Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 5

En nog steeds geen concrete update. Dit is ondertussen echt zwaar belachelijk. Beloven is makkelijk, maar het is echt hoog tijd (al lang geweest eigenlijk) dat er eindelijk eens iets van waargemaakt wordt. Dit kan echt niet.

Reputatie 6
Badge

Hi @GuusH, goed dat je dit aangeeft! Super dat @apis4 hier al meer over weet te vertellen. Ik zou heel graag willen vragen of jij @apis4 kan delen hoe jij het bovenstaande overzicht hebt gemaakt? Zo kan in het vervolg iedereen dit overzicht zelf maken en dit te allen tijde voor zichzelf checken. Zou jij ons daarbij kunnen helpen? 😁

:nerd: een redelijk simpele methode is hier beschreven: https://forum.kpn.com/archief-119/glasvezel-kpn-bitrate-hd-inc-fox-ziggo-sport-kanalen-437940?postid=531016#post531016 (stond hier ook gepost overigens:

Is accuraat genoeg om niet een stap verder te hoeven gaan met port replicaten naar een pc bijv. Als het goed is zou dit ook in de router afgelezen moeten kunnen worden dus zelfs een switch ertussen is niet per se nodig. Ik heb een GS108E v2 (dus ook een v3 zoals beschreven is niet per se nodig maar misschien mis ik iets waarom de v2 niet genoemd is).

Reputatie 5

Hi guys, nogmaals merci voor alle aanvullingen! Zoals ik eerder heb aangegeven, wordt er achter de schermen hard aan dit issue gewerkt. Ik wil jullie heel graag op de hoogte houden om aan te geven dat er een oplossing wordt gezocht voor dit issue.

Momenteel zijn mijn collega's van de technische dienst bezig met een onderzoek naar hoe we dit het beste kunnen oplossen. Weet dus dat er zeker is geconstateerd dat er een oplossing moet komen voor jullie, want wij willen dat de kwaliteit bij iedereen perfect is. Zodra ik concreet inhoudelijk meer kan en mag delen, dan zijn jullie de eerste die het horen. Want ik wil niets liever dan jullie op de hoogte houden van deze vorderingen! 

Inmiddels anderhalve maand verder...

Reputatie 5

Ja, het berichtje dat “het onderzoek nog enkele weken kan duren" is ook alweer 4 weken oud. Waardeloos.

Reputatie 7

Ik wil heel graag laten weten dat ik morgen tijdens een meeting ga vragen of zij een update met mij kunnen delen! Ik hoop dat ik dan kan laten weten aan jullie hoe het er tot nu toe voor staat. 

Reputatie 5

Oke, @Lisa , Succes.

Laten we hopen op goed nieuws, en dat we in ieder geval dit jaar nog gewoon weer goed beeld krijgen.

Reputatie 5

Oke, @Lisa , Succes.

Laten we hopen op goed nieuws, en dat we in ieder geval dit jaar nog gewoon weer goed beeld krijgen.

Aangezien we nog geen bericht hebben ben ik er bang voor.... 

Reputatie 5

Vol verwachting klopt ons hart 😅

Reputatie 4

Ik wil heel graag laten weten dat ik morgen tijdens een meeting ga vragen of zij een update met mij kunnen delen! Ik hoop dat ik dan kan laten weten aan jullie hoe het er tot nu toe voor staat. 

@Lisa Is er nog iets zinvols uit deze meeting gekomen ?

 

Reputatie 7

Hi guys, zoals beloofd heb ik vrijdag de vraag gesteld over het onderzoek! Door meerdere meetings op deze dag was het mij nog niet gelukt om de update hier gelijk te delen, excuses daarvoor! Graag deel ik het volgende met jullie:

Het is een heel wetenschappelijk onderzoek werd mij verteld. Meetwaarden moeten aan elkaar gelijk worden gesteld op verschillende zenders en technologieën om te zien of er een discrepantie zit en - waar dat kan - worden gewijzigd. Mijn collega gaf aan dat we hopelijk voor de kerst meer horen. Weet dus dat ik echt een update deel zodra deze er is en mijn collega laat het gelijk weten wanneer er meer te melden is. Er wordt dus echt hard aan gewerkt, alleen blijkt het niet zo eenvoudig te liggen! 💪

Reputatie 5

Wat een ingewikkeld gedoe. Huur een goede video streaming expert in om de bandbreedte instellingen te verbeteren/verhogen.

Dit klinkt als jullie dit jaar nog aangetoond willen hebben of het probleem er überhaupt wel is...

Reputatie 4

Hi guys, zoals beloofd heb ik vrijdag de vraag gesteld over het onderzoek! Door meerdere meetings op deze dag was het mij nog niet gelukt om de update hier gelijk te delen, excuses daarvoor! Graag deel ik het volgende met jullie:

Het is een heel wetenschappelijk onderzoek werd mij verteld. Meetwaarden moeten aan elkaar gelijk worden gesteld op verschillende zenders en technologieën om te zien of er een discrepantie zit en - waar dat kan - worden gewijzigd. Mijn collega gaf aan dat we hopelijk voor de kerst meer horen. Weet dus dat ik echt een update deel zodra deze er is en mijn collega laat het gelijk weten wanneer er meer te melden is. Er wordt dus echt hard aan gewerkt, alleen blijkt het niet zo eenvoudig te liggen! 💪

Goedemiddag Lisa, 

Dank voor de terugkoppeling. Jij kan er verder ook niet zoveel aan doen, je moet het doen met de feedback die je krijgt.  Ik zal eerlijk zeggen dat ik het een heel vreemd antwoord vind. Hopelijk geloven jullie zelf wel je eigen antwoord, ik eerlijk gezegd niet. Al een tijdje geleden zou men iets in onderzoek hebben, en dat is dus nu nog steeds het geval en nog steeds zijn er geen concrete veranderen, behalve dat jouw collega aangeeft dat de huidige stream een bewuste keuze is  ivm verschillende devices .

Ik heb het gevoel dat jullie de klanten aan het lijntje willen houden net zolang totdat er bijna niemand meer klaagt om dan te kunnen zeggen ‘er zijn maar een heel klein aantal klagende klanten’

Ik vind het op zich prima, jullie hebben al toegezegd ook voor deze periode met een compensatie te komen, wanneer kunnen we de volgende credit verwachten? En dan meteen maar voor 6 maanden?  Want voor de kerst gaat dit zeker niet opgelost zijn, eerder met Pasen??

Reputatie 7
Badge +1

Het is helemaal niet zo moeilijk, gewoon de zelfde streams gebruiken als voorheen werden gebruikt op het oude platform dat lost al een groot deel van de problemen op.

En daarna pas iets nieuws uitrollen als men voor meer dan 100% zeker weet dat het perfect werkt, en natuurlijk het vorige platform overtreft in beeldkwaliteit.

Daarbij is de vraag of het inzetten met alle respect van thuis testers altijd wel een juiste keuze is, want zoveel testers betekent ook zoveel verschillende uitkomsten.

Reputatie 5

Dat onderzoek klinkt ook als iets wat gedaan had moeten zijn VOOR dat dit systeem uitgerold werd. Kwaliteitscontrole.

Ik zou het liefste zien dat we teruggezet worden naar het oude systeem totdat T-Mobile zijn rommel netjes opgeruimd heeft. 

Een (flink) aantal maanden compensatie, zoals Dennis25 zegt, is straks op zijn minst op zijn plaats, maar ik heb liever weer gewoon goed beeld.

Reputatie 6
Badge

Hi guys, zoals beloofd heb ik vrijdag de vraag gesteld over het onderzoek! Door meerdere meetings op deze dag was het mij nog niet gelukt om de update hier gelijk te delen, excuses daarvoor! Graag deel ik het volgende met jullie:

Het is een heel wetenschappelijk onderzoek werd mij verteld. Meetwaarden moeten aan elkaar gelijk worden gesteld op verschillende zenders en technologieën om te zien of er een discrepantie zit en - waar dat kan - worden gewijzigd. Mijn collega gaf aan dat we hopelijk voor de kerst meer horen. Weet dus dat ik echt een update deel zodra deze er is en mijn collega laat het gelijk weten wanneer er meer te melden is. Er wordt dus echt hard aan gewerkt, alleen blijkt het niet zo eenvoudig te liggen! 💪

Als ze het topic hadden gelezen dan is dit ook allang aan bod gekomen met NL Ziet ook als voorbeeld. Eindstand: T-Mobile TV is k*t met peren mbt tot sport-/ actiebeelden. Misschien moet iedereen eerst een oogtest laten doen daaro :triumph: (als ze willen experimenteren moeten ze Knippr maar weer opgraven :rolling_eyes::rolling_eyes: )

‘Hard gewerkt’? Hard gewerkt om het zoveelste ontwijkende antwoord te verzinnen :grin:

Reputatie 5

Meetwaarden moeten aan elkaar gelijk worden gesteld op verschillende zenders en technologieën om te zien of er een discrepantie zit en - waar dat kan - worden gewijzigd.

@Lisa 

En zou je “waar dat kan" willen veranderen in “waar dat moet"?

Want het moet overal, op iedere zender.

 

Reputatie 5

Hey @Lisa ,

Zoals iedereen al aangeeft is dit niet het antwoord waar we op hoopten. Om het wat concreter te maken, wat er nu gesteld word is dat er blijkbaar iets mis gaat met de meetwaarden en dat die dus niet overal gelijk zijn. Dat is dus een onzin verhaal, er valt wel wat te meten aan bitrates echter zijn die op elk platform maximaal 6 mbit met als gevolg slechte beeldkwaliteit.

Dan zitten we dus gewoon nog in een vooronderzoek waaruit moet blijken dat die bitrates te laag zijn, echter word daar dus totaal niet naar gekeken (nog)

We zijn dus geen centimeter opgeschoten, en bevinden ons nog daar waar we 6 maanden geleden al hadden geconcludeerd dat de bitrates gewoon te laag zijn.

Ik zou het dus heel fijn vinden als je je de volgende keer niet nog een keer met een kluitje in het riet laat sturen want dit is een totaal onzinnig antwoord. We worden aan het lijntje gehouden waar we bij staan, ik zou het dan ook bijzonder passend vinden dat ik hier een toezegging krijg dat de abonnements gelden terug krijg totdat er een helder antwoord (dit is het en daar moet je het mee doen) of tot dat het probleem daadwerkelijk is opgelost.

Echt @Lisa ik weet dat jij er alles aan doet. Maar dit raakt kant nog wal! 

Reputatie 5

@Lisa 

Misschien de volgende keer 2 simpele vragen stellen.

  1. Snappen ze zelf dat de gebruikte bitrate veel te laag is voor de doorgifte van fatsoenlijk beeld?
  2. Gaan ze daar iets aan doen?

Daar willen we graag antwoord op, en het lijkt mij dat ze dat antwoord moeten weten. Simpele ja/nee vragen.

Als ze daar omheen gaan draaien, of met andere onzin komen, weten we dat we in de problemen zitten en alle hoop kunnen laten varen.

Reputatie 3

Misschien voor het management overtuigender: ik ben inmiddels een half jaar naar Ziggo, na tijdens mijn laatste.jaar T-Mobile al grootste deel van de tijd geen tv abonnement meer hebben afgenomen. De enige reden dat ik heb opgezegd is de bewuste tv kwaliteit. Ik hoop dat over enkele maanden, als ik weer ga kijken naar wat ik volgend jaar ga doen, ik hier kan lezen dat de bitrate en bijbehorende kwaliteit eindelijk (weer) vrijwel op niveau van Ziggo en KPN is gekomen. In dat geval kom 8k graag terug naar de glasvezel. Echter deze thread lijkt te suggereren dat zelfs na al die maanden nog niemand met het woord 'manager' in zijn functie, zich realiseert dat die bitrate de oorzaak van het probleem is. Als bijvoorbeeld KPN doorkrijgt hoeveel klanten bij T-Mobile zich ergeren aan de kwaliteit, is een kleine marketing campagne met wat extra korting, voldoende voor een leegloop bij T-Mobile... (Zo deed Ziggo glasvezel klanten ook overhalen met 9 maanden mega korting)

Reputatie 7
Badge +1

Het punt is nou juist dat net als bij veel bedrijven het management totaal maar dan ook werkelijk geen enkel verstand van de materie heeft waar het in dit geval om draait, gaat het bij hoge uitzondering wel een keer goed spelen ze wel mooi weer.

In andere gevallen schuift men anderen naar voren om als p.p. te dienen en kunnen de boze reacties van ontevreden klanten proberen te beantwoorden, daarnaast speelt ook in mijn beleving een rol dat T-Mobile (waarschijnlijk) word overgenomen door een investeringsmaatschappij en die hebben natuurlijk minder dan 0,000% verstand van dit soort dingen.

Behalve dan om zo snel mogelijk veel binnen te schrapen, en de aandeelhouders blij maken,  en oh ja acties zoals van Ziggo of KPN whatelse lijken leuk maar het gaat er om wat je werkelijk na die periode betaald.

Reputatie 5

Ze snappen het principe van mond-op-mond reclame toch wel? Of het tegenovergestelde in dit geval. Ik heb al een aantal mensen afgeraden naar T-Mobile over te stappen. Is ook niet zo moeilijk, ik kan letterlijk laten zien waarom het een slecht idee is.

Ik hoop dat ze dat advies ook doorgeven aan hun familie en vrienden, en neem aan dat ze dat ook wel doen. Ze raden mij al aan om over te stappen nou.

Zo raken ze niet alleen de klanten kwijt die weglopen (waaronder ik, als dit nog lang duurt), maar het kost ze ook een hoop potentiële klanten. Lijkt mij dat ik niet de enige ben die dit zo doet.  Dat moet een manager toch snappen?

Vergelijken op prijs/kwaliteit werkt alleen als er ook echt iets van kwaliteit is. Dan valt T-Mobile af. Ik ga niemand aanraden daar geld aan uit te geven.

Reputatie 6
Badge

Speciaal de app weer eens aangeslingerd voor de CL wedstrijd, deze keer ook nog eens extra op de nieuwe Google TV Chromecast in 50Hz modus om te kijken of het daar aan kon liggen. Even leek het erop dat er wel iets van verbetering in zat maar dacht het even te verifiëren met wat andere voetbalwedstrijden dus even wat van afgelopen zondag erbij gepakt: https://drive.google.com/file/d/121MQrd4uAni9Z967M5Rk3AWF0ypYHSC7/view?usp=sharing (op het moment van posten nog aan het verwerken maar dat zal straks wel klaar zijn) Go Ahead vs FC Twente, en deze video doet geen recht aan hoe slecht het er in het echt uitziet. Maar dat kan iedereen nu mooi zelf opzoeken met de terugkijkfunctie en dit tijdstip.

Deze comment van anderhalve week geleden beschrijft ook precies het voornaamste issue:

Hier wordt je gewoon fysiek misselijk van, letterlijk (als je er gevoelig voor bent iig, net als bij first-person shooters bijv. De term die ervoor gebruikt wordt is blijkbaar simulation sickness [ipv motion sickness])

Reputatie 7

Dank voor alle aanvullingen! Ik wil graag open en eerlijk met jullie communiceren, vandaar dat ik alles wat ik doorkrijg graag deel. Ik had ook gehoopt al iets concreters met jullie te kunnen delen, maar ik hoop snel meer te horen. De vragen die jullie stellen heb ik weer genoteerd en ga ik bij de volgende tv meeting van aankomende vrijdag stellen. Hopelijk kan ik dan meer informatie met jullie delen. Weet dat wij alles behalve jullie aan het lijntje willen houden, dus ik deel enkel updates die kloppen. Dat neemt niet weg dat ik jullie frustratie zeker kan begrijpen. Ik blijf dit in ieder geval chasen voor jullie! 

Wat betreft de compensatie, zoals ik eerder aangaf kijk ik weer naar de compensaties zodra de oplossing/uitkomst van het onderzoek is gedeeld. Dit houd ik volledig op mijn radar, dus maak je hier geen zorgen om. Ik ga echt proberen om een helderder antwoord te vergaren! 

Reputatie 5

@Lisa

Nogmaals, niks persoonlijks tegen jou.

Maar zo'n antwoord van je collega is wel frustrerend om te horen. Het lijkt erop dat ze geloven dat het systeem in principe helemaal prima is, en dat ze denken dit probleem op te kunnen lossen met een paar kleine tweaks hier en daar. Verassing, dat is niet zo. Of ze moeten bandbreedte verhogen zien als kleine tweak, dan mogen ze dat snel even doen.

Misschien moet die afdeling hun metertjes even neerleggen, en met zijn allen gezellig een voetbalwedstrijd kijken op dit platform. Dan weten we in ieder geval zeker dat we het allemaal over hetzelfde probleem hebben.

Reputatie 3

Speciaal de app weer eens aangeslingerd voor de CL wedstrijd, deze keer ook nog eens extra op de nieuwe Google TV Chromecast in 50Hz modus om te kijken of het daar aan kon liggen. Even leek het erop dat er wel iets van verbetering in zat maar dacht het even te verifiëren met wat andere voetbalwedstrijden dus even wat van afgelopen zondag erbij gepakt: https://drive.google.com/file/d/121MQrd4uAni9Z967M5Rk3AWF0ypYHSC7/view?usp=sharing (op het moment van posten nog aan het verwerken maar dat zal straks wel klaar zijn) Go Ahead vs FC Twente, en deze video doet geen recht aan hoe slecht het er in het echt uitziet. Maar dat kan iedereen nu mooi zelf opzoeken met de terugkijkfunctie en dit tijdstip.

Deze comment van anderhalve week geleden beschrijft ook precies het voornaamste issue:

Hier wordt je gewoon fysiek misselijk van, letterlijk (als je er gevoelig voor bent iig, net als bij first-person shooters bijv. De term die ervoor gebruikt wordt is blijkbaar simulation sickness [ipv motion sickness])

Mooi voorbeeld van waar het mis gaat. Gisteren had ik ook op de Chromecast het idee dat het minder slecht was. Maar het valt (ook op een kleinere TV) niet te ontkennen dat het ook dan gewoon slechter is dan de oude streams. En dan heb ik het niet over de momenten zoals apis4 hier laat zien in zijn filmpje, want dat is gewoon niet om aan te zien.

Hopelijk betaalt de tijd die T-Mobile hiervoor neemt zich uit in daadwerkelijk een goede oplossing.

Reageer