft gesloten. Dit gaat niet altijd goed, dan is de backoffice nodig om de tv-box in de juiste groep te plaatsen. Blijkbaar heeft de servicedesk daar niet goed naar gehandeld wat deze vertraging heeft opgeleverd.

Het wachten is nu op een moderator die dit z.s.m. kan doorzetten naar b.o.

Via de TV anywhere app zou je ondertussen tv kunnen kijken via een mobiel apparaat of laptop. (Of bij sommige zeer recente smart tv's via de T-mobile tv-app)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @randomnaam, bedankt voor het delen van de situatie! Ik zie dat de case al is doorgezet naar de techneuten, hier heb ik de uitleg van @Marcel MCi nog aan toegevoegd - dit weet men uiteraard, maar ik zie het niet terug in de rapportage van mijn collega dus heb ik dit er expliciet bij vermeld zodat evident is dat het om een registratie/groep-issue gaat.

Thanks all! Binnen maximaal vijf werkdagen wordt het opgelost. Sorry voor het ongemak! Mijn collega's zullen je per e-mail op de hoogte stellen.