Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@GuusH Met alle respect maar dan blijf ik toch met een prangende vraag zitten, u geeft aan dat het topic nu al bijna een jaar duurt,  dan vraag ik me af waarom men zoveel geduld heeft om op een oplossing te wachten, die er nooit zal komen.

En waarom gaat men niet over naar een andere partij welke wel de kwaliteit levert waarvoor men betaald, als uw slager of bakker slechtere kwaliteit gaat leveren dan men gewend is ga je naar een andere slager of bakker.

Reputatie 5

@BeMu 

Mijn contract loopt tot september, en buiten het slechte TV-beeld ben ik verder heel tevreden met de deal die ik heb voor snel vast internet en mobiele telefoon.

Met de compensatie regeling voor TV kost het slechte beeld me in ieder geval geen geld, dus ik heb besloten mijn contract tijd lang het gebeuren nog aan te zien. Is het beeld dan nog steeds zo waardeloos dan stap ik over. Hebben ze, wonder boven wonder, er echt iets aan gedaan en is het beeld goed, dan blijf ik.

Ze moeten in die 16 maanden makkelijk een uitzendkracht kunnen vinden die de vaste technische ploeg een beetje bij kan scholen, hoop ik dan😅

Reputatie 5

Bij mij is het slechte beeld ook afgelopen oktober begonnen. Daarvoor had ik uitstekend beeld. Ik denk als ik inderdaad al 11 maanden zo'n slecht beeld had gehad, ik misschien al afgehaakt zou hebben.

Reputatie 3

@BeMu ik moet me aansluiten bij @GuusH : dit is de kwaliteit die je krijgt. Beeld is van een 55 inch tv. ☹️

Reputatie 2

@BeMu : Ik zit er net zo in. Ook Ik kijk het nog even aan totdat het resultaat van het onderzoek bekend gaat worden.  Voor het kijken van voetbal (ESPN) zonder tv-box zijn er op dit moment weinig alternatieven. Ondanks de compensatie is dit geen oplossing. Ben zeer tevreden over de 1GB internet verbinding via glas.

@Lisa Is er al iets meer te melden over de voortgang van het onderzoek en het probleem waar jullie tegenaanlopen om tot een oplossing te komen.  Misschien kunnen je collega's van de techniek eens contact opnemen met NLZiet. Ook daar is het mogelijk om een goede kwaliteit stream te leveren.

Reputatie 7
Badge +1

@Pacmule Voor alle duidelijkheid momenteel zit ik dus nog op het oude platform, en dat blijft ook zo!! wat ik bedoelde dat ik behoorlijk ben geschrokken hoe slecht het beeld is op het nieuwe platform als je de foto van @Reklameruud goed bekijkt.

Reputatie 6
Badge

@Pacmule Voor alle duidelijkheid momenteel zit ik dus nog op het oude platform, en dat blijft ook zo!! wat ik bedoelde dat ik behoorlijk ben geschrokken hoe slecht het beeld is op het nieuwe platform als je de foto van @Reklameruud goed bekijkt.

Net even dat stukje teruggekeken en op het oude ODF platform ziet het er hetzelfde uit 😉. Niet gek laten maken 😁, ligt gewoon aan de camerabeelden uit de tunnel …

En om het in den treure te herhalen: via TV Anywhere is het mogelijk om zelf nu al de kwaliteit van het nieuwe platform te beoordelen. (Of met een Android TV apparaatje; op een 40” tv van een normale kijkafstand gaat het verschil echt niet opvallen; mits de hoogste kwaliteit stream binnenkomt)

Reputatie 5

Neemt niet weg dat de foto een goede representatie is van de beeldkwaliteit die we krijgen. Het zelfde soort artefacts in dezelfde hoeveelheid, bij snel bewegende of drukke beelden.

Ik zou zeggen, probeer TV-Anywhere inderdaad eens uit op je TV als dat gaat. Op een 50 inch TV op normale kijkafstand kan het verschil je niet ontgaan. Je hoeft niet eens iets van sport te kijken, alles met drukke of sneller bewegende beelden gaat op die foto van Reklameruud lijken.

Zeker als je zelf het oude systeem nog gewend bent, zal je zien dat ook de hoogste kwaliteit stream zwaar tekortschiet.

We zitten niet al zo lang op dit topic omdat er geen probleem is natuurlijk.

Reputatie 6
Badge

Neemt niet weg dat de foto een goede representatie is van de beeldkwaliteit die we krijgen. Het zelfde soort artefacts in dezelfde hoeveelheid, bij snel bewegende of drukke beelden.

Ik zou zeggen, probeer TV-Anywhere inderdaad eens uit op je TV als dat gaat. Op een 50 inch TV op normale kijkafstand kan het verschil je niet ontgaan. Je hoeft niet eens iets van sport te kijken, alles met drukke of sneller bewegende beelden gaat op die foto van Reklameruud lijken.

Zeker als je zelf het oude systeem nog gewend bent, zal je zien dat ook de hoogste kwaliteit stream zwaar tekortschiet.

We zitten niet al zo lang op dit topic omdat er geen probleem is natuurlijk.

Misschien eens even terugzoeken hoeveel ik er al over gepost heb, met net zo erg utiziende screenshots 😉. Ik heb een 55” op 2,8 meter kijkafstand en al zo vaak getest met de Android TV app (en een of twee pagina’s terug nog wat testbestanden), zo als het screenshot eruit ziet zie je echt niet tenzij je op een meter gaat kijken (en met een 40” zoals BeMu al helemaal niet). Dat wat ze op ESPN voor elkaar krijgen echter is niet te missen …

Als het eruit ziet zoals op de screenshots van de normale kiijkafstand kan het net zo goed zijn dat de hoogste kwaliteit stream niet binnenkomt (behalve bij hele complexe scenes idd)

Reputatie 5

@apis4

Ik zit zo'n 2,5 meter van een 50 inch TV af en ik heb regelmatig beeld dat er net zo slecht uitziet als die laatste foto. Niet eens via de app, maar via de T-Mobile settop-box. Die trekt zich niet zoveel aan van wat jij post blijkbaar.

Het kan zijn dat jij andere programma's kijkt, andere zenders of wat voor variabelen dan ook. Vanmiddag zat ik Antiques Roadtrip the kijken op BBC1. Twee mensen pratend in een rijdende auto. Door de ramen zie je struiken en bomen voorbij flitsen. Dat is al teveel voor de stream. De gezichten worden soft, vlekkerig, zonder enige definitie of scherpte. Haren zien er al helemaal niet uit. Zelfde artefacts als op de foto.

En ja, hoogste kwaliteit stream, officiele decoder. Dan mag jij van mij vinden dat het niet zo is, maar ik heb me er persoonlijk toch rot aan geërgerd.

Reputatie 5

@apis4 

Dat was een beetje harde post. Mijn excuses daarvoor. Misplaatste frustratie van mijn kant.

Het punt dat ik wilde maken is dat ESPN geen uitzondering is (ik heb geen ESPN, ik ben geen sportfan), maar dat andere zenders precies hetzelfde probleem hebben in precies dezelfde mate.

Ik kijk maar een paar lineaire zenders (NPO 1,2 en 3, BBC1 en 2) en ik maak dagelijks mee dat het beeld dat ik krijg net zo slecht is als de foto van Reklameruud, via de settop-box.

Dus de bewering dat ESPN het grootste probleem is, en dat de rest in principe oké is, wou ik tegenspreken. Dat is in mijn dagelijkse ervaring gewoon niet waar.

 

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, thanks dat je dit zo snel kon aanvullen! Helemaal helder zo. Ik heb zojuist een verzoek ingediend voor onze monteursservice en hoop dat er snel een plekje vrij is. Binnen enkele minuten kan je dan ook de sms/e-mail verwachten met daarin de afspraaktool. Geef jij hier na afloop een terugkoppeling, zodra de monteur is geweest? Ik hoor dan graag of jij vanaf dat moment helemaal af bent van het stilstaande beeld! 💪

Hi @Pacmule, super om te lezen dat het grijze vlak nagenoeg niet meer is voorgekomen! Toch zijn mijn collega’s hier nog mee bezig. Ik wil je vragen of jij een powerflip kan uitvoeren, aangezien het modem al meer dan 77 dagen onafgebroken aan staat. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Is daarnaast de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? We zien deze niet terug in de verbinding. Ik hoor het graag van je! Merci voor jouw andere opmerking. Ik heb momenteel nog steeds de vraag uitstaan of ik al iets concreets met jullie kan en mag delen. Voor nu kan ik enkel nog zeggen dat er echt nog hard aan wordt gewerkt en dat ik de eerste ben die een update binnenkrijgt als ik wat met jullie kan delen. 

Hi @GuusH, ik blijf zeker vragen wanneer ik updates kan verwachten! Het liefste had ik ook al een poos geleden de uitkomst met jullie gedeeld, dus ik blijf mij hier na deze tijd nog steeds voor hard maken. Zelf vind ik het ook rot dat ik nog niet iets definitiefs met jullie heb kunnen delen. Nogmaals excuses hiervoor! Ik kan enkel zeggen dat mijn collega’s nog steeds druk bezig zijn met het onderzoek en dat is ook echt zo. Ik ben in ieder geval hartstikke blij om te lezen dat jij de uitkomst blijft afwachten, dus ik kijk zelf ook uit naar het moment dat ik dit met jullie kan delen. Heb jij daarnaast onlangs nog veel het grijze vlak in beeld ervaren op BBC? Ook bij jou zie ik de TV Box niet terug in de verbinding. Wil je de TV Box rechtstreeks aansluiten op het modem als dit nog niet het geval is? Merci topper!

Reputatie 3

Even ter verduidelijking voor @apis4 en @GuusH : het screenshot is niet van ESPN. Het is gewoon Veronica waar de wedstrijd werd uitgezonden. Bij mij loopt op dit moment het geluid ook niet synchroon met het beeld. Met name bij rtl en sbs.

Reputatie 6
Badge

Even ter verduidelijking voor @apis4 en @GuusH : het screenshot is niet van ESPN. Het is gewoon Veronica waar de wedstrijd werd uitgezonden. Bij mij loopt op dit moment het geluid ook niet synchroon met het beeld. Met name bij rtl en sbs.

Dat was duidelijk ja,die heb ik zelf ook live gekeken (wel op het oude platform). Jammere is dat bij deze zender niet gespoeld mag worden dus meer dan die ene poging van gisteren om het te vergelijken zal het ook niet worden (uitzending oude platform via kastje nog teruggekeken met daarnaast de stream van de Android TV app via een GTV Chromecast).

ESPN opmerking was omdat ESPN gewoon nog een stuk slechter is dan het voetbal op de andere zenders.

Hier is het desbetreffende moment uit de (1080p50) stream zelf (dus niet een foto van de tv op dit moment) van de webstream/nieuwe platform. Ziet er nog steeds magertjes uit maar bij lange na niet zo slecht als het vorige voorbeeld.

 

 

Hier nog een ‘real life’ voorbeeld van een ‘confetti’ scene en wat het doet met de beeldkwaliteit bij een beperkte bitrate (het zender logo gaat bijv. ook mee achteruit in kwaliteit):

 

 

Zoals uitgelegd in: https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Reputatie 5

@Lisa 

Ik heb het grijze vlak nog 2 keer gezien, op de STB deze keer. De laatste 3 dagen niet meer, hopen dat dat zo blijft.

Ik heb de TV-box gisteren ook rechtstreeks aan mijn modem gehangen nou. Hing aan een netwerk-splitter, had ik niet in de gaten. Jullie zouden hem nou moeten kunnen zien.

Reputatie 2

Hi @Pacmule en @GuusH, het onderzoek van het grijze vlak is nog in volle gang! Als het jullie nog lukt om een foto hiervan toe te voegen, dan zou dat super zijn. 

Hi @HJHome, merci dat je weer in dit topic verder gaat! Ben je toevallig in de gelegenheid om een video/foto te plaatsen waarop deze problemen te zien zijn? Dan kan de technische dienst hier verder in duiken. Ik help je dan heel graag verder. 

Hi @Reklameruud, heel fijn dat je een powerflip hebt uitgevoerd en goed dat je dit aangeeft! Het stilstaande beeld staat namelijk los van het bitrate onderzoek, dus dit ga ik op een andere manier aanvliegen. Ervaar jij dit op alle drie de TV Boxen? Als je dit kan laten weten, dan weet ik of ik de hulptroepen voor jou dien in te schakelen of zelf op zoek kan gaan naar een oplossing. Merci!

Hi @jojan31, ook jou wil ik graag verder helpen met het stilstaande beeld! Ik heb jouw verbinding gelijk gecheckt en ik zie dat het modem al meer dan 220 dagen onafgebroken aan staat. Zou je een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? Dit doe je als volgt: Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Ik hoor graag of dit erin heeft geresulteerd dat het stilstaande beeld is verdwenen. Kan je dit laten weten? Dankjewel!

Hi @johan97, ik snap volkomen dat je dit checkt! Momenteel kan ik nog geen nieuwe update met jullie delen. Zodra ik wat hoor, dan laat ik dat direct weten. Zelf wacht ik ook vol goede moed op een concrete status update. Sorry! 

 

Hi Lisa,

heb de powerflip gedaan. Maar nu wordt het nog slechter! Heel veel stilstaand beeld. Ben er wel klaar mee.

Reputatie 1

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het zolang duurt. Jammer dat het tv platform zoveel problemen heeft en T-mobile geen stappen zet tot goede oplossingen te komen. Vanaf volgende week ga ik naar kpn, internet bij tmobile was niet slecht, maar door de brakke / slechte tv platform ben ik weg.

 

Reputatie 2

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het zolang duurt. Jammer dat het tv platform zoveel problemen heeft en T-mobile geen stappen zet tot goede oplossingen te komen. Vanaf volgende week ga ik naar kpn, internet bij tmobile was niet slecht, maar door de brakke / slechte tv platform ben ik weg.

 

Juist ik ook dan per 20 mei. Ik ga dan naar freedom. Kan niet wachten. Hoop dan ook op een dikke tegemoetkoming

Reputatie 1

Hallo Lisa, 

Ik ervaar de laatste tijd veel (extra) problemen met het tv kijken. Espn blijft met regelmaat hangen.  Resolutie verlies, beeld schakelt van onscherp naar scherp. Dit is op verscheidene zenders het geval. Heb mijns inziens alles al geprobeerd , reset etc.

Groet, 

Floris 

Reputatie 4

@Lisa Ik heb je vorige week een privé bericht gestuurd maar die is is nog niet beantwoord. Zou je daar zsm een antwoord op kunnen geven?

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, ik zie dat de monteur inmiddels ook al bij jou is langsgeweest! Top dat er zo snel een gaatje vrij was. Laat het vooral weten of jij een verbetering hebt opgemerkt na het bezoek. Ik hoop het! 

Hi @GuusH, thanks voor het laten weten! Fijn dat het grijze vlak minder vaak voorkomt en top dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten. Ik zie de TV Box nu inderdaad weer terug in de verbinding. Zou enkel nog eens een powerflip kunnen uitvoeren? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik laat het jou en @Pacmule weten als mijn collega's een terugkoppeling hebben gegeven over het grijze vlak. 

Hi @jojan31, wat rot om dit te lezen! Dit is uiteraard niet het gewenste resultaat dat ik voor ogen had, excuses hiervoor. Graag wil ik dubbelchecken of jij ook alle kabels hebt gecontroleerd. Zijn deze allemaal goed aangedrukt? Daarnaast wil ik aan je vragen of je een ander LAN-poort op het modem zou willen uitproberen? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier die LAN-poorten geschikt zijn voor tv, dus hier kun je in switchen. Kan je aangeven of dit heeft geholpen? Zo niet, dan wil ik graag een monteur voor je aansturen. Ik wil echt dat jij de laatste dagen van je abonnement zonder issues doorbrengt. Al kan ik me voorstellen dat je een monteur wellicht niet meer wilt afwachten. Die keuze leg ik graag bij jou. Excuses voor deze ervaring! 

Hi @Dreamer2021, heel goed dat je dit laat weten en fijn dat je zelf al het één en ander geprobeerd hebt! Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik de TV Box niet in terug. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik je vragen of je dat zou willen doen. Dan kan ik namelijk de kwaliteit van de TV Box checken. Daarnaast wil ik aan je vragen of je dit enkel op ESPN ervaart of ook nog bij meerdere zenders/programma's? Ik hoor het graag van je, zodat ik je verder kan helpen!

Hi @DennisAmeling, you've got mail! Excuus voor de latere reactie. Ik had meerdere dagen vrij, dus ik was nog niet helemaal bij met al mijn privéberichten. 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Heb je zojuist een privébericht gestuurd. 

Alvast bedankt voor je reactie!

Reputatie 7

Hi @Dreamer2021, hartstikke bedankt voor jouw super snelle privébericht! Zojuist heb ik je voorzien van een reactie. Spreek ik je daar verder? 💪

Reputatie 3

@Lisa dip switches stonden verkeerd. Ik zit in gebied A en ze stonden ingesteld voor gebied B. Stilstaand beeld en asynchroon geluid is verholpen. Beeldkwaliteit wel wat beter maar nog steeds niet optimaal.

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, super om dit te lezen! Wat betreft de beeldkwaliteit, hoop ik dat ook dat straks gaat worden aangepakt als het onderzoek is afgerond. Merci dat je deze terugkoppeling wilde delen. 

Reageer