Beantwoord

TV Box reageert traag bij zappen

  • 6 October 2017
  • 19 reacties
  • 610 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik heb al ruimte tijd last van trage reageren bij zappen. Zender info blijft in het scherm staan, en ik moet soms 2 minuten wachten voordat er een actie komt.
Ik heb nu al 2x stroom eraf gehaald omdat het langer dan 5minuten duurde.
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? En wat eraan gedaan kan worden?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Sander 10 October 2017, 11:30

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge
Heb je zowel de stroom van TV kastje als van het modem eraf gehaald?
Ja soms werkt het even, maar soms ook helemaal niet.
Reputatie 7
Hoi Bri1981,

Bij sommige klanten blijkt de TV Box inderdaad traag te reageren. Kun je aangeven hoe lang het duurt voordat de box reageert?

Het onderzoek naar de traagheid loopt nog. Het is ook niet zo dat het bij iedere TV Box/klant speelt. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend bij diegene waar het wel langzaam gaat. Wij nemen dit zeer serieus en hebben al enkele zaken geschrapt waardoor het iets sneller gaat. Voor nu helpt een stroomonderbrekening wel (tijdelijk) voor een snellere zapsnelheid.
Dit heb ik ook al vanaf het begin en dan blijft hij vastlopen en moet ik de stroom er weer af halen.
Dit kan zo echt niet!
Reputatie 3
Misschien een keer een factory reset laten uitvoeren door de klantenservice.
Dat werkt waarschijnlijk maar voor korte tijd. Maar dan is het mogelijk voor even weer acceptabel.
Denk dat een echte oplossing pas komt, wanneer er geinvesteerd word in moderne apparatuur.
Reputatie 7
Hi @richard_86, jammer om te horen dat je problemen met de TV Box blijft houden. Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad met één van mijn collega's die komende maandag contact met je opneemt!
Reputatie 1

Ik heb precies hetzelfde word er een beetje gek van als ik zie naar andere zender zit ik 3 tot 4 min te wachten en de balk blijft vaak nog langer staan 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ro112, klasse dat je het aankaart op de Community en sorry dat je hierdoor niet 100 procent kunt genieten van TV!

Ik heb de oplossing voor je, we kunnen de TV Boxen omruilen voor modernere varianten die niet vastlopen tijdens het zappen, of traag reageren. De Kamai 510 boxen zijn dermate verouderd dat deze voor problemen zorgen.

Dan heb ik nog een suggestie/advies: je maakt momenteel nog gebruik van Interactieve TV in combinatie met drie TV Boxen waarvan één harddiskrecorder (Amulet 515; de grote TV Box met recorder). Ik kan deze alle drie voor je omruilen voor de nieuwere varianten. Die hebben echter geen fysieke recorder, maar dat kunnen we oplossen door je na de omruiling over te zetten op het nieuwere tv-platform, T-Mobile TV. Indien je hiermee akkoord gaat, kun je echter wel gedurende de omzetperiode niet opnemen - de omzetperiode bedraagt zo'n twee tot drie weken in totaal. Ik ruil de Kamais vast voor je om, dan heb je bovenstaand probleem niet meer en kun je rustig nadenken of je van de tweede optie gebruik wilt maken.

Zodra de nieuwere boxen binnen en aangesloten zijn, mogen de huidige Kamais bij het grofvuil gedeponeerd worden of naar een milieustraat gebracht worden.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ro112 ,

Weet wel als je overgaat naar nieuwere platform, je eventuele opnames op je oude box met recorder kwijt raakt. Deze kun je dus beter voor de overstap nog even bekijken.

Reputatie 1

Hoi alvast bedankt voor de snelle reactie en hulp verandert er in het abonnement nog iets door deze verandering of maakt dat niets uit .

 

Groetjes ronald

Reputatie 7
Badge +16

Het abonnement zelf wijzigt niet, enkel de vorm van het tv-platform! Mooie toevoeging trouwens @soepkip67, dat was ik er vergeten bij te zeggen omdat het zo vanzelfsprekend is, maar dat is een onnozele aanname van mij om te doen! 😊👍👍

Reputatie 7
Badge +16

@ro112 Mocht je graag de omzetting naar T-Mobile TV in werking willen laten stellen, laat het me weten. Dan ruil ik ook de harddiskrecorder nog om. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat de daadwerkelijke migratie naar het nieuwe platform pas van start kan gaan zodra alle boxen omgeruild en aangesloten zijn.

Reputatie 1

Hoi zet het maar om hoor .

We kijken vandaag nog even wat terug en dan vanaf morgen mag je het omzetten en die .

 

Mvg Ronald en bedankt voor je hulp 

Wat doe ik met de kastjes die ik niet meer gebruikmoeten die retour ?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ro112 ,

De oude Kamais mogen naar de milieustraat zoals @Jason in zijn vorige bericht aangaf. Het overzetten gaat pas in nadat de nieuwe tv boxen zijn aangesloten. Dit duurt dan ongeveer twee tot drie weken voordat je daadwerkelijk overgezet wordt. Vlak voordat de overzetting plaatsvind krijg je ook nog een mailtje.

Reputatie 7
Badge +16

@ro112 Helemaal goed, thanks voor je terugkoppeling! De harddiskrecorder ruil ik meteen om, die kun je dan blijven gebruiken totdat de derde, vervangende box ook bezorgd is. Zo kunnen jullie de komende paar dagen nog alle opnames terugkijken! 😉

Reputatie 1

@Jason ,

 

Hoi ik heb nog steeds niet de mogelijkheid om op te nemen of verder of terug te spoelen wat ik op pauze heb gezet .

Ik heb ook nog nergens een mail van gehad .

 

Mvg Ronald 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ro112, ik denk dat we elkaar niet helemaal begrepen hebben hierboven, excuses voor de verwarring! Mijn verzoek aan jou was om je te melden zodra alles aangesloten was zodat de migratie zou kunnen starten. Mijn collega zorgt ervoor dat het zo snel mogelijk in orde gemaakt wordt zodat je toch straks kunt opnemen. De omzetting zelf duurt zo'n twee weken, je ontvangt hierover te zijner tijd nog een sms en twee e-mails.

Nogmaals sorry, nu ik het zo teruglees, kan ik me best voorstellen dat de boodschap/het verzoek een beetje ondergesneeuwd raakte! 😊

Reputatie 7

Hoi @ro112 ,

Hierbij nogmaals de confirmatie dat de omzetting in gang is gezet, zoals @Jason aangaf. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar.

Reputatie 1

@Jason @Boris 

 

Thnx neem aam dat het nu wel goedkomt bedankt voor de reactie. 

 

Groetjes ronald

Reageer