TV wordt niet verbonden met internet

  • 9 January 2023
  • 16 reacties
  • 271 Bekeken

Mijn Tv wordt niet verboden met het internet.

ik krijg melding dat er geen IP adres is. En dat iets met de router te maken kan hebben.

kunnen jullie hiermee me helpen ? 
 

alvast bedankt 

Nora van Odido 1 jaar geleden

Hey @KatarzynaKlisz, ik wil graag met je meekijken om ervoor te zorgen dat jouw tv weer internetverbinding krijgt! Is jouw tv op het moment verbonden via de wifi of heb je hem bekabeld aangesloten? Mocht hij nu via de wifi verbonden zijn, zou je het dan eens bekabeld willen proberen? Zorg er in dat geval ook voor dat je in de instellingen van jouw tv aangeeft dat je nu bekabeld verbinding wil maken. Je kan daarna dit topic eens doornemen en de stappen die hierin staan volgen: TV (Box) foutmelding codes. Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen! 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hey @KatarzynaKlisz, ik wil graag met je meekijken om ervoor te zorgen dat jouw tv weer internetverbinding krijgt! Is jouw tv op het moment verbonden via de wifi of heb je hem bekabeld aangesloten? Mocht hij nu via de wifi verbonden zijn, zou je het dan eens bekabeld willen proberen? Zorg er in dat geval ook voor dat je in de instellingen van jouw tv aangeeft dat je nu bekabeld verbinding wil maken. Je kan daarna dit topic eens doornemen en de stappen die hierin staan volgen: TV (Box) foutmelding codes. Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen! 

Beste Nora,

Nee het is niet bekabeld. En het is lastig om dit te doen want router staat in andere ruimte en ik heb helaas zo lange kabel om dit te doen. 
heb je misschien nog andere opties ? 
mij hoor het graag van jou

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @KatarzynaKlisz,

Momenteel lijken meerdere mensen problemen te hebben met het verbinden van de TV en de Zyxel T54. Dat komt vaak omdat deze tv's (Samsung wordt veel genoemd) moeite hebben met WPA3, dat standaard aan staat op de T54. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Hopelijk is een van bovenstaande instellingen de oplossing! Overigens is T-Mobile ook bezig met een structurele oplossing. Er staat een verkeerde landcode in de wifi-instellingen. Die wordt met een toekomstige firmware-update aangepast naar NL.

Ik heb de gebruikersnaam en wachtwoord nodig als ik op de nummer klikt wat is het dan? 

En waar moet ik het doen op de tv of via mijn telefoon? 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @KatarzynaKlisz ,

Inloggen op het modem kan als volgt:
Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Dit kan zowel op een mobiel als op laptop of pc

Hoi,

 

oké ga ik proberen dank je wel

Hoi,

 

die wachtwoord en gebruikersnaam werken niet.

ik krijg melding dat het fout is. 
 

Reputatie 7
Badge +1

Achterop het modem zit een kaartje ter grote van  ongeveer een bankpas deze is uit de houder te halen hierop staan user name login pasword 

Ik weet waar het is en dat heb ik zojuist gepakt, maar toch werkt het niet 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @KatarzynaKlisz , 

Als he probeer tg in te loggen ben je dan wel verbonden met zyxel.?

Je kan als je a lk wel verbonden was met de zyxel,  deze een reset geven. Dit kan door aan  de achter kant met een pa paperclip even hetcreset knopje indrukken. Zit aan achterkant  van de  zyxel. Is een klein gaatje.

Hoi, ik heb alles geprobeerd en het werkt niet. 
 

is wel een optie dat iemand kan dit voor mij maken ? 
 

want ik heb echt tv nodig die kan verbonden worden met internet.

 

met tele 2 was het geen probleem. 
nu ben ik al twee weken verder en is niks gelukt…

Reputatie 7
Badge +6

@KatarzynaKlisz Lukt het inloggen op het modem inmiddels wel of gaat het daar al mis? Mocht dat wel lukken, waar loop je verder tegenaan? Misschien kan ik mijn instructies wat verduidelijken met plaatjes. Anders kan een moderator op afstand voor je regelen dat WPA3 en/of WiFi 6 uitgezet worden.

Beste, 

 

het inloggen lukt niet krijg ik melding dat gebruikersnaam en de wachtwoord fout is. 
ondanks dat ik die van dat kaartje gebruik. 
 

dus ik kan niet verder. 
 

zou heel fijn zijn als het op een of andere manier opgelost kan worden 

alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +6

Heb je de router ook gereset zoals @soepkip67 aangaf, dus door het resetknopje op de achterkant in te drukken. Zo ja, dan is het wachten op een moderator die dit voor je in orde kan maken.

Beste, 

ja dat heb ik ook gedaan. 

Reageer