tv hapert


Er gaat geen avond dag of week voorbij of er is iets aan de hand met de tv aansluiting, ik wordt er s…t ziek van. Wat heb ik een megaspijt van mijn overstap naar t mobile. Zo hier als jullie zijn met de mobiele abonnementen zo abominabele slecht is t mobile thuis. Het is echt verschrikkelijk!!!! Internetpagina’s die blijven hangen een tv die hapert, enorm vertraagt is. De buren juichen al voor een doelpunt en wij zien het pas 30 seconden later. 30 SECONDEN!!!!!!!!! Dan ben je toch niet goed bij je pannenkoek!!!!!!

een tijdje terug heb ik telefonisch contact gehad met jullie help afdeling. Mij inloggegevens en contract heb ik namelijk nooit ontvangen. Waarschijnlijk zijn die naar het t mobile e-mail adres gestuurd waarvan ik nooit de inloggegevens heb ontvangen want ja die worden natuurlijk verstuurd naar dat e-mailadres. 
 

ik ben er zo verschrikkelijk klaar mee dit heb ik nog nooit meegemaakt. Normaal gesproken ben ik geen klager, heb eigenlijk altijd een veel te groot hart maar nu is de maat echt vol!!!!!

 

ok dit was de frustratie, nu naar de oplossing! Ik heb geen zin in ellenlange telefoongesprekken, tips als reset je tv ontvanger en je modem. Dit heb ik natuurlijk allemaal al lang gedaan.

optie 1 - per direct het contract beëindigen. Ik stuur alle spulletjes keurig terug en we praten nergens meer over

optie 2 - jullie sturen iemand langs die alles regelt zonder met mij te praten 

optie 3 - ik heb gewoon dikke pech. Contract uitzitten en zodra het kan snel weer weg.

Al lijkt het misschien van niet maar ik werk graag mee aan een constructieve oplossing.

groet, 

Jan-Henk

 

 


35 reacties

Reputatie 7

Hoi @deesvlees,

 

Snelheid is aangepast en al beschikbaar. De compensatie komt in de vorm van één bedrag op de factuur van februari terecht. 

 

Graag gedaan en ik hoop dat jullie op deze manier weer probleemloos kunnen genieten van internet én TV! 

Reputatie 2

Dat is een prima voorstel, wij gaan akkoord.

Bedankt voor het meedenken 

Reputatie 7

Hoi @deesvlees

 

Daar ben ik weer! Ik heb navraag gedaan aan de technische kant waarom er problemen zijn bij meervoudig gebruik. Ze erkennen dat er in heel soms een probleem mee, maar het komt zelden voor. Je zit dus echt in een uitzonderlijke situatie. :expressionless: Er zit ook niet een oplossing in het verschiet, sorry. 

 

Als we de snelheid verhogen dan is het probleem grotendeels verdwenen. De prijzen en mogelijkheden zijn nu wat aangepast, maar het prijsverschil tussen je huidige abonnementesprijs en die van 100 Mbps zijn hetzelfde gebleven. Je kunt echter niet meer terug naar 50 Mbps, mocht dat je wens zijn in de toekomst. 

 

Ik wil voorstellen om de snelheid te verhogen naar 100 Mbps, dan zijn de problemen namelijk weg. Het prijsverschil wil ik dan voor een jaar lang compenseren, net zoals ik dat voor die drie maanden heb gedaan. Daarna kan ik geen compensatie meer geven. Dan is het voordeel dat je hogere snelheden geniet tegen een meerprijs. Ben je daarmee akkoord? Dan maak ik het voor je in orde, zowel de snelheidsverhoging als de compensatie. 

Reputatie 2

Ik zie dat er een wijziging is in jullie abonnementen. Ik heb het vermoeden dat als ik zoals de vorige keer een hogere snelheid krijg dat ik vervolgens niet meer terug kan naar m'n huidige snelheid met behoud van dezelfde kosten. Als dat inderdaad zo is dan zie ik uiteraard af van een tijdelijke snelheidsverhoging met compensatie (zoals de afgelopen maanden) om de storing die we hebben daarmee te verminderen totdat er een definitieve oplossing is. Of jullie komen met een langdurige compensatie / korting (zo lang als het abonnement loopt).

Reputatie 2

Hoi @deesvlees,

 

Oeps, volgens mij is jouw bericht net tussen wal en schip terechtgekomen - excuus! Ik zie dat we nog niet verder zijn met een structurele oplossing, daarom denk ik graag mee met de tijdelijke. Ik zie dat dit probleem minder vaak voorkomt bij abonnementen met hogere snelheden. Ik heb je internetsnelheid daarom verhoogd. Het prijsverschil met je oude abonnement heb ik voor de komende drie maanden vergoed. Dit ontvang je op je eerstvolgende rekening in één keer. Hiermee hoop ik dat je de komende tijd geen last hebt met haperend beeld en hebben wij de tijd voor de structurele oplossing. 

 

Ik wil aan jou vragen om je abonnement na drie maanden terug te zetten naar de lagere snelheid, tenzij je natuurlijk liever de hogere snelheid wilt behouden. Dat mag natuurlijk ook! :race_car:  Snelheid aanpassen doe je in My T-Mobile Thuis: snelheid wijzigen.

 

Is het na drie maanden (9 januari 2022) nog niet opgelost, trek dan in dit topic aan de bel, dan gaan we kijken of de situatie moeten verlengen of andere maatregelen moeten nemen. 

 

Hoi @Sander , de 3 maanden zijn inmiddels ruimschoots voorbij. De afgelopen 3 maanden hadden we veel minder haperingen dan voorheen. We konden nu de telefoon gebruiken zonder dat de tv ging haperen, alleen met de pc kwam het nog wel eens voor dat de tv haperde. Nadat de snelheid weer was gehalveerd hebben we het even aangekeken of het over was (wel tegen beter weten in omdat de pc het soms voor elkaar kreeg om de tv te laten haperen).

De afgelopen weken haperde de tv helaas weer vaker dan tijdens de afgelopen drie maanden en dat terwijl de pc uit staat.

Hieruit blijkt dat het probleem nog steeds niet is opgelost en daarom trek ik zoals hierboven is afgesproken weer aan de bel. De 100Mbit/s is een acceptabele oplossing, misschien is 1 maand 1Gbit/s nog een optie om dat eens te proberen of het probleem dan nog ontstaat (zie het als een proefkonijn:grinning: ). We horen wel waar je mee komt. :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

@deesvlees Ik denk dat T-Mobile het wel graag voor je wil oplossen maar door dat men zich graag als goedkoopste provider profileert erg bezuinigd op aftersales personeel zoals daar zijn technici en klantenservice omdat dat juist dure afdelingen zijn.

Wat T-Mobile zou moeten doen is het zelfde als Red Bull bij de formule 1 doet, de beste technici weg kopen bij de concurrentie.

Het gevolg daarvan is wel dat de klanten (veel) te lang moeten wachten op een oplossing dus klant boos en klant gaat vervolgens overstappen naar de concurrent daarmee is de cirkel weer rond.

Uhm.... Je bedoelt wat ze bij mobiel gedaan hebben 😉 van een brak 3g netwerk naar het beste 4g netwerk ter wereld (onafhankelijk getest)

Reputatie 2

Hoi @Sander, Bedankt dat je deze hogere snelheid hebt doorgevoerd en meedenkt om het toch zo aangenaam mogelijk te maken voor de klant en dat met de middelen die je ter beschikking hebt. Ik kan je vertellen dat het tot nu toe goed gaat en er zijn tot nu toe nog geen haperingen geweest. Ik laat het hier weten of dat zo blijft of dat er toch nog storingen ontstaan.

Ik hou de 3 maanden in de gaten :thumbsup:

Reputatie 7

Hoi @deesvlees,

 

Oeps, volgens mij is jouw bericht net tussen wal en schip terechtgekomen - excuus! Ik zie dat we nog niet verder zijn met een structurele oplossing, daarom denk ik graag mee met de tijdelijke. Ik zie dat dit probleem minder vaak voorkomt bij abonnementen met hogere snelheden. Ik heb je internetsnelheid daarom verhoogd. Het prijsverschil met je oude abonnement heb ik voor de komende drie maanden vergoed. Dit ontvang je op je eerstvolgende rekening in één keer. Hiermee hoop ik dat je de komende tijd geen last hebt met haperend beeld en hebben wij de tijd voor de structurele oplossing. 

 

Ik wil aan jou vragen om je abonnement na drie maanden terug te zetten naar de lagere snelheid, tenzij je natuurlijk liever de hogere snelheid wilt behouden. Dat mag natuurlijk ook! :race_car:  Snelheid aanpassen doe je in My T-Mobile Thuis: snelheid wijzigen.

 

Is het na drie maanden (9 januari 2022) nog niet opgelost, trek dan in dit topic aan de bel, dan gaan we kijken of de situatie moeten verlengen of andere maatregelen moeten nemen. 

 

Reputatie 2

Hallo @Lisa we zijn nu alweer 3 weken verder en nog steeds geen oplossing. Aangezien we wel met de klachten blijven zitten is er misschien wel een andere mogelijkheid om het tijdelijk op te lossen. Want dit is zeer hinderlijk en we waren het al zat maar het gaat nu nergens meer over. De tv haperingen ontstaan zodra een ander apparaat veel bandbreedte gebruikt (zoals eerder uitgelegd). Wellicht kan de internet snelheid gratis verhoogd worden zodat we (zeer waarschijnlijk) geen hinder meer ondervinden. 

Hallo @Lisa of een andere moderator, nu zijn we alweer 12 dagen verder na dit bovenstaande bericht zonder enige reactie van jullie te mogen krijgen. Als de storing in deze tijd was opgelost maakt me het niet uit dat er geen reactie komt, maar je kan het wel raden …. grote, grote ergenis terwijl ik een mogelijke tijdelijke oplossing geef. Dat de storing een moeilijk iets is wil ik nog steeds wel geloven maar kan er nu ook geen reactie meer worden gegeven?? :triumph:  en nee de snelheid is zo te zien ook nog niet tijdelijk (totdat het probleem is opgelost) gratis verhoogt!

Reputatie 2

@deesvlees Ik denk dat T-Mobile het wel graag voor je wil oplossen maar door dat men zich graag als goedkoopste provider profileert erg bezuinigd op aftersales personeel zoals daar zijn technici en klantenservice omdat dat juist dure afdelingen zijn.

Wat T-Mobile zou moeten doen is het zelfde als Red Bull bij de formule 1 doet, de beste technici weg kopen bij de concurrentie.

Het gevolg daarvan is wel dat de klanten (veel) te lang moeten wachten op een oplossing dus klant boos en klant gaat vervolgens overstappen naar de concurrent daarmee is de cirkel weer rond.

 

Dat ze het willen op lossen geloof ik graag en dat het lastig is geloof ik ook. Het overstappen omdat men lang moeten wachten op een oplossing is ook waar, dat is iets waar we inmiddels ook aan zitten te denken, maar we proberen ook mee te denken voor een tijdelijke oplossing zodat de irritatie verdwijnt en dan mogen ze zo lang als ze willen aan een oplossing werken. Tv kijken met haperingen is mega irritant en dat alleen al omdat iemand anders bv op zn telefoon zit. IOS bijwerken of bv apps downloaden / updaten, noem het maar op, dat bezorgd al problemen. Een hogere snelheid hebben wij niet nodig maar lijkt wel een tijdelijke oplossing voor het probleem. Dit is uit te proberen, dus T-mobile ….. ?

Reputatie 7
Badge +1

@deesvlees Ik denk dat T-Mobile het wel graag voor je wil oplossen maar door dat men zich graag als goedkoopste provider profileert erg bezuinigd op aftersales personeel zoals daar zijn technici en klantenservice omdat dat juist dure afdelingen zijn.

Wat T-Mobile zou moeten doen is het zelfde als Red Bull bij de formule 1 doet, de beste technici weg kopen bij de concurrentie.

Het gevolg daarvan is wel dat de klanten (veel) te lang moeten wachten op een oplossing dus klant boos en klant gaat vervolgens overstappen naar de concurrent daarmee is de cirkel weer rond.

Reputatie 2

Hallo @deesvlees 

Gratis de internetsnelheid verhogen gaat het volgens mij niet worden, je kan in je T-Mobile thuis account onder abonnementen > internet wijzigen kijken wat je betaalt voor 100 Mbps.

dank voor je antwoord. Ik ga er vanuit dat T-mobile dit wel gratis kan regelen om te kijken of de klacht hiermee verholpen is, zolang ze nog aan een oplossing werken. Dit probleem is nu al maanden aan de gang en oplossingen die komen er niet.

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Wel leuk om te vertellen, in de tijd dat we hier begonnen met breedband internet van toen nog UPC in de Achterhoek via de kabel was de hoogste snelheid toen 1,5mb/s alternatief was ADSL maar dat was toen nog heel erg traag.

Door UPC werd de snelheid regelmatig verhoogd met als maximale snelheid voor het abonnement wat ik had 25mb/s  wilde je meer dan moest je een ander abonnement nemen,  bij de latere glasvezel providers die ik heb en had gebeurde en gebeurt dat NOOIT, 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @deesvlees 

Gratis de internetsnelheid verhogen gaat het volgens mij niet worden, je kan in je T-Mobile thuis account onder abonnementen > internet wijzigen kijken wat je betaalt voor 100 Mbps.

Reputatie 2

Hallo @Lisa we zijn nu alweer 3 weken verder en nog steeds geen oplossing. Aangezien we wel met de klachten blijven zitten is er misschien wel een andere mogelijkheid om het tijdelijk op te lossen. Want dit is zeer hinderlijk en we waren het al zat maar het gaat nu nergens meer over. De tv haperingen ontstaan zodra een ander apparaat veel bandbreedte gebruikt (zoals eerder uitgelegd). Wellicht kan de internet snelheid gratis verhoogd worden zodat we (zeer waarschijnlijk) geen hinder meer ondervinden. 

Reputatie 7

Hi @deesvlees, allereerst mijn excuses dat jij hier geen terugkoppeling meer op hebt gekregen! Ik heb net dan ook gelijk een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat dit onderzoek nog steeds loopt. Dit is een welbekend issue en dit wordt al voor langere tijd onderzocht. Het blijkt lastig om de oorzaak hiervan te vinden, dus is dit momenteel nog steeds in onderzoek. Ik hoop echt dat hier snel wat positiefs uitkomt, zodat wij dat aan jou kunnen meegeven. 

Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen en wil ook niets liever dan dit graag voor je oplossen en jou hiermee helpen. Wat betreft een compensatie, die kan ik pas in orde maken zodra alles weer naar behoren werkt. Dit is omdat jij recht hebt op een tegemoetkoming gedurende de gehele periode dat jij problemen ervaarde. De technische dienst doet echt hun best om dit algemene probleem zo snel mogelijk op te lossen. Dus ik hoop enorm dat de oorzaak en de oplossing heel snel worden gevonden, zodat jij probleemvrij bent en ik de compensatie voor jou in orde kan maken!

Reputatie 2

@Cal wij zijn nu bijna een maand verder en totaal geen reactie meer gehad van jullie.

Wij ervaren nog steeds het haperende beeld. Hoelang heeft jullie technische dienst nodig om dit op te lossen? We zijn nu al maanden bezig met dit probleem maar tot dusver alleen maar beloftes en geen oplossing. Dit moet nu echt gaan veranderen. Dus wat gaan jullie hier aan doen? Er is destijds ook gesproken over compensatie maar uiteraard horen we hier ook niks meer over. Erg jammer dit allemaal.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @deesvlees,

Bedankt voor al jouw inspanningen tot dusver! Aangezien ik geen andere opties meer zie, heb ik besloten om de technische dienst in te schakelen. Hierbij heb ik duidelijk aangeven dat de verbinding hapert zodra er op andere apparaten downloads en dergelijke plaatsvinden. Wij houden je op de hoogte van het onderzoek, dit moet goedkomen.

Reputatie 2

@Demi ja, helaas nog steeds een haperend beeld. Ook de andere opties die je noemde hebben we in een eerder stadium al geprobeerd ook omdat we last hebben van een zwart beeld (loopt reeds in een ander topic). Ook de andere tv box had gisteren last van een haperend beeld. 

Reputatie 7
Badge +8

@deesvlees Top dat je het verwisseld hebt! Ervaar je nu nog steeds haperend beeld of is het hiermee opgelost? Heb je eventueel ook getest met een andere HDMI-kabel en/of Internetkabel? Mocht dit ook niet baten dan, kan het inderdaad ook liggen aan het modem en kunnen wij een nieuw modem jouw kant op sturen, mocht dit de oplossing zijn. 

Reputatie 2

Het is verwisseld.

De tv-box welke altijd aan / standby staat, zit nu op poort 1

De andere tv-box zit nu op poort 2 (maar staat overdag uit)

De switch zit nu  op poort 4

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @deesvlees, zou je de boxen eens op poorten één en twee kunnen aansluiten? Ik zie wel 17 aangesloten apparaten op poort één via een switch, maar poorten drie en vier zijn "down”. Wellicht dat daar het probleem ligt, dat is in ieder geval oplosbaar door een vervangend modem te leveren, want nu lijkt het alsof de poorten niet correct doorgeven wat, waar aangesloten is. 

Reputatie 2

@Lisa Ze zijn beiden rechtstreeks aangesloten op het modem. (poort 3 en 4) De ene staat altijd aan en de andere tv-box staat alleen maar aan als we op die tv-box tv gaan kijken. We hebben ze al eens verwisseld en het probleem is op beide boxen.

Reputatie 7

Hi @deesvlees, merci voor de terugkoppeling! Super dat jij het modem en de TV Box een herstart hebt gegeven. Ik had heel graag gelezen dat dit het haperende beeld zou tegengaan, dus ik help je graag weer verder. Ik zie de TV Boxen niet terug in de verbinding. Kan jij aan mij laten weten of beide Boxen rechtstreeks zijn aangesloten op het modem? Dan kan ik namelijk de streamkwaliteit voor jou checken. Kan jij aan mij aangeven of jij deze problemen op beide TV Boxen ervaart? 

In het andere topic kom ik bij jou terug op het zwarte beeld! Ik hoop dat ik jou heel snel van goed nieuws kan voorzien. Heel erg bedankt dat jij alle stappen opvolgt! 😊

Reputatie 2

 

Hi @flipse2020 / @deesvlees, dankjewel voor het doorgeven! Wij zitten natuurlijk al samen in een ander topic dat gaat over het zwarte beeld dat jij ervaart, maar ik wil er ook heel graag voor zorgen dat het haperen zo snel mogelijk gaat stoppen. Ik heb een kijkje genomen in jouw verbinding en ik zie dat het modem al meer dan 80 dagen onafgebroken aan staat. Daarom zou ik aan je willen vragen of jij de volgende stappen wilt uitvoeren. Ik wil namelijk nog eens uitsluiten wat het effect hiervan is op het haperende beeld dat jij ervaart. 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik hoor heel graag van je of dit heeft geholpen, dankjewel alvast!

We hebben de bovenstaande stappen doorgenomen, tevens de mediaconverter ook spanningsloos gemaakt. Daarna ging ik IOS (iphone) updaten, dat zou ongeveer 3 minuten duren maar hij was nog maar net begonnen of het tv beeld stond weer stil. Het updaten heb ik vervolgens maar even geannuleerd, oftewel het probleem is nog aanwezig :slight_frown:

Reageer