Beantwoord

TV-Box verstoort FM-Signaal Tuner/radio

  • 20 September 2022
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds enkele dagen gebruik in T-Mobile thuis. Naar nu blijkt verstoort de TV-Box het FM signaal van mijn tuner/radio.

Bij Ziggo had ik soortgelijke aansluitingen (FM antennen in huis) en was het ontvangst haarzuiver.

Ik wil tuner/radio middels versterker blijven gebruiken, maar dat lijkt zo geen optie.

Wie heeft een oplossing/advies?

icon

Beste antwoord door Tummus 6 October 2022, 17:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Hoi @Tummus in feite mag een tv box geen verstoring geven op de FM band. het zou kunnen dat de adapter niet goed is en deze een electromagnetisch veld genereert waardoor de radio stoort. dit zou echter nooit meer dan enkele tientallen centimeters mogen zijn. is het signaal gelijk terug als je de stekker van de adapter uit het stopcontact haalt? is het eventueel een optie om een stopcontact iets verder weg bij de versterker te nemen? 

en even een hele andere vraag, wat bedoel je precies met FM signaal? gebruik je de interne antenne van de versterker, of heb je via de antenneaansluiting een externe antenne aangesloten?

Reputatie 7

Hoi @Tummus,

 

Heeft het antwoord van Jaap je geholpen?

 

-Zo niet, kun je dan de setup omschrijven bij jou thuis?

-Zo ja, dan zijn we hartstikke blij!

 

 

Probleem opgelost!

Had stekker van TV Box in stopcontact waarbij storing werd ervaren. Na diverse andere dingen te hebben geprobeerd, nu stekker in een stekkerdoos en is de storing verdwenen.

Alsnog bedankt voor het gegeven advies.

Gr.

Reputatie 7

Hi @Tummus, wat fijn om te lezen dat het probleem is opgelost! 😁 Dankjewel voor het aangeven. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je hier altijd aan de bel trekken. Alvast een heel mooi weekend! 

Reageer