tv/radio knop afstandbediening - audio verandering

  • 29 March 2022
  • 8 reacties
  • 247 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb iets ontdekt zojuist waarbij ik niet weet wat  er precies gebeurd. 

Mijn geluid komt via een dolby atmos receiver mijn huiskamer binnen. 

Als ik tv kijk en ik druk 1x op de tv/radio knop schakelt het tv kastje niet naar de radio maar wordt t  volume een stuk harder. Klik ik dan nog een x start de radio pas.  Ben ik in de radio omgeving en ik klik op t knopje verandert t geluid volume van de radio ook 1x zonder te schakelen naar de tv omgeving en pas bij nog een klik start de tv omgeving weer.

De geluid stream lijkt gelijk te blijven ( dolby digital )  Bijzonder iets..

Hebben jullie dat ook?

T Mobile, hoort dit? 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PHemelrijk 

T-Mobile leest ook mee hier op de community, het kan soms eventjes duren voordat ze reageren maar er zijn ook genoeg andere users die je kunnen helpen 

Reputatie 7

Hi @PHemelrijk, super dat je hier zo helder uitlegt wat er bij je speelt! Ik weet dat dit komt doordat jij jouw Dolby gebruikt als audio controller. Ik zou heel graag de expertise van @TAVL hiervoor willen inschakelen. Weet jij toevallig hoe je dit kunt wijzigen? Mijn dank is groot! 😊

Reputatie 7

Hi @PHemelrijk ,

Ben je inmiddels voorzien van een oplossing? We denken graag nog met je mee.

Reputatie 2

Hi @PHemelrijk ,

Ben je inmiddels voorzien van een oplossing? We denken graag nog met je mee.

Hey. Nee nog geen oplossing of reactie gehad verder. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @PHemelrijk, om meer expertise in het topic te halen, heb ik de huisdeskundigen aan de digitale mouw getrokken. Ik hoop dat je spoedig een antwoord krijgt - mijn vermoedens gaan uit naar de setup van de receiver in combinatie met de tv, maar dat blijft vooralsnog een gok.

@PHemelrijk  werkt het zonder dat je de Atmos aangesloten hebt, wel naar behoren? Of nog beter, haal even alles los sluit alleen de ontvanger aan en test het nog eens.

Ik vermoed dat het issue tussen de ontvanger en afstandsbediening zit (communicatie issue) maar door het even op deze wijze te testen kunnen we andere oorzaken uitsluiten.

Reputatie 7
Badge +16

@PHemelrijk Kun je eens proberen om de ab opnieuw te koppelen en een andere HDMI-poort te gebruiken? 

Zo koppel je de ab opnieuw:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis

Reputatie 2

Alles opnieuw ingesteld op afstand bediening :) Ik zie nu dat als ik 1 x op radio klik het tv kastje wel direct naar radio gaat en dan zegt de tv linksboven ook radio. Klik ik nog 1x op tv/radio knopje staat er linksboven tv/radio en blijft de radio actief. Na nog 1x drukken verschijnt tv linksboven en komt tv weer.