Update naar "nieuwe T-Mobile TV" : al ruim 2 weken geen tv meer

  • 18 May 2023
  • 22 reacties
  • 474 Bekeken

We kregen een mail van T-mobile dat we, ongevraagd, op 3 mei 2023 het "nieuwe T-mobile TV” zouden krijgen. 3 mei werd de boel omgezet met het gevolg: alle TV boxen op ZWART beeld! Niets doet het meer. Kan ze zelfs met de a.b. niet op uit krijgen. Volgende dag gebeld met de Klanten service. Dan krijg je het bekende Stekkertje eruit stekkertje erin verhaal. Werkte ook niet. Nog steeds geen TV. Klacht moest naar de Backoffice. Deze zouden binnen 5 werkdagen reageren. Tot nu toe (18-05-2023) nog steeds geen reactie ontvangen! Na 1week geen TV en geen reactie van T-mobile toch maar weer met de klantenservice gebeld. “Toevallig” waren die dag nieuwe TV boxen voor ons aangevraagd. Fijn dat wij ook te horen krijgen (niet dus) dat de huidige Entone 510b niet meer voldoen. "de nieuwe tv boxen worden zsm geleverd” werd er verteld. Na weer een week wachten, inmiddels 17-5-2023, en nog steeds niets gehoord en niets ontvangen, maar weer gebeld. Klantenservice: Jaaa de kastjes zijn wel binnengekomen maaaar moeten eerst nog nagekeken worden. U zou ze maandag (22-05 dus) in huis moeten hebben. 

Ik hoop alleen dat als de kastjes eindelijk binnen zijn we eindelijk weer normaal TV kunnen kijken. Lekkere K-service van T-mobile. De boel omzetten terwijl je weet dat de klant verouderde TV-boxen heeft. En dan vervolgens de klant 3 weken zonder TV laten zitten!!

Vandaag, Hemelvaartsdag, valt iedere keer ook nog het internet weg! Stekkertje eruit Stekkertje erin maar weer!!!

Overweeg toch zeer om alles maar op te zeggen bij T-mobile inclusief de mobiele abonnementen van de hele familie.

Ongelofelijk dit!

 

Cheyenne van Odido 10 maanden geleden

Hi @grvandijk, dank voor het delen van je ervaring! Sorry voor het gevoel wat jou gegeven is. De update was nodig - we vernieuwen onze diensten wanneer nodig om voor de beste klantervaring te zorgen. Vandaar dat we je hier van te voren over informeren. Dit probleem bij jou is van te voren niet voorzien en is inderdaad opgelost door jouw TV Boxen om te ruilen voor ons nieuwere exemplaar - sowieso is dat een goede beslissing geweest gezien de leeftijd van jouw TV Boxen.

Ik zie inderdaad dat de bestelling van deze omruiling niet helemaal lekker loopt. Ik heb de technische dienst meteen intern aangeschreven om te checken wat ze voor jou kunnen betekenen om dit zo spoedig mogelijk te laten verlopen. Mocht ik meer weten dan hoor je van mij, achter de schermen doe ik mijn uiterste best!

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @grvandijk, dank voor het delen van je ervaring! Sorry voor het gevoel wat jou gegeven is. De update was nodig - we vernieuwen onze diensten wanneer nodig om voor de beste klantervaring te zorgen. Vandaar dat we je hier van te voren over informeren. Dit probleem bij jou is van te voren niet voorzien en is inderdaad opgelost door jouw TV Boxen om te ruilen voor ons nieuwere exemplaar - sowieso is dat een goede beslissing geweest gezien de leeftijd van jouw TV Boxen.

Ik zie inderdaad dat de bestelling van deze omruiling niet helemaal lekker loopt. Ik heb de technische dienst meteen intern aangeschreven om te checken wat ze voor jou kunnen betekenen om dit zo spoedig mogelijk te laten verlopen. Mocht ik meer weten dan hoor je van mij, achter de schermen doe ik mijn uiterste best!

Reputatie 7
Badge +5

Ben ik weer @grvandijk! Weet dat er al een onderzoek loopt naar de ruil van jouw TV Boxen. De bestelling loopt aan de achterkant vast, dit heeft te maken met een bug. Mijn collega's zijn op de hoogte en werken hard aan een oplossing. Hopelijk is bijvoorbeeld het gebruik van de TV Anywhere app voor jou een tijdelijke oplossing. Als je een Chromecast op Apple TV hebt, kun je de app zelfs streamen naar je televisie. Bedankt voor je geduld!

Inmiddels maandag 22 mei. Vandaag zouden de boxen toch echt geleverd worden.

Maar niks hoor. Toch maar weer gebeld. Na een kijkje in het dossier staan de boxen in bestelling! Hoe kan je dan beloven dat ze uitgeleverd worden???

Klantenservice belt met t.d. en zegt dat de boxen vandaag nog verzonden worden.

Zal mij benieuwen….

Ondertussen van de klantenservice een mailtje dat de t.d. binnen 5 werkdagen contact met ons opneemt….alweer!!?? Moeten nog steeds contact opnemen van de eerste melding! Nu inmiddels ruim 3 weken geleden…

Wordt er een beetje moedeloos van. Heb zo het idee dat we niet de enige zijn met dit probleem..

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @grvandijk, heel goed dat je hierop terug komt, excuus dat je ze nog niet hebt ontvangen, hier komt heel snel verandering in! Zoals je vast al zelf hebt gemerkt hebben wij je vanochtend de Track & Trace code van DHL toegestuurd. Hiermee kan je het pakket tot in de noppen volgen.

Wij gaan er alles aan doen om je pakket zo snel mogelijk bij je thuis te krijgen, je zal heel snel een mooie klop op de deur horen! 

Het is inmiddels 25 mei 2023, dik 3 weken na het omzetten naar het Nieuwe T-mobile TV. En dus al dik 3 weken geen TV!

Eindelijk zijn de nieuwe TV boxen geleverd. Amino 610x

Snel alles aangesloten. Het beeld geeft aan: systeem starten, menu laden, Netwerk starten. Na een aantal minuten exact hetzelfde beeld als bij de oude tv boxen. Dat wil zeggen GEEN BEELD!!

Dit is wat wij te zien krijgen.

Het volgende is gedaan, zoals ook in dit beeld omschreven.

Stekker modem eruit gehaald, ruim 10 seconden gewacht. Stekker er weer in. Stekker TV BOX eruit. 10 seconden wachten, TV box er weer in. Hetzelfde riedeltje begint weer net als hierboven omschreven.

Andere poort op het modem geprobeerd. van poort 4 naar poort 3. Dit keer met de bijgeleverde Ethernetkabel. Exact hetzelfde doet zich weer voor: Hetzelfde als boven omschreven.

2e TV box geprobeerd. Ook weer de POWERFLIP uitgevoerd. Weer exact hetzelfde resultaat: Het bovenstaande beeld!!

Dan bovenop alles durft de klantenservice ook nog een mailtje te sturen met het bericht dat het probleem is opgelost!!  HELEMAAL NIET OPGELOST EDWIN "T-mobile”

Wanneer komen jullie nou eindelijk met een oplossing T-mobile!!???

Reputatie 7
Badge +5

Hi @grvandijk, bedankt voor deze update en mijn excuses dat het nog niet werkt. Ik ben je abonnement ingedoken en waar ik toch vermoed dat het mis gaat, is het modem waar je gebruik van maakt. Ik wil deze heel graag omruilen voor ons nieuwe model, die perfect samenwerkt met de TV Box die je gekregen hebt. Geef je mij akkoord om deze omruiling kosteloos uit te voeren?

Met de aansluiting van het nieuwe modem zal een monteur de installatie uitvoeren, die dan gelijk de TV Box kunnen aansluiten en naar deze verbinding kunnen kijken. Ik hoor het graag van je!

Hallo Cheyenne,

Om het spul werkend te krijgen zal ik wel akkoord moeten geven om het modem te vervangen. Dus bij deze. Uiteraard kostenloos. Lijkt me niet meer dan normaal. T-mobile heeft zelf de boel verziekt door die waardeloze update. Voorheen, voor de update en met de oude apperatuur, werkte alles prima! Inmiddels voor het 4e weekend zonder TV!

Graag wel van te voren een afspraak met ons maken voor de montage. Wij zijn namelijk niet altijd thuis.

Hoop spoedig van jullie te horen.

Mvg. R. van Dijk

Hier precies hetzelfde probleem. Al sinds de update van het platform (15 mei) geen TV. Gisteren nieuwe TV box ontvangen en toch weer dezelfde melding als voorheen (en zoals de screenshot hierboven). Weer gebeld met T-Mobile, procedures doorlopen, en er werd gezegd dat er een software update voor de nieuwe Entone boxen komt en dat duizenden mensen allemaal vreemde problemen hebben die hiermee verholpen worden.

Ik lees hier dat er de modem wordt vervangen. Ik heb echt het idee dat er steeds iets anders is en dat T mobile het gewoon ook niet weet.

Ik wacht komende week nog af maar ik zit ook op de vergelijkingssites...

Reputatie 5
Badge +3

Dit komt voor elkaar @grvandijk! Je zal alle informatie per e-mail ontvangen, voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @joeri80, ik zie dat je ook nog dit modem hebt. Mocht je een nieuw modem willen, dan kun je dit laten weten! 😊 Groetjes, Ishana

Dag @Ishana . Ik wil TV kunnen kijken. Als daar een nieuwe modem voor nodig is dan graag. Maar, paar dagen geleden zou een firmware update van de tv box de oplossing zijn.

Weet jij iets van de firmware update van de tv box? Ik had die nog niet eerder gezien op het forum.en werd mij aan de telefoon verteld.

Reputatie 7
Badge +6

@grvandijk en @joeri80 In afwachting van het nieuwe modem zou het ook moeten helpen om de TV-box aan te sluiten op poort 1 of 2. Als je dan de stroom weer aansluit, gaat de box de benodigde updates ophalen en zou het na enige tijd weer moeten werken. Maar ik zou zeker ook gebruik gaan maken van het nieuwe modem. Dat werkt een stuk beter!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @joeri80, slim dat je dit aangeeft, dank voor de feedback! Ik weet bijna zeker dat het aan het Draytek modem ligt dat jij nog in gebruik hebt. Deze ruil ik voor je om zodat je straks geen haperingen meer hebt. Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die alles aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

Wat betreft de firmware update van de TV Box: het zou heel goed kunnen dat dit soelaas had moeten bieden, maar omdat jij nog een Draytek gebruikt, wordt er in enkele gevallen roet in het eten gegooid. 

@TMTV Bedankt voor de tip! Met de nieuwe TV-box gaf de instructie (in combinatie met Draytek) op de website aan om poort 3 of 4 te gebruiken, dus netjes gedaan. Na jouw berichtje vandaag geprobeerd op poort 1 en zowaar, de nieuwe TV-box begon een reeks updates uit te voeren en ik kon inloggen met gebruikersgegevens. Er was weer beeld! Terugschakelen naar poort 3 of 4 werkte helaas niet. Met de oude TV-box ook nog even geprobeerd maar dat werkte dan weer niet (jammer, want die had een HD-recorder).

@Jason Bedankt. Ook al heb ik nu wel TV, is de nieuwe hardware wellicht toekomstbestendiger dus prima om dit om te wisselen.

Bedankt voor de ondersteuning :)

Reputatie 7
Badge +6

@joeri80 Voorheen was het inderdaad noodzakelijk om de TV-boxen op poort 3 en 4 van de Draytek aan te sluiten, maar door de update van de TV-boxen niet meer. Eigenlijk zouden poort 3 en 4 nu dezelfde functie moeten krijgen als poort 1 en 2 (internet). Mogelijk is daar iets misgegaan, maar ik zou het voor nu zo laten. Ik begrijp dat de Zyxel al onderweg is. Daarop is sowieso geen onderscheid tussen de poorten en hij werkt een stuk beter dan de Draytek, dus laat 'm zeker omwisselen.

Reputatie 6
Badge

@joeri80 Voorheen was het inderdaad noodzakelijk om de TV-boxen op poort 3 en 4 van de Draytek aan te sluiten, maar door de update van de TV-boxen niet meer. Eigenlijk zouden poort 3 en 4 nu dezelfde functie moeten krijgen als poort 1 en 2 (internet). Mogelijk is daar iets misgegaan, maar ik zou het voor nu zo laten. Ik begrijp dat de Zyxel al onderweg is. Daarop is sowieso geen onderscheid tussen de poorten en hij werkt een stuk beter dan de Draytek, dus laat 'm zeker omwisselen.

Hier werkt alles inderdaad gewoon nog steeds op poort 3 / 4 (van de Draytek) zonder er (zelf) iets aan aangepast te hebben. Heb zelfs de kabel uit het tv kastje gehaald om een ander aparaat aan internet te verbinden en dat werkt ook ...

Reputatie 7
Badge +6

@apis4 Zo zou het ook moeten werken. Naast de update van de TV-boxen zou er ook een reprovisie naar de Draytek gestuurd moeten worden waardoor poort 3 en 4 niet langer als VLAN640-bridge fungeren, maar gewone LAN-poorten worden. Als dat niet gebeurt, zou je een fabrieksreset van de Draytek kunnen proberen, maar met de Zyxel in aantocht zou ik daar niet meer aan beginnen.

Hallo @Jason 

Leuk voor joeri80 dat je hem de afspraaktool toestuurd.

Waar blijft onze afspraaktool?? Vandaag niets ontvangen. 3 dagen geleden toegezegd door @Ishana .…

Wij zitten inmiddels al 4 weken zonder TV.

Vraag mezelf trouwens ook af of we hier enige compensatie voor krijgen? Het afschrijven van het abbonement zal T- mobile wel lukken denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

@grvandijk ik heb de omruiling voor je in gang gezet. Je ontvangt een bericht om de afspraak met de monteur in te plannen!

Als alles is opgelost en je kunt weer tv kijken, dan kan ik kijken naar een vergoeding. Het moet eerst opgelost zijn. Kan je mij hiervan op de hoogte houden zodra de monteur is langs geweest? Talk soon.

Ter info:

De afspraak maken was echt super-efficient: 's ochtends een sms met link, 's middags de monteur langs. Maar… de monteur kon helaas niets doen want de nieuwe modem was nog niet bezorgd bij ons en hij had er geen in zijn busje liggen (de afspraak was dus iets TE efficient). Let dus op dat je de monteur pas laat komen als je zelf ook de nieuwe modem hebt ontvangen. Het was mij niet duidelijk dat de bezorging en de monteur 2 aparte processen waren.

Anyway, de monteur vertelde mij dat het aansluiten in principe zo gepiept is omdat we al een aansluiting op glasvezel hebben. Komt neer op kastje vervangen, extra kastje erbij (omvormer), glasvezel stekkertje omzetten. Maar goed, als je je er niet fijn bij voelt vooral de monteur laten doen.

@joeri80 bedankt voor de info. Vandaag ook de link gekregen. Hebben eerst gebeld met het bedrijf dat de montage uitvoerd. Inderdaad eerst wachten op het modem. Montage kan inderdaad snel gedaan worden.

Eerst maar weer wachten op het modem...

@TMTV  het aansluiten van de TV boxen op poort 2 / internetpoort van de Draytec modem werkt hier niet. Krijg hetzelfde al op poort 3/4..

Jammer. Afwachten wat het nieuwe modem gaat doen..

Reageer