Beantwoord

uitrol nieuwe tv platform

  • 13 January 2021
  • 98 reacties
  • 2332 Bekeken

Wat is de status van het nieuwe tv platform?

Ik ben nog een klant uit het Vodafone tijdperk en heb nog het entone tv-kastje met opnamefunctie.

nu werkt de opnamefunctie om een of andere reden niet meer. En vind die uitrol van het nieuwe platform ook wel lang op zich wachten. Mijn mobiele abonnement loopt binnenkort ook af en begin toch wel te twijfelen of ik nog bij T-mobile wil blijven. Ook al verschillende keren contact proberen te leggen met de klantenservice (nog niemand gesproken) na een kwartier in de wacht word de verbinding gewoon verbroken.

kan iemand hier iets over de status van de uitrol vertellen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een andere provider?

icon

Beste antwoord door Ginny 16 January 2021, 11:09

Bekijk origineel

98 reacties

@FrankZalm @Gomez12 Nog eventjes geduld, jullie ontvangen nog communicatie over de migratie. Als het goed is horen jullie meer op 11 augustus en op 17 augustus zou de migratie zijn. Meer duidelijkheid komt nog in de mailing!:blush:

Hallo @Demi ,

 

Afgelopen nacht zou de update worden uitgevoerd, maar er is niets veranderd. TV boxen zijn ook niet aangegaan wat normaal wel gebeurd als er een update wordt gepusht.

 

Heb jij enig idee wat er aan de hand is of dat het is uitgesteld?

 

Bedankt!

Reputatie 1

@Boris hierbij het seintje! Nieuwe kastje is aangesloten en werkt 😊

@FrankZalm @Gomez12 Nog eventjes geduld, jullie ontvangen nog communicatie over de migratie. Als het goed is horen jullie meer op 11 augustus en op 17 augustus zou de migratie zijn. Meer duidelijkheid komt nog in de mailing!:blush:

Hallo @Demi ,

 

Afgelopen nacht zou de update worden uitgevoerd, maar er is niets veranderd. TV boxen zijn ook niet aangegaan wat normaal wel gebeurd als er een update wordt gepusht.

 

Heb jij enig idee wat er aan de hand is of dat het is uitgesteld?

 

Bedankt!

@Demi @Jason 

 

Zoals ik mijn mail nu lees was dat van vannacht gewoon onderhoud op de tv dienst, echter heb ik zoals in het bericht van Demi omschreven helaas nog niets vernomen over de migratie. Hebben jullie een update? :)

@Boris Ik krijg de melding dat het registeren mislukt is of niet toegestaan. Ik vul netjes mijn tv klantnummer in en pincode. Ik test ook de samsung tv app van jullie en daar vul ik de gegevens ook in en dan werkt alles. Dus de gegevens zijn in orde.

Reputatie 7
Badge +6

@FrankZalm Excuus! Ik zie zojuist dat er een zomertstop is en dat je in de eerst volgende batch wordt meegenomen na de stop. Je ontvangt meer informatie op 1 september per mail en de migratie zelf zal plaats vinden op 7 september. Dit keer echt!:wink:

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dw1985 ,

Thanks voor je bericht! Ik heb de overgang direct in orde gemaakt. Houd er rekening mee dat bovenstaande bericht van @Demi ook voor jou geldt! 😊

 

Hoi @peppi078 ,

Ik ben erg benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik zie dat inmiddels de eigen set-up er weer op zit, maar wil je vragen hoe momenteel de TV Box en/of modem zijn aangesloten. Ik kan namelijk aan de achterkant geen verbinding krijgen met beide apparaten. Voordat we de overgang voor jou in gang zetten, lijkt het mij handig om eerst alles werkend te krijgen. Ik hoor dan ook graag van je!

@Boris Op het moment heb ik het apparaat niet aangesloten staan. Ik had deze eerst gewoon 1 op 1 omgewisseld met mijn ‘oude’ apparaat. Het nieuwe kastje haalt netjes alle updates op tot ik mijn tv klantnummer en pincode in moet vullen, dan zegt ie dat het niet mag :). Ik ga morgen op vakantie dus druk bezig met inpakken. Zodra ik terug ben dan sluit ik het aan zoals jullie het willen. Werkt het dan nog niet dan hoor je mij wel. Voor nu heb ik als tester de tv app van t-mobile op mijn tv en kan dus tv kijken als ik dat wil.

Hoi @avantwist ,

Dank je wel voor het seintje! Jason is aan het genieten van wat vrije dagen, dus ik heb de aanvraag voor je doorgezet. Ook jij ontvangt nog informatie over de migratie. 

@peppi078 @dw1985 

Ook jullie zet ik graag over, maar ik zie dat bij jou nog de oude TV Box, namelijk de Kamai 510 en Amulet 515 aanwezig zijn. Ik dien deze eerst om te ruilen naar een ander type, om de aanvraag voor jullie te doen. Kan ik deze voor jullie omruilen en daarmee ook de aanvraag in gang zetten? Ik hoor het graag!

 

Hoi Boris,

 

Heb jij enig idee wanneer ik iets te horen krijg?

Gr,

Aaron

Reputatie 7
Badge +4

Hi @avantwist, super goed dat jij dit checkt! Het klopt inderdaad dat jij nog niks hiervan hebt gehoord. De aanvragen worden in deze periode vier weken later verwerkt door alle vakanties. Ik heb het even voor jou opgezocht en op 1 september zal jij de e-mail van ons krijgen met daarin de bevestiging en op 7 september zal vervolgens de daadwerkelijke migratie plaatsvinden. Nog heel even geduld dus! Weet jij zo voldoende? 😁

@Boris Ik heb van de week alles aangesloten gehad, dus met draytek modem enzo en ook daar krijg ik de melding dat de registratie mislukt is of niet toegestaan. Ik heb al gebeld met de HD en deze geeft aan dat het doorgezet is naar de technische dienst omdat alles goed staat en gewoon zou moeten werken. Ik heb nog geen reactie daarvan terug gehad en ook niet wanneer ik eventueel gemigreerd wordt.

 

Reputatie 7
Badge +6

@peppi078 Ik zie de update van 1-9 van de technische dienst dat jouw TV Box is vrijgegeven voor nieuwe registratie. Zou je willen checken of het inmiddels weer lukt? Wellicht dat je het modem en de TV Box nog even van de stroom moet halen om het te laten werken. Is er voor jou al een vervroegde aanvraag gedaan om over te gaan naar het nieuwe TV-platform? Zo niet? Dan kan ik dat voor je regelen. Je ontvangt dan een week voor de migratie een e-mail met meer informatie over de overzetting en 1 dag van tevoren. Voor nu kan ik dan niet zeggen op welke dag je precies gemigreerd gaat worden, dit weet je dan pas wanneer je de mail ontvangt. Laat je me weten of ik de vervroegde aanvraag voor je kan regelen? :blush:

@Demi het registreren lukt inmiddels (ook zonder draytek modem). Enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik alleen NPO 1, 2 en 3 heb en verder niks. Ook als ik het draytek modem aansluit heb ik dit probleem nog steeds. 

 

Ik heb via dit topic een aanvraag gedaan, waarvoor ik nu een nieuwe set top box heb van amino. Maar voor de zekerheid kun je de aanvraag nog een keer doen. Ik weet niet wat de status daarvan is.

 

Wat me verder opvalt is dat de Amino zichzelf als type Entone-68 noemt. Dat is te zien bij systeem informatie > Set Top Box.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @peppi078, kan het zijn dat jij via het menu per ongeluk favoriete zenders hebt aangezet waardoor jij enkel NPO 1, 2 en 3 ziet in de lijst? Als dit niet het geval is, zou jij dan de box een fabrieksreset willen geven middels het kleine knopje achterop de box? Ik zou graag meekijken naar de situatie en jou aanmelden voor het nieuwe TV platform, daarvoor is het echter noodzakelijk dat de TV Box een poosje aangesloten blijft op het modem dat je van ons in bruikleen hebt. Is het mogelijk om die opstelling neer te zetten en te laten staat totdat de migratie naar het nieuwe platform is voltooid?

@Ginny Ik gebruik geen favorieten. Als ik naar RTL4 schakel dan zie ik de guide onderin en begin gemist in het scherm rechtsboven maar geen beeld verder. Ik heb het draytek modem aangesloten, het tv kastje een fabrieksreset gegeven en ook daarna heb ik nog geen beeld op rtl 4 of alle andere zenders behalve die van de NPO. 

Ik ging er vanuit dat ik aangemeld was voor migratie naar het nieuwe tv platform op het moment dat ik ook een nieuw tv kastje kreeg. En wat is een poosje aangesloten blijven? Ik heb nog geen datum doorgekregen dat het gemigreerd wordt, dus als ik die heb kan ik best alles aansluiten en aangesloten laten. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @peppi078, ik heb een aanpassing uitgevoerd in jouw verbinding. Kun je nagaan of dit geholpen heeft aan de hand van een herstart van het modem én de TV Box, alsjeblieft?

Mocht ook dit niet werken, dan ben ik bang dat de box toch nog steeds niet goed geregistreerd is op de aansluiting en het modem en zal ik dit handmatig laten doen!

@Jason ik heb alles weer aangesloten en voor de zekerheid een factory reset gegeven. Ik blijf alleen maar zenders NPO 1, 2 en 3 zien. De rest van de zenders blijven zwart ondanks dat ik wel begin gemist zie en de guide onderin beeld van wat er op dat moment op die zender te zien is.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @peppi078, top dat je meteen een terugkoppeling hebt gegeven! Balen om te lezen dat jij nog steeds niet alle zenders kunt bekijken. Ik heb zojuist dan ook meteen een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit voor je op te lossen. Ik ga dit onderzoek voor je in de gaten houden en laat het aan je weten zodra er een update binnen komt rollen. Mocht jij tot die tijd nog vragen hebben, stel die dan gerust. Weet dat het onderzoek soms een paar dagen kan duren voordat het succesvol is afgerond. Ik houd je op de hoogte! 😊

@Lisa ik wordt vandaag overgezet op het nieuwe tv platform. Althans de mail en de sms heb ik gehad. Als dat meteen geregeld kan worden zodat dat in ieder geval gedaan is.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @peppi078, ik heb gelijk even in je profiel gespiekt! Ik zie dat jij succesvol bent overgezet naar T-Mobile TV, yay. Ik hoop dat je hier heel veel plezier mee beleeft. Heb jij toevallig de tv al kunnen testen om te zien of jij wellicht nu wel alle zenders kunt bekijken? Ik wacht in spanning af op je reactie, merci alvast! 💪

Hoi @Lisa mijn tv kastje denkt nog dat ie op het oude platform zit. Een reset vanuit jullie heeft ook niet geholpen. Ik heb afgesproken dat ik het aankijk en morgen weer bel als het nog niet goed is.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @peppi078, wat balen om te lezen! Super fijn dat je het even wilt aankijken en dankjewel voor deze update. Is het vandaag toevallig al bij je verholpen? Ik hoor het heel graag van je, want daar help ik je met liefde mee verder! 

Hoi @Lisa, omdat mijn modem al sinds 2015 niet meer aangesloten is geweest en dat ding dus flink wat updates mist, bleven poort 3 en 4 van het modem hangen op het ‘oude’ tv platform (VLAN640). Door het nieuwe tv kastje op een van de 2 internet poorten te zetten van de draytek kreeg ik het dus wel voor elkaar om in te loggen met mijn tv gegevens op het nieuwe tv platform. Alles werkt nu dus ook gewoon en heb de draytek inmiddels al weer weggehaald en mijn eigen router weer teruggeplaatst.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @peppi078, ik ben helemaal blij geworden na je update! Wat fijn dat je dit hebt gedeeld en super dat alles weer werkt, top. Dankjewel voor het doorgeven! Mocht jij nog eens vragen hebben, weet dan dat de Community je daar graag weer bij helpt. Voor nu alvast een hele mooie dag en een heerlijk weekend! 🌼

Reageer