Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals beloofd zou ik er bij jullie op terug komen zodra ik nieuws heb! Het onderzoek is nog in volle gang en de updates die hieruit komen, deel ik zodra ik die doorkrijg. Ik wil voor nu heel graag delen dat er intern is overlegd over hoe we jullie tegemoet kunnen komen. Wij gaan dit individueel behandelen, omdat de situatie bij een ieder van jullie weer anders is. Je kan dus snel een privébericht van mij verwachten. Hier ga ik de komende tijd mee aan de slag, want ik wil dit zo snel mogelijk voor jullie in orde maken! 

Reputatie 5

Gelukkig sluiten er steeds meer mensen aan op dit topic, nu hopen dat T-Mobile er ook wat mee gaat doen. Compensatie is leuk, maar nog steeds geen oplossing voor de langere termijn.

Reputatie 1

Hi allemaal, ik wil jullie in dit bericht heel graag van een heldere en langverwachte terugkoppeling voorzien! Samen met mijn collega die in charge is/was van het bitrate onderzoek, zijn wij tot een conclusie gekomen. Het onderzoek wordt gesloten en het bitrate issue wordt meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond, maar ik zal niet meer expliciet de updates hiervan met jullie kunnen delen. Zo voeren wij ongemerkt ook verbeteringen door zonder deze te vermelden aan klanten (bijvoorbeeld door ons netwerk te verbeteren). Ik ben super blij dat jullie hier een tijd terug melding van hebben gemaakt en zo betrokken zijn geweest, zodat hier nu de focus voor is en dit onderwerp aan het licht is gekomen.

Ik ga dan ook aan de slag met de laatste vergoedingsronde, omdat dit de uitkomst van mijn collega is. De vergoeding maak ik volgende week in orde, zodat de hele maand mei nog vergoed wordt. Dit topic ga ik uiteraard niet sluiten, maar inhoudelijk is het niet zinvol om hier langer over door te gaan. Weet dat jullie te allen tijde met jullie vragen bij mij terechtkunnen, daar verandert niets aan! ❤

Beste Lisa,

 Dank voor je bericht. Wat je eigenlijk zegt is; we erkennen dat het beeld niet goed is. Daarnaast gaan we hier op korte termijn niet wat aan verbeteren. We nemen het in zijn algemeenheid mee. We sluiten het onderzoek wel zodat we vanaf nu ook niet meer hoeven te compenseren (terwijl het beeld nog onveranderd matig tot slecht is). Graag hoor ik hoe ik hiertegen bezwaar kan aantekenen. 
 

 

Reputatie 2

@Lisa 

In alle topics die over slechte beeld kwaliteit gaan sinds de overgang naar TM TV verwijs je naar dit topic om de updates te posten. Je geeft in andere topics aan je collega's er achter de schermen druk mee bezig zijn. We hebben 10 dagen geleden voor het laatst een post van je gezien.

Kan je ons een update geven over de denkrichting en oplossingsrichting die nu gevolgd wordt?

Is het een optie dat het nog beter gaat worden, lees hogere bitrate? 

Ik hoor het graag.

Dank alvast.

Bart

Reputatie 5

Hi allemaal, zoals beloofd zou ik er bij jullie op terug komen zodra ik nieuws heb! Het onderzoek is nog in volle gang en de updates die hieruit komen, deel ik zodra ik die doorkrijg. Ik wil voor nu heel graag delen dat er intern is overlegd over hoe we jullie tegemoet kunnen komen. Wij gaan dit individueel behandelen, omdat de situatie bij een ieder van jullie weer anders is. Je kan dus snel een privébericht van mij verwachten. Hier ga ik de komende tijd mee aan de slag, want ik wil dit zo snel mogelijk voor jullie in orde maken! 

Hoi @Lisa ,

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe jullie denken ons tegemoet te komen.
Ik hoop oprecht ook dat het besef er is dat het GEEN individuele problemen betreft, daar het probleem hem in de bitrate zit. Feitelijk heeft iedere klant hier dus last van, echter openbaart het probleem zich voornamelijk bij snelle beelden en sport en dat is de grootste groep klagers.

Laat ik het zo stellen: ik vind het leuk mee genomen als jullie ons tegemoet komen, echter wil ik dat het structurele probleem word opgelost.

Ik krijg nu wederom het gevoel dat we in rondjes aan het draaien zijn, daar waar de kern van het probleem wederom niet besproken word. En randzaken aangehaald worden om het structurele probleem maar veder vooruit te schuiven.

Vat dit trouwens niet persoonlijk op, ik weet dat je aan handen en voeten gebonden bent en ben blij dat je je hard maakt voor ons. 

Reputatie 5

Hey @Lisa ,

Zoals iedereen al aangeeft is dit niet het antwoord waar we op hoopten. Om het wat concreter te maken, wat er nu gesteld word is dat er blijkbaar iets mis gaat met de meetwaarden en dat die dus niet overal gelijk zijn. Dat is dus een onzin verhaal, er valt wel wat te meten aan bitrates echter zijn die op elk platform maximaal 6 mbit met als gevolg slechte beeldkwaliteit.

Dan zitten we dus gewoon nog in een vooronderzoek waaruit moet blijken dat die bitrates te laag zijn, echter word daar dus totaal niet naar gekeken (nog)

We zijn dus geen centimeter opgeschoten, en bevinden ons nog daar waar we 6 maanden geleden al hadden geconcludeerd dat de bitrates gewoon te laag zijn.

Ik zou het dus heel fijn vinden als je je de volgende keer niet nog een keer met een kluitje in het riet laat sturen want dit is een totaal onzinnig antwoord. We worden aan het lijntje gehouden waar we bij staan, ik zou het dan ook bijzonder passend vinden dat ik hier een toezegging krijg dat de abonnements gelden terug krijg totdat er een helder antwoord (dit is het en daar moet je het mee doen) of tot dat het probleem daadwerkelijk is opgelost.

Echt @Lisa ik weet dat jij er alles aan doet. Maar dit raakt kant nog wal! 

Reputatie 5

@Lisa

Ze begrijpen zelf toch wel dat dit al lang voorbij belachelijk is, hoop ik?

11 maanden, echt compleet idioot. Als het zolang duurt om er iets fatsoenlijks van te maken geeft dat wel aan hoe brak het systeem eigenlijk is, lijkt me zo.

Misschien wordt het tijd om toe te geven dat deze troep een grote fout was, en dat het hoog tijd is om deze downgrade terug te draaien en bij het huisvuil te zetten, waar het thuishoort?

Jullie hadden een uitstekend platform, beter dan wat de andere providers hier hadden. Geef dat alsjeblieft gewoon terug, in plaats van blijven proberen om een stuk stront op te poetsen.

Als er nou nog steeds geen zicht op een oplossing is voor een duidelijk probleem, dan houden jullie niet alleen ons voor de gek, maar ook jezelf. Hoe langer het duurt, hoe waarschijnlijker het is dat een goede oplossing gewoon niet mogelijk is. En het duurt al heel lang.

Sluit dit beschamende hoofdstuk alsjeblieft af, en ga terug naar iets wat wel werkt.

En sorry, Lisa, dit komt weer bij jou terecht, maar het is eigenlijk woord voor woord bedoeld voor de verantwoordelijken die de fouten echt gemaakt hebben, en nog steeds blijven maken.

 

Reputatie 1

Ook ik vind het werkelijk waar belachelijk hoe lang het al duurt voordat T-Mobile überhaupt duidelijkheid kan verschaffen richting haar klanten over hoe lang dit gaat duren. Ik hoop toch dat de technische dienst snapt dat jullie niet simpelweg een jaar lang (daar zijn we nu bijna) ‘we hebben nog geen duidelijkheid, heb nog even geduld’ kunnen verkondigen? Dat is echt onacceptabel! 
 

Er zijn al diverse forumleden die hebben genoemd en aangetoond dat de bitrates simpelweg veel te laag zijn. Dat maakt ook dat de tv beelden van zo’n lage kwaliteit zijn. Hier is helemaal geen onderzoek voor nodig, laat staan een periode van bijna een jaar. Hoe lang blijft dit nog aanmodderen totdat er concreet bericht komt over wanneer we weer hogere kwaliteit tv beelden kunnen verwachten? Want dat is de volgende stap, na de conclusie dat de kwaliteit van het beeld nu veel te laag is.

 

Lisa, ook ik lees al lange tijd op mee op dit forum en stoor me al lange tijd aan de slechte kwaliteit van de tv beelden.  Helemaal sinds ik bij jullie over ben gestapt naar 1000Mbit glasvezel. Ook ik word hiervoor graag gecompenseerd. Ik hoor graag welke stappen ik hier verder voor moet nemen.

Reputatie 7

Hi guys, zoals ik heb aangegeven heb ik vandaag weer een meeting gehad waarbij ik het bitrate onderzoek heb aangesneden! Hierin kaartte ik de vragen aan die door jullie zijn gesteld na mijn laatste mededeling. Inhoudelijk heb ik jammer genoeg niet meer informatie voor jullie, maar ik heb nog wel een aanvulling gekregen vanuit mijn collega. Het wordt echt heel erg goed onderzocht, dus ik hoop dat ik daarmee jullie argwaan weg kan nemen. Dit is een onderzoek naar de bitrate, maar dat betekent niet dat wij al weten wat de oorzaak is van de problemen die jullie ervaren. Er wordt dus echt onderzocht wat exact de oorzaak is en wat hiervoor een oplossing kan zijn. Zodra mijn collega ook maar iets van een update binnenkrijgt, dan laat ik het aan jullie weten. Meer informatie heb ik voor nu dus niet, maar ik hoop dat ik snel wat doorgespeeld krijg. Maak er een mooi weekend van allemaal!

 

Reputatie 3

Een onderzoek naar de bitrate?

Wat moet je daar aan onderzoeken? Deze is gewoon te laag, zo, onderzoek afgerond.

Bitrate opschroeven, beter beeld, opgelost.

Reputatie 1

Ik ben recent ook klant geworden en nou had ik al wel gelezen dat de beeldkwaliteit minder was dan bij Ziggo waar ik vandaan kom. Echter sinds de update van afgelopen lijkt het beeld nog slechter te zijn geworden.

Gisteren zat ik via de tv box naar Ajax te kijken maar dat was werkelijk niet aan te gluren zo lelijk als het beeld was. In de rust overgeschakeld naar Apple TV en de TV Anywhere app daar was het iets beter maar het is nou niet echt om over naar huis te schrijven..

Hopelijk wordt hier wel wat mee gedaan maar als ik dit topic zo doorlees, word ik wat huiverig.

Reputatie 3

@Lisa 

27 May 2021 is dit topic begonnen. 

De problemen zijn bekend, wat er veranderd moet worden is ook heel duidelijk. 

Jullie oude platform voldoet aan alle eisen en is zelfs op sommige punten beter als de concurrentie.

Vaste klanten die over zijn gegaan als klanten van de concurrentie die op jullie nieuwe T-Mobile komen ervaren structureel slechte beeld kwaliteit.

 

het is nu 

12 Januari 2022

Ik denk dat voor mei dit jaar er toch wel een oplossing moet zijn en de streams weer op een hoog niveau komen te zitten zoals op het nieuwe platvorm.

Jullie hebben dan ruim een half jaar gehad om de problemen te analyseren en de rest van de tijd om met een oplossing te komen. 

 

Dus we willen niet een antwoord waar we maar omheen blijven draaien maar een antwoord dat er een oplossing komt en wanneer deze gepland staat .

Er zitten een aantal techneuten waaronder ikzelf in dit topic dus we zitten niet te wachten op politiek voorzichtige spelletjes. 

Het probleem is er > de oorzaak is bekend

dus komt er een oplossing > ja of nee <

en wanneer

Reputatie 5

@Lisa  Bedankt voor de update. Aangezien de IT-afdeling erbij betrokken is lijkt het er , voor mij, steeds meer op dat dit systeem inderdaad een aantal diep ingebouwde bottlenecks en tekortkomingen heeft.

Dat er nog geen oplossing binnen handbereik ligt is wel slecht nieuws. Ik zou het wel zo sociaal vinden van T-Mobile als ze ons de optie zouden geven om terug te gaan naar het oude platform, totdat het nieuwe platform fatsoenlijk werkt. Zeker als dat nog zo lang gaat duren.

TV kijken is gewoon echt niet leuk als je iedere keer uit de beleving wordt gehaald door beeld dat in blokjes uit elkaar valt. Een beetje service door het oude platform weer aan te bieden zou mooi zijn. Verantwoordelijkheid voor je eigen fouten nemen en gevolgen accepteren noemen we dat.

Zou je willen vragen waarom ze dat niet willen doen?

Reputatie 1

Beste MetaframeNL,

 

Uw opmerking omtrent de beeldkwaliteit is zeer herkenbaar. Ik wist niet wat ik zag na de update. Ik vind de tekst in menu's ook slecht leesbaar. Gezien u ervaring vraag ik me nog af of het zin heeft om te gaan klagen. Mocht u besluiten over te stappen, dan houd ik mij aanbevolen voor tips qua nieuwe providers. 

 

Met vriendelijke groet

Reputatie 6
Badge

Hi @GuusH, goed dat je dit aangeeft! Super dat @apis4 hier al meer over weet te vertellen. Ik zou heel graag willen vragen of jij @apis4 kan delen hoe jij het bovenstaande overzicht hebt gemaakt? Zo kan in het vervolg iedereen dit overzicht zelf maken en dit te allen tijde voor zichzelf checken. Zou jij ons daarbij kunnen helpen? 😁

:nerd: een redelijk simpele methode is hier beschreven: https://forum.kpn.com/archief-119/glasvezel-kpn-bitrate-hd-inc-fox-ziggo-sport-kanalen-437940?postid=531016#post531016 (stond hier ook gepost overigens:

Is accuraat genoeg om niet een stap verder te hoeven gaan met port replicaten naar een pc bijv. Als het goed is zou dit ook in de router afgelezen moeten kunnen worden dus zelfs een switch ertussen is niet per se nodig. Ik heb een GS108E v2 (dus ook een v3 zoals beschreven is niet per se nodig maar misschien mis ik iets waarom de v2 niet genoemd is).

Reputatie 7

Hi guys, ik wil graag aangeven dat ik elke vrijdag voor jullie om een update blijf vragen! Zoals ik eerder aangaf, geeft mijn collega echt alle updates aan mij door. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om extra te vragen, dus dat blijf ik graag doen. Nogmaals bedankt voor de aanvullingen en het meedenken, ook dit blijf ik doorspelen. Voor nu kan ik jammer genoeg niet meer informatie geven, maar weet dat jullie altijd alles hier mogen vragen en dan ga ik daar met liefde mee aan de slag! Ik kan in ieder geval wel beamen dat het niet klopt dat wij geen uitkomst uit het onderzoek willen zien komen vanwege het kostenplaatje. Ik blijf ook zeker duimen dat ik voor de feestdagen of in ieder geval in het nieuwe jaar een concrete update uit het onderzoek met jullie kan delen en daarmee het nieuwe jaar goed kan inluiden! 

 

Reputatie 5

Hi guys, ik wil graag aangeven dat ik elke vrijdag voor jullie om een update blijf vragen! Zoals ik eerder aangaf, geeft mijn collega echt alle updates aan mij door. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om extra te vragen, dus dat blijf ik graag doen. Nogmaals bedankt voor de aanvullingen en het meedenken, ook dit blijf ik doorspelen. Voor nu kan ik jammer genoeg niet meer informatie geven, maar weet dat jullie altijd alles hier mogen vragen en dan ga ik daar met liefde mee aan de slag! Ik kan in ieder geval wel beamen dat het niet klopt dat wij geen uitkomst uit het onderzoek willen zien komen vanwege het kostenplaatje. Ik blijf ook zeker duimen dat ik voor de feestdagen of in ieder geval in het nieuwe jaar een concrete update uit het onderzoek met jullie kan delen en daarmee het nieuwe jaar goed kan inluiden! 

 

Aan jou inzet zal het niet liggen, bedankt @Lisa !

Reputatie 7

Ik wil heel graag laten weten dat ik morgen tijdens een meeting ga vragen of zij een update met mij kunnen delen! Ik hoop dat ik dan kan laten weten aan jullie hoe het er tot nu toe voor staat. 

Reputatie 5

Oke, dat is een teleurstelling.

Dat het nog maanden gaat duren is natuurlijk echt belachelijk. Moeten die mensen eerst nog opgeleid worden of zo? Geeft voor mij wel aan hoe laag we op het prioriteiten-lijstje staan, als we er al op voorkomen.

“Meetpunten worden geïntegreerd” is zo ongeveer de meest nietszeggende “inhoudelijke” update die je maar kan bedenken, en op geen enkele manier een antwoord op de inhoudelijke vragen die we hier gesteld hebben. Een complete onwil tot communicatie, zo te zien. Van uit een compleet gebrek aan interesse, vraag ik me dan af?

En dat het oude systeem binnenkort volledig stopt is ook rot. Dan werkt de manier waar TMTV zo vriendelijk mee kwam dus ook niet lang genoeg meer. Fijn dat T-Mobile het goede systeem uitfaseert, en vrolijk doorgaat met het pushen van de rotzooi die nou voor TV moet doorgaan. Prioriteiten zijn belangrijk.

Als het klinkt alsof ik redelijk kwaad ben, dat klopt. Op dit moment zie ik alleen maar onwil en onkunde bij T-Mobile. En wanbeleid, niet vergeten.

Belang van de klanten staat achteraan.

Reputatie 7
Badge +1

@D-Vine Technisch kan met zonder enige moeite een veel hogere stream leveren zoals nu gebeurt op het nieuwe platform hou het er maar op dat het pure onwil is van T-Mobile,  als Glashart Media pakweg 10 jaar geleden al perfecte streams kon leveren weliswaar alleen HD of FHD moet T-Mobile dat ook makkelijk kunnen.

Op een van mijn bijdrages werd door een moderator een antwoord gegeven welke nergens op sloeg, en kwam er op neer dat men op geen enkele wijze mee wil werken om de streams te verbeteren of verhogen, zeg maar naar minimaal 16mb/s voor grote tv's.

Reputatie 7

Dank voor alle aanvullingen! Ik wil graag open en eerlijk met jullie communiceren, vandaar dat ik alles wat ik doorkrijg graag deel. Ik had ook gehoopt al iets concreters met jullie te kunnen delen, maar ik hoop snel meer te horen. De vragen die jullie stellen heb ik weer genoteerd en ga ik bij de volgende tv meeting van aankomende vrijdag stellen. Hopelijk kan ik dan meer informatie met jullie delen. Weet dat wij alles behalve jullie aan het lijntje willen houden, dus ik deel enkel updates die kloppen. Dat neemt niet weg dat ik jullie frustratie zeker kan begrijpen. Ik blijf dit in ieder geval chasen voor jullie! 

Wat betreft de compensatie, zoals ik eerder aangaf kijk ik weer naar de compensaties zodra de oplossing/uitkomst van het onderzoek is gedeeld. Dit houd ik volledig op mijn radar, dus maak je hier geen zorgen om. Ik ga echt proberen om een helderder antwoord te vergaren! 

Reputatie 5

Hoi @Lisa ,

Na 4 maanden van verzamelen mag ik er toch van uit gaan dat er inmiddels wel duidelijk is wat er speelt. In dit geval dus die te lage bitrate. Dat het enige tijd kan duren voordat er aanpassingen gemaakt kunnen worden kan ik me ook in vinden, ik weet dat grote logge bedrijven (daar werk ikzelf immers ook) behoorlijk wat tijd nodig hebben. Echter, ik vind ruim 4 maanden wel heel erg veel tijd.

Aan de andere kant ben ik blij dat je het als een probleem omschrijft, dat betekend in mijn geval dat jullie al 4 maanden niet leveren wat je zou moeten leveren. Kun jij mij zeggen in welke vorm ik straks gecompenseerd ga worden? Want dat lijkt me na 4 maanden frustratie wel zeker wel op zn plek.

Reputatie 3

Hi @Lama119@jojan31@D-Vine en @HFS, ik deel graag nog eens een statement dat ik eerder in dit topic heb gedeeld! Op het nieuwe platform gebruiken we een andere techniek die beter geschikt is voor het gebruik op draadloze devices.

Hier zitten voor- en nadelen aan. Zoals @apis4 eerder heeft aangegeven, zal de stream minder snel haperen en is hij geschikt voor het afspelen op alle apparaten. Qua beeldkwaliteit kan het anders zijn, omdat het geen directe feed is. Of dit per saldo positief of negatief is zal misschien voor sommige klanten verschillen, maar wij zijn ervan overtuigd dat het uiteindelijk alles bij elkaar een betere ervaring geeft.

 

 

@Lisa Sorry maar dit is echt een waardeloos argument dat de techniek beter beschikbaar is gemaakt voor mobiele devices en er voor en nadelen aan vast zitten.

Het is niet per saldo positief of negatief, op een mobiele device kan het positief zijn en op de TV is het puur negatief. Dat is onderhand wel duidelijk dus ga het niet proberen mooi te maken.

Ik heb helemaal niets te maken met die mobiele devices en gebruik TV op de ontvanger met een 65” TV waar ik goed beeld op wil krijgen.

T-Mobile blijft er maar om heen draaien en het een mooiere vorm geven wat nergens op slaat. Er zitten nu een paar techneuten met arends ogen alles te volgen en te reageren op dit forum dus kom niet met onzin aan.

 

Reputatie 4

@Lisa M.i. is de enige fix waarop jullie je moeten concentreren is het verhogen van de bitrates naar die van de originele aangeleverde streams. Alle andere mogelijke zg fixen is het zoeken naar “alternatieve feiten”. Waste of time. Waste of resources.

Reputatie 1

Ik volg dit topic al een poos en ben zelf sinds een poosje ook over op het nieuwe platform. Ik ben echter blij dat de oude VLAN optie nog werkt…

Het beeld dat ik via de Apple TV (wat dezelfde stream is als het reguliere signaal via de decoders?) zie is niet om aan te gluren. Switchen naar de decoder (die de originele kwaliteit nog geeft) is echt een wereld van verschil. Ik heb om te testen ook een van m’n decodeer ge-update naar het nieuwe platform en het verschil is enorm.

Ik heb het televisie pakket via T-Mobile vooral voor ESPN en juist bij voetbal is de kwaliteit van het nieuwe platform echt ontzettend slecht.

Het is een schande dat dit breed uitgerold is. Niet dat het mijzelf op dit moment treft, maar alle klagende mensen die klagen hebben gelijk. En ik weet zeker dat er veel onwetende mensen ook problemen hebben maar dit forum niet vinden.

Reageer