Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Ik heb zojuist een glasvezel abonnement aangevraagd bij T-Mobile, ik volg dit topic al een aantal maanden.

Allereerst vind ik het beneden pijl hoe T-Mobile met deze kwestie omgaat, het resultaat van het onderzoek dat een jaar heeft moeten duren is eigenlijk, we kunnen jullie niet langer aan het lijntje houden, dus wel stoppen er mee.

Ik heb zelf wel enige ervaring met streaming media en ook wel wat met ISP dienstverlening (al is dat al wel weer even geleden)

Er wordt hier veel gespeculeerd over het achterliggend probleem, al weet ik zelf ook niet precies wat er gaande is, heb ik wel een idee.

Allereerst is de internet verbinding die we allemaal hebben, eigenlijk in basis helemaal niet zo geschikt voor streaming, streaming verwacht een constante stroom aan data, dat je bij een traditionele internetverbinding niet kan garanderen.

Nu zijn er wel wat trucs die je uit kan halen om streaming toch mogelijk te maken.

Allereerst, bandbreedte reserveren die nodig is voor streaming, de betere kwaliteit je wil hebben, de meer bandbreedte heb je nodig, en dus des te meer je moet reserveren.

Maar nu komt het probleem, vroeger gebruikte t-mobile VLAN’s, TV en internet gingen over verschillende VLAN’s, op die manier is er makkelijk aan de bandbreedte knoppen te draaien en dus genoeg bandbreedte te reserveren voor TV.

Maar VLAN’s zijn erg duur geworden, KPN (het netwerk waar T-Mobile ook gebruik van maakt) rekent bijzonder veel geld voor elke VLAN die er gemaakt moet worden.

Ook met een VLAN kun je niet de mensen met een AP op de smart TV bedienen, je hebt altijd een appart kastje nodig.

Dus ik denk dat dat de reden is dat T-Mobile voor deze aanpak gekozen heeft en om het geheel ook voor de DSL gebruikers ook aan te kunnen bieden, en de beperkte mogelijkheid om bandbreedte te reserveren hebben ze er voor gekozen om de kwaliteit terug te schroeven en maar hopen dat het goed gaat.

En dat is niet het geval! (dat is logisch want er zit ook nog een ongecontroleerd thuisnetwerk achter)

Kan dit dan helemaal niet werken? jawel hoor dat kan wel, maar dan is het belangrijk dat de gebruikers een kwalitatief eigen netwerk hebben.

En T-Mobile moet er voor zorgen dat de TV stream voorang krijgt (en een beetje met TOS bitjes strooien is niet genoeg, dat doe je al voor de telefonie, dat kun je niet 2 keer doen, en het is geen zekerheid)

Waar T-Mobile winst kan maken en dit onder controle kan krijgen is door priorisering in de modem toe te passen (ja traffic shaping in het modem is hier de 1e oplossing), maar dat betekend dat veel modems vervangen dienen te worden en custom software gemaakt moet worden (kosten….)

Verder zou T-Mobile met profiles kunnen gaan werken, degene die de bandbreedte hebben, kunnen het ook gebruiken en hogere kwaliteit gebruiken. Netflix heeft dit bijvoorbeeld heel goed voor elkaar, T-Mobile zou dat ook kunnen doen!

 

Dat is ff mijn paar centen die ik hier in wil gooien over dit topic.

Het is duidelijk dat T-Mobile een paar hoekjes afgesneden heeft met het introduceren van dit systeem en zal nog wat moeten investeren om het voor elkaar te krijgen, want de volgende vraag komt al om de hoek, waar zijn de 4K streams? dat gaat op deze manier helemaal een fiasco worden.

Reputatie 4

Ik heb zojuist een glasvezel abonnement aangevraagd bij T-Mobile, ik volg dit topic al een aantal maanden.

Allereerst vind ik het beneden pijl hoe T-Mobile met deze kwestie omgaat, het resultaat van het onderzoek dat een jaar heeft moeten duren is eigenlijk, we kunnen jullie niet langer aan het lijntje houden, dus wel stoppen er mee.

Ik heb zelf wel enige ervaring met streaming media en ook wel wat met ISP dienstverlening (al is dat al wel weer even geleden)

Er wordt hier veel gespeculeerd over het achterliggend probleem, al weet ik zelf ook niet precies wat er gaande is, heb ik wel een idee.

Allereerst is de internet verbinding die we allemaal hebben, eigenlijk in basis helemaal niet zo geschikt voor streaming, streaming verwacht een constante stroom aan data, dat je bij een traditionele internetverbinding niet kan garanderen.

Nu zijn er wel wat trucs die je uit kan halen om streaming toch mogelijk te maken.

Allereerst, bandbreedte reserveren die nodig is voor streaming, de betere kwaliteit je wil hebben, de meer bandbreedte heb je nodig, en dus des te meer je moet reserveren.

Maar nu komt het probleem, vroeger gebruikte t-mobile VLAN’s, TV en internet gingen over verschillende VLAN’s, op die manier is er makkelijk aan de bandbreedte knoppen te draaien en dus genoeg bandbreedte te reserveren voor TV.

Maar VLAN’s zijn erg duur geworden, KPN (het netwerk waar T-Mobile ook gebruik van maakt) rekent bijzonder veel geld voor elke VLAN die er gemaakt moet worden.

Ook met een VLAN kun je niet de mensen met een AP op de smart TV bedienen, je hebt altijd een appart kastje nodig.

Dus ik denk dat dat de reden is dat T-Mobile voor deze aanpak gekozen heeft en om het geheel ook voor de DSL gebruikers ook aan te kunnen bieden, en de beperkte mogelijkheid om bandbreedte te reserveren hebben ze er voor gekozen om de kwaliteit terug te schroeven en maar hopen dat het goed gaat.

En dat is niet het geval! (dat is logisch want er zit ook nog een ongecontroleerd thuisnetwerk achter)

Kan dit dan helemaal niet werken? jawel hoor dat kan wel, maar dan is het belangrijk dat de gebruikers een kwalitatief eigen netwerk hebben.

En T-Mobile moet er voor zorgen dat de TV stream voorang krijgt (en een beetje met TOS bitjes strooien is niet genoeg, dat doe je al voor de telefonie, dat kun je niet 2 keer doen, en het is geen zekerheid)

Waar T-Mobile winst kan maken en dit onder controle kan krijgen is door priorisering in de modem toe te passen (ja traffic shaping in het modem is hier de 1e oplossing), maar dat betekend dat veel modems vervangen dienen te worden en custom software gemaakt moet worden (kosten….)

Verder zou T-Mobile met profiles kunnen gaan werken, degene die de bandbreedte hebben, kunnen het ook gebruiken en hogere kwaliteit gebruiken. Netflix heeft dit bijvoorbeeld heel goed voor elkaar, T-Mobile zou dat ook kunnen doen!

 

Dat is ff mijn paar centen die ik hier in wil gooien over dit topic.

Het is duidelijk dat T-Mobile een paar hoekjes afgesneden heeft met het introduceren van dit systeem en zal nog wat moeten investeren om het voor elkaar te krijgen, want de volgende vraag komt al om de hoek, waar zijn de 4K streams? dat gaat op deze manier helemaal een fiasco worden.




Zelfs met het allerbeste netwerk en thuis internet blijft de bitrate hetzelfde en daar zit het echte probleem.  De rest is allamaal op te lossen door buffering en dus eigenlijk geeen factor. Als je verbinding niet goed genoeg is voor 15 MBit bufferen dan is er iets heel goed mis want zelfs een ADSL lijn kan dat nog.

Ze Hebben gewoon ordinair bezuinigd op de bitrate en daar zit het probleem en nergens anders.

En wat betreft het kastje,  ze hadden ook gewoon voor een meerprijs een service voor streamen op kunnen zetten naast hetgeen dat wel werkt.

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb er lang over nagedacht, maar met het risico irritant te worden ga ik me er toch nog een keer mee bemoeien. Mijn gedachten over de problemen met TV en een mogelijke oplossing heb ik hier al eens gedeeld en ik wilde T-Mobile natuurlijk de gelegenheid geven om te onderzoeken of daar iets mee te doen is. Het is tenslotte niet zinvol om me in elk topic te mengen met hetzelfde verhaal en in herhaling te vallen. Maar nu dit topic afgelopen week zijn eerste verjaardag vierde, wil ik toch nog eens vragen om een reactie op mijn eerdere suggestie.

Die gaat uitsluitend over live TV via de TV-box en geldt alleen voor glasvezelklanten. Daarvoor gebruikt TM nieuwe streams, terwijl de oude juist een aantal voordelen hadden. Zo is de vertraging verwaarloosbaar (hooguit 7 seconden, tegenover ruim een halve minuut nu) en over de kwaliteit van de oude streams heb ik nooit klachten gehoord. De laatste tijd hebben met name RTL4 en SBS6 het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Mijn inschatting is dat dat alleen op glasvezel voorkomt. De ondertiteling gaat ook niet altijd goed op de nieuwe streams. De oude bieden TT888 (en alle andere pagina's, voor de die-hard teletekst-fans).

Op DSL worden op het nieuwe platform de oude streams, met bovenstaande voordelen, gebruikt mits je via de TV-box live TV kijkt. Voor al het overige, zoals terugkijken, begin gemist, cloud-opnemen, kijken via alle verschillende apps, worden de nieuwe gebruikt, net als op glasvezel. Mijn suggestie is om diezelfde combinatie van oude en nieuwe streams ook op glasvezel te gebruiken, al is het maar tot er een structurele oplossing is. Omdat dat op DSL al gebeurt, lijkt dit relatief eenvoudig te regelen. Hoewel deze oplossing niet geldt voor interactief kijken en kijken via apps, is mijn inschatting dat een groot deel van de klanten hier baat bij heeft. Op die manier is de angel eruit en kan gezocht worden naar een definitieve oplossing, zonder al te veel ergernissen tijdens dat proces. Dit is dus geen eind-goed-al-goed-oplossing, maar hopelijk een stap in de goede richting.

Er moet me wel van het hart dat enige relativering bij deze problemen op zijn plaats is. Er zijn ergere dingen in de wereld dan mindere beeldkwaliteit. Bovendien ben ik voor de bescheiden €70 per maand voor 1Gb/s internet, TV (1 box + cloud-opnemen) en unlimited 4G bereid veel door de vingers te zien. Bij de concurrentie zou ik veel duurder uit zijn, dus dit is zeker geen aanleiding om over te stappen. Dit is dan ook bedoeld om T-Mobile te helpen het beste te bieden voor al hun klanten zonder hard feelings naar TM, in het bijzonder naar @Lisa, die - met het grootst mogelijke respect - als brenger van het ‘slechte nieuws’ het een en ander te verduren heeft gehad in de reacties. Hoewel ongenoegen met de huidige TV-dienst zeker op zijn plaats is, kan ik me absoluut niet vinden in enkele boze berichten eerder in dit topic. Ook de opmerking dat TM stil zou zitten en niets doet, zul je van mij niet horen, want ik weet dat dat niet waar is. Tegelijkertijd zal TM toe moeten geven dat er zichtbaar voor de klant het afgelopen jaar nog weinig is verbeterd. Daarom hoop ik dat ze serieus naar deze optie willen kijken.

TMTV

Reputatie 5

Nu dat dominogebeuren aan het kijken op rtl4 en vooral als de camera horizontaal (dus van links naar rechts) gaat dan schokt het beeld. Erg irritant. Ook bij het zoomen en "vliegen" van de camera ove rhet veld is het onscherper en schokkerig. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij tmobile dit acceptabel vindt en uit gemak de case maar sluit omdat het te ingewikkeld is om op te lossen.

 

Daarnaast met voetbal kijken lees ik het eerder van mensen in een app. Groep (via online.nl notabene) dat er een doelpunt is en dan gebeurd het 10 seconden later pas hier op tv. Is echt een enorme vertraging.

Reputatie 1

Ik heb ook gekeken via KPN glasvezel en zie geen van deze problemen. Ik vind ook dat t mobile achter loopt en stil staat in het opwaarderen van zenders naar HD. 

Ik raad iedereen daarom aan zeker niet naar t mobile over te stappen en zo mogelijk over te stappen op bijvoorbeeld KPN. 

Reputatie 7
Badge +1

@GertjanBuddy De wijze waarop KPN haar tv beelden om het zo maar te noemen over de glasvezel distribueert is gelijk aan wat T-Mobile gebruikt(te) op het oude platform, net even gekeken puur uit belangstelling omdat ik normaal gesproken dat soort programma's nooit kijkt.

En inderdaad op het “oude” platform perfect beeld, scherp beslist niet schokkerig of onscherp 

Reputatie 1

@GertjanBuddy De wijze waarop KPN haar tv beelden om het zo maar te noemen over de glasvezel distribueert is gelijk aan wat T-Mobile gebruikt(te) op het oude platform, net even gekeken puur uit belangstelling omdat ik normaal gesproken dat soort programma's nooit kijkt.

En inderdaad op het “oude” platform perfect beeld, scherp beslist niet schokkerig of onscherp 

Precies. En daarom snap ik de arrogante houding van t mobile niet door vast te houden aan hun nieuwe platform. Het is duidelijk dat daar de problemen liggen. Dus dan zou het voor t mobile ook niet moeilijk moeten zijn de oorzaak te kunnen achterhalen. 

Maar waarschijnlijk is het inderdaad zoals hierboven eerder genoemd weer een centen kwestie en vind t mobile het wel best zo. 

Ik heb nog getwijfeld tussen t mobile en KPN maar ben blij dat ik bij mijn overstap voor KPN en heb gekozen..

Ook omdat t mobile wel erg stil staat in het opwaarderen van zenders naar HD. 

 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat jullie een mooi Pinksterweekend hebben gehad! 

Graag wil ik jullie laten weten dat ik onlangs jullie terugkoppelingen heb doorgespeeld naar mijn collega die het onderzoek heeft geleid en wil ik nog het volgende melden. Wij zijn echt dankbaar voor het signaal vanuit jullie en zijn op dit moment het onderzoek aan het afronden. De uiteindelijke resultaten van het onderzoek worden omgezet in concrete acties, die de TV dienst nog een stukje beter moeten maken. Wat er precies uit het onderzoek is gekomen, mogen wij helaas niet delen in verband met concurrentiegevoeligheid, zoals al eerder is aangegeven. Over de tijdslijnen kunnen wij helaas niets zeggen, er zullen verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren. Dit is dan ook het statement / de verklaring die je kunt aanhouden @MetaframeNL

Enkele maanden geleden heb ik de compensatie in het leven geroepen, omdat het toen immers leek op een bug en dan is een compensatie meer dan logisch. Nu is dit signaal opgepikt en wordt hieraan gewerkt. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben en binnenkort vanzelf enkele verbeteringen zullen opmerken! Omdat ik zo coulant mogelijk wil zijn, bied ik ook de optie om kosteloos het contract op te zeggen voor wie dat wil. Ik hoop natuurlijk dat jullie niet voor deze optie gaan, maar ik respecteer elke beslissing. 

Mooi gesproken @TMTV en dit is zeker iets wat ik graag doorspeel naar mijn collega's! Hopelijk kan dit worden meegenomen. Dankjewel voor het meedenken!

 

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-krijgt-steun-glasvezel-is-niet-zaligmakend/   

Als men bovenstaand artikel lees en dan met name de laatste alinea komt het er simpel gezegd op neer dat als men er vanuit gaat dat het artikel klopt alleen KPN en Ziggo een goed tv product leveren, ook andere “goedkope” aanbieders op glasvezel leveren een mindere kwaliteit op tv.

@Lisa  In hoeverre is de migratie van oud naar nieuw nu gevorderd of is het alleen nog op verzoek, en is het al of niet “gedwongen” migreren gestopt?

 

 

Reputatie 5

@Lisa Het gaat me niet alleen om tv en internet contract. Ook alle simonly abonnementen wil ik dan kunnen beëindigen, dit ivb met alle voordelen die ik nu heb bij jullie te kunnen voortzetten bij een andere partij.

Ik weet dat jij er echt alles aan doet. Maar ik voel me gewoon een jaar lang aan het lijntje gehouden met 0.0 verbetering hoe dan ook. Voor mij is Tmobile helemaal af, zeker ook nu duidelijk is geworden dat vooruitgang staat voor achteruitgang bij Tmobile. 

Reputatie 7

Hi @BeMu, goede vraag! Nog niet iedereen is overgezet, maar wij zijn nog steeds druk bezig met het proactief migreren van klanten naar T-Mobile TV. Iedereen komt aan de beurt. Zoals ik eerder aangaf, is dit niet iets wat wij hebben stopgezet. Men gaat hier vanzelf bericht over krijgen! 😊

Hi @MetaframeNL, ik wil je graag laten weten dat ik jouw voorstel heb neergelegd bij een andere collega! Zelf kan ik geen uitspraken doen over Mobiel, maar ik heb jouw voorstel doorgezet. Merci voor het begrip en weet dat ik jouw gevoel ook kan voorstellen. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik het je weten! ❤

Reputatie 1

Hi @BeMu, goede vraag! Nog niet iedereen is overgezet, maar wij zijn nog steeds druk bezig met het proactief migreren van klanten naar T-Mobile TV. Iedereen komt aan de beurt. Zoals ik eerder aangaf, is dit niet iets wat wij hebben stopgezet. Men gaat hier vanzelf bericht over krijgen! 😊

Hi @MetaframeNL, ik wil je graag laten weten dat ik jouw voorstel heb neergelegd bij een andere collega! Zelf kan ik geen uitspraken doen over Mobiel, maar ik heb jouw voorstel doorgezet. Merci voor het begrip en weet dat ik jouw gevoel ook kan voorstellen. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik het je weten! ❤

Ik vind het een schandalige zaak dat mensen van een goed functionerend platform worden gemigreerd naar een platform waarvan bekend is dat het een inferieur product is. 

Reputatie 7
Badge +1

@Arnoldsr Met uw stelling kan ik het geheel eens zijn, mocht T-Mobile ondanks dat ik het beslist niet wil toch overgaat tot migratie naar het inferieure nieuwe platform, en het is inderdaad zo ongelooflijk slecht als hier vaak beweerd ga ik me zeker beraden wat te doen.

Met name ga ik me concentreren op voetbalwedstrijden en Formule 1 (geen Viaplay)  bij de NPO, het vreemde in deze hele affaire is dat nooit is bericht waarom men iets goeds inruilt voor iets slechts

Reputatie 5

Ik vind het jammer dat t-mobile niet transparant is over de tv dienst en welke richting ze op willen. Ik kan me niet voorstellen dat ze graag ontevreden klanten hebben hierdoor. Aan de andere kant duurt dit al ruim een jaar en er zijn meer dan genoeg tv platforms op de wereld waar je expertise vandaan kunt halen of in kunt huren. 

 

Daarbij wordt het wel onderkend en blijkbaar eindeloos onderzoek gedaan. Maar is het niet op te lossen en wordt iedereen die klaagt nog 1 keer gecompenseerd en wordt het onder het mom van algemene verbeteringen ergens op een lange lijst met wensen geplaatst. Blijkbaar vind tmobile het wel prima zo. Het is dat ik nog gegijzeld zit in een ouder abonnement met unlimited data/1Gbps voor 50 euro, anders had ik ook overwogen om over te stappen. 

Reputatie 7
Badge +1

Eerlijk gezegd zit ik zelf ook met het zelfde issue heb nog een abonnement uit de Vodafone tijd, en kreeg daar gratis 3 themapakketten voor zolang men klant bleef, dus niet aan een periode gebonden, T-Mobile moest indertijd alle abonnementen 1 op 1 overnemen.

Voor het geld dat ik nu betaal (50€) voor 100mb/s  en 2 tv boxen en 3 themapakketten kan ik voor dat geld nergens terecht 

Reputatie 7

Hi @Arnoldsr, @BeMu en @Mark-DenHaag, het functioneren van het nieuwe platform moet altijd bespreekbaar blijven en we nemen graag elke vorm van feedback aan. De migraties zelf hebben wij alleen niet in de hand, dit gebeurt in batches en hier ontvang je zelf bericht over. Hiermee wil ik dit topic graag afsluiten, bedankt voor jullie inzet!

Hi @MetaframeNL, ik ben gisteren bij je teruggekomen in ons privébericht met de uitkomst! 😊

Reputatie 1

Hi @Arnoldsr@BeMu en @Mark-DenHaag, het functioneren van het nieuwe platform moet altijd bespreekbaar blijven en we nemen graag elke vorm van feedback aan. De migraties zelf hebben wij alleen niet in de hand, dit gebeurt in batches en hier ontvang je zelf bericht over. Hiermee wil ik dit topic graag afsluiten, bedankt voor jullie inzet!

Hi @MetaframeNL, ik ben gisteren bij je teruggekomen in ons privébericht met de uitkomst! 😊

Dus ondanks de wetenschap dat het nieuwe platform niet deugt en een inferieure beeldkwaliteit heeft, gaat t-mobile gewoon door met deze verderfelijke praktijk. Het is al een jaar bespreekbaar, alleen hebben jullie er geen bal aan gedaan en iedereen aan het lijntje gehouden. Het zou mooi zijn NU een belofte te krijgen dat er volgende week een aanpassing komt en iedereen kan genieten van een optimaal beeld. 

Reputatie 5

Hiermee wil ik dit topic graag afsluiten, bedankt voor jullie inzet!

 

Het is wel vreemd om het af te sluiten als het nog niet is opgelost. Het zou niet meer dan normaal zijn om minimaal 1 keer per maand even te laten weten hoever het ervoor staat. Tenzij T-Mobile besluit dat dit is wat het is, ook prima, dan weet iedereen waar hij aan toe is en kan dit idd gesloten worden.

Reputatie 7
Badge +1

@Mark-DenHaag  Zie hier een reactie die ik eerder mocht ontvangen naar aanleiding van een opmerking/vraag van mij

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Reputatie 5

@BeMu 

Mag ik vragen wanneer je die reactie gekregen hebt? Dat klinkt wel heel ontmoedigend. Daar staat dat ze letterlijk nooit van plan zijn geweest serieus iets te veranderen. Ik hoop dat dat een oud bericht is.

@Lisa 

Is de situatie met de compensaties nog hetzelfde. Ik heb er nog geen bericht iver ontvangen.

Reputatie 6
Badge

@BeMu

Mag ik vragen wanneer je die reactie gekregen hebt? Dat klinkt wel heel ontmoedigend. Daar staat dat ze letterlijk nooit van plan zijn geweest serieus iets te veranderen. Ik hoop dat dat een oud bericht is.

@Lisa

Is de situatie met de compensaties nog hetzelfde. Ik heb er nog geen bericht iver ontvangen.

Is volgens mij wel een redelijk oud bericht, nog van voor het zogenaamde onderzoek in gang werd gezet. Het zou in dit topic moeten staan…

Espn is nog net zo slecht als een jaar geleden dus wat voor micro verbeteringen ze ook claimen te doen ook doen ik merk er niks van.

Zelf ga ik naar Ziggo overstappen voor tv wanneer het moment daar is (en uiteraard ook voor internet weg). Zal genoeg hebben aan het basis kabel tv aanbod via dvb-c (welke je ook gewoon kan opnemen) . Met uitzondering van de commerciële rtl en sbs zenders is onlangs een hele sloot zenders naar HD overgezet.

En Espn stream ik wel naar een Chromecast met het (KPN) account van iemand anders. Ziet er nog altijd beter uit dan wat T-mobile via het kastje aanbiedt op het nieuwe platform…

Reputatie 7
Badge +1

@GuusH Wanneer ik deze reactie in een ander topic heb gekregen weet ik echt niet meer, vond deze weer terug op pagina 3 van dit topic.

Maar zal volgens mij vrij vroeg in het begin zijn van de uitrol van het nieuwe platform

Reputatie 7

Hi allemaal, graag kom ik nog terug op jullie aanvullingen! Zoals ik eerder aangaf, wordt het bitrate issue meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Ik zal niet meer expliciet allerlei updates delen met jullie, omdat wij ongemerkt ook verbeteringen uitvoeren zonder deze te vermelden. Als er echt bepaalde grote verbeteringen zijn doorgevoerd, dan krijgen jullie die uiteraard te horen. Ik blijf nog steeds met alle liefde jullie vragen beantwoorden, maar wekelijkse/maandelijkse specifieke updates omtrent het bitrate onderwerp zal ik in dit topic niet meer geven aangezien hier op de achtergrond aan gewerkt wordt. Maak er een mooie dag van allemaal! 

 

Reputatie 5

@Lisa 

Ik vind dit een heel teleurstellende uitkomst.
Twee jaar zeer slechte TV ellende, niet verholpen en dan aangeven dat er op de achtergrond aan wordt gewerkt zonder dat er een oplossingdatum is.

Verder gaf je in dit topic aan dat je de compensatie gaat regelen.
Inmiddels zijn we een mand verder en zie ik op mijn rekening van juni geen compensatie over de afgelopen periode.
Wil je dat z.s.m. alsnog in orde maken?

Alvast bedankt

Reputatie 7

Hi @HJHome, yes ik wil zeker de compensatie voor je in orde maken! Zojuist heb ik dit dan ook geregeld en dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Ik hoop echt dat je heel snel een verbetering ervaart, excuses. Maak er een hele mooie dag van! 

Reageer