Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 4


Mwa ik geloof totaal niet dat er een limitatie is. De wil lijkt er gewoon nie te zijn.  als het om encode capaciteit gaat is het doodsimpel even een extra server bijplaatsen en om bandbreedte als limiet gaat het al helemaal niet omdat het oude platform veel meer bandbreedte vereiste. Het enige wat kan dat hun nieuwe netwerk te belemmerend is voor goede tv en dat hebben ze dan aan zichzelf te danken en dus moet het vervangen worden voor iets dat wel acceptabel is.  Of gewoon op marktplaats zetten en terug naar het oude systeem. toen werkte immers ook de upload prima. 

Voor zover ik het begrepen heb gaat een multicast model véél zuiniger om met data dan een unicast systeem zoals het nieuwe platform ...

Daarom kunnen ze juist gewoon een hogere bitrate aanhouden omdat je al bespaard op de niet gecaste kanalen. sterker nog je zou met minder dataverspilling meer bitrate kunnen geven (niet dat dat nuttig is aangezien het aangeleverde signaal niet beter word).

Reputatie 7

Hi allemaal, hopelijk hebben jullie van een mooie kerst genoten! Vorige week vrijdag heeft één van mijn collega's mijn meeting overgenomen en heb ik verzocht om weer een update te vragen over het onderzoek. Zoals jullie weten wil ik alle updates met jullie delen. Ik had gehoopt op een andere update, maar ik wilde dit alvast met jullie delen. Dit onderzoek loopt via onze IT afdeling samen met een collega van het TV team. Dit onderzoek loopt nog flink door en een fix lijkt nog niet binnen handbereik te liggen. Aangezien er tijdens de afgelopen dagen enkele collega's met verlof waren, hoop ik morgen weer een inhoudelijke update van het onderzoek met jullie te kunnen delen. Maar dit stukje tijdmanagement wilde ik alvast met jullie delen. Excuses hiervoor! 

Reputatie 5

@Lisa  Bedankt voor de update. Aangezien de IT-afdeling erbij betrokken is lijkt het er , voor mij, steeds meer op dat dit systeem inderdaad een aantal diep ingebouwde bottlenecks en tekortkomingen heeft.

Dat er nog geen oplossing binnen handbereik ligt is wel slecht nieuws. Ik zou het wel zo sociaal vinden van T-Mobile als ze ons de optie zouden geven om terug te gaan naar het oude platform, totdat het nieuwe platform fatsoenlijk werkt. Zeker als dat nog zo lang gaat duren.

TV kijken is gewoon echt niet leuk als je iedere keer uit de beleving wordt gehaald door beeld dat in blokjes uit elkaar valt. Een beetje service door het oude platform weer aan te bieden zou mooi zijn. Verantwoordelijkheid voor je eigen fouten nemen en gevolgen accepteren noemen we dat.

Zou je willen vragen waarom ze dat niet willen doen?

Reputatie 5

@Lisa Helemaal eens met wat @GuusH hier zegt.

Al moeten we wel reëel blijven en ons beseffen dat daar nu ook mensen zitten die van vakantie en feestdagen willen genieten.

Alvast fijne jaarwisseling allemaal! 

Reputatie 5

Vakantie, ze zijn al een half jaar aan het onderzoeken en tot op heden nog niets concreets gehoord. Zeg dan gewoon, dit is het product en we doen er verder niets aan want dan willen/kunnen we niet. Wel zo duidelijk voor iedereen. 

Reputatie 7

Hi guys, hele terechte aanvulling van jullie en dat ga ik met alle liefde uitvragen! Zoals ik al eens eerder aangaf is het jammer genoeg niet mogelijk om dit te realiseren. Maar toch wil ik dit nog eens extra voor jullie checken, zodra enkele collega's weer terug zijn van hun verlof. Ik zeg altijd maar: niet geschoten is altijd mis. Ook vandaag waren er nog enkele collega's met verlof tijdens de tv meeting, dus zodra iedereen weer terug is dan kom ik hier bij jullie op terug. Voor nu alvast een super mooi 2022! 🎇

 

Reputatie 1

@Lisa Helemaal eens met wat @GuusH hier zegt.

Al moeten we wel reëel blijven en ons beseffen dat daar nu ook mensen zitten die van vakantie en feestdagen willen genieten.

Alvast fijne jaarwisseling allemaal! 



Je bent al zo lang met deze topic bezig, je snapt toch wel dat je gewoon aan het lijntje gehouden wordt ? Elk moderne ict’er weet dat het slechts een kwestie van een knopje is om dit probleem te verhelpen. Maar dat gaat T-mobile niet doen omdat het nou eenmaal duurder is. Het is tenslotte hetzelfde bedrijf dat in 2019 de internetverkeer omleidde naar Duitsland om extra geld te verdienen, maar pas na media-aandacht dit weer omdraaide.

Begrijp mij niet verkeerd, een bedrijf moet nou eenmaal doen wat een bedrijf hoort te doen en ik hou ook gewoon van T-mobile hoor, maar noem het beestje wel bij zijn naam dan, in plaats van zoveel mensen voor de gek houden. Echt cringe.

Reputatie 4

Hi guys, hele terechte aanvulling van jullie en dat ga ik met alle liefde uitvragen! Zoals ik al eens eerder aangaf is het jammer genoeg niet mogelijk om dit te realiseren. Maar toch wil ik dit nog eens extra voor jullie checken, zodra enkele collega's weer terug zijn van hun verlof. Ik zeg altijd maar: niet geschoten is altijd mis. Ook vandaag waren er nog enkele collega's met verlof tijdens de tv meeting, dus zodra iedereen weer terug is dan kom ik hier bij jullie op terug. 

 

@Lisa 

Ik probeer dit antwoord te begrijpen, maar ik kom er niet uit wat je precies bedoelt te zeggen. Je geeft aan dat je met alle liefde iets uit gaat vragen, maar dat dit niet mogelijk is om te realiseren.

Verder vraag ik me af wat DE tv meeting precies inhoud, wat wordt daar besproken, en wat wordt er onderzocht? Ik kan me niet voorstellen dat er na zoveel maanden nog iets onderzocht dient te worden zonder concrete antwoorden. 

Sinds zaterdag aangesloten t-mobile thuis voor heen kpn prima beeld maar nu t-mobile thuis slecht beeld bij bewegende beelden en scherpte is ook niet optimaal voor mij is het duidelijk dat hier niks aan gedaan word dus ik kan nog opzeggen en dat ga ik doen.

Reputatie 5

Hi guys, hele terechte aanvulling van jullie en dat ga ik met alle liefde uitvragen! Zoals ik al eens eerder aangaf is het jammer genoeg niet mogelijk om dit te realiseren. Maar toch wil ik dit nog eens extra voor jullie checken, zodra enkele collega's weer terug zijn van hun verlof. Ik zeg altijd maar: niet geschoten is altijd mis. Ook vandaag waren er nog enkele collega's met verlof tijdens de tv meeting, dus zodra iedereen weer terug is dan kom ik hier bij jullie op terug. 

 

@Lisa

Ik probeer dit antwoord te begrijpen, maar ik kom er niet uit wat je precies bedoelt te zeggen. Je geeft aan dat je met alle liefde iets uit gaat vragen, maar dat dit niet mogelijk is om te realiseren.

Verder vraag ik me af wat DE tv meeting precies inhoud, wat wordt daar besproken, en wat wordt er onderzocht? Ik kan me niet voorstellen dat er na zoveel maanden nog iets onderzocht dient te worden zonder concrete antwoorden. 

Ik denk dat ze bedoeld te zeggen dat terug op het  oude platform aangesloten worden geen mogelijkheid is/was en dat ze het toch nog een keer gaat navragen. 

Reputatie 4
Badge

Sinds een paar dagen klant bij T-Mobile…...

Het beeld kwaliteit bij T-Mobile is om te huilen vergeleken bij Ziggo!
Wazig beeld, blokkerig, ghosting, haperingen bij snelle bewegingen en een flets kleuren palet?
(Ja ook alles doorlopen resetten/van stroom/ kabels wisselen enzovoort)
Ik moest zelfs beeldverbetering opties in mijn Sony TV aanzetten om het een beetje bekijkbaar te maken. (Motion Flow)

Het lijkt wel of ik naar een 720p (of zelfs lager) beeld kijkt die door de ontvanger nog een soort van geüpgraded word naar 1080p.
Daardoor ook al die vervorming?

Na het hele forum af te zoeken naar antwoorden, ben ik wel op een opvallende berichten gestuit.
 

Moderator Boris geeft in een andere topic het volgende aan.

Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken.

 

Gezien te reacties hier in dit topic, is het al tig maanden bezig en komt er geen oplossing?
En het excuus van mensen met slecht Wifi moeten ook op hun tablet tv kunnen kijken, gaat echt nergens over.
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun in-house WiFi en dergelijke en moeten maar eens leren om te investeren als ze op 4 etages super snel WiFi willen hebben!

Ik vermoed, (een gedachte) dat er tegenwoordig een standaard platform is voor alle tv kijken (ontvanger, app enzovoort) en dit ook kwa kosten een hoop scheelt?
Daarbij is er een keuze gemaakt om de stream kwaliteit voor iedereen aan hetzelfde aan te houden?
De ontvanger is dan eigenlijk ook gewoon een verkapte box met een appje erop?

Er is ook overal voorgesteld om het adaptief te maken.
Lijk me niet meer dan redelijk als mensen meer dan 75 Mbit lijn hebben om dan een hogere kwaliteit stream door te pushen.

Even een beeldvorming (hele gekke)
Stel iedereen moet een Fiat Panda rijden?
Daardoor kunnen er meer auto op de weg.
Lagere kosten om te produceren/ontwikkelen e.d.
Alles is voor iedereen hetzelfde dus ook makkelijk als er problemen zijn.
Meer parkeer plaatsen en ga zo maar door.
Lijkt mij een Win-Win-Win toch?

Dus T-Mobile beslist en bepaald (mogen ze uiteraard) dat de stream voor iedereen goed genoeg is.
De andere belangen zijn groter dan die van een groep mensen die gewoon normaal tv willen kijken.
Dan zou het ook gewoon zo redelijk zijn als T-Mobile bij het afsluiten adverteert dat je gewoon een lage kwaliteit stream krijgt voor de tv wat totaal niet te vergelijken is met die van Ziggo/KPN.

Ik heb andere mensen tot heden afgeraden om over te stappen naar T-Mobile als ze graag tv kijken.
Anders krijg ik al dat gezeur van die mensen over mij heen.
Ik hoop van harte dat T-Mobile het gaat fixen (op korte termijn) en met een oplossing gaat komen.
 

Reputatie 7
Badge +1

Het “fixen” mag je voorlopig wel vergeten, bij het uitrollen van het nieuwe platform is men ondanks diverse waarschuwingen vanuit de testgroep toch overgegaan op de huidige streamingdienst, waarbij men is vergeten dat de streaming welke men gebruikt alleen geschikt is voor Smartphones of tablets, of hooguit kleine slaapkamer tv's.

 

Reputatie 4
Badge

Het “fixen” mag je voorlopig wel vergeten, bij het uitrollen van het nieuwe platform is men ondanks diverse waarschuwingen vanuit de testgroep toch overgegaan op de huidige streamingdienst, waarbij men is vergeten dat de streaming welke men gebruikt alleen geschikt is voor Smartphones of tablets, of hooguit kleine slaapkamer tv's.

 

Het is toch (bijna) spijtig dat er niet geluisterd is naar de mensen?
Door het forum aandachtig gelezen te hebben, heb ik ook het gevoel dat er puur stroop rond de mond van mensen gesmeerd wordt?
Je zou bijna denken dat de andere belangen groter waren waardoor toen de tijd de keuze gemaakt is.

 

Ik ben van mening dat als je €10 voor de TV + €2,50 voor de ontvanger moet betalen je ook best iets mag verwachten?
Op zijn mist gewoon Full HD beeld toch? 
Wat is anders de toegevoegde waarde van de ontvanger?
TV kijken is toch groten deels reclame en product placement en tig keer dit programma word medemogelijk gemaakt door …..

Als TV kijken gewoon een streamingsdienst is zoals T-Mobile het ook aangeeft, dan mag je toch ook de streamingsdienst ervaring hebben?
Denk aan goede stream, geen reclame enzovoort?

Het lijkt wel dat T-Mobile de beste van beide werelden wilt hebben, maar de plank mis geslagen hebben?
(Ik kan niet oordelen over andere streamingsdiensten zoals van Canal Digital en Streams van KPN e.d. enkel wat de Ziggo Go app nog betere kwaliteit dan de TV stream van T-Mobile met ontvanger))

Reputatie 7

Hi @Dennis25, woops sorry voor de onduidelijke verwoording haha! Het klopt inderdaad als een bus wat @MetaframeNL aangeeft. Ik heb uitgevraagd of het toch een mogelijkheid is om terug te gaan naar het oude platform, want ik weet dat dit eigenlijk niet kan. Zodra ik hier iets over heb gehoord, laat ik dat aan jullie weten. Tijdens deze meeting kunnen er tv issues aangekaart worden. Hier zitten collega's uit het TV Team bij, waardoor ik dat moment altijd aangrijp om een update te vragen over het bitrate onderzoek. Weet jij zo voldoende? 

Ook wil ik een korte nieuwe update geven, die ik met jou vandaag in een privébericht heb besproken. Omdat ik nog geen concrete update heb kunnen delen tot nu toe, ga ik weer opnieuw via privéberichten jullie voorzien van een tegemoetkoming. Het liefste deel ik natuurlijk de oplossing met jullie, maar ik wil hier alvast graag mee aan de slag. Jullie hebben hier namelijk recht op en het is alweer even geleden sinds de vorige tegemoetkoming. 

Hi @Maarten098, dankjewel dat je zo meedenkt! Ik hoop ook echt dat ik binnenkort de oplossing hier met jullie kan delen. 

Reputatie 2

@Lisa, bedankt voor de update en de energie die je erin steekt. Komt er ook nog een tegemoetkoming via een privebericht voor degene die net zoals ik als extra het ESPN voetbal pakket afnemen en waarbij t-mobile niet in staat is om op het nieuwe tv platform streams van voldoende kwaliteit te leveren. (zoals eerder aangegeven in de topic van de  beta test van de tv app en elders op de community). 

 

Hallo Lisa,

Ik lees nu een tijdje mee in deze community en herken helaas alle klachten van de andere klanten. Alhoewel ik weinig vertrouwen heb in een goede afloop, wil ik de komende weken nog wel even afwachten, voordat ik eventueel de overstap maak naar een andere aanbieder. Ik kom graag ook in aanmerking voor compensatie, met terugwerkende kracht vanaf oktober. Ik zie je privebericht graag tegemoet..

Reputatie 7

Hi @Pacmule, goed dat je dit aanstipt! Yes, dit geldt inderdaad ook voor jou. Bij jou kom ik hier dan ook zo snel mogelijk op terug in een privébericht. Ik heb dit vandaag al voor een paar van jullie in orde gemaakt, maar de rest regel ik verder na het weekend. Zelf ben ik een lang weekend vrij, dus vanaf dinsdagmiddag kunnen jullie weer privéberichtjes van mij verwachten.

Hi @leeuwarden23, ik ben heel blij om te lezen dat je dit toch nog even wilt afwachten! Top dat je dit aangeeft en je ziet mijn privébericht tegemoetkomen na het weekend.

Maak er een mooi weekend van allemaal!

Allemaal leuk die tegemoetkomingen echter wordt hiermee het probleem van een goed beeld niet opgelost!

 

Waarom het allemaal zo lang moet duren snap ik dan ook niet?

 

Er zijn veel mensen die graag willen overstappen naar T-Mobile thuis waaronder ikzelf echter de slechte streams die worden geleverd met teveel compressie houden mij tegen en velen met mij.

 

Het was goed met het oude platform jammer dat er tijdens de testpiloot niet naar de wensen van de testers is geluisterd?

Reputatie 5

Ik zou inderdaad nog even wachten met overstappen. Andere providers zijn al bezig met 4K uitzendingen, en T-Mobile krijgt normaal HD niet eens voor elkaar. Zegt genoeg over de toekomst- bestendigheid van dit platform.

Dat er zo ontzettend lang gewerkt wordt aan iets dat al jarenlang bij iedereen basisfuntionaliteit is, en hoort te zijn, is gewoon een heel slecht teken.

Bedrijfsvoering en besluitvorming ligt in compleet de verkeerde handen, in ieder geval.

@Lisa 

Ik zou graag willen weten of de oplossing gezocht wordt binnen de huidige bitrate, of dat ze serieus aan het kijken zijn naar een verhoging daarvan. Zou je dat willen vragen bij de volgende meeting?

En beetje laat, maar gelukkig nieuwjaar nog allemaal!

Reputatie 7
Badge +1

Afgelopen week heb ik zeer sterk overwogen om mijn diensten bij T-Mobile op ter zeggen en deze onder te brengen bij welke concurrent dan ook, welke maakte me niks uit.

De reden was beslist niet de kwaliteit van de diensten deze zijn gewoon goed, niks op aan te merken de reden om het te overwegen waren enkele reacties van een 2tal moderatoren welke me diep ge kwets hebben, alleen het feit dat ik bij de concurrentie niet kan krijgen wat ik nu heb maakt dat ik nog bij T-Mobile blijf.

Mocht een van de moderatoren welke dan ook in de toekomst nog een reactie plaatsen waarbij ik me om welke reden dan ook ge kwets of aangetast voel is het einde oefening hoe jammer ik dat ook zou vinden.

Reputatie 1

Hier sinds kort overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Ik merk inderdaad dat het tv-beeld ondermaats is,  voornamelijk bij snel bewegende beelden zoals gisteren duidelijk naar voren kwam bij het schaatsen op NPO1,  Ik heb de Ziggo decoder die nog aangesloten was ook nog maar even aangezet en afgestemd op het schaatsen om beter te kunnen vergelijken, en toen gelijk maar besloten om het schaatsen hierop verder te kijken.

Dit alles op een LCD tv die niet verder gaat dan 1920x1080p.,(FullHD) in combinatie met de tv anywhere app op een Apple TV4K (2021)

Beste @Lisa,

We zijn erg teleurgesteld over de beeldkwaliteit van het nieuwe TV-platform. Verder zijn we zeer tevreden over T-Mobile, dus we zouden het mooi vinden als T-Mobile in de toekomst weer dezelfde kwaliteit gaat bieden. Juist de betere beeldkwaliteit was voor ons doorslaggevend om klant te worden.

Graag zouden we vernemen op welke termijn T-Mobile duidelijkheid kan geven of er voor gekozen wordt het platform te houden zoals het nu is, of dat er een verhoging van de bitrate zal plaatsvinden.

Ik zou het waarderen als jullie ons in de tussentijd weer terugzetten op het oude platform.

Hartelijke groeten,

Gino

Reputatie 2

Jammer om te merken dat men nog steeds het probleem niet lijkt te willen aanpakken en dat men dan maar door gaat met het compenseren van een heel beperkte groep mensen die vaak klagen.

Reputatie 3

@Lisa 

27 May 2021 is dit topic begonnen. 

De problemen zijn bekend, wat er veranderd moet worden is ook heel duidelijk. 

Jullie oude platform voldoet aan alle eisen en is zelfs op sommige punten beter als de concurrentie.

Vaste klanten die over zijn gegaan als klanten van de concurrentie die op jullie nieuwe T-Mobile komen ervaren structureel slechte beeld kwaliteit.

 

het is nu 

12 Januari 2022

Ik denk dat voor mei dit jaar er toch wel een oplossing moet zijn en de streams weer op een hoog niveau komen te zitten zoals op het nieuwe platvorm.

Jullie hebben dan ruim een half jaar gehad om de problemen te analyseren en de rest van de tijd om met een oplossing te komen. 

 

Dus we willen niet een antwoord waar we maar omheen blijven draaien maar een antwoord dat er een oplossing komt en wanneer deze gepland staat .

Er zitten een aantal techneuten waaronder ikzelf in dit topic dus we zitten niet te wachten op politiek voorzichtige spelletjes. 

Het probleem is er > de oorzaak is bekend

dus komt er een oplossing > ja of nee <

en wanneer

Reputatie 7

Hi @GuusH, yes ik ga dit zeker voor je navragen! Ook kom ik er nog bij jullie op terug of het inderdaad toch mogelijk is om tijdelijk weer over te gaan naar het oude platform. Ik hoop dat ik hier vrijdag meer over kan vertellen. Mochten je tot die tijd nog andere vragen te binnen schieten, laat het dan zeker weten. Dan neem ik die ook mee voor je!

Hi @Ferdid, heel goed dat je dit hier aanstipt! Kan je ter dubbelcheck aangeven of je de mindere kwaliteit ervaart in zowel de TV Anywhere App als op de TV Box? Ik hoor het graag van je!

Hi @Gino2, dankjewel dat je jouw bevindingen in dit topic deelt! Terechte vraag van je, waar ik mijn uiterste best voor ga doen om hier een concreet antwoord op te krijgen. Waarschijnlijk hoor ik hier vrijdag meer over en dan laat ik dat direct aan jullie weten!

Hi @D-Vine, terechte opermking van je! Weet dat als dit antwoord al bekend was, ik dat echt al heel graag met jullie had gedeeld. Ik ga dit punt zeker weer aansnijden bij mijn collega's en hoop hier vrijdag bij je op terug te kunnen komen! 

 

Reageer