Beantwoord

TV Gids op samsung in app komt niet meer tevoorschijn, blijft laden zonder resultaat

  • 15 October 2022
  • 20 reacties
  • 262 Bekeken

Nieuw bij T-mobile sinds 1 week, leek allemaal goed te functioneren.

Extra wifi punt werkt prima, echter sinds gisteren werkt de tv gids  app NIET meer.

De eerste week was deze probleemloos, nu echter komt er alleen het  radertje te voorschijn van  laden..

Verder gebeurt er niets, alle andere functies werken normaal.

Wie weet wat hier aan te doen ?

icon

Beste antwoord door Lisa 17 October 2022, 11:08

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4

Dit is een probleem dat al bijna een jaar speelt, welkom bij de club... 

 

TV compleet van stroom afhalen wil soms wel eens werken, app verwijderen en opnieuw installeren soms ook. Verder is het complete bagger. Je gaat waarschijnlijk nog wel gevraagd worden naar de versie van de software van je tv, de versie van je ab en versie app... Zucht…

 

Samsung TV denk ik? 

Dank voor je snelle reactie helaas hebben beide opties geen resultaat gehad, vr gr rofa

Reputatie 7

Hi @Nortico, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! 😁 Hartstikke goed dat je dit aangeeft, want op dit moment zorg ik er samen met een andere collega voor dat er zo snel mogelijk een oplossing voor dit probleem komt. Kun je terugkomen op de onderstaande punten? Dan zorg ik dat ook jouw gegevens worden doorgezet:

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN)
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  

Als je deze antwoorden in het onderstaande topic kunt geven, dan zou dat perfect zijn:

Zo houden we dit euvel overzichtelijk. Merci voor de moeite! 

Hoe vreemd het ook moge klinken sinds gisteravond werkt de TV gids weer zoals vanouds.

Heb wel gelezen dat je de app moet afsluiten met de back knop, wat ik niet deed en sinds een paar dagen nu afsluit met de back knop.  Wellicht heeft dit het probleem opgelost….we wachten het af.

 

Toch dank voor jullie reageren, vr.gr rofa /Nortico

Reputatie 7

Hi @Nortico, yay - wat super om dit te lezen! Dankjewel voor het aangeven. Laat het vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen. Ik heb in ieder geval aan mijn collega aangegeven dat het bij jou weer zonder problemen werkt. Hopelijk geldt dit ook voor de rest van de klanten die dit issue ervaren/ervaarden. Ervaar jij het issue toevallig sinds gisteren ook niet meer @robbietobbie? 🤞

Misschien is het een idee om duidelijker te vermelden dat je de app moet afsluiten met de back toets.

Ik heb dit ook op dit  forum moeten lezen  en sloot de app ook steeds verkeerd af.

 

vr.gr. Nortico

Reputatie 4

Hoe sluit je de app  correct af dan? 

de back toets  ingedrukt houden tot de app verdwijnt.  1-2 seconden

zo werd het elders op dit forum omschreven en dat werkt.

Reputatie 7

Hi @Nortico, yes - dat vind ik een hele goede! Ik ga ook bij andere klanten checken of dit de oplossing is voor de tv-gids die blijft laden in de Smart TV App. Als dit ook bij andere klanten de oplossing is, dan verdien jij een enorm grote pluim en laat ik dat aan je weten. 

Reputatie 4

Net geprobeerd. Gids oproepen werkte nog steeds niet. Nogmaals app afgesloten op deze manier en weer opgestart, daarna werkte gids wel weer. Blijft dus hit and miss. 

Reputatie 4

Werkte net ALLEEN door app af te sluiten (back knop 2 seconden indrukken), dan tv uitzetten. Tv weer aanzetten en app opnieuw starten. Dacht dat dit dus de oplossing was. Maar niet dus... Nu lukt het weer niet om gids op te roepen. 

 

Gekmakend dit. 

werkte bij mij pas dag later, zojuist  nog even gecontroleerd en werkt nog steeds

Reputatie 4

Bij mij werkt het ook. Soms. Soms ook niet. Maar daar gaat het niet om. Waar het misgaat is dat op één of andere manier de app dusdanig geprogrammeerd moet worden dat als de tv uitgezet wordt, de app daar rekening mee kan houden. En dan liever niet met de huidige manier van wazige melding. 

Reputatie 7

Hi @Nortico, super fijn om te lezen dat dit voor jou werkt - dankjewel voor het aangeven! Ik had ook heel er gehoopt dat dit consistent de oplossing was @robbietobbie. Het onderzoek is nog steeds gaande, dus ik laat het hier weten als ik hier een terugkoppeling voor krijg. 

Helaas moet ik nu wel opmerken dat hij het soms wel en soms niet doet.

Met name in de ochtend gaat hij probleemloos naar de tv gids, echter  in de avond geeft hij het  radertje van  verbinding zoeken in een scherm waarvan vaag de contouren te zien zijn van het terugkijk scherm.

Helaas ik kan het niet mooier maken, vr.gr. Nortico

Reputatie 4

Er is helaas - zie ook melding Nortico hierboven - geen touw aan vast te knopen. 

Reputatie 7

Hi @Nortico en @robbietobbie, ik heb gelukkig goed nieuws voor jullie omtrent het onderzoek met de ladende tv-gids! Mijn collega verwacht hier vandaag of morgen een update over binnen te krijgen. Zo is dit van de week in een meeting met de leverancier opnieuw besproken en is er om een concrete update gevraagd. Zodra mijn collega dit aan mij doorgeeft, dan deel ik dit meteen met jullie. In het onderstaande topic deel ik de update omtrent het onderzoek: 

 

Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven plus meer. Vaak blijft het beeld ook hangen in een loop. Heel vervelend 😣.

is er inmiddels een update?

Reputatie 4

Nee. App afsluiten, tv afsluiten. Alles weer opstarten en als je geluk hebt werkt het weer. Zoniet, dan net zo lang stoppen en starten tot het werkt. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Shais en @robbietobbie, er is nog geen concrete update. Mijn collega Lisa zal dit in het eerder gedeelde topic delen zodra deze er is!

Reageer