Beantwoord

Uitzending gemist na pauze te snel

  • 6 February 2022
  • 18 reacties
  • 209 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Hi, ik kijk T-Mobile TV met behulp van de app op smart TV (Philips 43PUS8535/12). Wanneer ik uitzending gemist gebruik lijkt het vaak alsof de uitzending probeert in te halen wat er gemist is: afspeelsnelheid veel te hoog, hakkelend beeld alsof er stukjes wegvallen. MIjn TV hangt bekabeld achter een TMNL Zyxel modem met een 1Gb glasvezel. Het zou prettig zijn als dit beter kan.

Groeten,
Frank

icon

Beste antwoord door Lisa 11 March 2022, 16:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 3

Hier precies hetzelfde issue hoor. Schokkerig beeld wat echt niet te doen is. De tv box doet het ook meer niet dan wel en zapt uit zichzelf. Mooi product wel tot nu toe. Hoop dat ze met een oplossing/antwoord komen waar we iets mee kunnen

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @fvb 

Fijn dat je deze informatie aanlevert, ik help je er graag mee! Ervaar je dit probleem bij een specifieke zender of seriereeks of speelt het probleem overal? Als ik goed begrijp werkt de app verder goed? Een wellicht ietwat makkelijke suggestie van mij maar omdat het toch vaak werkt: zou je de app opnieuw kunnen installeren?

Ik ben benieuwd en ik ga er graag voor je achteraan!

 

Hoi @bharskamp,

Zo te zien wordt je door Jason geholpen in het volgende topic: Beeld/internet valt weg tv kastje. Omdat je met meer functionaliteiten problemen ervaart dan enkel Terug Kijken én om de informatie centraal te houden raad ik je graag aan om dat topic aan te houden. Jason heeft al een oplossing voor je in petto en ik weet dat hij je goed kan helpen!

Hi @Cal ,

Het duurde even om te reproduceren. Wanneer ik naar een zender kijk en bijvoorbeeld gebeld word, zet ik het beeld op pauze. Na verloop van tijd (laten we zeggen een kwartier en langer; met een paar minuten speelt het niet) wil ik dan verder kijken en dan loopt het beeld niet meer. Heel schokkerig/springerig en veel te snel. Alsof het beeld in een 1,5 x versnelling is gezet. Dit is met meerdere zenders, bij Nederlandse zenders, maar ook bij Discovery, NatGeo, ESPN… Bij sportzenders is het helemaal niet aan te zien. Ik vind het hinderlijk, want daarmee is de TV dienst niet meer gelijkwaardig aan die met de box. Technisch wellicht anders, maar wanneer ik Netflix pauze krijg ik daarna ook geen versneld en schokkerig beeld, terwijl het principe van streamen niet heel veel anders is volgens mij.

Groeten,

Frank

Reputatie 7

Hi @fvb ,

Thanks voor je terugkoppeling en duidelijke uitleg! Om de technische dienst aan het werk te zetten zijn we nog erg benieuwd naar een voorbeeldprogramma. Denk daarbij aan een zender, programma, datum en tijd. Met deze extra gegevens kunnen we op dit tijdstippen een deep-dive doen en eventueel het probleem reproduceren. Ik hoor het nog graag van je!

Hoi Boris,

Vanavond 12 februari NOS journaal op Ned 1. 20.10 begin gemist gestart, op pauze gezet tot 20u31. Bij opnieuw starten springerig beeld (alsof er beelden worden overgeslagen) en een te snelle afspeelsnelheid. Bottom line is dat het beeld niet meer vloeiend is, alsof er iets moet worden ingehaald. Zeer onrustig en eigenlijk het aanzien niet waard. Ik word er zeeziek van. Hoop dat je hier wat mee kunt.

Groeten,

Frank

Reputatie 7

Hi @fvb ,

Dank voor de aanvullende gegevens. Ik ben direct in de weer geweest met onze technische collega's en begrijp dat we nog enkele gegevens nodig hebben om dit direct door te zetten. Mijn excuses! Het gaat daarbij om de volgende punten:

  • Welke versie van de TV app is er geïnstalleerd? 
  • Welk besturingssysteem en versie daarvan is er geïnstalleerd op de televisie?

Met deze extra gegevens kunnen we voor je aan de slag. Ik hoor het graag! 

Hoi Boris,

Je mail zat in mijn spambox, daarom duurde het even…

TV App versie 1.2.738

Android versie TMP191E_R.101.002.144.000, Android versie 9, Kernel versie 4.9.125, Build PTT1.181130.001 release-keys

Groeten,

Frank

Reputatie 7

Hi @fvb, helemaal top dat jij deze laatste informatie hier hebt gedeeld! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor de technische dienst. Graag zou ik nog wel willen weten welke afstandsbediening jij in huis hebt, zodat ik dit nog kan toevoegen. De komende dagen houd ik het onderzoek goed in de gaten, zodat ik jou op de hoogte kan houden van updates. Hopelijk kan ik jou snel verblijden met goed nieuws. Voor nu alvast een heel mooi weekend! 😁

Hoi Lisa,

Ik heb een philips, ik denk een GVK1EH_B002FFv.06.05

Ik verneem graag.

Groeten,

Frank

Reputatie 7

Hi @fvb, helemaal top! De afstandsbediening is aan het onderzoek toegevoegd en ook hoor ik graag nog of dit probleem zich ook op andere apparaten voordoet. Dit is waardevolle informatie voor de technische dienst, waardoor de oplossing hopelijk zo snel mogelijk aan het licht komt. Ik laat het je weten, zodra er een update uitrolt! 💪

Hi Lisa,

Op andere apparaten kijk ik vrijwel nooit tv. Heb nav je vraag op mijn telefoon geprobeerd, daar gebeurt het niet. Dan zou het door de TV moeten komen. Alleen is het dan gek dat als ik wat stream, het bijv. niet met HBO of Netflix gebeurt. Allen met de TV app. Mogelijk begrijpen TV en app elkaar niet goed. Wellicht dat een update van het een of et ander wat oplost.

Groeten,

Frank

Reputatie 7

Hi @fvb,

Thanks voor de terugkoppeling! Ik heb je bevindingen toegevoegd aan het onderzoek. Mocht er een update zijn, houden we je op de hoogte. Heb je een vraag, zitten we in de tussentijd natuurlijk voor je klaar.

Reputatie 7

Hi @fvb, ik hoop dat je van een goed weekend hebt genoten! Graag wil ik je laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling. Er wordt dan ook nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Zodra hier iets concreets uitrolt, dan laat ik je dat direct weten. Fingers crossed dat ik snel de oplossing met je kan delen! 

Reputatie 7

Hi @fvb, graag wil ik toch weer even wat van mij laten horen! Het onderzoek is nog in volle gang en ik kan voor nu nog niks concreets met je delen. Weet dat er nog hard aan wordt gewerkt en dat ik dagelijks check of er wat uitrolt. I'll keep you posted!

Reputatie 7

Hi @fvb, ik had ontzettend gehoopt dat ik je inmiddels kon verblijden met een update én oplossing voor jouw issue! De IT-afdeling heeft aangegven nog steeds druk bezig te zijn met het onderzoek. Sorry dat het al enige tijd duurt. Weet dat ik het nog steeds goed in de gaten blijf houden!

Reputatie 7

Hi @fvb, ik wil je graag laten weten dat ik nog geen nieuwe update heb binnengekregen over dit onderzoek! Ik verwacht ook niet op korte termijn een concrete update, excuses hiervoor. Weet dat je mij altijd aan de mouw kan trekken in dit topic, zodat ik kan checken of er een nieuwe update is binnengekomen.

Hi @fvb, ik wil je graag laten weten dat ik nog geen nieuwe update heb binnengekregen over dit onderzoek! Ik verwacht ook niet op korte termijn een concrete update, excuses hiervoor. Weet dat je mij altijd aan de mouw kan trekken in dit topic, zodat ik kan checken of er een nieuwe update is binnengekomen.

Dank voor je update Lisa. Geen zorgen :-)

Groeten,

Frank

Reputatie 7

Merci voor jouw begrip @fvb en alvast een heel mooi weekend gewenst! 😊