TV kijken via Apple TV met Logitech Harmony remote | vooruitspoelen en terugspoelen werkt niet

  • 9 March 2023
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Goedendag ( @T-Mobile ),

Wij hebben sinds een kleine maand glasvezel via T-Mobile en kijken TV zonder tv kastjes op onze Apple TV 4K in combinatie met een Logitech Harmony remote.

Bijna alles werkt goed, maar we krijgen het maar niet voor elkaar om door te spoelen of terug te spoelen met de Logitech, ondanks dat de koppelingen goed staan. We moeten hiervoor terugvallen op de oorspronkelijke afstandsbediening (Siri remote 1e generatie).

Spoelen in bijvoorbeeld Netflix met de Apple TV en de Logitech Harmony werken wel prima, dus het lijkt aan de koppeling/programmering in de App te zitten.

Dit geldt overigens ook (in mindere mate) voor het wisselen tussen zenders (Channel Up/Down).

Kan iemand ons helpen het aan de praat te krijgen of is hier inderdaad zoals ik vermoed een aanpassing voor nodig in de App?

Alvast bedankt voor de hulp.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hoi @MartinMace, welkom op onze Community! Dit zou (in theorie) gewoon moeten werken. In dit geval zou je een aantal acties kunnen uitvoeren.

 

  • Verwijder en installeer de TV Anywhere App opnieuw.
  • Geef een reset aan je afstandsbediening en verbind deze opnieuw.

 

Lost dit het euvel niet op, zul je de afstandsbediening van Apple moeten gebruiken. Ik kan namelijk geen garantie bieden voor eigen apparatuur.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @MartinMace, welkom op onze Community! Dit zou (in theorie) gewoon moeten werken. In dit geval zou je een aantal acties kunnen uitvoeren.

 

  • Verwijder en installeer de TV Anywhere App opnieuw.
  • Geef een reset aan je afstandsbediening en verbind deze opnieuw.

 

Lost dit het euvel niet op, zul je de afstandsbediening van Apple moeten gebruiken. Ik kan namelijk geen garantie bieden voor eigen apparatuur.

Hi @Tommie ,

Dank voor je reactie en de tips, helaas heeft dit geen nut omdat het op twee verschillende Apple TV’s en met twee verschillende Harmony remotes niet werkt.

Gisteren nog wel geprobeerd om via Bluetooth en Wifi dit voor elkaar te krijgen, maar helaas ook geen resultaat.

In beide gevallen een Harmony Elite.

Wellicht weet iemand anders uit de community nog iets?

Reputatie 7
Badge +8

@MartinMace Het zou kunnen dat jouw afstandsbedieningen niet helemaal compitabel zijn met de app. Dit kan dan ook de reden zijn dat niet alle functies goed werken. Heb je eventueel nog de oorspronkelijke afstandsbediening van de Apple TV? Deze wordt zeker weten ondersteund en is getest met de app! 😁

Daarnaast ga ik met je meeduimen dat iemand anders uit de Community nog wat tips voor jou heeft om alle functies werkend te krijgen op de Logitech Harmony afstandsbediening!

Hoi @Demi ,

Ik vermoed ook dat het ligt aan de T-Mobile app voor de Apple TV, bij andere apps werkt dit gewoon goed met de Logitech Harmony Elite.

De oorspronkelijke afstandsbediening gebruiken we nu naast de Logitech voor spoelen. Niet ideaal, maar ja….

Reageer