Beantwoord

TV-kanaal 800: Waar is NH Gooi?


Reputatie 3

Goedemiddag,

Sinds kort zijn wij (weer) klant bij T-Mobile Thuis. Tot nu toe naar volle tevredenheid.

Echter; wij keken in het verleden nog wel eens naar NH Gooi op kanaal 800. Maar op dit kanaal is momenteel Hofstreek TV te zien waar NH Gooi eigenlijk thuishoort. Hofstreek is nu dus twee keer te zien. Dat leek ons iets te veel van het goede. 

Daarnaast heb ik nog een aantal dingen gezien in de zenderlijst (zowel in de TV Anywhere-app, -website en in de ontvanger), die niet kloppen. Daarover zal ik later nog een update sturen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Daniël & Annemarieke Ceelen-Blokker

icon

Beste antwoord door Sander 17 April 2021, 15:25

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ceelenblokker , goed dat jullie dit aankaarten! Zouden jullie een foto van kanaal 800 willen sturen waarop de andere zender duidelijk te zien is? Dan nemen we dit mee voor verder onderzoek!

Reputatie 3

Hoi @Demi. Hier een screenshot. Dit krijg je te zien, zowel in de TV Anywhere-app, de site T-Mobile TV en in de tv-ontvangers.

Reputatie 3

En zo ziet het er op tv uit.

Kanaal 800 op tv. Andere zender op plek NH Gooi

 

Reputatie 7

Hoi @ceelenblokker

 

Allereerst: welkom terug! :D 

 

Goede vondst ook meteen. Ik had niet minder verwacht. Ik zorg er meteen voor dat we dit gaan uitzoeken. Met mijn eigen DSL verbinding zie ik in ieder geval precies hetzelfde wat jij ziet. Het lijkt dus niet regiogebonden. Hier komen we op terug!

Reputatie 7

Nog geen update, maar ik vraag om een statusupdate. To be continued!

 

Reputatie 6
Badge

Hoi @ceelenblokker

 

Allereerst: welkom terug! :D 

 

Goede vondst ook meteen. Ik had niet minder verwacht. Ik zorg er meteen voor dat we dit gaan uitzoeken. Met mijn eigen DSL verbinding zie ik in ieder geval precies hetzelfde wat jij ziet. Het lijkt dus niet regiogebonden. Hier komen we op terug!

En in hoeverre geldt regiogebonden voor deze zenders? Op 800 zit hier (op een steenworp van de doelgroep, aan de andere kant van het water) helemaal niks en een andere zender waar in een ander topic over gepraat werd zat hier ook helemaal niet in de lijst.

Reputatie 7

Hi @apis4,

 

Dat ligt een beetje aan het netwerk waar je op zit. Zit je op ons egen netwerk, dan zie je alle regionale/lokale zenders. Zit je op het zogenoemde WBA netwerk dan zie je alle regionale, maar slechts enkele lokale zenders.

Reputatie 7
Badge +1

@ Sander je antwoord welke je geeft aan @apis4 klopt maar gedeeltelijk op het WBA netwerk waarop ik zelf ook gebruik van maak (glasvezel) kun je alle regionale zenders kijken als mede ALLE lokale zenders en dat zijn er meer dan 150 zelfs 160 volgens mij.

Het verschil zou kunnen zijn dat we hier in de Achterhoek op het glasvezelnetwerk zitten dat indertijd door Reggefiber is aangelegd, en m.i. beter is dan wat KPN netwerk nu aanlegd.

Reputatie 3

Goedemorgen allemaal,

NH Gooi is nog altijd niet teruggekeerd op kanaal 800. De situatie is nog ongewijzigd; op kanaal 800 Hofstreek TV i.p.v. NH Gooi. Weet iemand de status hiervan?

We horen het graag.

 

Reputatie 7
Badge +1

Net nog weer een keer gecontroleerd, maar hier in de Achterhoek gewoon NH Gooi op 800,  betreft WBA met KPN streams als ik het goed heb kan zijn dat er verschil zit tussen WBA en ODF

Hofstreek zit gewoon op 802 zoals ook zenderoverzicht aangeeft

Reputatie 6
Badge

Hi @apis4,

 

Dat ligt een beetje aan het netwerk waar je op zit. Zit je op ons egen netwerk, dan zie je alle regionale/lokale zenders. Zit je op het zogenoemde WBA netwerk dan zie je alle regionale, maar slechts enkele lokale zenders.

Antwoord gemist vorige keer maar zit nog steeds op het eigen netwerk en zender 800 bestaat helemaal niet, noch NH Gooi of Hofstreek (in het favorietenlijstje op ‘alle zenders’ staan deze twee er ook niet tussen). 797 is Omroep Veldhoven en de volgende is 812 ‘DB TV’ (resp. zenders 114 en 115 in de lijst met alle zenders)

Reputatie 7
Badge +1

@apis4 Net nog voor alle zekerheid een controle gedaan,  ik kan hier gewoon de nummers 797, 800, 812 en 800 gewoon ontvangen.

Ik kan gewoon alle lokale zenders ontvangen van 700 t/m 860

Reputatie 7
Badge

Goedemorgen allemaal,

NH Gooi is nog altijd niet teruggekeerd op kanaal 800. De situatie is nog ongewijzigd; op kanaal 800 Hofstreek TV i.p.v. NH Gooi. Weet iemand de status hiervan?

We horen het graag.

 

Momenteel krijgen wij geen bronsignaal voor NH Gooi aangeleverd. We zijn hierover in gesprek met diverse partijen. Aangezien de zender (al een lange tijd) een verkeerde bron heeft, zal deze zenderpositie tijdelijk verwijderd worden. Hopelijk kan ik binnenkort melden dat we wél het bronsignaal kunnen ontvangen.

Het hangt er inderdaad vanaf op welk platform en op welke netwerk je bent aangesloten. Op het oude TV-platform is de zender wel beschikbaar omdat deze via KPN WBA wordt geleverd. Deze stream mogen wij echter niet hergebruiken op het nieuwe platform.

Reputatie 6
Badge

@apis4 Net nog voor alle zekerheid een controle gedaan,  ik kan hier gewoon de nummers 797, 800, 812 en 800 gewoon ontvangen.

Ik kan gewoon alle lokale zenders ontvangen van 700 t/m 860

Hier staat de hele lijst zo te zien en er ontbreken er toch wel aardig wat bij mij: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=interactieve-tv

Dit zijn er in totaal 134 en volgens de zenderlijst op de box, onder ‘instellingen’ → ‘favorieten’ → ‘alle zenders’, heb ik er hier 51 van (van 70 t/m 121)

Reputatie 7
Badge +1

@apis4 Leuk om het even na te kijken volgens de zenderlijst interactive tv,  favorieten of wat dan ook gebruik ik nooit, gewoon de zendervolgorde zoals de box standaard gebruikt, na hertelling kom ik dan op 152 lokale zenders.

Wel zullen er in de nabije toekomst vele sneuvelen omdat men een herschikking wil van alle lokale zenders.

Daarom zou het gebruik van “ favorieten”  kunnen zijn dat je er maar 51 heb

Reputatie 6
Badge

@apis4 Leuk om het even na te kijken volgens de zenderlijst interactive tv,  favorieten of wat dan ook gebruik ik nooit, gewoon de zendervolgorde zoals de box standaard gebruikt, na hertelling kom ik dan op 152 lokale zenders.

Wel zullen er in de nabije toekomst vele sneuvelen omdat men een herschikking wil van alle lokale zenders.

Daarom zou het gebruik van “ favorieten”  kunnen zijn dat je er maar 51 heb

De optie favorieten staat standaard op ‘Alle Zenders’ ingesteld, via ODF zijn dit dan dus ook alle zenders (blijkbaar). Zal er overigens niet rouwig om zijn, zenders met deze kwaliteit ben ik liever kwijt dan rijk :smile::wink: .

152 van 134 lokale zender is ook knap? (of regiozenders ook meegeteld?)

Reputatie 7
Badge +1

@apis4  Mijn biologische calculator had een kleine telfout gemaakt de lokale zenders lopen van 700 t/m 860 dat zijn er 160 .  18 nummers in de reeks zijn leeg,  het totale lokale zenders die ik kan zien zijn er dus 142   dat is exclusief  de 13 regionale zenders.

Reageer