Beantwoord

TV-klantnummer of TV-pincode is onjuist na update naar het nieuwe T-Mobile TV

  • 16 May 2023
  • 25 reacties
  • 780 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Vandaag heb ik de update naar het nieuwe T-Mobile TV gekregen. Echter, ik kan momenteel niet inloggen met mijn inloggegevens. (TV-klantnummer en/of TV-pincode) Ik heb deze gegevens opgezocht in mijn T-Mobile Thuis account. Ik heb de gegevens meerdere malen ingevoerd en gecontroleerd op fouten. Ik heb de TV anywhere app gedownload om deze inloggegevens te testen en kon daar direct op inloggen zonder problemen. Dus ik heb geen idee wat er mis is. Iemand dit ook gehad en dit kunnen oplossen?

icon

Beste antwoord door Loetje63 20 June 2023, 14:15

Bekijk origineel

25 reacties

Entone Kamai box (zwart, vierkant, ca. 10x10 cm)? Dan loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan als ik had met mijn box (https://community.t-mobile.nl/topic/show?tid=351771&fid=493). Dit moest uiteindelijk opgelost worden door de klantenservice.

Ik heb hetzelfde probleem na een update vandaag. En inderdaad met een entone box.

Entone Kamai box (zwart, vierkant, ca. 10x10 cm)? Dan loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan als ik had met mijn box (https://community.t-mobile.nl/topic/show?tid=351771&fid=493). Dit moest uiteindelijk opgelost worden door de klantenservice.

Bedankt voor je reactie. Ik heb een andere box, namelijk de  Entone amulet model 515b. Echter, het kan natuurlijk wel een zelfde soort probleem zijn. Voor nu maar even kijken of ik via de chromecast nog op mijn tv kan kijken.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Roy1981 en @Umittje, we hebben gemerkt dat dit een bug is die optreedt na het updaten naar T-Mobile TV. Gelukkig lost dit zichzelf binnen 24 uur op en dan zou je weer via de TV Box tv moeten kunnen kijken! In de tussentijd kan je inderdaad gebruikmaken van de TV Anywhere app en dit streamen naar je tv. Mocht je na 24 uur dezelfde problemen hebben, wil je me dan een seintje geven? Dan ga ik het oplossen voor je! 😄

Hi @Roy1981 en @Umittje, we hebben gemerkt dat dit een bug is die optreedt na het updaten naar T-Mobile TV. Gelukkig lost dit zichzelf binnen 24 uur op en dan zou je weer via de TV Box tv moeten kunnen kijken! In de tussentijd kan je inderdaad gebruikmaken van de TV Anywhere app en dit streamen naar je tv. Mocht je na 24 uur dezelfde problemen hebben, wil je me dan een seintje geven? Dan ga ik het oplossen voor je! 😄

Hallo Nora, de problemen blijven aanhouden. Krijg nog steeds de foutmelding “De TV-klantnummer of TV-pincode is onjuist.” En we zijn ondertussen ruim 24 uur verder sinds de update.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Roy1981, ik heb voor jou meteen de technische dienst ingeschakeld. Zij lossen dit zo snel mogelijk voor je op, vermoedelijk binnen vijf werkdagen. We houden je op de hoogte! @Umittje voor jou loopt er al een onderzoek!

In de tussentijd kunnen jullie gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor het geduld!

Ik heb na de update hetzelfde probleem op mijn 2e box. Vandaag over gebeld en ze hebben de modem opnieuw gereset. Het probleem is nog niet opgelost! Krijg nog steeds de melding dat het klantnr en/of de pincode onjuist is. Willen jullie dit weer oppakken?

Reputatie 7
Badge +8

@Loetje63 Wat is precies jouw tweede TV Box? Is dit de TV Box met harddisk recorder of de TV Box zonder harddisk recorder? Ik zie in de lijnmeting geen TV Boxen aangesloten staan. Zou je de TV Boxen rechtstreeks met het modem willen verbinden?  Dit lost het vaak op. Mocht je deze al wel zo hebben aangesloten, zou je de TV Boxen van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten?

Als ook dit niet werkt, dan kun je hiervoor het beste de TV Box een factory reset geven. Als je dan opnieuw inlogt met jouw tv-gegevens zoals deze in My T-Mobile staan, moet het lukken. Let er hierbij wel op dat als het gaat om de TV Box met harddisk recorder dat je de gemaakte opnames kwijt bent. 

 

Goedemorgen, ik heb een 2e tv box zonder harddisc. Ik heb al het bovenstaande al geprobeerd, maar hij blijft de melding geven dat het klantnr en pincode onjuist zijn

Reputatie 7
Badge +8

@Loetje63 Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik heb het hier aan deze kant nog getest en hier lijkt het wel te werken. Ik vermoed dat het aan de betreffende TV Box ligt, gezien de andere devices wel werken. Er zijn nu twee dingen die we kunnen doen. Ik kan de TV Box voor je omwisselen voor een nieuwe Amino Aria 610 TV Box waarmee dit probleem verholpen moet worden als het echt aan de TV Box ligt. Dan heb je deze binnen paar dagen in huis. Of ik kan voor jou een onderzoek starten bij onze technische dienst om dit verder voor de TV Box uit te zoeken. Het kan zijn dat er mogelijk iets anders aan de hand is voor deze TV Box of dat uiteindelijk alsnog deze TV Box wordt omgewisseld.

Laat je mij weten wat ik voor je kan doen? 

Bedankt voor je snelle reactie. 
Ik hoop dat een nieuwe box proberen een oplossing kan zijn. Kan je die dan naar mij toesturen? 
Naar welk adres kan ik de oude tv box naar toe sturen?

Reputatie 7
Badge +8

@Loetje63 Yes, zeker! Ik heb het direct voor je geregeld. De TV Box hoef je niet naar ons te retourneren, maar kun je wegbrengen naar een recyclepunt. Je ontvangt hier nog een e-mail ter bevestiging met meer informatie over! 😁

Goedemiddag, heb vandaag de nieuwe tv box ontvangen en geïnstalleerd. De tv box werkt gelukkig en kan weer tv kijken. Thanks voor oplossing!

Hi @Roy1981 en @Umittje, we hebben gemerkt dat dit een bug is die optreedt na het updaten naar T-Mobile TV. Gelukkig lost dit zichzelf binnen 24 uur op en dan zou je weer via de TV Box tv moeten kunnen kijken! In de tussentijd kan je inderdaad gebruikmaken van de TV Anywhere app en dit streamen naar je tv. Mocht je na 24 uur dezelfde problemen hebben, wil je me dan een seintje geven? Dan ga ik het oplossen voor je! 😄

Hallo Nora, de problemen blijven aanhouden. Krijg nog steeds de foutmelding “De TV-klantnummer of TV-pincode is onjuist.” En we zijn ondertussen ruim 24 uur verder sinds de update.

Hallo, ik ben sinds maandag klant, en ondervind hetzelfde probleem. Kan op de laptop prima kijken, maar via TV App krijg ik dezelfde melding als hierboven….’bug’ is er blijkbaar nog altijd?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JWelp, goed dat je dit aankaart.

Ik heb dit niet eerder gehoord met de TV App, alleen met de TV Boxen. Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er een ticket is aangemaakt. Heb je toevallig al geprobeerd om je pincode te veranderen? Werkt dit niet, dan wordt er contact met je opgenomen als het ticket behandeld is!

Hi @JWelp, goed dat je dit aankaart.

Ik heb dit niet eerder gehoord met de TV App, alleen met de TV Boxen. Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er een ticket is aangemaakt. Heb je toevallig al geprobeerd om je pincode te veranderen? Werkt dit niet, dan wordt er contact met je opgenomen als het ticket behandeld is!

Hi @Tommie , ja dit was het eerste wat ik deed. Inderdaad contact gehad met de klantenservice. Vervolgens dus geprobeerd om via t-moblietv.nl in te loggen en dit ging prima. Na de app opnieuw geinstalleerd te hebben (en dus ook mijn pw wijziging) nog altijd geen succes…. :-(

Beste allemaal, ik weet dat het voor jullie heel vervelend is, maar voor mij toch een bevestiging dat hetzelfde probleem niet alleen bij mij aan de gang is. In een van de reacties vanuit T-Mobile lees ik dat het issue normaliter binnen 24 uur zichzelf zou moeten oplossen. Nou, wij zijn al ruim(!) twee maanden met dit probleem aan de gang. Ondertussen heb ik al zo ontzettend veel telefonisch contact gehad met de Klantenservice en geen van de keren heeft dit mij een oplossing geboden. Wel moet ik zeggen dat ik vanmiddag én vanavond een zekere Raza heb gesproken en tot dusver is het contact met hem uitstekend, maar zijn er nog geen oplossingen gekomen. Wel word ik binnen drie werkdagen benaderd door een Technische Dienst die de mogelijkheden met me gaat bespreken. Kleine sidenote: wij zitten momenteel in een transitie van de traditionele aansluiting naar glasvezel. Ik dacht dus eerst dat daar het issue lag, maar dat klopt dus niet, aangezien een zekere verdeelkast in onze buurt nog niet eens is opgezet. De kabel ligt al wel door de wijk, evenals dat de glasvezelkabel tot in ons huis is doorgetrokken. Enfin, wij hebben op dit moment dus al een geruime twee maanden geen televisie meer in onze woonkamer. Beneden hebben we een Entone-ontvanger met een HD-recorder. Die werkt dus niet meer. Voor die tijd hebben we met dezelfde TV-box nooit problemen gehad. Sinds de update is dit probleem naar voren gekomen. We hebben al zo vaak geprobeerd het klantnummer en de pincode in te vullen, maar alle acties ten spijt; inloggen ho-maar. Zo langzamerhand zijn we er echt wel een beetje klaar mee. We zijn al jaren klant bij T-Mobile en altijd zonder enige problemen. Maar wat de afgelopen tijd gebeurd, slaat echt alles; telkens andere info krijgen waarom we geen TV kunnen ontvangen. Of de afspraak krijgen dat je wordt teruggebeld, maar vervolgens niet gedaan wordt. En oh ja, of wij voor de periode totdat we echt over kunnen naar glasvezel, wij wel willen streamen vanuit de app naar de TV. Voor een paar dagen of een week prima, maar vanmiddag kreeg ik te horen dat de verdeelkast pas ergens in november/december ‘23 gereedkomt, en daarna moet er nog een installateur komen die alles verder in huis klaarmaakt met de apparatuur. Iets waar wij echt niet blij van worden. Ik lees hier een aantal reacties vanuit T-Mobile dat er een andere TV-ontvanger (mét HD-recorder) opgestuurd kan worden. Waarom kan of kon dat niet bij ons? Waarom heb ik zo ontzettend veel telefoontjes moeten plegen en waarom werd ik telkens van het kastje naar de muur gestuurd? Ik baal echt als een stekker. Ik verwacht nu eigenlijk wel een gedegen en effectieve oplossing. Ik betaal niet meer dan €80,- per maand om op deze wijze behandeld te worden, lijkt mij. Graag reactie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @eedeng87, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het is niet mogelijk om een TV Box op te sturen met harddiskrecorder. Als we de TV Box vervangen doen we dat voor de Amino Aria 610, hiermee zullen de problemen hoogwaarschijnlijk opgelost zijn. Dit kan echter pas als de migratie voltooid is. Is er al een factory reset uitgevoerd door de klantenservice?

Hi @eedeng87, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het is niet mogelijk om een TV Box op te sturen met harddiskrecorder. Als we de TV Box vervangen doen we dat voor de Amino Aria 610, hiermee zullen de problemen hoogwaarschijnlijk opgelost zijn. Dit kan echter pas als de migratie voltooid is. Is er al een factory reset uitgevoerd door de klantenservice?

Dag Tommy. Er is geen factory reset uitgevoerd door de klantenservice. Daarbij heeft jullie collega Raza mij gisteren laten weten dat de Technische Dienst binnenkort contact met me gaat zoeken. De reden dat ik toch gisteravond een bericht heb uitgedaan, ligt hem in het feit dat mij heel veel toezeggingen zijn gedaan, maar geen van deze zijn nagekomen. Ik hoop natuurlijk wel dat Raza dit wel doet. Waar het mij om gaat is dat we weer van de televisie gebruik kunnen maken. Wij nemen een flink groot pakket af (eigenlijk bijna alle zenderpakketten), maar we kunnen er al ruim twee maanden geen gebruik meer van maken op de reguliere wijze. Dat stoort. Mijn vraag is nu wel of deze nieuwe TV-box -waar jij het over hebt- in de buurt komt van de opties die onze huidige nu heeft. Ik bedoel, wij betalen daar wel voor. En wat bedoel je met “als de migratie voltooid is”? Betekent dat dat wij tot het einde van het jaar zonder zitten, omdat dan hoogstwaarschijnlijk die verdeelkast is geïnstalleerd in onze buurt? Waarom krijgen jullie het niet voor elkaar dat we tot die periode gewoon TV kunnen kijken? Ik hoor graag van je. 

Reputatie 7
Badge +9

@eedeng87 er is inderdaad een ticket aangemaakt voor onze techneuten. We hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Ik zal de reactie van de techneuten afwachten. 

 

Je bent nu in bezit van beide TV Boxen, ik zou dan de TV Box voor je omruilen naar de Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis

@eedeng87 er is inderdaad een ticket aangemaakt voor onze techneuten. We hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Ik zal de reactie van de techneuten afwachten. 

 

Je bent nu in bezit van beide TV Boxen, ik zou dan de TV Box voor je omruilen naar de Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis

Hoi Tommie. Bedankt voor je berichtje. Eerlijk gezegd word ik hier wel blij van. Eindelijk actie in de tent. Zou je de verouderde box dan voor ons willen vervangen door de Amino? Dan sluit ik deze thuis aan en kunnen we weer TV kijken. Ook ik wacht dan in de tussentijd de reactie van de techneuten af. Hoor graag van je. 

Reputatie 7
Badge +9

@eedeng87 ik had dit graag direct voor je in gang gezet, echter kan ik jammer genoeg geen wijzigingen aanbrengen aan je pakket omdat er een migratie loopt (overstap op glasvezel). Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten, de techneuten zullen sneller zijn dan de levertijd. Wel kan je gebruik maken van onze TV App, in dit topic lees je daar meer over: 

 

 

Als je overgezet bent naar glasvezel en je wilt als nog de nieuwe TV Box, trek dan aan de bel, dan regel ik het meteen voor je!

@eedeng87 ik had dit graag direct voor je in gang gezet, echter kan ik jammer genoeg geen wijzigingen aanbrengen aan je pakket omdat er een migratie loopt (overstap op glasvezel). Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten, de techneuten zullen sneller zijn dan de levertijd. Wel kan je gebruik maken van onze TV App, in dit topic lees je daar meer over: 

 

 

Als je overgezet bent naar glasvezel en je wilt als nog de nieuwe TV Box, trek dan aan de bel, dan regel ik het meteen voor je!


Maar dat betekent dus dat we tot einde jaar zonder reguliere TV zitten en alleen maar kunnen streamen? Ik vind het een heel gek verhaal. Waarom doet het normale TV-kastje (dus niet de Entone) het dan wel? Dan heeft het toch niets met die migratie te maken? Ik merk wel weer dat ik niet verder kom bij jullie. Ik vertik het om tot einde jaar geen gebruik te kunnen maken van de pakketten waarvoor ik betaal. Ik ga natuurlijk niet de volle mep betalen, terwijl ik er niet volledig gebruik van kan maken. Dat moet je me niet kwalijk nemen. Ik vind dit echt een kwalijke gang van zaken en ik vind dat jullie er veel te makkelijk mee omgaan. Ik ga niet akkoord met louter en alleen streamen vanuit de app. Daar betaal ik niet ruim €80,- per maand voor. Ik verwacht een degelijke oplossing. 

@eedeng87 ik had dit graag direct voor je in gang gezet, echter kan ik jammer genoeg geen wijzigingen aanbrengen aan je pakket omdat er een migratie loopt (overstap op glasvezel). Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten, de techneuten zullen sneller zijn dan de levertijd. Wel kan je gebruik maken van onze TV App, in dit topic lees je daar meer over: 

 

 

Als je overgezet bent naar glasvezel en je wilt als nog de nieuwe TV Box, trek dan aan de bel, dan regel ik het meteen voor je!


Maar dat betekent dus dat we tot einde jaar zonder reguliere TV zitten en alleen maar kunnen streamen? Ik vind het een heel gek verhaal. Waarom doet het normale TV-kastje (dus niet de Entone) het dan wel? Dan heeft het toch niets met die migratie te maken? Ik merk wel weer dat ik niet verder kom bij jullie. Ik vertik het om tot einde jaar geen gebruik te kunnen maken van de pakketten waarvoor ik betaal. Ik ga natuurlijk niet de volle mep betalen, terwijl ik er niet volledig gebruik van kan maken. Dat moet je me niet kwalijk nemen. Ik vind dit echt een kwalijke gang van zaken en ik vind dat jullie er veel te makkelijk mee omgaan. Ik ga niet akkoord met louter en alleen streamen vanuit de app. Daar betaal ik niet ruim €80,- per maand voor. Ik verwacht een degelijke oplossing. Daarbij wacht ik al mee dan twee maanden op een oplossing en het enige wat ik tot nu toe krijg is een kluitje in het riet. Ik ben dit hele gedoe echt zat. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @eedeng87, geen zorgen, dit kunnen we absoluut heel veel sneller oplossen dan een jaar! @Tommie gaf eigenlijk aan dat de migratie een hoop administratieve wijzigingen heeft doorgevoerd aan en heeft klaargezet voor je gehele abonnement inclusief je TV account waardoor we niet meteen de TV Box kunnen omwisselen. De technische dienst heeft de mogelijkheid om meer wijzigen te door te voeren aan je TV abonnement en daarom kunnen zij ook de administratieve wijzigingen van de migratie omzeilen. Een collega van ons heeft al een verzoek voor je doorgezet naar de technische dienst en ik verwacht dat zij in de komende werkdagen dit snel voor je op kunnen lossen.

Al in al verwacht ik dat wij dit in de komende werkdagen voor je op kunnen lossen, hier gaan wij ons hard voor inzetten!

Reageer