TV kijken via Apple TV


Goedendag @T- Mobile ,

Wij hebben sinds een kleine maand glasvezel via T-Mobile en kijken TV zonder tv kastjes op onze Apple TV 4K.

Echter bij zowel TV kijken (inclusief terugkijken en cloud opnames bekijken) als radio luisteren stopt het afspelen met enige regelmaat en zien we onderstaande in beeld verschijnen.

Na opnieuw proberen werkt het weer, maar hinderlijk is het wel.

We zijn van mening dat TV kijken via de Apple TV een zelfde beleving moet geven als TV kijken via TV kastjes van T-Mobile, want dit kijkt niet fijn.

Kan dit opgelost worden?

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MartinMace, behaal je de gewenste internetsnelheid conform je abonnement? Kan je de app verwijderen en opnieuw installeren en aangeven of dit nog steeds gebeurt? Hoor graag van je terug. 

Hi @Tommie ,

Bedankt voor je reactie.

Wij halen de gewenste snelheid conform ons abonnement, maar het treedt bij twee verschillende Apple TV’s (Apple TV 4 en Apple TV 4K) op, beide via LAN aangesloten.

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat het beneden niet vaak heeft opgetreden meer, maar zojuist boven wel weer. 

Hi @Tommie ,

En alsof de duivel ermee speelt, het trad zojuist beneden ook op!

Reputatie 7
Badge +8

@MartinMace Hoe heb je precies jouw Apple TV verbonden? Is dit bekabeld of via wifi? Mocht het via wifi zijn, zou je dan de band steering op het modem uit willen schakelen zodat je twee losse wifi-netwerken hebt? Het wil namelik zo zijn vooral met smart tv's dat het op de ene frequentie wel werkt en op de andere niet. Met bandsteering switcht het netwerk automatisch tussen de 2.4Ghz en de 5Ghz voor de beste verbinding, maar dit kan dus betekenen dat als dit gebeurt en de tv werkt alleen goed op de 2.4Ghz dat je dus problemen ervaart wanneer de frequentie naar 5GHz gaat. 

Wanneer je de bandsteering uitzet en de tv alleen met één van de twee frequenties die voor jouw tv werkt verbindt, dan zou dit de oplossing moeten zijn. Je kunt dit aanpassen door in te loggen in het modem. Je doet dit door in jouw browser te navigeren naar 192.168.1.1. 

Hoi @Demi ,

Dank voor je reactie. De Apple TV is via LAN aangesloten, dus bekabeld….

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MartinMace, heb je al geprobeerd om de app opnieuw te installeren? Op hoeveel apparaten ben je ingelogd op Tv Anywhere? Dit kan er ook voor zorgen dat je niet kunt afspelen.

Hi @Tommie ,

De app opnieuw installeren lijkt mij niks oplossen, aangezien de app nieuw geinstalleerd was op twee aparte Apple TV’s en het issue op beide zich voordoet.

Qua ingelogd op het aantal apparaten, dat zijn er nooit veel. Hooguit 4 (2x Apple TV en 2x iPhone, maar deze staan meestal niet tegelijkertijd aan).

Reputatie 7
Badge +9

@MartinMace ik heb toch maar een lijnmeting gedaan. Daar is te zien dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Als je deze er achter weghaalt, de Apple TV aan het door ons geleverde modem verbind, ervaar je dit dan nog steeds?

@Tommie Dat klopt, ik heb een aantal tp-link gigabit switches en een eigen mesh netwerk (synology mr2200ac). Ik wil het best proberen maar het treedt niet op regelmatige basis op. Daarnaast ben ik toch wel benieuwd wat dit ermee te maken heeft daar we met andere streamingdiensten (Netflix, Disney+), daar totaal geen hinder van ondervinden?

Reputatie 7
Badge +9

@MartinMace dit heeft te maken met, dat ik alleen een stabiele verbinding en stream kan garanderen met ons eigen apparatuur. Die zijn namelijk op ons netwerk afgestemd. Zou je dit voor mij willen testen? Hoor graag van je terug!

Reageer