Beantwoord

TV kastje aansluiten op wifi extender

  • 24 October 2022
  • 8 reacties
  • 484 Bekeken

Reputatie 3

ik heb een vraag voor mijn moeder 74. Ik heb zelf ook TV van T-Mobile en kijk dat via een kabel aangesloten via een stopcontact extender. Dus gaat het signaal over de stroom kabel. Nu wil ik voor mijn moeder ook TV van T-mobile aanvragen, maar haar internet verbinding kan max 100mb zijn. Is het dan snel genoeg om dit via een Wifi extender aante sluiten. anders moet ik weer een lange UTP kabel neer leggen. iemand ervaring?.

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 October 2022, 13:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dRichardK 

100 Mbps is ruim voldoende voor het tv kastje, let er wel op dat wanneer je het tv kastje op deze manier aansluit dan kan de kijkervaring misschien iets minder zijn.

Reputatie 3

Hallo @dRichardK 

100 Mbps is ruim voldoende voor het tv kastje, let er wel op dat wanneer je het tv kastje op deze manier aansluit dan kan de kijkervaring misschien iets minder zijn.

Ik zelf doe dit op een vergelijkbare manier. allen dan via het stopcontact. Dat zou ik anders ook nog kunnen overwegen. ipv wifi

Reputatie 3

Weet iemand het type nummer van zo'n extra Zyxel Wifi punt?.

Reputatie 7
Badge +15

@dRichardK

Oh, ik las het denk ik verkeerd. Je wilt het tv kastje via de WiFi verbinden? Het tv kastje kan alleen bekabeld aangesloten worden, via het stroomnet zou inderdaad kunnen.

Bij T-Mobile kan je de Zyxel WAP6807 huren.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus

Hierop kan je het tv kastje bekabeld aansluiten.

Reputatie 3

@dRichardK

Oh, ik las het denk ik verkeerd. Je wilt het tv kastje via de WiFi verbinden? Het tv kastje kan alleen bekabeld aangesloten worden, via het stroomnet zou inderdaad kunnen.

Bij T-Mobile kan je de Zyxel WAP6807 nemen.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus

Dat klopt, maar als het goed is zit er op het extra wifi punt een UTPpoort waar je een kabel in kunt steken. op die WAP6807 zit dat inderdaad. dus ik zoudan verwachten dat je daar dan het TV kastje op aansluit.

Reputatie 7
Badge +16

@dRichardK Op het wifipunt zit inderdaad een UTP-aansluiting, zoals @Waqqas hierboven aangeeft; dat is wat bedoeld werd met een bekabelde verbinding. Is het gelukt om het wifipunt te bestellen? 😄

Reputatie 3

 

@dRichardK Op het wifipunt zit inderdaad een UTP-aansluiting, zoals @Waqqas hierboven aangeeft; dat is wat bedoeld werd met een bekabelde verbinding. Is het gelukt om het wifipunt te bestellen? 😄

Hoi Jason,

 

Ik ga dit voor mijn moeder bestellen. Ze wil graag overstappen van Ziggo naar T-Mobile

Reputatie 7

Dat is mooi nieuws @dRichardK! Een warm welkom! Mocht er onverhoopt ergens tegenaan gelopen worden, laat het vooral weten. We staan hier in ieder geval voor jou en je moeder klaar.

Reageer