Beantwoord

TV-ontvanger loopt vast

  • 28 August 2022
  • 21 reacties
  • 510 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 21 reacties

De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat het beeld stilstaat en de ontvanger op geen enkele manier reageert op de afstandsbediening. 

Als ik dan de ontvanger van stroom afhaal en er weer op dan doet hij het soms weer een dag

icon

Beste antwoord door Boris 29 August 2022, 11:02

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7

Hoi @Epi57,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Om de stabiliteit terug te brengen in de TV Box, wilt het vaak helpen om een fabrieksreset hierop uit te voeren. Je zet daarmee de TV Box terug naar de fabrieksinstellingen. Hoe je deze precies doet, vind je hier op onze Wiki:

Mocht het onverhoopt toch nog een keer gebeuren, trek dan meteen aan de bel! We staan hier voor je klaar op de Community.

Reputatie 2

Het heeft een tijdje gewerkt maar het gebeurt toch weer regelmatig dat hij vast loopt, nu weer bij terugkijken SBS, dan staat het beeld stil en kan ik nix meer met de afstandsbediening 

Reputatie 7

Hi @Epi57, heel goed dat je hier opnieuw aandacht voor vraagt! Ik wil je graag laten weten dat wij er alles aan doen om deze vastlopers op te lossen. Momenteel is dit een algemeen probleem en is dit euvel in onderzoek bij de leverancier. We wachten dan ook nog met smart op een definitieve oplossing. Excuses voor het ongemak. 

Het helpt de leverancier enorm als we heldere voorbeelden doorzetten. Kun je daarom twee voorbeelden aan mij doorgeven?

  • Welke programma's lopen/liepen er vast? 
  • Wanneer keek je deze programma's (datum/tijdstip)? 
  • Op welke zenders keek je deze programma's?

Als je hierop terug kunt komen, dan zou dat super zijn! 🍀

 

Reputatie 2

Laatste keer 15 oktober, terugkijken SBS6, hart van nederland. Ook op RTL7 werkt terugkijken  regelmatig helemaal niet of loopt ook vast.

Reputatie 7

Hi @Epi57, je bent een topper - merci voor de moeite! Ik wil enkel nog van je weten of dit voor beide TV Boxen geldt of voor één van de twee? Mocht dat laatste het geval zijn, kun je dan het MAC-adres van deze TV Box via een privébericht (door op mijn naam te klikken) naar mij sturen? Tot slot wil ik dubbelchecken of de TV Boxen rechtstreeks zijn aangesloten op het modem? Wellicht staan ze op dit moment uit, want ik zie ze niet terug in de verbinding. Voor het onderzoek is het van belang dat ze rechtstreeks zijn aangesloten en aan blijven staan, zo kan de technische dienst de TV Boxen inzien. Als je daarvoor kunt zorgen, dan zou dat echt heel fijn zijn. Dankjewel! 🍀

Reputatie 7

Hi @Epi57, super dat je mij deze informatie via een privébericht kon toesturen! Zojuist heb ik jouw voorbeelden doorgezet en hier heb je net ook een mail over gekregen ter bevestiging. Fingers crossed dat ik heel spoedig doorkrijg dat de fix gereed is voor dit issue. 

Reputatie 2

Nog nix gefixt, vanavond kon ik op Veronica, Jack Reacher, niet vanaf het begin kijken. En gisteravond , The Punisher, niet.

Reputatie 7

Hi @Epi57, dank voor je bericht! Momenteel staat het onderzoek naar het probleem nog open. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, maar kan het tijd in beslag nemen. We houden je graag op de hoogte. Excuses van het ongemak.

Reputatie 2

Nadat het even goed is gegaan,  staat m'n beeld nu weer stil, bij begin gemist, Taken, RTL7, irritant

Reputatie 2

Dus ook bij gewoon tv kijken gaat het beeld stilstaan op SBS6

Reputatie 7

Hi @Epi57, heel goed dat je dit meteen aangeeft! Ik wil dit weer zo snel mogelijk laten verdwijnen. Wat balen dat het probleem is teruggekeerd. Ik wilde direct met je meekijken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik voor je aan de slag en zoeken we samen naar de oplossing. 

Reputatie 2

Zit vanavond Veronica terug te kijken, kan ik niet pauzeren en krijg ineens een melding,  ik klik erop en het beeld is zwart 🤮

 

Reputatie 2

Ook op Hart van nederland zelfde geval 🤢

Reputatie 2

Vanmorgen ging de box met de afstandsbediening niet aan. Complete reset gegeven, daarna gaf hij weer dat storing scherm

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Epi57 ,

Goedemorgen, we ontvangen meldingen dat een aantal klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: Is er een storing bij T-Mobile Thuis op Internet, TV of vaste Telefonie? | T-Mobile Community.

Voor de mensen die wel Internet en/of Vast Bellen kunnen gebruiken, maar geen TV: wanneer je op OK klikt, ontvang je als het goed is weer beeld. Dit lijkt te maken te hebben met de onderhoudsronde van vannacht. Indien het hierna nog niet werkt, herstart dan de TV Box (en het modem) via de stappen die in ons handige artikel beschreven zijn: Reset TV Box | T-Mobile Community.

 

Reputatie 2

Fout is weg, maar ,begin gemist, rtl7 werkt niet.

The Girl in the spiders web.

Reputatie 7

Hi @Epi57, fijn om te lezen dat de foutmelding weg is! Ik wil het issue met Begin Gemist zo snel mogelijk voor je aanpakken. Kun je mij hiervoor nog een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ook hoor ik graag van je wat er precies niet werkt. Dan ga ik hier voor je achteraan. 

Reputatie 2

RTL7 terugkijken werkt nog steeds niet

Reputatie 7

Hi @Epi57, super dat je jouw gegevens kon doorzetten in een privébericht - dankjewel! Kun je iets specifieker aangeven wat er speelt? Zie je bijvoorbeeld een foutmelding of krijg je een zwart scherm te zien? Ervaar je dit euvel op elk programma van RTL 7? Als je de programma's kunt aangeven waarop je dit ervaart, dan ga ik voor je aankloppen bij onze technische dienst. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk fixen! 💪

Reputatie 2

Gisteren kreeg ik bij ieder programma van RTL7 tezien, Terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma., vanaf nu kan ik weer Terugkijken vanaf 10 december . Hoop dat de problemen nu voorbij zijn.

Reputatie 7

Hi @Epi57, merci voor de aanvulling! Heel fijn om te lezen dat het nu wel weer is gelukt, top. Mocht het probleem zich toch nog eens voordoen, dan hoor ik het graag en ga ik er voor je achteraan. 

Reageer