Beantwoord

TV menu en tv gids bij Sony Bravia

  • 23 October 2022
  • 8 reacties
  • 591 Bekeken

Hallo,

Sinds een week hebben wij een nieuwe televisie, een Sony Bravia. Op de vorige tv (een Samsung) hebben wij gebruik gemaakt van de tv app om tv te kijken. Wij hebben dus geen kastje. 

Ook op de nieuwe tv is het gelukt om de app te installeren en het lukt om tv te kijken. Wij kunnen echter nergens de tv gids vinden, en ook het menu niet. 

Op de afstandsbediening staat wel 'guide', maar die doet het alleen voor zenders op de tv en werkt dus niet voor de app. Via deze link https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/android-tv-gebruiken , heb ik wel uitleg gevonden om bij het menu en de gids te kunnen komen, maar ook dat werkt niet.

Weet iemand hoe wij toch bij de gids en het menu kunnen komen? 

icon

Beste antwoord door Debby0709 23 October 2022, 16:36

Bekijk origineel

8 reacties

We hebben het nu alsnog gevonden! 

Reputatie 7

Hi @Debby0709, super om te lezen - thanks voor het aangeven! 😁 Kun je delen hoe het je uiteindelijk gelukt is om toch bij de tv-gids uit te komen? Ik wens je heel veel kijk-plezier en maak er een mooie week van. 

Hallo, kunnen jullie kijken wat het antwoord is op deze vraag? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn TV. Er zit geen menu knop op de afstandsbediening van Sony waardoor ik geen TV gids kan oproepen.

@bas_sonybravia

Op de afstandsbediening zit een klein knopje guide. (gids)

Bij onze Sony bravia tv op de afstandsbediening boven input.

Kan per model verschillen.

Voor menu is het de middelste knop in het rondje.

Dan links boven in beeld de pijl naar links is menu.

 

Reputatie 6
Badge

Hallo, kunnen jullie kijken wat het antwoord is op deze vraag? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn TV. Er zit geen menu knop op de afstandsbediening van Sony waardoor ik geen TV gids kan oproepen.

Ze bedoelen ook niet een menu knop maar het menu van de app. De guide knop op mijn afstandsbediening doet het overigens gewoon icm de app (net als boven; al is het wel eens voorgekomen dat dan de gids van de dvb zenders werd opgeroepen)

Ik bedoel met de menu knop

@bas_sonybravia

Op de afstandsbediening zit een klein knopje guide. (gids)

Bij onze Sony bravia tv op de afstandsbediening boven input.

Kan per model verschillen.

Voor menu is het de middelste knop in het rondje.

Dan links boven in beeld de pijl naar links is menu.

 

Hallo Peter, dat klopt inderdaad alleen navigeren deze knopjes beide niet naar de TV gids van T-Mobile. Ik kan alleen een soort mini gids te voorschijn krijgen rechts half in beeld wat er op dat moment op de TV is. Maar een compleet overzicht wat ik bij een los kastje heb krijg ik niet voor mekaar met de SONY afstandsbediening. Erg jammer. Heb alle knoppen al geprobeerd inmiddels.

Net nog eens goed gelezen en wat je zegt klopt. Het is geen makkelijke route maar je moet inderdaad de roze pijl hebben en daarop klikken. Ik dacht een linker pijltje op de afstandsbediening. Dank je wel nu heb ik hem door!

Hallo, kunnen jullie kijken wat het antwoord is op deze vraag? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn TV. Er zit geen menu knop op de afstandsbediening van Sony waardoor ik geen TV gids kan oproepen.

Ze bedoelen ook niet een menu knop maar het menu van de app. De guide knop op mijn afstandsbediening doet het overigens gewoon icm de app (net als boven; al is het wel eens voorgekomen dat dan de gids van de dvb zenders werd opgeroepen)

Met de Guide knop gaat hij naar de gids van de zenders als je analoog/sataliet of kabel hebt. Maar niet via App, tenminste niet bij mij.

@bas_sonybravia

Mooi dat je het Menu hebt gevonden.

Wat betreft de gids die knop werkt bij mij gewoon.

Op mijn Sony bravia Android tv en bij de Philips Android tv.

Er is ook een andere manier voor de tv gids.

Ga naar menu (die pijl links.)

Ga dan naar OP TV nu zie je links TV Gids.

 

 

Reageer