Beantwoord

TV geen signaal

  • 7 November 2019
  • 9 reacties
  • 1124 Bekeken

Hallo ,

denk dat er geen signaal is , tv krijgt overal geen programma bereikbaar 

ik hoor graag 

bart westerveld 

icon

Beste antwoord door Sander 19 November 2019, 15:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Bartwesterveld 

Speelt het probleem zich alleen voor bij tv of ook internet?

Als het enkel om de tv gaat kun je proberen om de tv box van het stroom te verwijderen en ook je modem even voor 10 seconden van de stroom halen, als je modem weer is opgestart sluit dan je tv box aan.

In geval van glasvezel kan je ook proberen de mediaconverter aan en uit te zetten.

 

Hallo 

heb alles al uit gezet zoals aangegeven word 40 sec gewacht , en ? Juist niks . Geen enkele zender 

Reputatie 4
Badge

Hoi @Bartwesterveld,

 

De monteur is inmiddels bij je langs geweest zie ik en als het goed is kun je weer probleemloos TV kijken - gelukkig maar! Laat je het even weten als ik nog iets voor je kan doen? Alvast een fijn weekend gewenst!

Hallo 

monteur was prima .

maar er is steeds als ik wil gaan tv kijken dat even het tv kastje uit het stopcontact moet .

dus niet fijn 

 

Kast stoort ook enorm op de radio 

Reputatie 7

Hoi @Bartwesterveld,

 

Ik begreep dat de TV niet op het juiste kanaal stond, waardoor je geen beeld had. Met de knop SOURCE op je afstandsbediening van de TV kun je het juiste bronkanaal selecteren. Hiervoor hoef je dan niet telkens de TV of TV Box opnieuw uit en aan te zetten. 

 

Dat de radio een verstoort signaal geeft is vreemd. Het gaat hier om digitale radio, dat is over het algemeen juist haarscherp geluid. Wellicht dat er een kabeltje niet goed aangedrukt is. Kun je beschrijven hoe de opstelilng bij jou is? Heb je een stereo aangesloten op de TV Box of gaat het gel;uid via de TV zelf? Ik hoor graag van je!

 

 

Geen Signaal || No Input || No Signal

De TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".

Hallo Sander. Ik zie geen knop source  op de a b , ook niet op de a b die bij de tv hoort . 
ik heb nog los de radio staat , dus niet via tv .

kan daar radio continu niet vinden .

 

 

Reputatie 3

Hoi @Bartwesterveld!

Het kan voorkomen dat de naam iets anders is op je afstandsbediening - het kan ook “Input”, “Bron” of “Bronkeuze” zijn. Dit vind je alleen op de afstandsbediening van je TV, niet op die van de TV ontvanger.

Wat betreft radio via de Televisie: in het menu kun je kiezen voor Radio in plaats van Televisie. Je vindt de radiozenders in het hoofdmenu onder 'Live' -> 'Radio luisteren'.

Reageer