Beantwoord

TV hapert steeds // Traag internet Segbroek Den Haag


Reputatie 2

Den Haag glasvezel.

Vanavond hapert de tv steeds, beeld blijft even stilstaan. Overschakelen naar andere zender duurt te lang. reboot van kastje helpt niet.

Ben ik de enige?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 March 2021, 16:43

Bekijk origineel

150 reacties

Reputatie 3

Nou dit kan er ook nog wel bij… Al weken bezig om de 20-30 seconden achterstand van de zenders (vooral goed merkbaar bij voetbalwedstrijden en bloedirritant) op te lossen, en nu amper 200 mbps (upload, download nog veel lager). Het begint er wel op te lijken dat T-Mobile er een beetje een zooitje van heeft gemaakt, dan kan het wel lekker goedkoop zijn maar hier word je ook niet vrolijk van. Om nog maar niet te spreken over de ‘ hulp’ die je krijgt bij de klantenservice.

 

Overigens als ik vooraf al wist dat zenders 20-30 seconden achterlopen was ik überhaupt al niet overgestapt. Dit heeft al 6 maanden de hoogste prioriteit maar we zijn nog geen stap verder.

 

Ik zit trouwens in postcode 2565.

Reputatie 7

[UPDATE 20:30]

 

Aankomende nacht (zondag op maandag) gaan we de capaciteit flink uitbreiden om ervoor te zorgen dat iedereen weer probleemloos zijn internetsnelheid haalt. Morgenochtend zal ik een terugkoppeling geven over het resultaat van deze actie. 

 

Voor alle duidelijkheid, deze (zondag)avond zal de capaciteit  (en snelheid)dus nog beneden verwachting zijn. Excuus voor het ongemak. TV Anywhere kan een oplossing zijn, aangezien deze TV app minder bandbreedte nodig heeft. Ook is de resolutie van de app naar beneden bij te stellen. De kwaliteit neemt dan weliswaar af, maar het hapert niet of minder.

Reputatie 1

Ik heb een 1000 mb abonnement en de speedtest geeft nu om 18:53 een snelheid van 7,11 mb download en 278,0 upload snelheid  en de tv hapert alweer terwijl er overdag niks aan de hand is wordt nu wel een beetje vervelend.

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

[Update 10:00] Goed nieuws! De aanpassing van vannacht is succesvol afgerond. De capaciteit is hierdoor (flink!) uitgebreid. We hebben nu dus meer dan genoeg bandbreedte om de internetsnelheid voor iedereen in Segbroek te kunnen garanderen. 

 

Ik houd dit topic scherp in de gaten, mochten jullie toch een lagere downloadsnelheid ervaren in Segbroek. Laat het mij dan direct in dit topic weten! 

Het uitblijven van een update geeft toch het idee dat er helemaal geen monteurs met het probleem bezig zijn, want zondag, of dat ze na meer dan 60 uur nog geen idee hebben hoe ze het moeten oplossen. 

Overigens werkt streamen (zoals gesuggereerd werd door de mods) ook maar beperkt. Het werkt wel, maar de kwaliteit is belabberd. Het jaar 2000 wil zijn bitrate terug. 😭

Hier in Segbroek ook al sinds vrijdagavond last van packet loss op mijn T-Mobile thuis 1gbit/1gbit lijn.

 

Lijkt ‘s avonds erger te zijn dan overdag en de hoeveelheid packet loss lijkt ook af te hangen van waar ik naartoe ping. Naar mijn werk en twitter.com zit ik vanavond aan de 5 & 6 % packet loss, maar naar 8.8.8.8 en youtube.com vooralsnog geen packet loss.

 

Ik zou het zelf vanuit technisch oogpunt leuk/interessant vinden om te horen wat nu het exacte probleem is. :)

Reputatie 2

Ja, het is weer 23:30 uur Up is nu 114 en Down 133.

Alsof er niets aan de hand is. Tot morgenavond! 

Hi Sander, klinkt als goed nieuws. Net gecheckt en snelheid lijkt er langzaamaan beter op te worden. Nu vanavond even afwachten of het ook voor het tv-signaal gaat gelden. 
Volgt er nog compensatie voor de afgelopen 4 dagen?

 

Opgelost na reset mediaconverter.

 

28/03/2021 13:13

Wederom een Internet en TV storing in Segbroek. Begin er wel een beetje flauw van te worden.

Reputatie 2

Na herstart modem doet alles het weer. moet ik dat soms straks standaard elke dag doen?😡

Reputatie 1

@Sander wederom weer geen internet en tv Segbroek 2565. Sinds 13:50 uur. Er werken ook mensen thuis…. Dit kan gewoon niet.

 

Engineers zouden er nu mee bezig zijn, hopelijk snel gefixt...

Reputatie 7

Hoi @FMNederland,

Mijn welgemeende excuses! Een bezoek sla ik nu over; ik geloof je helemaal op je woord! 😊 Mocht je onverwacht toch ergens tegenaan lopen, laat het ons weten. Dan help ik je graag verder!

Reputatie 1

hier ook Den Haag glasvezel, haperende TV en een download van 6MBPS.

Maat van me in de buurt met zelfde glasvezel zelfde probleem…

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, we hebben inderdaad verschillende meldingen ontvangen van klanten in de omgeving van Den Haag die traag Internet ervaart op ons Glasvezelnetwerk. Het probleem is gemeld en in onderzoek. We zullen dit zo snel mogelijk oplossen. Excuses voor het ongemak! Updates volgen in dit topic: 

De meest recente update luidt als volgt: Technici hebben zojuist de oorzaak gevonden voor de getroffen groep gebruikers. Vanavond zal er een herstelpoging ondernomen worden om de snelheidsproblemen op te lossen.

Sorry voor het ongemak, we hopen het voor iedereen snel opgelost te hebben!

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

Ik zal dit topic gebruiken als centraal topic voor alle vragen en updates rondom het snelheidsissue in Segbroek Den Haag. 

 

Update [10:15] Eerdere herstelpogingen van zaterdagavond lijken de problemen niet (volledig) verholpen te hebben. Het onderzoek is nog gaande om voor iedereen weer de juiste snelheid te verkrijgen. 

Reputatie 2

Vanochtend om 9 uur was het nog slecht. Ik heb nu (11:20) up 122 down 137, 😃mijn abonnement is Fast: 100 up en down.

Zal vanavond wel weer belabberd worden 😠

Reputatie 7

Hi @Dreetje44,

 

Goede vraag (al is het iets offtopic). We hebben geen schaduwzenders in SD. Je kunt wel proberen de resolutie aan te passen via het menu: Menu // account // instellingen // resolutie. Dit kan ook schelen in het bandbreedte verbruik. 

 

Bij TV Anywhere kun je dit wél aanpassen. Tik op het scherm, dan verschijnt er rechtsonder in beeld een vakje met AUTO. Je kunt dan de resolutie (en dus je bandbreedte verbruik) aanpassen naar Lowest, Low, SD en HD. 

Hi @Dreetje44,

 

Dat is bemoedigend! Kunnen anderen dit beeld bevestigen? Is de snelheid weer hersteld? Mijn vraag gaat dan voornamelijk voor klanten met een 1000 Mbps abonnement. Ik hoor graag jullie bevindingen!

 

Sander, het beeld is al een paar dagen hetzelfde. Overdag is de snelheid redelijk tot goed, gisteren bedraad boven de 900Mbps up en down. Vandaag komt het niet boven de 300Mbps down. Vanaf een uur of 19.00 zakt die snelheid al een paar dagen naar minder dan 10Mbps.

Het probleem is voor ons dus nog niet opgelost. 

 

 

Reputatie 1

@Sander hetzou fijn zijn als we een update krijgen...



 

Reputatie 1

De snelheid daalt weer in een rap tempo…..

 

glasvezel, segbroek/vogelwijk

Wired.

 

Zo juist gebeld met de klanten "service".

Geven aan dat het nog niet is opgelost. En dat er nog steeds aan gewerkt wordt. Heb aangegeven dat het erg ongeloofwaardig is.... 

 

Succes allemaal, met weer een avond geen tv en internet. Top geregeld T-Mobile 👎👎👎

Reageer