Beantwoord

TV stottert aantal keer per dag


Hey,

Een aantal keer per dag ervaar ik een mini stotter ( < 3 seconden ) waarbij het beeld van me TV hapert. Dit is geheel willekeurig, alsof op die tijden het internet wegvalt tot een punt dat de TV niet genoeg heeft om volledig beeld te tonen.

Dit is iets wat ik al heb sinds ik T-mobile heb, maar is pas nu wat ik echt als irritatie begin te ervaren. Zou je me kunnen helpen om te achterhalen wat het probleem kan zijn? Kan het zijn dat het bij de modem op verschillende delen van de dag geen volledige internetsnelheid binnenkrijgt?
icon

Beste antwoord door Sander 28 June 2018, 10:48

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4

Goed dat je aan de bel trekt @Mary62! Ik help je graag. Allereerst wil ik van je vragen de volgende stappen uit te voeren:

 

1.Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2.Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: Ethernet not detected, Please connect ethernet cable sluit je de internetkabel weer aan. 
 

Laat me weten of dit geholpen heeft! Zo niet, check dan ook het Topic van mijn collega Sander. Mocht je er dan nog uit uitkomen, let me know. Wij staan voor je klaar! :heart:

 

 

Onze tv hapert sinds gister ook een aantal keer per dag. Dit duurt ongeveer een halve minuut. We hebben alles al gecontroleerd incl een powerflip. Graag horen we meer

 

Reputatie 6
Badge

Moet er wel bij zeggen dat wat ik er over gelezen heb (ook op het Tweakers forum) is dat de mate en ernst ervan ook verschillend is. Hier gaat het om hooguit één seconde stilstaand beeld en geluid zonder blokjes vorming en komt het ook maar een enkele keer in een paar uur voor en zoals eerder genoemd voornamelijk op 1 vd 2 boxen (standaard Entone 510b; bij de oude Amino 140 kan ik het me eigenlijk niet herinneren dat dat voorkwam). Bij anderen is het veel regelmatiger, op meerdere boxen en soms ook met blokjesvorming.

 

De vorige keer dat het weer eens ter sprake kwam had ik dat dus zelf ook eens getest met omgewisselde kabels (beiden rechstreeks op de Draytek aangesloten) en dat had voor de box waar het al op voorkwam geen verbetering tot gevolg. Wel kreeg ik er op de andere box meer last van maar inmiddels is het alweer als ervoor met geen/ zo goed als geen last van haperingen op box 2 (wel nog steeds op box 1).

Op zich zou ik ze ook wel eens een keer naast elkaar kunnen zetten voor een échte rechstreekse vergelijking (box 2 staat toch alleen op een monitor op het bureau aangesloten dus even verplaatsen zou niet de grootste moeite zijn).

Reputatie 1

De vraag is, waar kunnen de boxen dan niet mee omgaan. Te weinig data, teveel data, snelheid van data, omzetten van data?

Ik hoop dat T-mobile ook mensen heeft die dit soort vragen kunnen behandelen ?

Zeker aangezien dit blijkbaar meer voorkomt.

Reputatie 6
Badge

Dat ligt echt niet aan de verbinding. Zijn nog wel meer mensen die er last van hebben (en is dan ook lang niet de eerste melding), zo ook hier maar alleen/voornamelijk op één van de twee boxen … (zal dus eerder aan de box liggen dan de verbinding. Ook getest met kabels omgewisseld).

Reputatie 1

Gabrielle, ik geloof dat de verbinding voor tv een aparte is. (VLAN) . Deze komt uit andere poortjes van het modem (3 en 4)  dan internet (1 en 2).

Maar het klinkt niet onlogisch dat er wellicht een probleem is met de snelheid op dat VLAN.

Reputatie 1

Hier precies hetzelfde probeem, al een aantal maanden.

het is net of de verbinding te traag is maar dat kan niet want ik heb ruime internet snelheid,ook bij opgenomen programma’s gebeurt het.

heel irritant 

Reputatie 1

Gisteravond nog.

Korte onderbrekingen (1 á 2 seconden).

Beeld staat even stil, wordt blokkerig en gaat dan weer verder.

Ook geluid hapert dan.

Gedurende de hele dag.

Alleen tijdens live TV (uitzending gemist gebruiken we niet).

Radio zender heeft het probleem niet.

Zoals ik al vermeldde, je kunt alle stappen uitsluiten (zie laatste zin van mijn vorige post)

Reputatie 7

Hey @joopderooij,

Bedankt voor de toelichting! Ik ben benieuwd welke stappen je al hebt doorlopen uit het topic dat mijn collega hier boven heeft aangekaart. Dan weet ik gelijk welke stappen we kunnen uitsluiten.

Wanneer ik de TV stream van je beide TV Boxen analyseer, dan kan ik in de TV stream gelukkig de afgelopen paar dagen geen problemen constateren. Ook is je modem al een geruime tijd onafgebroken online.

Wanneer heb je voor het laatste problemen ervaren? En kun je mij precies beschrijven welke problemen je ervaart? Hoe meer ik weet, hoe sneller ik je hiermee kan helpen.

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook al een hele poos en begint nu ook irritant te worden.

Zowel TV beneden als boven hebben hetzelfde probleem.

Ik heb 750 Mbit verbinding.

Ontvangers zitten rechtstreeks op de UTP kabel

Modem T-Mobile werkt prima

Internet heeft geen enkel probleem (meer ;) )

 

Kan het wellicht aan de glasvezelkabel verbinding liggen?  Wie kan hier naar komen kijken/monitoren? Glasvezelkabel en kastje is al reeds vervangen geweest.

 

P.S. Verzoek aan T-Mobile moderator:: Graag niet je reeds hierboven genoemde script afdraaien, dat gaat mij niet helpen….

Reputatie 7
Hoi @Yihka

Graag help ik jou hierbij! Een hapering, hoe kort ook, help ik graag de wereld uit. Het kan een paar oorzaken hebben. Wil je mij helpen bij het uitsluiten?

1) Controleer of alle kabels van modem tot TV goed zijn aangedrukt en goed vastzitten.
2) Check de TV. Heb je dit ook bij het afspelen van een DVD of Blu-ray?
3) De TV Box. Hapert de TV bij het afspelen van Live TV of juist als je Begin Gemist of Uitzending Gemist gebruikt? Heb je een TV Box met opnamefunctie? Wil je dan enkele oude opnames verwijderen?
4) Kabels. Hoe is de TV Box op het modem aangesloten? Is dit een rechtstreekse verbinding? Kun je eens testen met een andere kabel om uit te sluiten dat het hieraan ligt?

Voor uitgebreide uitleg kun je ook dit topic raadplegen: Blokkerig of haperend beeld.

Ik hoor graag, zodat we jouw TV ervaring weer 100% oké kunnen maken!
Kan niet zijn dat niemand anders dit heeft en/of dat niemand me hierbij kan helpen? Het probleem komt dagelijks voor en ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals het kastje opnieuw opstarten en dergelijk.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Reageer