Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 5

@Lisa Ik heb de powerflip uitgevoerd. Toch benieuwd wat je daarmee hoopte te bereiken :)

Reputatie 5

@Lisa we naderen nu bijna een jaar aan ellende. Ik zou toch graag zien dat er weer een compensatie word berekend èn een update. Dit schiet gewoon niet op. 

Reputatie 1

@Lisa we naderen nu bijna een jaar aan ellende. Ik zou toch graag zien dat er weer een compensatie word berekend èn een update. Dit schiet gewoon niet op. 

Eens!

Reputatie 1

Ik ben sinds gisteren overgestapt naar kpn, en er is echt een wezenlijk verschil in beeld kwaliteit. Uit interesse blijf ik benieuwd hoe T-mobile dit verder gaat oplossen. Kan eindelijk nu weer genieten van normaal tv beeld. 

Reputatie 5

Gisteren kreeg ik opeens een bericht van Guidion, voor een afspraak met een monteur. Ik heb geen storing gemeld. Aan @Lisa een privébericht gestuurd, of zij misschien een ticket aangemaakt heeft. Nog geen reactie terug. Buiten het slechte beeld loopt verder alles prima hier. Geen klachten over mijn internetverbinding of zo.

Ik heb wel een afspraak gemaakt en ben benieuwd wat hij komt doen. Het zou wel heel ontmoedigend zijn als ze het probleem toch weer aan deze kant van de verbinding gaan lopen zoeken.

Reputatie 7

Hi @GuusH, top dat je de powerflip hebt uitgevoerd! Zojuist heb ik je van een reactie voorzien op jouw privébericht. Spreek ik je daar verder? 💪 Voor de volledigheid laat ik ook hier weten dat Guidion is aangestuurd op basis van het onderzoek dat ik heb ingeschoten van het grijze vlak dat je ervaart. 

Hi @Pacmule, ik wil je graag laten weten dat mijn collega's het issue van het grijze vlak niet hebben kunnen reproduceren! Klopt het dat jij dit niet meer hebt ervaren na de laatste keer? 

Hi @MetaframeNL, ik ben nog in afwachting van een terugkoppeling van mijn collega! De collega die alle updates binnenkrijgt over het bitrate onderzoek genoot van een vakantie. Als ik hoor dat ik nog (steeds) geen concrete update met jullie kan delen, ga ik zeker kijken naar een extra compensatie moment. Ik wil alleen zo efficiënt mogelijk te werk gaan, dus ik heb daarom gevraagd of er een tijdsindicatie gedeeld kan worden. Zoals ik eerder aangaf, ben ik de compensatie zeker niet vergeten. Ik laat het jullie weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen! 

Reputatie 2

@Lisa Grijze vlak is zoals ik eerder had geschreven  niet teruggekomen. Heb je ook info gekregen wat dit veroorzaakt. De kwaliteit van ESPN blijft een drama. Hopelijk gaat dit voor het nieuwe voetbalseizoen opgelost worden.

 

Reputatie 7

Hi @Pacmule, merci voor de snelle reactie! Check, helemaal helder. Yes, ik wilde zeker weten of je inderdaad na jouw vorige bericht niet meer het grijze vlak hebt ervaren. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, sorry. Ik hoop snel wat te kunnen delen over het bitrate onderzoek! 

Reputatie 1

Is er iets ge-update aan de stream? Ik kijk door een storing van ESPN nu op de Apple TV app en die lijkt een stukje beter dan eerdere keren dat ik deze stream bekeek.

Jammes wel dat vrienden al roepen dat er gescoord wordt…

Reputatie 5

Het is weer vrijdag. Eindelijk tijd voor de langverwachte échte update? Een met echte inhoud en goed nieuws?

Reputatie 5

Ik denk dat ze nog druk aan het onderzoeken zijn.

Reputatie 5

Ja, waar de volgende koffie vandaan komt.

Reputatie 3

Het oude platform was perfect qua beeldkwaliteit. Het nieuwe platform een drama. Vooral voetbal. Heel blij dat ik nu 12 maanden korting krijg (50%) bij ziggo en gratis espn 1+2+3. Goedkoper dan t mobile (espn en ziggo sport meegerekend plus opnemen) en vooral een veel beter tv platform. Bij ons vallen de doelpunten een halve minuut eerder. En toch vind ik het zonde dat ik geen klant meer ben, ik steun veel liever een kleine speler, maar hier geldt wel vertrouwen komt te voet en gaat te paard. 

Reputatie 7

Hi guys, hopelijk hebben jullie dit weekend van het mooie weer genoten! 

Hier ben ik weer met een update. Zoals jullie weten had ik ontzettend gehoopt om iets moois en concreets met jullie te kunnen delen. Er is echter nog niks concreets uit het onderzoek gerold dat ik aan jullie mee kan geven. Vanuit mijn collega heb ik ook het verzoek om hier aan te geven aan jullie dat dit toch echt weer langer gaat duren. Een precieze tijdsindicatie heb ik hier niet van meegekregen. Mijn excuses voor deze uitkomst. 

Wat betreft de vergoeding: hier hebben jullie uiteraard nog steeds recht op. Echter hebben wij besloten om niet meer voor een tussentijdse vergoeding te gaan, maar om het onderzoek voor nu echt af te wachten. Dit is de meest efficiënte manier. De eerdere twee rondes van vergoedingen waren eigenlijk buiten het boekje om, maar dit heb ik als tegemoetkoming voor jullie geregeld. De volgende vergoeding zal dan ook gelijk de laatste vergoeding zijn en die maak ik voor iedereen rond na afloop van het onderzoek. Graag wil ik ook nogmaals laten weten, dat jullie de eerste zijn die het horen als er nieuws is over het onderzoek. Als er geen updates verschijnen, dan betekent dit dat er nog niks te melden is en houdt dat niet in dat ik het onderzoek vergeten ben. Ik blijf dit net zo lang in de gaten houden als dat nodig is, want ik wil dit samen met jullie goed afronden. Merci voor jullie begripen en sorry voor deze terugkoppeling! 

Reputatie 5

@Lisa

Ze begrijpen zelf toch wel dat dit al lang voorbij belachelijk is, hoop ik?

11 maanden, echt compleet idioot. Als het zolang duurt om er iets fatsoenlijks van te maken geeft dat wel aan hoe brak het systeem eigenlijk is, lijkt me zo.

Misschien wordt het tijd om toe te geven dat deze troep een grote fout was, en dat het hoog tijd is om deze downgrade terug te draaien en bij het huisvuil te zetten, waar het thuishoort?

Jullie hadden een uitstekend platform, beter dan wat de andere providers hier hadden. Geef dat alsjeblieft gewoon terug, in plaats van blijven proberen om een stuk stront op te poetsen.

Als er nou nog steeds geen zicht op een oplossing is voor een duidelijk probleem, dan houden jullie niet alleen ons voor de gek, maar ook jezelf. Hoe langer het duurt, hoe waarschijnlijker het is dat een goede oplossing gewoon niet mogelijk is. En het duurt al heel lang.

Sluit dit beschamende hoofdstuk alsjeblieft af, en ga terug naar iets wat wel werkt.

En sorry, Lisa, dit komt weer bij jou terecht, maar het is eigenlijk woord voor woord bedoeld voor de verantwoordelijken die de fouten echt gemaakt hebben, en nog steeds blijven maken.

 

Reputatie 1

Ook ik vind het werkelijk waar belachelijk hoe lang het al duurt voordat T-Mobile überhaupt duidelijkheid kan verschaffen richting haar klanten over hoe lang dit gaat duren. Ik hoop toch dat de technische dienst snapt dat jullie niet simpelweg een jaar lang (daar zijn we nu bijna) ‘we hebben nog geen duidelijkheid, heb nog even geduld’ kunnen verkondigen? Dat is echt onacceptabel! 
 

Er zijn al diverse forumleden die hebben genoemd en aangetoond dat de bitrates simpelweg veel te laag zijn. Dat maakt ook dat de tv beelden van zo’n lage kwaliteit zijn. Hier is helemaal geen onderzoek voor nodig, laat staan een periode van bijna een jaar. Hoe lang blijft dit nog aanmodderen totdat er concreet bericht komt over wanneer we weer hogere kwaliteit tv beelden kunnen verwachten? Want dat is de volgende stap, na de conclusie dat de kwaliteit van het beeld nu veel te laag is.

 

Lisa, ook ik lees al lange tijd op mee op dit forum en stoor me al lange tijd aan de slechte kwaliteit van de tv beelden.  Helemaal sinds ik bij jullie over ben gestapt naar 1000Mbit glasvezel. Ook ik word hiervoor graag gecompenseerd. Ik hoor graag welke stappen ik hier verder voor moet nemen.

Reputatie 3

@Lisa Ook vandaag weer een grote software update gedraaid op mijn Macbook en gelijk stilstaand beeld op tv. Mijn god wat een puinzooi is het toch. Dit mag toch niet kunnen?

Reputatie 6
Badge

Net een stukje Europa League Finale via de Android TV app gekeken op een 43” FHD tv en toch wel zichtbare storingen in het beeld van een afstand tegen de 2 meter. Eigenijk vergelijkbaar met ESPN qua beeld verstoringen net op Veronica (die ik waarschijnlijk niet zou zien als ik het via KPN zou casten met dezelfde bitrate).

Via het oude platform keek ik  de wedstrijd op Canvas/Sporza maar dan is het beeld op Veronica (met het oude platform) een stuk scherper (is dan ook een stuk hogere bitrate iirc tov Canvas).

Ik ervaar ook slechter beeld met de nieuwe tv app en platform. Het oude platform was gewoon beter van Vodafone/T-mobile. Helaas is de beeldkwaliteit echt slechter op het nieuwe tv platform. 

Hoop wel dat dit opgelost wordt.

Naar mijn weten ligt het aan een te lage bitrate.

Ben al lang een trouwe klant! alsjeblieft los dit op. Heb geen zin om over te stappen. 

 

Reputatie 5

Weer een week, weer niks gepresteerd door T-Mobile. Ik geef het maar even aan, we zitten tenslotte bijna op een vol jaar. Nog eventjes aftellen.

Reputatie 7
Badge +1

@frankengonny Als u nog uit de Vodafone thuis tijd komt is de kans aanwezig dat u nog tv streams kreeg van Glashart media, althans tot pakweg 2014-2015 zo uit mijn geheugen, tot nu toe waren en zijn dit nog steeds de beste streams.

 

@BeMu bedankt voor je bericht wie biedt deze streams van glashart media nog aan? 

Reputatie 7
Badge +1

@frankengonny Dat is later overgenomen door KPN net als Reggefiber het was volgens mij ook onderdeel van Reggefiber, na de overname is het om het maar plat te zeggen de nek omgedraaid door KPN.

Het grote voordeel was dat alle apparatuur zoals mediaboxen onderling gewisseld kon worden dus was je klant bij de een nam je de box mee en kreeg je van de nieuwe provider er ook een, boxen stonden na een tijdje met bosjes op Marktplaats.

@BeMu: Weet jij toevallig nog een provider die deze kwaliteit evenaart? 

Reputatie 7
Badge +1

@frankengonny Eerlijk gezegd niet zo, vaak is dat ook een heel persoonlijke ervaring soms lees ik dat mensen die ook kritisch zijn op kwaliteit zeggen dat Ziggo goed beeld heeft, en anderen weer KPN kijken op Google geeft vaak ook een vertekend beeld.

Zelf zit ik nog op het oude platform en als ik zo de reacties lees op dit topic is het nieuwe platform wel heel erg slecht, dat is ook de reden dat ik onder geen enkele voorwaarde er naar toe wil, en dat weten ze.

De streams van het oude platform kwamen van KPN althans in mijn regio (Achterhoek) via glasvezel van Reggefiber (KPN)  Als ik het goed heb levert KPN nog de zelfde streams aan eigen klanten,  maar zou je even moeten na vragen 

Reageer