Beantwoord

TV decoder op zwart, programma gemist en opnieuw starten werkt wel

  • 12 September 2022
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Glasvezel klant hier. Ik sinds dag 1 dat ik klant ben gebruik van eigen Unifi hardware en heb nooit problemen gehad. Tot een kleine anderhalve week geleden.

Sinds de stroomstoring in Flevoland, waar bij ons voor korte tijd de stroom eraf geweest is, werkt de TV decoder bij ons niet meer normaal. Het opstarten, opzetten van de netwerkverbinding en alles lijkt prima te werken, behalve dat het beeld zwart is en er geen geluid is. Ook staat er kort een foutmelding rechtsbovenin, maar die is generiek en geeft verder geen details. De TV gids werkt gewoon, we kunnen programma’s opnieuw starten en hebben dan wel beeld/geluid, maar zodra de live-uitzending erbij gepakt wordt is er geen connectie.

Nu zaten wij voorheen op het oude TV platform, waardoor ik dus altijd gebruik heb moeten maken van vlan640 voor TV. Zou het kunnen zijn dat T-Mobile ons eindelijk omgezet heeft, maar dat de hardware die wij gebruiken hiervoor niet geschikt is? Zodra ik het profiel van de netwerkpoort waarop de Entone decoder is aangesloten zit aanpas naar regulier LAN, dan krijgt ‘ie niet eens een netwerkverbinding actief en blijft ‘ie hangen bij het opstarten.

icon

Beste antwoord door randriese 12 September 2022, 12:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @randriese, thanks voor je bericht en duidelijke omschrijving van het probleem. Ik vermoed dat door de stroomstoring de instellingen voor de VLAN opnieuw moeten worden ingesteld. We hebben vaker gezien dat dit problemen kan opleveren met de instellingen van de eigen hardware. In ieder geval geen zorgen - vanaf onze kant er is niks veranderd. Ik raad in ieder geval aan de apparatuur van een fabrieksreset te voorzien en opnieuw in te stellen, we zien vaak dat het dé oplossing is. 

Ik kreeg een email van de community dat er een reactie was, dus ik ging via het menu van de community zoeken naar mijn bericht en kwam zo bij een oud bericht van mijzelf: 

 

Wat blijkt… stond IGMP-snooping wéér aan… Uitgezet en alles werkt weer… Anyway, thanks voor je reactie!

Reputatie 7

Ha @randriese, heel fijn om te horen! Ik dacht de kwestie al eens eerder voorbij te hebben gezien. Goed om te horen dat het probleem boven water is en jij weer kan genieten van een avondje voor de buis. Alvast heel veel kijkplezier en mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. De Community staat voor je klaar! 

Reageer