Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 2

@Lisa Ik vind het wel heel erg raar ook allemaal. Afgelopen mei naar jullie overgegaan mijn contract loopt nog tot mei 2021. Speciaal de sportzenders voor het voetbal genomen. Nu is het beeld niet meer om aan te zien. Is gewoon niet te doen.

Reputatie 4

Analoog met wat de staf van Trump altijd beweerde: “alternatieve feiten” als het over de waarheid ging. Nette uitdrukking voor iets walgelijks!

Reputatie 4

@Lisa M.i. is de enige fix waarop jullie je moeten concentreren is het verhogen van de bitrates naar die van de originele aangeleverde streams. Alle andere mogelijke zg fixen is het zoeken naar “alternatieve feiten”. Waste of time. Waste of resources.

Reputatie 5

Inderdaad, zeker bij bewegende beelden is het af en toe een blokjes festijn, gister weer onderin beeld veel blokjes als het beeld bewoog. Ik herinner met hier de uitspraak dat T-Mobile streeft naar de beste TV ervaring, nog beter dan “het bedrijf met een oranje logo” (Ziggo). Maar dan moet er nog wel wat gebeuren.

ook hier slechte beeldkwaliteit op het nieuwe platform. vooral bij grootte tv's

 

Reputatie 3

Het ergste is eigenlijk dat je nergens een klacht in kan dienen. Ik heb een abonnement afgesloten voor een bepaalde dienst die eenzijdig gewijzigd wordt. Hier hoef ik dus niet mee akkoord te gaan. Maar als ik mijn abonnementsgeld storneer wordt ik afgesloten. Dus hoe kunnen we dit nu eigenlijk juridisch dwingend oplossen?

Reputatie 5

T-mobile heeft het nieuwe platform met veel bombarie aangekondigd inclusief een superieure beeld kwaliteit. Nu is onder het mom van 1 kwaliteit voor alle apps wat mij betreft geen goede reden. Je kunt best iig de tv decoders (en de Apple en googletv apps) hoge kwaliteit geven.

Geef dan de langzamere verbindingen de optie voor een mindere bitrate maar ik zit op het eigen glasnetwerk van tmobile dus bandbreedte lijkt me geen issue.

Reputatie 4

Klagen heeft niet zoveel zin, of er wordt gevraagd de boel te resetten, of er komt een antwoord met daarin de mededeling dat de huidige stream een bewuste keuze is en dat klachten over beeldkwaliteit worden afgedaan als ‘incident’ en niet als structureel probleem. Ik heb inmiddels al een offerte binnen van een andere provider en ik denk dat we er wel uit gaan komen, na enig heen en weer bellen komt de prijs die ik moet gaan betalen aardig in de buurt van wat ik nu betaal. Het is iets meer, maar dan wel goed beeld, ook op de sportkantine en ook ESPN UHD. 
Korting op gsm abonnement is overal gelijk, ‘unlimited’ kost bij iedere provider 25 euro dusverre is verder ook geen probleem. 
Ik wacht het nog even af maar eigenlijk heb ik geen vertrouwen meer in de antwoorden die hier worden gegeven door de TMobile medewerkers. Die kunnen er ook niets aan doen maar zij zijn de enige die wij kunnen contacteren middels de community. 

Reputatie 7
Badge +1

@Dennis25 Met jou visie zoals je beschrijft in bovenstaande reactie kan ik meegaan, ook ik kreeg de zelfde reactie op een vraag in een topic over het slechte beeld in het nieuwe platform, dat men er niets aan wilde doen, en ook niet ging doen.

Naar mijn bescheiden mening speelt er op de achtergrond nog wat anders zoals bekend word T-Mobile mits de autoriteiten akkoord gaan overgenomen door een consortium van beleggers, het zou mij op geen enkele wijze verbazen dat dit consortium de Thuis divisie afstoot of verkoopt en alleen de mobiele divisie houdt.

Waarom denk ik dat? omdat de Thuis divisie in de vaste markt te klein is en feitelijk geen concurrentie vormt voor KPN of Ziggo, en op diverse punten achterblijft zoals mogelijkheden STB of geen UHD willen of kunnen leveren enz.

Goedemiddag T-Mobile,

Het klopt precies wat iedereen in dit topic beschrijft. De beeldkwaliteit van het nieuwe tv platform is echt ruk geworden! Sport is niet meer te kijken zo. 

Ik ben al abonnee sinds het Vodafone tijdperk via glas en nooit problemen gehad met de beeldkwaliteit altijd super strak. Hiervoor onlangs nog een nieuwe 55 inch Sony Bravia aangeschaft, maar ben nu echt zwaar teleurgesteld in de kwaliteit.

Gelukkig heb ik zelf een trucje gevonden om weer terug op het oude platform te komen. Wellicht ook handig voor oude abonnees vroegere Draytek modems hebben poort 3 en 4 speciaal tv Vlan. Wanneer je setup box hiermee verbind download deze weer de oude systeem firmware!

Ik blijf voorlopig maar het oude platform gebruiken en hopelijk wordt het nieuwe platform verbeterd qua beeldkwaliteit. Zo niet dan moet ik helaas mijn abonnement opzeggen want hier ga ik niet naar kijken.

 

Reputatie 2

Klagen heeft niet zoveel zin, of er wordt gevraagd de boel te resetten, of er komt een antwoord met daarin de mededeling dat de huidige stream een bewuste keuze is en dat klachten over beeldkwaliteit worden afgedaan als ‘incident’ en niet als structureel probleem. Ik heb inmiddels al een offerte binnen van een andere provider en ik denk dat we er wel uit gaan komen, na enig heen en weer bellen komt de prijs die ik moet gaan betalen aardig in de buurt van wat ik nu betaal. Het is iets meer, maar dan wel goed beeld, ook op de sportkantine en ook ESPN UHD. 
Korting op gsm abonnement is overal gelijk, ‘unlimited’ kost bij iedere provider 25 euro dusverre is verder ook geen probleem. 
Ik wacht het nog even af maar eigenlijk heb ik geen vertrouwen meer in de antwoorden die hier worden gegeven door de TMobile medewerkers. Die kunnen er ook niets aan doen maar zij zijn de enige die wij kunnen contacteren middels de community. 

Hi Dennis,

Kan je mij in een bericht iets meer over je aanbod vertellen? Zoals welke provider en snelheden en overeengekomen prijs?

thnx.

Reputatie 2

@Lisa 

In alle topics die over slechte beeld kwaliteit gaan sinds de overgang naar TM TV verwijs je naar dit topic om de updates te posten. Je geeft in andere topics aan je collega's er achter de schermen druk mee bezig zijn. We hebben 10 dagen geleden voor het laatst een post van je gezien.

Kan je ons een update geven over de denkrichting en oplossingsrichting die nu gevolgd wordt?

Is het een optie dat het nog beter gaat worden, lees hogere bitrate? 

Ik hoor het graag.

Dank alvast.

Bart

Reputatie 7

Hi allemaal,

Ik kan me jullie frustratie echt helemaal voorstellen! Het liefst kom ik met hele heldere updates, maar jammer genoeg heb ik nog geen concrete update(s) gekregen. Wij nemen al jullie feedback heel erg serieus en alles uit dit topic is dan ook doorgezet om nader te onderzoeken. Zo'n onderzoek kost alleen tijd en tot die tijd kan ik nog niet veel met jullie delen. Weet alleen dat dit momenteel echt bovenaan ons lijstje staat en zodra hier meer over bekend is, dan deel ik dat hier direct. Wij willen heel graag dat dit wordt verbeterd, want iedereen hoort met plezier tv te kijken. Als er andere vragen zijn, stel die dan gerust. Ik help jullie namelijk heel graag. Maar voor nu kan ik niet meer delen dan dit. 

Reputatie 4

@Lisa, deze topic is al 4 maanden bezig

Jullie technische dienst hoeft alleen maar oude en nieuwe platform naast elkaar te testen.

En hiervan conclusies trekken.

Zodoende kunnen ze het fixen.

 

Reputatie 5

Na 4 maanden zeuren mag toch wel eens duidelijk zijn dat de huidige bitrate niet voldoende is @Lisa

Kijk voor de grap nu eens naar Nascar op ziggo sport racing. Daar lijkt de bitrate nog lager te zijn. Met als gevolg dat de framerate te laag ligt en het beeld helemaal ruk is. 

Met alle respect maar na 4 maanden ben ik inmiddels het vertrouwen in tmobile helemaal kwijt. 

Ik verwacht dan ook binnen een maand of een oplossing of compensatie. Zo niet, dan ben ik vertrokken met alle diensten die wij als gezin afnemen. En als ik dan toch bezig ben migreer ik mijn ouders en mijn schoonouders ook direct mee naar een andere aanbieder met al hun diensten. Die hadden namelijk op mijn aanraden jullie diensten afgenomen, ik sta er mooi op zo 😑

Reputatie 4

De oplossing is simpel evenals de uitvoering gewoon de 1080p stream naar volledige kwaliteit schalen. 
Of de wil er echter is begin ik steeds meer aan te twijfelen. Het is immers geen rocket science om gewoon de recoding servers andere waardes te laten encoden.
Er valt dan ook niets te onderzoeken de redenen zijn al boven tafel en de oplossingen ook het gaat vooral om de wil het te veranderen.
En als je dan perse wat data wil besparen (waar op zich niets mis mee is data is immers geld en energie) maak je er VBR van met een 3 Mbit bodem en een 12 Mbit top. Dan zal je data besparen op zeer langzaam bewegende scenes en meer data kunnen gebruiken bij de rest waar het nodig is.

 

 

Reputatie 3

Onderzoeken zijn niet meer nodig. Praten en discussies houden hierover is na 4 maanden totaal onnodig de oplossingen liggen voor het oprapen en worden net weer benoemd.

 

Waar is de wil van T-Mobile?

Waarom zeggen jullie niet dit is niet het eindproduct en de kwaliteit die we willen leveren en deze gaat hoe dan ook omhoog om voor de toekomst verzekerd te zijn van mooi beeld voor onze klanten.

Wederom een slap antwoord vragen staan uit we werken eraan maar met oplossingen of een road map komen voor verbetering ho maar.

 

Als dit het eindproduct blijft zeg het dan en draai er niet meer omheen. 

 

Reputatie 5

@Lisa wat gaan jullie dan onderzoeken? Wat er aan de hand is (Al lijkt mij dat inmiddels wel duidelijk) of hoe jullie de bitrate gaan verhogen?

 

Gratis tip: De bitrate van de tv decoder kan prima hoger zijn dan die voor mobiel gebruik buitens huis.

Reputatie 4

Hi allemaal,

Ik kan me jullie frustratie echt helemaal voorstellen! Het liefst kom ik met hele heldere updates, maar jammer genoeg heb ik nog geen concrete update(s) gekregen. Wij nemen al jullie feedback heel erg serieus en alles uit dit topic is dan ook doorgezet om nader te onderzoeken. Zo'n onderzoek kost alleen tijd en tot die tijd kan ik nog niet veel met jullie delen. Weet alleen dat dit momenteel echt bovenaan ons lijstje staat en zodra hier meer over bekend is, dan deel ik dat hier direct. Wij willen heel graag dat dit wordt verbeterd, want iedereen hoort met plezier tv te kijken. Als er andere vragen zijn, stel die dan gerust. Ik help jullie namelijk heel graag. Maar voor nu kan ik niet meer delen dan dit. 

 

@Lisa Ik denk dat jullie eerst eens moeten beginnen met simpelweg de waarheid te vertellen in plaats van steeds maar met een andere mening te komen.

Een  berichten geleden gaf je in ditzelfde topic nog onderstaand antwoord, Welke van jouw 2 statements is nu de waarheid, onderstaande of bovenstaande??

 

” ik deel graag nog eens een statement dat ik eerder in dit topic heb gedeeld! Op het nieuwe platform gebruiken we een andere techniek die beter geschikt is voor het gebruik op draadloze devices.

Hier zitten voor- en nadelen aan. Zoals @apis4 eerder heeft aangegeven, zal de stream minder snel haperen en is hij geschikt voor het afspelen op alle apparaten. Qua beeldkwaliteit kan het anders zijn, omdat het geen directe feed is. Of dit per saldo positief of negatief is zal misschien voor sommige klanten verschillen, maar wij zijn ervan overtuigd dat het uiteindelijk alles bij elkaar een betere ervaring geeft.”

Reputatie 2

Het lijkt mij dat men ook gewoon een kwaliteits setting kan toevoegen aan de apps voor draadloze devices, zodat mensen met een lage bandbreedte zelf de geschikte kwaliteit kunnen kiezen. Op de vaste lijn wil je aan de andere kant een zo hoog mogelijke kwaliteit. In veel gevallen is dit zelfs een gigabit lijn, zodat bandbreedte besparen geen issue is.

Reputatie 5

@Lisa 

Hier ook slecht beeld na de overstap naar het nieuwe platform. Blokjes en artifacts bij alle sneller bewegende beelden.

Jammer, want T-Mobile had een geweldige beeldkwaliteit. Nou is het echt zwaar ondermaats.

Ik heb dit topic doorgelezen, en alle tips en trucs doorlopen, maar geen enkele “fix" gaat helpen omdat ze compleet voorbij gaan aan het onderliggende probleem.

De bitrate is veel te laag.

Het enige dat wij hier willen horen is, eerlijk gezegd, dat er gewerkt wordt aan een bitrate die op zijn minst acceptabel, en het liefst gewoon weer goed is. Op dit moment is het echt geen van beide.

Ik hoop echt dat je die toezegging zou kunnen doen. Alle persoonlijke aandacht en fixes zijn aardig en worden gewaardeerd, maar niks gaat helpen zolang het onderliggend product van een beschamend niveau is.

 

 

 

Reputatie 5

@Lisa 

Het kan ook zijn dat jullie het MPEG-2 signaal omzetten naar iets van x264. Houd daar dan alsjeblieft mee op.

Dan krijg je vertraging door het converteren, om daarna zwaar minderwaardig beeld uit te sturen. De enige manier om dan beter beeld te krijgen is meer vertraging voor een betere conversie. (En een hgere bitrate, want die is zelfs voor x264 krap). En dat betekent dan waarschijnlijk dat we vastzitten aan dit veel te slechte beeld.

Ik hoop dat ik dit fout heb, maar ik denk het niet, gezien de vertraging op het signaal en de  compressie-artefacts.

On-the-fly encoderen van live TV streams is duidelijk nog lang niet goed genoeg om commercieel ingezet te kunnen (of mogen) worden.

Ik weet dat jij er persoonlijk niks aan kan doen, maar een structurele oplossing voor een door hun gemaakte fout zou mooi zijn van T-Mobile. Ik ben met 1 update van het beste beeld dat ik hier gehad heb naar het slechtste gegaan.

Ook hier is de TV kwaliteit ondermaats, snel bewegende beelden geven frequent artefacten wat toch erg jammer is. Als dit niet wordt opgelost ga ik na mijn jaar contract op zoek naar een andere provider. 

Reputatie 3

Contact gehad met de klantenservice. Klacht was totaal onbekend, nog niet eerder gehoord. Of hij deed alsof. Had wel een oplossing: overstappen naar een andere provider. Dan hoefde ik geen boete te betalen voor de contractontbinding. Dit antwoord lijkt me dan toch wel eentje waar intern over nagedacht is. Dus dan zou je bijna de conclusie kunnen trekken dat ze er niet veel aan gaan doen. Maar wellicht weet @Lisa hier inmiddels meer van. Of houd iedereen bij T- mobile zich hier van de domme?

Reputatie 4

Als Tv programma's Kassa of Trosradar aandacht hier aan besteed, gaan ze wakker worden.

Reageer