Beantwoord

Tv hapert en loopt vast

  • 8 October 2017
  • 4 reacties
  • 658 Bekeken

Reputatie 3
Afgelopen vrijdag een monteur van Guidion over de vloer gehad omdat ik gek werd van de vele storingen, die er de laatste periode bij T-Mobile thuis zijn.
Sinds gister avond heb ik op beide TV boxen regelmatig stilstaand beeld geluid gaat wel verder.
De monteur heeft vast gesteld dat er in huis niets mis is. Wat nu?

Heb geen zin om de reset procedures voor de zoveelste keer wederom door te lopen!
icon

Beste antwoord door Sander 10 October 2017, 13:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Gebruik je een glasvezel of DSL verbinding? Indien DSL, welke internetsnelheid meet je bedraad?
Reputatie 3
Glasvezel. 50/50
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb net als u ook een 50mb verbinding via de glasvezel en ook bij mij heb ik soms storing, het beeld blijft dan staan, bevriest als het ware even naar een andere zender en terug en het werkt weer.
Hoort niet maar gelukkig komt het niet zo heel vaak voor, een oorzaak welke ik kan bedenken is de wijze waarop DSL en glas provider hun streams verspreiden, ook zie ik dat zeker bij Foxsports er regelmatig storingen zijn bij live reportages ( maakt men gebruik van 4G ?)
Zelf heb ik een flink aantal jaren vlak bij een kopstation van UPC (nu Ziggo) gewoond, men moet zich dat voorstellen als een park waar heel veel schotels en antennes staan, en een gebouwtje, van hier uit worden alle zenders verspreid voor oost Nederland, en zo staan er nog een paar.
Van uit daar worden de streams verspreid via glas en coax.
Volgens mij gebruikt men voor DSL en Glas een iets andere wijze, ik dacht meer rechtstreekse verbindingen, helaas wel gevoeliger voor storingen.
Reputatie 7
Hoi StefanT,

Ik zie dat je meerdere topics over dit onderwerp bent gestart. Vanwege het overzicht wil ik het centraal houden in dit topic: Foutmelding tijdens uitzending gemist. Daarom sluit ik dit topic.

@Marcel MCi en @BeMu, bedankt voor het meedenken. Na monteurbezoek lijkt het euvel zich niet meer voor te doen (zie andere topic)!