Beantwoord

uitrol nieuwe tv platform

  • 13 January 2021
  • 98 reacties
  • 2372 Bekeken

Wat is de status van het nieuwe tv platform?

Ik ben nog een klant uit het Vodafone tijdperk en heb nog het entone tv-kastje met opnamefunctie.

nu werkt de opnamefunctie om een of andere reden niet meer. En vind die uitrol van het nieuwe platform ook wel lang op zich wachten. Mijn mobiele abonnement loopt binnenkort ook af en begin toch wel te twijfelen of ik nog bij T-mobile wil blijven. Ook al verschillende keren contact proberen te leggen met de klantenservice (nog niemand gesproken) na een kwartier in de wacht word de verbinding gewoon verbroken.

kan iemand hier iets over de status van de uitrol vertellen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een andere provider?

icon

Beste antwoord door Ginny 16 January 2021, 11:09

Bekijk origineel

98 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Cloud opname kost 5 euro per maand en is ongeacht het aantal boxen. In het verleden was dit per box. Mocht je dus twee HDD boxen hebben dan verandert er voor jou niets, want je hoeft maar 1 keer voor opnemen te betalen. Dat heet dat je met cloudopname op al je apparaten kunt terugkijken. Ongeacht met welke je deze hebt opgenomen.

Voorbeeld:

oud:

HDD 1 - gratis, opnemen 5 euro

HDD 2 - 5 euro, opnemen 5 euro

Totaal: 15

 

nieuw:

Box 1 - gratis, opnemen 5 euro

Box 2 - 5 euro, opnemen inbegrepen.

Totaal: 10

Reputatie 1

Hoi @FrankZalm, top dat je overgezet wilt worden op het nieuwere platform, dat wil ik graag in gang zetten voor je! 😄

Jij komt zeer zeker al in aanmerking voor een versnelde aanvraag, maar dan dienen we wel eerst beide TV Boxen te vervangen. Je maakt momenteel gebruik van een Kamai 510 (zonder recorder) en een Amulet 515 (harddiskrecorder), deze kunnen we omruilen voor Aria 610's zodat jij, zodra die aangesloten zijn, overgezet kunt worden op T-Mobile TV. Zodra de migratie dan afgerond is (na maximaal twee weken), kun je Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis.

Houd er wel rekening mee dat Cloud Opnemen een maandprijs heeft van € 5, ongeacht het aantal TV Boxen thuis.

Ga je hiermee akkoord? Dan bestel ik de vervangende boxen meteen voor je!

Hi @Jason 

Ik heb zeker interesse, maar ik ben even benieuwd hoe dat verder voor mij zou gaan. Momenteel krijg ik op mijn tweede box 5 Euro per maand korting (Amulet 515 met harddiskrecorder). Komt bij de nieuwe boxen op de tweede box dan te vervallen of blijft de korting van toepassing en kan ik dus cloud opnemen aanzetten zonder dat mijn maandbedrag veranderd?

@Jason ik zie dat iemand al antwoord heeft gegeven en dat is duidelijk.

Zou je de nieuwe boxen voor mij kunnen bestellen? En wat doe ik met de oude?

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@FrankZalm Komt helemaal voor elkaar, top dat @TAVL je zo snel van een mooi antwoord heeft voorzien! 😄👍

De huidige boxen kun je inleveren bij de milieustraat of een E-waste inleverpunt

@TAVL Thanks voor je snelle hulp, super!

Beste, 

Kunt u nagaan of ik al voor het nieuwe tv platform in aanmerking kom? Ik heb namelijk de draytek vervangen door een UDM en momenteel zit ik daarom onhandig te kijken via tv-anywhere.

 

Alvast bedankt voor uw reactie. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Gomez12 Ik heb even voor je gekeken hoe het zit. Zo te zien heb je een Kamai 510 TV Box. Deze is niet geschikt voor op het nieuwe platform. Daarnaast dien je ook een modem van ons aangesloten te hebben om overgezet te kunnen worden. Mocht je eerder overgezet willen worden, dan kan ik voor jou de huidige TV Box om laten wisselen voor een Aria 610 TV Box en kan ik de aanvraag voor naar het nieuwe platform in werking zetten. Laat je het weten als ik dit voor je kan regelen?:blush:

@Demi, als jij dit in gang kan zetten, dan graag.

Maar hoe bedoel je dat ik een modem van jullie aangesloten moet hebben om overgezet te kunnen worden? Ik heb hier nog wel de draytek liggen, maar ik begrijp dat die niet werkt op het nieuwe platform. 

Terwijl het juist met een UDM wel moet gaan werken werken op het nieuwe platform.

Dus alhoewel jullie technisch ook het modem zouden kunnen omruilen lijkt mij dit redelijk overbodig, of zie ik het verkeerd?

Als het T-Mobile modem niet is aangesloten kunnen ze de firmware waarschijnlijk niet pushen, kan me zo indenken dat het 1 pakket is, router en tv box.

Maar idd, de Draytek zal omgeruild moeten worden voor zover ik weet.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Gomez12,

Het klopt inderdaad wat @Doornekamp33 aangeeft over het pushen van de firmware. Kort na de migratie kan je weer gebruik maken van jouw eigen router. Zojuist heb ik een Amino 610 TV Box voor je aangevraagd en deze wordt binnenkort geleverd. Graag raad ik je aan om het Draytek modem én de nieuwe TV Box vóór maandag aan te sluiten. Op maandag melden wij namelijk een nieuwe groep aan die binnen anderhalve week daarna overgezet zal worden.

Geen zorgen, al enige tijd werkt het Draytek modem goed met ons nieuwe platform en UDMs volgens mij ook. Succes alvast met knutselen!

Bedankt @Cal en @Demi.

 

Als ik het goed begrijp dan moet ik dus nu wachten op de nieuwe TV Box die Cal heeft aangevraagd en als ik die binnen heb dan moet ik de draytek weer terughangen ipv UDM totdat ik overgezet ben naar nieuw platform...

Reputatie 7
Badge +4

Klopt volledig @Gomez12:relaxed: Als je in de tussentijd nog gebruik wil maken van je UDM zou je deze ook op het Draytek modem aan kunnen sluiten. Ik zorg ervoor dat de TV Box snel jouw kant op komt.

Reputatie 1

@Jason en @Cal omdat Jason zo te zien vrij is. :)

Zojuist de Aria's aangesloten. Moet ik verder nog wat doen of nu geduld hebben?

@Cal Het nieuwe kastje en de draytek zijn nu aangesloten, moet er nog iets gebeuren? Of moet de tv het gewoon "magisch" gaan doen?

Reputatie 7
Badge +8

@FrankZalm @Gomez12 Nog eventjes geduld, jullie ontvangen nog communicatie over de migratie. Als het goed is horen jullie meer op 11 augustus en op 17 augustus zou de migratie zijn. Meer duidelijkheid komt nog in de mailing!:blush:

Reputatie 1

Ik zou graag overgezet willen worden naar het nieuwe tv platform. Enige is dat mijn contract afgelopen is en mij werd geadviseerd om te wachten tot ik bericht kreeg dat ik overgezet zou worden. Nu heb ik het idee dat dit niet gaat gebeuren tot ik zelf weer eens bel. Is het mogelijk om over gezet te worden ondanks dat mijn contract afgelopen is of moet ik eerst telefonisch een nieuw contract aangaan?

Reputatie 1

@Demi @Cal 
Mocht er een mogelijkheid zijn om mij ook versneld om te zetten, dan heel graag. Er komt een dag dat de afstandsbediening door de tv gaat 😉😉

Hoi @avantwist, ik heb de vervangende boxen besteld. Je zult binnen maximaal vijf dagen de nieuwere modellen ontvangen. De huidige boxen hoef je niet meer te retourneren, je kunt die inleveren bij de milieustraat of een E-waste inleverpunt. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je gedurende de omzetting geen gebruik kunt maken van opnames én dat we de versnelde migratie naar T-Mobile TV pas in gang kunnen zetten zodra de nieuwere boxen aangesloten zijn. Geef een seintje in dit topic wanneer je ze aangesloten hebt, dan zet ik de migratie meteen in gang voor je. Thanks!

Hoi Jason,

 

Boxen ontvangen en staan aangesloten sinds 4 dagen geleden.

Hierbij het “seintje “  

 

groet,

Aaron

Reputatie 7
Badge +1

Puur uit belangstelling en uit respect voor degenen die het wel aandurfden, wat is de reden waarom men zo graag naar het nieuwe platform wil, het enige kleine voordeel wat ik er in zie is het in de Cloud opnemen.

Als ik de diverse reacties zo lees zijn er nog steeds heel veel problemen met het nieuwe platform, en is de kwaliteit van de streams bij het oude platform aanzienlijk beter, althans naar ik hier op dit forum lees.

 

Reputatie 7

Hoi @avantwist ,

Dank je wel voor het seintje! Jason is aan het genieten van wat vrije dagen, dus ik heb de aanvraag voor je doorgezet. Ook jij ontvangt nog informatie over de migratie. 

@peppi078 @dw1985 

Ook jullie zet ik graag over, maar ik zie dat bij jou nog de oude TV Box, namelijk de Kamai 510 en Amulet 515 aanwezig zijn. Ik dien deze eerst om te ruilen naar een ander type, om de aanvraag voor jullie te doen. Kan ik deze voor jullie omruilen en daarmee ook de aanvraag in gang zetten? Ik hoor het graag!

 

Reputatie 1

@Boris van mij mag je de omruiling in gang zetten, ik heb ook nog een draytek modem (niet aangesloten), kan die ook meteen mee in de omruiling?

Reputatie 1

@Boris zet gerust in gang! Graag zelfs 😉
Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hoi @peppi078 @dw1985 ,

Ik heb de omzetting zojuist ingeschoten. De oude TV Boxen kunnen worden gerecycled wanneer de nieuwe TV Boxen zijn aangesloten. Geven jullie een seintje wanneer het zover is? Dan zorg ik ervoor dat de stappen worden genomen om de overzetting af te ronden. Houd er wel rekening mee dat bewaarde opnames op de Amulet niet meer toegankelijk zijn. 

Wat betreft het modem van @peppi078; om ervoor te zorgen dat de overzetting helemaal goedkomt, is het belangrijk dat het modem wat is meegegeven vanuit T-Mobile aan te sluiten. Alleen dan kunnen de juiste updates worden opgehaald. 

Reputatie 1

@Boris super, dankjewel! Moet ik een seintje geven als de box binnen is? Of als die aangesloten is?

Reputatie 1

@Boris Heb je het nu over het draytek modem of wordt er ook een nieuw modem opgestuurd? Ik geef sowieso een seintje als alles aangesloten staat :).

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Ik zou graag willen weten wanneer ik overgezet ga worden naar het nieuwe platform.

Ik heb ook zojuist de aanvraag ingediend voor Gbit internet dat is sinds een tijdje beschikbaar, ik zit nu nog op het oude netwerk met een Draytek.

 

 

Mvg,

 

Michel Diphoorn

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @dw1985 ,

 

Je kunt het beste een seintje geven als de nieuwe tv box is aangesloten en werkt.

Reageer