Beantwoord

TV ontvanger blokkeren vaste tijden

  • 11 October 2021
  • 7 reacties
  • 138 Bekeken

Ik heb het een en ander al geprobeerd in de zyxel modem om met parental control de tv kastjes te blokkeren in een bepaald tijdslot. Als ik het instel met internet blokkering gaat het signaal wel uit, maar zodra je het tv kastje uit zet gaat hij ook niet meer aan met de afstandsbediening. Pas nadat de stroom er af is geweest reageert hij weer. Uiteraard nadat de parental control weer verwijderd is. Is dit een bekend probleem? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 October 2021, 14:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Bussie81 ben bang dat je een van de weinige bent die tv wil blokkeren via parrent control. Ik denk dat de stb niet op deze manier werkt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bussie81, van harte welkom op de Community, gaaf dat je een account aangemaakt hebt!

Zoals @Hidden.nld correct vermeldt, werkt het niet op die manier. Het signaal wordt dan weliswaar geblokkeerd omdat dit over één lijn gaat vanuit het modem, maar de actieve verbinding die de TV Box nodig heeft, kun je niet direct sturen met parental control. Dat is ook meteen de reden dat de box niet meer aangaat zodra je het signaal eraf gehaald hebt. Je kunt in dat geval denk ik het beste een time switch op een stopcontact of schakelaartje plaatsen zodat deze altijd op een vaste tijd uitgaat. Dan blokkeer je het signaal niet, maar onderbreek je de stroom en daarna kan de box weer aangezet worden, zonder dat het signaal verloren gaat.

Helaas. Het leek zijn mooie oplossing om tv te blokkeren voor de kinderen na een bepaalde tijd. 

Reputatie 7
Badge +16

Het kan in principe gewoon uitstekend werken, echter is het minpuntje dat je dan na elke avond/nacht de TV Box dient te herstarten. Verder is het een geweldige oplossing, goed dat je ‘em onder de loep genomen hebt! @Bussie81 

Reputatie 7
Badge +16

@Bussie81 Is het nog gelukt om de TV Box te blokkeren op vaste tijdstippen? 

Helaas niet op een automatische manier. 

Bedankt in ieder geval voor het meedenken. 

Reputatie 7

Hi @Bussie81, merci voor je terugkoppeling! Namens Jason: heel graag gedaan. Ik had echt gehoopt dat het was gelukt. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan vooral weten. We helpen je met liefde!