Beantwoord

Unable to connect to DHCP server - foutmelding op TV


Bij het installeren van de tv, krijg ik de foutmelding Unable to connect to DHCP server. Het modem heeft al een reset gekregen, tv kastje van het stroom, andere kabel geprobeerd.
De kabel zit in het ITV poortje en internet werkt wel gewoon.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
icon

Beste antwoord door Sander 14 May 2018, 10:12

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zo te lezen heb je alles goed gedaan, maar soms lukt het resetten niet in ėėn keer.
Je kan het volgende nog proberen: modem en tv kastje van de stroom halen, netwerkkabel van iptv poort halen. Modem en tv kastje opnieuw opstarten, op tv verschijnt de melding "ethernet not connected. Als modem is opgestart dan pas utp kabel weer aansluiten. Daarna zou het tv kastje moeten doorstarten en beginnen met inladen. (Duurt even)
He Marcel, dank je voor je reactie. Ik heb bovenstaand een paar keer geprobeerd en hij blijft helaas dezelfde foutmelding geven, aaaah. Zou het misschien aan de tv ontvanger kunnen liggen?
Reputatie 3
Hay,

Welk type modem heb je? En op welke poort is de ontvanger aangesloten?
Terug naar fabrieksinstellingen zou ook zomaar kunnen gaan werken!

Ik wacht je reactie af! 🙂
He Rolf,

Het type modem is de HG659 en de ontvanger is op poort 4 aangesloten. Ik heb het modem ook al een reset gegeven, maar dat werkt helaas ook niet.
Reputatie 3
Hi,

Heb je al gecontroleerd of de DHCP server van het modem aan staat en of die poort niet dicht is gezet? Doet poort 3 het wel?
Reputatie 7
Hi Annamag,

Welkom op onze Community! Je bent op de juiste plek voor dit soort zaken. Het is nu een puzzeltje geworden. We gaan nu uitsluiten waar het aan ligt. En oplossen natuurlijk, want TV kijken is beter dan puzzelen. ;)

Het kan liggen aan de poort van het modem. Misschien is LAN 4 niet zo lekker, wil je LAN 3 eens proberen? Ook wil een fabrieksreset van het modem ook wel eens helpen om het modem weer helemaal bij de les te krijgen. Het kan aan de kabel liggen, een draadbreuk is zo gebeurd. Kun je testen met een andere kabel? Het kan aan de TV Box liggen, ook al is deze nieuw. Heb je toevallig twee TV Boxen en kun je deze omwisselen? Speelt het op slechts één box, dan gaan we die natuurlijk vervangen.

Misschien een rare vraag, maar je internet werkt wel goed toch? Of zijn misschien alle diensten weggevallen?

Tot slot wil ik ook nog verwijzen naar ons topic over foutmeldingen op de TV Box. Hierin staan de meest voorkomende meldingen en hoe je deze kunt verhelpen.

Houd je ons/mij op de hoogte? 🙂
Haha, in dit geval zeker. Ik heb de andere iptv poort ook al geprobeerd, zonder resultaat. Een andere kabel gaf helaas ook geen verandering. Ik heb niet zoveel verstand van dit soort dingen, maar zou het te maken kunnen hebben met de 2,4 en de 5 GHz? WiFi op de 5 werkt op mn laptop en telefoon, maar misschien is de tv hier niet geschikt voor? Of heeft dit niks te maken met een tv aansluiting?
Ik heb helaas geen andere tv box om te testen of het aan de ontvanger ligt.
Reputatie 7
Hi Annamag,

De Wifi staat inderdaad los van de TV Box. Ik kijk graag met je mee, wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Dan kijk ik of er wellicht iets aan onze kant misgaat.

Laatste check nog: het modem telt zijn poorten in de omgekeerde volgorde (van 4 naar 1), zit de internetkabel die naar de TV Box gaat echt in LAN 3 of 4? De getallen zijn niet heel duidelijk leesbaar namelijk. De TV Box was direct aangesloten op het modem toch? Of zit er nog hardware tussen box en modem?
Reputatie 7
Hoi Annamag,

Bedankt voor je gegevens! Ik heb meteen voor je gekeken en zag dat je gebeld had met onze klantenservice en er komt gelukkig binnenkort een monteur bij je langs. Zo komen we steeds een stapje verder! Begrijp ik uit het verhaal dat je ook geen werkend internet hebt? Dat verklaart waarom de foutmelding verschijnt. Het lijkt dan niet zozeer aan de box of de kabel te liggen, maar eerder aan de verbinding of het modem. Kortom: work in progress!

Houd je ons op de hoogte?
Neee, internet werkt wel goed, vandaar de verwarring.

Reageer