Beantwoord

TV hapert op twee zenders in LAN4

  • 22 February 2018
  • 8 reacties
  • 270 Bekeken

als ik op poort 4 van mijn huawei een entone 510 aansluit dan heeft deze op twee kanalen na een paar seconden geen beeld/geluid meer. Sluit ik hem dan op poort 3 aan dan werkt hij wel.
Ik heb het nu tijdelijk opgelost door een extra switch achter poort 3 te zetten.

Is er iets met de 4e poort van de huawei waardoor tv daarop niet goed werkt voor DisneyXD/Veronica en Comedy Central?
icon

Beste antwoord door Sander 27 February 2018, 17:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hoi m@rtijn2,

Fijn dat je wel TV kunt kijken. Maar eigenlijk zou LAN4 natuurlijk ook moeten werken. Merk je dat de kabel los in de poort zit? Speelt het alleen met die twee zenders? Dan lijkt het mij niet aan de kabel of de LANpoort te liggen, want dan zouden de andere zenders ook problemen moeten hebben.

Het enige dat ik kan bedenken is een fabrieksreset uitvoeren van zowel het modem als de TV Box. Laat je weten hoe het ervoor staat?
Sorry voor de late reactie,

Het zit op alle zender. Ik vermoed iets met de VLAN configuratie van het modem, maar daar kan ik niet bij.
Reputatie 7
Ha m@rtijn2,

Geen probleem! Wij staan altijd voor je klaar. Als je er nog niet aan toe bent gekomen, wil ik je aanraden de tips van Sander nog te proberen, het resetten van jouw modem en TV Box. Helpt dit?
TV box heb ik al eens gereset en dat maakte geen verschil.
Modem resetten betekent wel dat ik de hele configuratie weer opnieuw moet invoeren dus daar heb ik wat meer tijd voor nodig.
Reputatie 7
Badge +4
Wat voor effect heeft het als je de kabels van LAN 3 en 4 omwisselt?
Reputatie 7
Hoi m@rtijn2,

Zit de kabel wel vast in poort 4 of wiebelt deze een beetje? Ook is het mogelijk om je instellingen op te slaan en na fabrieksreset deze weer terug te zetten. Misschien scheelt dit wat tijd voor je. Welke aanpassingen heb je gedaan op het modem? Ik hoor graag!

PS. Per 1 juni is de zender Comedy Central aangepast. Misschien dat dit een tijdelijk effect heeft gehad op de audio.
Reputatie 2

Goeden avond. Ik word een beetje moe van T-Mobile. Geluid loopt nog steeds niet synchroon  Afspelen opgenomen programma stopt steeds. Oplossing: TV uit wachten weer opstarten etc. Niet kunnen zappen na bekijken van programma overzicht. Na het afspelen van opgenomen programma. Bij alle zenders.

Alle oplossingen : TV uit. Weer aanzetten. zener opzoeken en alles loopt weer tijdelijk.

Dar MOET de technische dienst van T Mobile wat aan doen. Nieuwe - beter - TV Box???

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @bw.matthijs, fijn dat je dit aankaart, dit wil ik zeker voor je oplossen! Het viel mij op dat je hierover al een eigen topic hebt geopend, namelijk: haperende zenders en synchoom lopen van films en praatprogramma's. Graag raad ik je aan om, conform onze huisregels, één vraag tot één topic te beperken zodat de oplossing snel en adequaat gegeven kan worden. Ik probeer mijn uiterste best om je daar vlot en goed te helpen! 🙂

Reageer