Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 5

Alles van de stroom afgehaald en één voor één weer aangedaan. De begrenzing van 14.000Kbps lijkt te worden vastgehouden
 

 

Reputatie 7

Hi @HJHome, dankjewel voor de aanvullingen! Zou jij nog op mijn eerdere vraag kunnen terugkomen? Kan je aangeven of de haperingen voor nu zijn verdwenen, maar jij nog wel last heb van zwart beeld en geluid dat niet synchroon loopt met het beeld? Of zijn deze issues ook verdwenen? Ik hoor het graag, zodat ik dit kan laten weten aan mijn collega's en zij gericht het onderzoek kunnen starten. De technische dienst gaat inderdaad uitvoerig testen en mocht er nog informatie ontbreken, dan laat ik dat aan je weten. Maar jij hebt heel helder alles uitgelegd, dus dat is super.

Vanaf nu spreek ik je verder in jouw topic en laat ik het hier weten als er een update is over het bitrate onderzoek. Dankjewel voor de moeite tot nu toe! 😊

Reputatie 3

@Lisa Ik meld me maar weer een keer hier want er lijkt weinig voortgang in de oplossing. Merkte laatst ook al de problemen van @HJHome ook bij mij thuis spelen. Een vette update en de TV staat stil. Het begint met de week slechter te worden. Ben nu toch echt wel aan een oplossing toe...

Reputatie 5

@Lisa In antwoord op je eerdere vraag of de haperingen, etc. zijn verdwenen: nee
Gsiter om ~21:00 gaf Comedy Central met een gescrambled beeld en liep daarna weer volledig vast.
De begrenzing van de wifi op 14.000Kbp/s lijkt dus niet bij te dragen. Wordt wel tot nu vastgehouden door de router (3 dagen):
 

Graag verneem ik van je of de technische dienst zo voldoende info heeft om zonder mijn input zelf uitvoering te kunnen gaan testen in hun testomgeving

Reputatie 5

@HJHome Als die 14Mbit geldt per WiFi kanaal dan kun je alsnog 14Mbit op 2.4Ghz en 14Mbit op 5Ghz gebruiken.

Is al vaker geopperd, maar is het geen idee om een upgrade te doen naar 100Mbit, betaal je dan veel meer? En anders misschien overstappen naar bijv. KPN, die reserveert wel bandbreedte in zijn modem als je TV kijkt.

Reputatie 5

@Mark-DenHaagDank voor het meedenken.
Ik heb nu ook Wifi 5Ghz uitgeschakeld/enkel 2,4Ghz actief, de begrenzing voor mijn beide Wifi's naar beneden bijgesteld op 7.000Kbp/s (= samen 14.000Kbp/s omdat ik 2 Wifi netwerken heb) en de router maar weer eens herstart.

In antwoord op jouw idee om zelf mijn internet snelheid/abonnement te verhogen.
Dan zou ik inderdaad meer gaan betalen. Los daarvan betwijfel ik of dat de technische mankementen van de (TV) Dienstverlening oplost. Er zijn in dit topic mensen met een 1Ghz abonnement die nog steeds een slechte TV Dienstverlening hebben. Dus dat ga ik niet doen.
Daarnaast opper je om over te stappen naar KPN. Wederom bedankt voor het meedenken, maar ik vind dat ik een fatsoenlijke Dienstverlening mag verwachten van T-Mobile en daar betaal ik ook voor.

Als mijn “Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s” abonnement niet voldoet voor het ongestoord leveren van de huidige T-Mobile Internet, TV en Bellen dienstverlening dan vind ik dat T-Mobile mij daarover dient te informeren en met een passend voorstel dient te komen voor een volledig werkende Alles-in-1 Dienstverlening. Om een antwoord over de Dienstverlening te krijgen heb ik dit topic aangemaakt.

Reputatie 5

@Lisa  Wil jij aan de technische dienst doorgeven dat ik Wifi 5Ghz nu ook heb uitgeschakeld (dus enkel 2,4Ghz actief) en de begrenzing voor mijn beide Wifi's naar beneden heb bijgesteld op 7.000Kbp/s (= samen 14.000Kbp/s) En de media converter, router, TV Box en alle apparaten maar weer eens heb herstart?

Resultaat na herstart:


Graag verneem ik van je of de technische dienst zo voldoende info heeft om zonder mijn input zelf uitvoering te kunnen gaan testen in hun testomgeving
Alvast/alweer bedankt

Reputatie 5

@Lisa  (deze post volgt op de vorige. Daar is geen optie meer om die te bewerken...)

Als laatste wil ik nog de tracert resultaten toevoegen, waar ik ik 3 of max 5 hops verwacht, maar er steeds minimaal 12 zie verschijnen. Dat lijkt me wat veel, maar mogelijk vergis ik mij (geen verstand van)
@MetaframeNL denk jij dat 12 hops zouden kunnen bijdragen aan mijn negatieve beleving van de dienstverlening?


@Lisa  Ik denk dat ik nu dan toch echt alles heb aangeleverd vanuit mijn kant.
Graag verneem ik van je of de technische dienst zo voldoende info heeft om zonder mijn input zelf uitvoering te kunnen gaan testen in hun testomgeving
Alvast/alweer bedankt

 

Reputatie 5

Die eerste 6 hops zijn normaal binnen tmobile, alles wat daarna komt is extern. Ziet er relatief prima uit, hoe minder hoe beter natuurlijk maar goed. 

Reputatie 5

Die eerste 6 hops zijn normaal binnen tmobile, alles wat daarna komt is extern. Ziet er relatief prima uit, hoe minder hoe beter natuurlijk maar goed. 

Dankjewel weer @MetaframeNL .  Ik hoop dat ik van @Lisa te horen krijg dat de technische dienst zo voldoende heeft om zelf te gaan testen in hun lab
Fijne avond

Reputatie 4

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.224.1]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  10.10.10.170
  4     3 ms     3 ms     3 ms  10.226.4.21
  5     4 ms     5 ms     3 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  6     6 ms     6 ms     9 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  7     4 ms     4 ms     4 ms  et-0-0-0.eun-mx-03-01.true.nl [87.233.21.145]
  8     4 ms     3 ms     3 ms  87.233.196.14
  9     4 ms    17 ms    17 ms  87.233.231.90
 10     4 ms     3 ms     3 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.



Trace van mij uit dus jou route binnen tmobile is wel langer maar dat kan kloppen als je in het oostenof zuiden van het land woont omdat dat verderweg is al amsterdam wat tweakers gehost word op het true netwerk.

 

Persoonlijk denk ik dat het probleem gewoon zit in de te krappe snelheden en T-Mobile deze gezien de geforcerde manier waarop dit slechtere platform is doorgevoerd en de nadelen die klanten ervan kunnen ondervinden en daarom T-Mobile klanten met een <50 Mbit contract en TV allemaal zou moeten upgraden naar 50 Mbit zonder kosten of contractverlenging. Maak niet je slechte bedrijfsvoering een probleem van de klant en neem je verantwoordelijkheid en compenseer waar nodig.

Wees eerlijk dit kost T-Mobile niets en wel zo netjes naar je klanten toe gezien de oorzaak slecht doordachte keuzes aan de kant van T-Mobile zijn.

 

 

Reputatie 1

Nu ook vaak problemen dat het beeld blijft hangen, hapert en dan het beeld grijs word.

Reputatie 5

@Lisa: toevoeging voor de Technische Dienst:

Resultaten (sinds gisteren) na het instellen van de router op enkel 2,4Ghz actief en de begrenzing voor mijn beide Wifi's naar beneden bijgesteld op 7.000Kbp/s (= samen max 14.000Kbp/s).
Daarna alle aangesloten apparaten uitgeschakeld en vervolgens deze acties volgtijdelijk uitgevoerd:

  1. Media converter na 10 minuten opgestart
  2. Dan de router na +10 minuten opgestart
  3. Dan TV Box na +10 minuten opgestart - zonder LAN kabel - Gewacht op de melding op TV dat er geen internetverbinding werd geconstateerd
  4. Dan de LAN kabel van de TV Box weer aangesloten => TV aan met beeld
  5. Alle verbonden via Wifi: laptop, printer en 2 smartphones weer aangezet

Speedtest van 31.20.163.137 (blijkbaar mij T-Mobile server) naar 172.67.68.217 (myloc.de) geeft aan dat de begrenzingen voor Wifi in de route zijn behouden:
 

Tracert naar 31.20.163.137 (blijkbaar mij T-Mobile server)

Tracert naar 172.67.68.217 (myloc.de)


En dan met deze instellingen actief een greep uit mijn Live “TV Dienst” ervaring (de ellende is in werkelijkheid groter...)

  1. 2022/04/06 ~ 20:00h- 20:15h /  Comedy Central: Minutenlang scrambeld beeld dat daarna minutenlang vastloopt, wat zich herhaalt
    => niet om naar te kijken
    2. 2022/04/07 ~ 20:00h- 00:00h 
    - Comedy Central: Minutenlang scrambeld beeld dat daarna minutenlang vastloopt/zich hersteld en dan weer vastloopt. Wat zich herhaalt
    => niet om naar te kijken
    - NPO 2 Extra (Jazzportretten/Eric Vloeimans): audio loopt niet synchroon met video
    => niet om naar te kijken
    - overige zenders: blijven wazig / hebben een vreemde kleur/ raar contrast, etc.

 

Mijn conclusie na deze instellingen en testen
(waarbij de TV Box/STB als enige gebruik maakt van een vaste LAN aansluiting):

  • het begrenzen van de Wifi snelheid (waar al mijn andere apparaten gebruik van maken via de “Internet"- Dienst) levert geen betere “TV”- Dienstverlening op  …
     

@Hutjeflutdank voor je bijdrage, heel fijn weer!
Ik bevind me in de regio 040 ben het - tot nu toe - deels met je eens op basis van de ervaringen die ik nu heb.

In mijn beleving geef jij aan dat te krappe snelheden zoals mijn “Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s abonnement  niet geschikt meer zouden kunnen zijn voor het gebruik maken van de nieuw gelanceerde TV Platform => dat gevoel deel ik
Voorafgaand aan de lancering/het door mij gebruik maken van het nieuwe TV platform heb ik één week zonder verstoringen gehad. Sindsdien is er geen sprake meer is van een ongestoorde “Alles-in-1” Dienstverlening.
En daarom heb ik 9 dagen geleden dit topic aangemaakt om duidelijkheid te verkrijgen over de geleverde Diensten (los van andersoortige technische invloeden/verstoringen)

Ik heb in dat topic ook gevraagd om compensatie voor de afgelopen en de komende tijd tot dat het is opgelost. Tot op heden heb ik geen inhoudelijke reactie/duidelijkheid mogen ontvangen van T-Mobile...

Als ik daar bovenop de input van bijvoorbeeld @MetaframeNL  @apis4  @TAVL en @Reklameruud in de diverse topics optel, dan komen daar als factoren bij dat er sinds de lancering van het nieuwe TV platform de beeldkwaliteit enorm is verslechterd, er geen onderscheid meer is tussen Internet en TV data verkeer en dat dit wordt ervaren ongeacht de afgenomen internetsnelheid (Ik heb 20Mbit/s, @MetaframeNL heeft 1Gb en @Reklameruud geeft aan 100Mbit/s te hebben)


@T- Mobile  @Lisa   @Jason   Inmiddels is er meer dan een jaar verstreken met een voor mij ontoereikende Dienstverlening.

In genoemde periode (en daarvoor) ben ik enorm veel tijd kwijt geweest aan het nog eens uitzetten/herstarten, vervangen van apparatuur, etc. waarbij er tot nu toe geen resultaat is behaald.

In de tussentijd vraagt T-Mobile wel aan mij als gebruiker om in te stemmen met het aannemen van gepersonaliseerde reclame en moet ik die vraag bij het heractiveren van de TV box opnieuw antwoorden (“nee”in mijn geval. Ik wil dat niet. Ik wil geen melkkoe zijn en wel een goed functionerende Dienstverlening ontvangen).
Blijkens deze vraag zijn jullie technisch wel in staat zijn om gepersonaliseerde reclame aan te bieden op het nieuwe TV platform (waar jullie nog eens aan mij verdienen, zonder klant/gebruikersvoordeel voor mij...)

Waarom zijn jullie dan niet in staat om een ongestoorde “Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s - Dienstverlening aan te bieden?

Als klant ben ik het alsmaar moeten testen/vervangen van apparatuur en het maken van extra instellingen nu beu.


Zonder oplossing in de komende 14 dagen neem ik aan dat:

  • mijn volledige abonnementskosten worden gerestitueerd vanaf mijn eerste melding aan de T-Mobile klantservice (dat is dus niet mijn eerste melding in dit forum..)
  • mij de garantie is gegeven dat mij geen kosten meer in rekening worden gebracht totdat er een goed functionerende “Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s - Dienstverlening wordt geleverd door T-Mobile
Reputatie 4

Ik zat toevallig gister comedy centeral te kijken en had hetzelfde fenomeen.  NPO staat niet in mijn FAV dus die heb ik niet gezien maar dat kan dus ook nog aan de bron liggen.  ik heb namelijk de tv box alle toegang tot updaten ontzegt en heb nog het oude geforceerde platform op mijn box beneden.

Boven kijk ik via de ziggo app van mijn moeder omdat de ziggo 720p beter is als 1080p van tmobile en de app een drama is die crashed bij chromecast en dat oplossen duurt al net zo lang als alle problemen van t-mobile…

En mijn mening is dat het nieuwe platform waarbij de TV via jouw internet gaat betekend dat dat je internet snelheid kost en problemen oplevers als bijvoorbeeld een telefoon op pc even de internet verbinding volledig belast. Eigenlijk gaat een snellere verbinding dit ook niet oplossen maar het is wel zo netjes ruimte te boeden voor tv over jouw internet gezien dit hun keuze was. je betaalt voor x internet en tv niet x internet met aftrek van tv bandbreedte door streaming iptv.

 

 

Reputatie 1

Ik volg dit topic al een poos en ben zelf sinds een poosje ook over op het nieuwe platform. Ik ben echter blij dat de oude VLAN optie nog werkt…

Het beeld dat ik via de Apple TV (wat dezelfde stream is als het reguliere signaal via de decoders?) zie is niet om aan te gluren. Switchen naar de decoder (die de originele kwaliteit nog geeft) is echt een wereld van verschil. Ik heb om te testen ook een van m’n decodeer ge-update naar het nieuwe platform en het verschil is enorm.

Ik heb het televisie pakket via T-Mobile vooral voor ESPN en juist bij voetbal is de kwaliteit van het nieuwe platform echt ontzettend slecht.

Het is een schande dat dit breed uitgerold is. Niet dat het mijzelf op dit moment treft, maar alle klagende mensen die klagen hebben gelijk. En ik weet zeker dat er veel onwetende mensen ook problemen hebben maar dit forum niet vinden.

Reputatie 2

Gisteravond weer een drama met ESPN. Beeld dat blijft hangen, komt een grijs blok over het beeld heen en na een paar seconde hersteld het beeld zich weer.  ( en dat met 1GB aansluiting)

@Lisa Wat doen jullie bij T-mobile. Het was al slecht, maar jullie zorgen ervoor dat het steeds slechter wordt.  Zie dat je bij de concurrent voor 1GB een jaar lang maar 35 euro betaald. Denk er nu echt aan om een jaar  over te stappen, want dit is niet grappig meer. Laat T-mobile eens transparant zijn en communiceer eens duidelijk hoe lang het gaat duren en waarom er op dit moment geen oplossing mogelijk is voor dit probleem.  

Reputatie 6
Badge

Gisteravond weer een drama met ESPN. Beeld dat blijft hangen, komt een grijs blok over het beeld heen en na een paar seconde hersteld het beeld zich weer.  ( en dat met 1GB aansluiting)

@Lisa Wat doen jullie bij T-mobile. Het was al slecht, maar jullie zorgen ervoor dat het steeds slechter wordt.  Zie dat je bij de concurrent voor 1GB een jaar lang maar 35 euro betaald. Denk er nu echt aan om een jaar  over te stappen, want dit is niet grappig meer. Laat T-mobile eens transparant zijn en communiceer eens duidelijk hoe lang het gaat duren en waarom er op dit moment geen oplossing mogelijk is voor dit probleem.  

Via een tv-kastje? Hangend beeld klinkt als een probleem wat je krijgt bij een vast ingestelde resolutie en dan haperingen in de verbinding. Via de app met resolutie op automatisch zou je iig van vastlopers/hangend beeld geen last moeten hebben …

Blijft overeind dat er stelselmatig storende elementen in het beeld op ESPN aanwezig zijn (los van de standaard aan bitrate gerelateerde zaken) en het kijken vrijwel onmogelijk maken bij een moderne tv grootte en kijkafstand.

Reputatie 6
Badge

Gisteravond weer een drama met ESPN. Beeld dat blijft hangen, komt een grijs blok over het beeld heen en na een paar seconde hersteld het beeld zich weer.  ( en dat met 1GB aansluiting)

@Lisa Wat doen jullie bij T-mobile. Het was al slecht, maar jullie zorgen ervoor dat het steeds slechter wordt.  Zie dat je bij de concurrent voor 1GB een jaar lang maar 35 euro betaald. Denk er nu echt aan om een jaar  over te stappen, want dit is niet grappig meer. Laat T-mobile eens transparant zijn en communiceer eens duidelijk hoe lang het gaat duren en waarom er op dit moment geen oplossing mogelijk is voor dit probleem.  

Via een tv-kastje? Hangend beeld klinkt als een probleem wat je krijgt bij een vast ingestelde resolutie en dan haperingen in de verbinding. Via de app met resolutie op automatisch zou je iig van vastlopers/hangend beeld geen last moeten hebben …

Blijft overeind dat er stelselmatig storende elementen in het beeld op ESPN aanwezig zijn (los van de standaard aan bitrate gerelateerde zaken) en het kijken vrijwel onmogelijk maken bij een moderne tv grootte en kijkafstand.

Nou is er toevallig een Vitesse thuiswedstrijd aan de gang net als de allereerste keer dat ik voetbal met de app op het nieuwe platform had gekeken en vergeleken met toen is het iig al een stuk beter. Je ziet nu op zich nog steeds wel af en toe wat trillingen in het beeld vanuit je ooghoeken (wat ik eerder aanhaalde als het stealth effect in de Predator films) maar als je er niet specifiek op let is het nu iig niet meer echt ‘onkijkbaar’ te noemen.

Reputatie 5

@apis4 

Dat “stealth" effect is meestal een bij-effect van Smooth Motion, of iets van die naam. Beeld-interpolatie in ieder geval. Als ik jouw berichtje lees neem ik aan dat je dat aan hebt staan. Zeker in combinatie met iets van ruis-onderdrukking zie je dat al snel. Het kan zijn dat ik het fout heb, maar het klinkt alsof je een aantal beeldbewerkings-functies aan hebt staan.

Ik ben benieuwd hoe je het TV beeld van T-Mobile beoordeelt als je dat uit zou zetten, en het pure signaal wat je binnen krijgt ziet.

Reputatie 6
Badge

@apis4

Dat “stealth" effect is meestal een bij-effect van Smooth Motion, of iets van die naam. Beeld-interpolatie in ieder geval. Als ik jouw berichtje lees neem ik aan dat je dat aan hebt staan. Zeker in combinatie met iets van ruis-onderdrukking zie je dat al snel. Het kan zijn dat ik het fout heb, maar het klinkt alsof je een aantal beeldbewerkings-functies aan hebt staan.

Ik ben benieuwd hoe je het TV beeld van T-Mobile beoordeelt als je dat uit zou zetten, en het pure signaal wat je binnen krijgt ziet.

Dat had ik al uitgezet idd (ter controle) en bij de box icm het oude platform wel aan en daar heb ik nooit last van het stealth effect (ook nooit gehad met welke tv dan ook/ nu waren dat wel allemaal Sony's). Het zit net zo goed in de stream via de browser die ik op een monitor bekijk, heb er wel ergens een goed voorbeeld van van Jong Oranje v Jong Zwitserland van pas geleden (even kijken waar ik de boel gelaten heb ...)

 

Bij PEC Zwolle v AZ zijn ze zbij ESPN eker vergeten de HDR uit te zetten voor het gewone kanaal 🤡

Reputatie 6
Badge

@GuusH Ter verduidelijking: het is meer dat het grasveld dat stealth effect krijgt dan dat het een waas om bijv. de spelers is (wat er overigens ook wel geweest is).

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, graag plaats ik hier ook nog mijn reactie die ik onlangs naar jou heb doorgezet! 

Ik helpt je hier graag bij, want jij hoort deze problemen niet te ervaren. Ik wil allereerst uitzoeken of er wellicht niet iets anders bij je speelt. Maak jij toevallig gebruik van externe audioapparatuur? En ervaar jij dit probleem op alle zenders of op een enkele zender? 

Vandaag heb ik nogmaals jouw verbinding onder de loep genoemen en hier zie ik maar twee van de drie TV Boxen in terug. Zijn al jouw TV Boxen rechtstreeks aangesloten op het modem? Ik wil je vragen om een powerflip uit te voeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Kun jij hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag van je, zodat ik je hier vervolgens verder bij kan helpen! 😊

Hi @HJHome, merci voor de aanvullingen! Yes, jij hebt zeker voldoende informatie aangeleverd. Zojuist heb ik jou van een reactie voorzien in je eigen topic. In dit topic wil ik je graag nog een uitkomst geven van het onderzoek met betrekking op de problemen die je ervaart tijdens het tv-kijken. Mijn collega's zijn weer volop in jouw verbinding gedoken en geven het volgende bij mij aan. Ook hier is gebleken dat de issues te maken hebben met de 20 mbit/s. De problemen zouden bij het gebruiken van andere apparaten tegelijk met de TV Box te verklaren zijn door de lagere snelheid. Dit is te verhelpen door te kijken wanneer dit probleem zich precies voordoet en/of de internet snelheid te verhogen. Ik hoor graag waar jouw voorkeur naar uit gaat! Heel fijn dat je ook zo helder hebt aangegeven wanneer je welk issue ervaarde. Van Comedy Central zou ik aan je willen vragen of je ook kan laten weten of jij ditzelfde probleem overdag ervaart of enkel in de avonduren? Merci!

Hi @johan97, heel goed dat jij je hier meldt! Ervaar jij dit wanneer jij tv-kijkt via de TV Box of kijk jij via de Smart TV App? Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik de TV Box niet in terug. Heb jij deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en de minste kans op problemen. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Pacmule, aankomende vrijdag hoop ik meer te horen tijdens de tv-meeting! Fingers crossed dat ik jullie dan kan voorzien van een heldere update. Mijn collega's zijn namelijk hartstikke druk bezig met het onderzoek. Wat jij omschrijft met ESPN dat is uiteraard niet de bedoeling. Ervaar jij dit issue nog steeds met dat grijze blok? Ik hoor graag van je of jij dit kijkt via de TV Box of via de Smart TV App? Ik zie geen TV Box terug in jouw verbinding. Heb je deze wel rechtstreeks aangesloten op het modem? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 2

@Lisa ; Ik heb de samsung Qled  bekabeld aangesloten op het modem en gebruik vanaf de beta test de Smart tv app. Box is niet meer aangesloten, want dat geeft geen beter beeld. De 1GB internet verbinding is prima. Haal gemiddeld 960 mbit. Afgelopen weekend grijze waas over het beeld heen en haperingen . Zoals ik eerder heb aangegeven met beelden in mijn eigen eerdere topic is dat de kwaliteit die ik geleverd krijg. Hiiervoor heb je nog een compensatie voor mij geregeld.  Bij gewone zenders is het beeld redelijk met uitzondering van donkere en snelle beelden. Zwart is niet egaal maar korrelig. (Zelf bij de slimste mens was dit goed te zien met het zwarte decor. Ben  ook benieuwd wat er nu uit het onderzoek komt m.b.t. kwaliteit streams i.c.m. 55 of groter inch tv's. Ik wacht tot de uitslag van het onderzoek en dan bepaal ik of ik ga overstappen naar de concurrent, waar ESPN in een betere kwaliteit (HDR+)  wordt uitgezonden. 

Reputatie 7

Hi @Pacmule, thanks voor de vliegensvlugge aanvulling! Check, helemaal helder. Ik ga vrijdag tijdens de tv-meeting extra druk zetten achter een update over het onderzoek. Ook ga ik hier het grijze vlak bespreken dat jij ziet bij ESPN. Je hoort snel van me! 

Reputatie 5

@Lisa

Dan wil ik ook even melding maken van hetzelfde geijze vlak probleem, waarbij mijn beeld ook even volledig griijs werd.

Dat lostte zich vanzelf  op binnen een paar seconden inderdaad. Het is mij 3 keer gebeurd nou.

Dat was in mijn browser (geüpdate Firefox, op Windows 11, PC rechtstreeks aangesloten op T-Mobile router, zender was BBC1).

Of het ook op mijn decoder gebeurt kan ik niet met zekerheid zeggen.

Reageer