tv gids verbeteren en opnemen werkt niet op meerdere zenders

  • 22 June 2022
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 16-05-2022 heb ik een abonnement bij T-Mobile maar heb nu al spijt. Ik zal uitleggen waarom. We hebben een opnemen pakket en een extra pakket met duitse kanalen. Echter kan ik deze duitse kanalen niet opnemen. Dit wordt in geen van genoemde pakketten vermeld. T-Mobile moet niet zeggen dat dit niet mogelijk is want bij mijn vorige provider (KPN) kon het wel. Pauzeren met behoud van beeld is ook niet mogelijk (bij KPN wel).Verder heb ik met betrekking tot de zenders het idee dat T-Mobile meer voor kwantiteit dan voor kwaliteit gaat. Naar mijn idee is ruim 50% van de zenders voor een zeer kleine doelgroep. Duitse kwaliteitszenders met zeer hoge kijjkcijfers ontbreken (o.a. RTL 2 en VOX) Deze heeft KPN ook wel.

Verder is de tv gids een lachertje. Het is bijna niet te lezen. Veel te weinig contrast tussen de tekst en de achtergrond. Daarbij is de achtergrond ook nog transparant met het bewegend beeld van de zender er doorheen. Om de gids te lezen moet ik ongeveer 2 meter van het scherm zitten terwijl ik probleemloos tv kijk op 4 meter. Als ik in de gids ben op kanaal 1 kan ik niet rechtstreeks naar tv gids kanaal 392 maar moet door de hele gids scrollen of eerst op de tv naar kanaal 392 en dan naar de gids. Omslachtiger kan bijna niet.

Als ik hierover bel is het enige antwoord: We zijn constant bezig met verbeteren. Hier heb ik tot nu toe nog niets van gemerkt. Graag zou ik zien dat deze verbeterpunten door T-Mobile worden opgepakt en wel A.S.A.P..

 


This topic has been closed for comments

6 reacties

Wat is dan de reden dat T-Mobile niet dezelfde afspraken maakt?

Dat kan diverse redenen hebben, van kosten tot (misschien) de weinig vraag.

Reputatie 1

Waarom is opnemen en/of terugkijken van duitse zenders niet mogelijk? Bij mijn vorige provider was dit geen probleem.

Waarom is opnemen en/of terugkijken van duitse zenders niet mogelijk? Bij mijn vorige provider was dit geen probleem.

Dit komt omdat je vorige provider hele andere voorwaarden en afspraken gemaakt heeft met de content aanbieder dan T-Mobile. Dat een andere provider iets wel (of juist niet) iets aanbied, betekent veelal niet dat andere providers dit ook aanbieden.

 

Reputatie 1

Wat is dan de reden dat T-Mobile niet dezelfde afspraken maakt?

Reputatie 7
Badge +16

@robjeduc Dat is niet altijd op één punt uit te leggen en kan inderdaad meerdere redenen hebben. Meestal ligt het onder andere binnen een financieel portfolio, maar dat is per afspraak verschillend. Probeer er ook rekening mee te houden dat het niet enkel aan een provider ligt: de partijen komen onderling zaken overeen met input vanuit beide groepen. Evengoed hoop ik dat het toch spoedig verandert, want er is evident wel vraag naar! 😊

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robjeduc, het klopt inderdaad dat je de Duitse zenders niet kunt opnemen, dit staat vermeld in ons zenderoverzicht: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Het wordt echter niet expliciet vermeld wanneer je op het TV-abonnement klikt bij de bestelpagina. Dit zou men zeker kunnen wijzigen en hier is al vaker over gesproken. T-Mobile gaat niet per definitie voor kwantiteit boven kwaliteit, we proberen juist voor iedereen zenders aan te bieden die zeer verschillend zijn, zo bieden we ook de optie om bijvoorbeeld À la Carte te kijken: À la Carte zenders & dagpassen | T-Mobile Thuis zodat je los een zender kunt bijbestellen. 

Ik neem jouw feedback graag mee in onze Wensen & Suggesties lijst: Wensen & Suggesties voor Thuis | T-Mobile Community. Daarin zal ik het verzoek om de TV-gids aan te passen, alsmede de toevoeging van andere zenders, neerzetten zodat ernaar gekeken kan worden.

Bedankt voor je bericht en ik hoop dat we jouw ervaring spoedig kunnen optimaliseren!