Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 5

Hallo @Lisa , ik heb zojuist bericht gekregen dat mij €  68,02 gaat worden gecompenseerd.

Maanden geleden heb ik aangegeven dat ik het niet eens was (en ben) met de berekening van de compensatie vanaf het moment dat ik ZELF dit topic had gevonden.

T-Mobile heeft mij noch via de klantenservice, noch via de website bericht dat dit topic de enige manier was om in aanmerking te komen voor compensatie.

Daarbij is het op jullie website genoemde compensatieformulier niet te vinden, net zo min als het klachtenformulier.

Zoals eerder aangegeven/gemeld heb ik sinds mei 2018 doorlopend problemen gehad.
Voor mijn gevoel ben ik al die tijd aan het lijntje gehouden, omdat de dienstverlening tot de dag van vandaag niet goed werkt.

Daarbovenop heeft T-Mobile de TV Dienstverlening eenzijdig gewijzigd, waardoor mijn internetsnelheid nu wordt gebruikt voor het leveren van die nieuwe TV Dienst.

Ik heb destijds een Internet EN TV en Bellen afgesloten, niet of/of/of.
Ter vergelijking: Ik huur in een huis een kamer voor Internet. En ook een kamer voor TV. En ook een kamer voor Bellen. En nu heeft de huisbaas eenzijdig besloten dat ze met z'n allen in dezelfde kamer moeten gaan wonen. Onacceptabel.

Bij klachten kreeg ik te horen dat ik mijn internetsnelheid zelf kon ophogen, wat ik eveneens niet acceptabel vind.
Daarnaast lost dat de problemen met de nieuwe TV Dienstverlening niet op.
Er zijn in dit forum en dit topic meer dan genoeg meldingen van klanten (zoals @MetaframeNL en @apis4) met een gigabit verbinding die dezelfde problemen ervaren als ik.

Rest mij  nu dus niets anders dan een klacht indienen
Volgens de richtlijn klachtenbehandeling van T-Mobile moet ik eerst proberen om er samen met T-Mobile uit te komen. Ik neem aan dat al mijn telefoontjes en melding hier daartoe volstaan.
Kun je dat bevestigen?

Dan kan ik me gaan wenden tot de ACM en de Geschillencommissie

Reputatie 7

Hi @HJHome, ik had heel graag op een andere reactie gehoopt! Eerder heb ik aan je uitgelegd dat ik je heel graag tegemoet wil komen, maar dat ik dat enkel kan doen voor het bitrate stuk dat in dit topic centraal staat en voor de logs achter de schermen die ik in kon zien. Ik som dan ook graag nog eens mijn reacties van enkele maanden geleden op, waarin ik uitleg waarom ik geen andere compensatie voor je kan regelen:

De vergoeding die expliciet in dit topic geldt, daarbij is de afspraak dat we de datum aanhouden waarop de eerste melding is gemaakt. Dit geldt voor iedereen. Omdat jij ook issues omschreef waar de vergoeding voor dit onderzoek niet op is gebaseerd, heb ik jouw dossier enkele maanden geleden nog eens goed doorgespit. Ik zag hier enkel in terug dat je vorig jaar geen beeld hebt gehad en op basis daarvan wilde ik je alsnog graag verblijden met aanbieden van een gratis zenderpakket naar keuze voor twee maanden. Daarnaast gaf ik in jouw andere topic eerder ook aan dat ik de door jou gevraagde compensatie niet kan aanbieden. Als er iets anders mogelijk was, dan had ik dat zeker met je gedeeld. 

Weet dat ik het heel rot vind dat je dit gevoel eraan hebt overgehouden, want ik wilde je juist verblijden met deze compensatie. Echter hoop ik wel dat je begrijpt dat ik nu geen compensaties meer in kan dienen van enkele jaren geleden. Ik kom er heel graag via deze weg samen met jou uit, maar ik kan verder op het gebied van compensaties niks meer voor je betekenen. Nogmaals excuses daarvoor. Yes, jij kunt uiteraard ook verwijzen naar het verkeer dat wij hier op de Community hebben gehad. Als je nog andere punten hebt, dan hoor ik die graag. Ik wil namelijk niets liever dan je helpen! 

 

Reputatie 5

Hallo @Lisa 

Kan me voorstellen dat je op een andere reactie hoopte.
Het ligt niet aan jouw inspanningen hierin, alle lof daarvoor en dank voor de tijd die je erin hebt gestoken.

Ook dank voor het aanbieden van een themapakket, maar daarmee voel ik me niet voldoende gecompenseerd voor de slechte dienstverlening waarmee ik al die tijd te maken heb.
Daarnet heb ik mezelf terug gemigreerd naar het oude TV platform. Kraakhelder beeld, geen vertraging tussen audio en video en geen enkele hapering in het TV beeld als ik een 1Gb file download. (Dankjewel @TMTV !)


En als laatste dank voor het aangeven dat ik naar de berichtgeving op dit forum kan verwijzen.
Ik ga me wenden tot de ACM en de Geschillencommissie over deze kwestie

Fijne avond

Reputatie 5

@HJHome zou je mij daarin mee willen nemen of van op de hoogte willen houden? 

Reputatie 5

Hoi @MetaframeNL 
Natuurlijk wil ik dat doen, samen staat vast sterker
Doe ik dat hier in jouw topic of maken we een eigen topic daarvoor aan of ...?
Ik heb geen idee hoe dat moet/kan volgens de forumregels, jij wel?
 

Reputatie 5

Laten we het centraal houden in dit topic @HJHome 

Reputatie 5

Prima @MetaframeNL 

Fijne avond

Reputatie 1

@Lisa zou je mijn compensatie ook nog in orde willen maken? In je eerder reacties heb je aangegeven dat ik hierover een PB zou ontvangen, maar dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Reputatie 7

Hi @HJHome, merci voor het compliment! Heel fijn dat je nu zonder problemen tv kunt kijken. Houd er alleen wel rekening mee dat dit niet iets voor de lange termijn is. Maar ik ben blij dat je hier nu van kunt genieten. Ik hoop dat de Geschillencommissie nog iets voor je kan betekenen. Voor nu alvast een heel mooi weekend!

Hi @A1rf0rc3, goed dat je het aangeeft! Ik ben nog niet aan iedereen in het topic toegekomen, excuus daarvoor. Zojuist heb ik de vergoeding voor jou in orde gemaakt. In een privébericht geef ik je hier meer informatie over. 

Reputatie 1

Hi allemaal, ik wil jullie in dit bericht heel graag van een heldere en langverwachte terugkoppeling voorzien! Samen met mijn collega die in charge is/was van het bitrate onderzoek, zijn wij tot een conclusie gekomen. Het onderzoek wordt gesloten en het bitrate issue wordt meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond, maar ik zal niet meer expliciet de updates hiervan met jullie kunnen delen. Zo voeren wij ongemerkt ook verbeteringen door zonder deze te vermelden aan klanten (bijvoorbeeld door ons netwerk te verbeteren). Ik ben super blij dat jullie hier een tijd terug melding van hebben gemaakt en zo betrokken zijn geweest, zodat hier nu de focus voor is en dit onderwerp aan het licht is gekomen.

Ik ga dan ook aan de slag met de laatste vergoedingsronde, omdat dit de uitkomst van mijn collega is. De vergoeding maak ik volgende week in orde, zodat de hele maand mei nog vergoed wordt. Dit topic ga ik uiteraard niet sluiten, maar inhoudelijk is het niet zinvol om hier langer over door te gaan. Weet dat jullie te allen tijde met jullie vragen bij mij terechtkunnen, daar verandert niets aan! ❤

Even screenshotten voor de Gebakken Lucht Award 2021/22 😄🤣

We zijn nu 30 dagen verder, is er al wat verbeterd aan de slechte beeldkwaliteit? Mijn persoonlijke mening is dat we met een kluitje het riet worden ingestuurd en nog geen enkele poging is ondernomen om het probleem op te lossen. Wat een afgang.

 

Reputatie 5

Dit speelt al een jaar en het is er nog geen pixel/blokje beter op geworden helaas. 

Reputatie 5

Het is overigens weer eens zo ver @Lisa

Rtl5 heeft al een dag of 2 stilstaand beeld, kan geen programma's terugkijken op Rtl5 ook dat geeft stilstaand beeld. Kijk ik t terug op de telefoon is het helemaal raar. Meer mensen last van? 

Reputatie 7

Hi @Arnoldsr, graag wil ik je laten weten dat hier niet een tijdsindicatie aan verbonden zit! Zoals ik eerder aangaf kunnen wij over de tijdslijnen jammer genoeg niets zeggen. Zo zullen er verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren. Ik hoop dan ook dat je vanzelf toch echt verbeteringen opmerkt. 

Hi @MetaframeNL, ik ben heel blij dat ik aan je kan melden dat dit issue definitief is verholpen! Ervaar jij dit inmiddels zelf ook? 💪

Hi @HJHome, merci voor het compliment! Heel fijn dat je nu zonder problemen tv kunt kijken. Houd er alleen wel rekening mee dat dit niet iets voor de lange termijn is. Maar ik ben blij dat je hier nu van kunt genieten. Ik hoop dat de Geschillencommissie nog iets voor je kan betekenen. Voor nu alvast een heel mooi weekend!

Hi @A1rf0rc3, goed dat je het aangeeft! Ik ben nog niet aan iedereen in het topic toegekomen, excuus daarvoor. Zojuist heb ik de vergoeding voor jou in orde gemaakt. In een privébericht geef ik je hier meer informatie over. 


Dag Lisa,

 

Wil je de vergoeding ook voor mij in orde maken?

 

Bedankt

Reputatie 7

Hi @Dikzie, heel goed dat je dit checkt! Ik ben gelijk gaan kijken of je eerder in dit topic hebt gereageerd, maar dit zie ik niet terug. De compensatie geldt echt alleen voor de klanten die al eerder in dit topic aan de bel hebben getrokken, sorry. Ik hoop dat ook jij snel een verbetering opmerkt tijdens het kijken! 😁

Hi @Dikzie, heel goed dat je dit checkt! Ik ben gelijk gaan kijken of je eerder in dit topic hebt gereageerd, maar dit zie ik niet terug. De compensatie geldt echt alleen voor de klanten die al eerder in dit topic aan de bel hebben getrokken, sorry. Ik hoop dat ook jij snel een verbetering opmerkt tijdens het kijken! 😁

Dus omdat ik er voor heb gekozen om mee te lezen ipv reageren kan ik er geen aanspraak op maken?

 

Wat een slechte zaak!…

Reputatie 7

Hi @Dikzie, dit is inderdaad een afspraak die hier in het topic is gemaakt. Aan de hand van een melding kunnen wij zien hoe lang dit al speelt en op basis daarvan de vergoeding regelen. Als deze afspraak niet was gemaakt, dan ging ik met liefde voor je aan de slag. Maar dit geldt echt voor iedereen in het topic, dus daarom houd ik hier aan vast. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt! 

Reputatie 3

@Lisa inmiddels toch weer de nodige klachten. Geluid loopt niet synchroon en vastlopende tv tijdens het downloaden. Gaat dit nog op korte termijn opgelost worden?

En hoe loopt het met de compensatie? Heb het idee dat er technisch niet veel veranderd is vergeleken met een jaar geleden.

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, dit gaat zeker opgelost worden! Gelukkig kan ik aangeven dat de final fix voor het synchronisatie issue deze vrijdag plaatsvindt. Vorige week verdween het probleem al door een tijdelijke workaround/fix en stond de definitieve voor deze week op de planning. Excuses voor het ongemak. Ik hoop echt dat je na deze week voor eens en altijd van dit probleem af bent. Het vastlopen van het beeld, wil ik ook heel graag aanpakken. Weet je zeker dat dit door het downloaden komt? En ervaar je dit op alle drie de TV Boxen? Ik hoor het graag!

De laatste vergoeding daarentegen die heb jij ook binnen! 😊 Inmiddels heb ik die voor iedereen in orde gemaakt. Mocht ik toch iemand zijn vergeten, laat het dan zeker even weten. 

Reputatie 4
Badge

6 maanden geleden voor het eerst gereageerd op dit topic met mijn probleem/bevindingen.
Ondertussen elke keer meegekeken in de hoop dat iets verbeterd ging worden ….

Mijn 2 cent …. ik vermoed dat T-Mobile het stukje “TV/service” inkoopt bij een externe partij net zoals andere glasvezel providers op KPN na dan (uiteraard ook Ziggo).
Laten we het “Cloud TV” noemen?
TV kijken via bijvoorbeeld Delta/Caiway e.d. is net zo slecht/erg (soms ook wel slechter/erger) als bij T-Mobile.
Andere providers hebben vaak dezelfde als gelijkwaardige klachten die in dit topic beschreven word.


KPN en Ziggo hebben hun eigen TV platform? en daardoor zijn zij als enige van de weinige die wel goede tv kwaliteit kunnen bieden?

 

Als ik dan logische verbindingen zou gaan maken, dan ligt het probleem bij de leverancier van de “Cloud TV” en buiten de macht van T-Mobile?
Het lijkt er erg op dat T-Mobile niets kan doen/invloed heeft op dat stukje “Cloud tv”/kwaliteit?
Het treft immers ook andere providers en hetzelfde/gelijkwaardige klachten.
Het kastje wat je krijg van T-Mobile is gewoon een simpel ding waar een app op staat om de "Cloud TV” te kunnen ontvangen en zo tv te kunnen kijken?

Gewoon een algemene vraag, is NLZiet iets ter vervanging? 
Of ook slechte beeldkwaliteit?
(helaas door omstandigheden ben ik niet in de gelegenheid om het zelf goed te testen)
Dat zou voor bepaalde mensen een oplossing zijn om mogelijk een internet only abonnement te nemen?

 

@Lisa 
Als eerst wil ik je bedanken dat je zo veel tijd, moeite, energie enzovoort in dit topic gestopt hebt.
Ook dat jij hier in de belangen van de mensen in dit topic behartigd hebt (inclusief die van mij).
Dat deze situatie voor jou ook niet ideaal is en je mogelijk ook tegen veel deuren heb moeten schoppen voor ons.
Dus ongeacht ook de uitkomst, Bedankt hier voor! 👍

Er is een compensatie ronde voor de mensen die eerder gereageerd/melding gemaakt hebben in dit topic?
Mijn 1e reactie staat op pagina 16 (6 maanden geleden) dan zou het betekenen dat ik ook recht erop hebt? (al was ik toen net nieuwe klant en had ik korting?)

Reactie mag uiteraard ook via PB 😄

Reputatie 7
Badge +1

@Maarten098 Persoonlijk heb ik zo'n vaag vermoeden dat de streams welke o.a. T-Mobile e.a. gebruiken afkomstig zijn van Red Bee Media, maar pin me er niet op vast.

Voor het “oude” platform werd naar ik wel eens had begrepen gebruik gemaakt van het zelfde platform als KPN gebruikt, in wezen is dat een voortzetting van het alom geroemde Glashart media, na overname door KPN zijn de alom geroemde streams van Glashart wel minder geworden.

Glashart leverde in eerste instantie alleen streams over glasvezel omdat DSL in feite minder geschikt is voor streams die veel mb's vragen werd dit door KPN afgeknepen na klachten werd e.e.a. aangepast voor een aantal zenders.

Reputatie 4
Badge

@Maarten098 Persoonlijk heb ik zo'n vaag vermoeden dat de streams welke o.a. T-Mobile e.a. gebruiken afkomstig zijn van Red Bee Media, maar pin me er niet op vast.

Voor het “oude” platform werd naar ik wel eens had begrepen gebruik gemaakt van het zelfde platform als KPN gebruikt, in wezen is dat een voortzetting van het alom geroemde Glashart media, na overname door KPN zijn de alom geroemde streams van Glashart wel minder geworden.

Glashart leverde in eerste instantie alleen streams over glasvezel omdat DSL in feite minder geschikt is voor streams die veel mb's vragen werd dit door KPN afgeknepen na klachten werd e.e.a. aangepast voor een aantal zenders.



@BeMu 
Als eerst, bedankt voor je antwoord!

Het maakt het allemaal nog logischer met jou antwoord.
Uiteraard zal geen enkele provider überhaupt iets communiceren m.b.t. hun diensten en waar ze die afnemen e.d.
Het lijkt er ontzettend veel op dat T-Mobile helaas gewoon geen controle hebben over bepaalde zaken.
Denk aan kwaliteit en het oplossen van problemen (tv gerelateerd) e.d.
De antwoorden die gegeven worden zijn vaak ook vaag/ontwijkend omdat ze altijd afhankelijk zijn van een andere partij?

Kijk hoe veel T-Mobile ook uit besteed aan andere?
Ze zijn afhankelijk van KPN (leverancier) Gideon (monteurs e.d.) tv dienst (blijkbaar ook afhankelijk?), net zoals vele andere bedrijven.

Of denk ik nu weer te veel door? 😅
Maak opzicht ook niets uit, maar ik ben altijd gedreven om naar antwoorden te zoeken als er geen (normale/duidelijke) antwoorden gegeven worden.
Ik heb gewoon erg het gevoel dat T-Mobile “niet het achterste van hun tong laten zien”?
En dat onder de mom van “concurrentie gevoelig”
 

Ik ben persoonlijk van mening dat als je bijvoorbeeld tussen de €10 & €15 moet betalen voor tv, je ook wel iets ervan verwachten mag toch?
(uiteraard niet al die reclame die we moeten zien bij live tv kijken)
Vooral met de concurrentie van de online tv diensten zoals NLZiet.

PS: op TV kwaliteit na, ben ik wel tevreden met T-Mobile.
Internet is goed, tevreden met de Mobiel, enkel de TV vind ik gewoon zonde / jammer / gemiste kans.

Reputatie 5

T-mobile heeft een eigen tv platform en koopt deze niet in dus snap je epistel niet. Dit topic loopt al een jaar en heeft gewoon geen prioriteit voor tmobile. Anders was het allang opgelost. En dat geeft niet, maar zeg dan gewoon dat dit het is en er verder niet meer aan gewerkt wordt (voor zover er al acties zijn uitgevoerd om de kwaliteit bij de snellere beelden te verbeteren).

Reputatie 7
Badge +1

Het is best wel eens interessant om de diverse meningen te lezen op dit topic en heb hier zelf ook wel eens aan meegedaan,  en mag dat graag doen al weet ik technisch niet zo veel als het om bitrate enz gaat.

Wat ik wel weet is dat in de Achterhoek en Twente door Reggefiber nu ongeveer 10 tot 15 jaar geleden een glasvezelnetwerk is aangelegd, net als nu had men de keuze uit een aantal providers alleen het grote verschil met nu is dat het geen verschil maakte welke je nam als het om gebruikte apparatuur ging.

Of je nu provider A of B of Z nam je kreeg de glasvezelmodem, een Sitecom router en als tv box de Amino 140 of 540 als je wou opnemen, de tv boxen waren in feite alleen een soort externe tuner en iedereen kreeg de streams van Glashart media, de prijs werd min of meer bepaald door het aantal zenders en kwaliteit van service door provider.

En nog een groot voordeel was dat alles gewoon onderling was om te zetten dus spul van provider A werkte ook bij B enz. helaas is dit later door providers de nek omgedraaid.

Reputatie 7
Badge +6

Het nieuwe tv-platform is gemaakt door Huawei en heet oorspronkelijk ‘Huawei Envision’. Zie deze link. Er is weinig fantasie nodig om de overeenkomsten te zien:

Het wordt ook gebruikt door Deutsche Telekom onder de naam MagentaTV. De streams worden gehercodeerd met de oude ODF-streams als bron. Of dat pas op het tv-platform gebeurt of dat ze zo aangeleverd worden weet ik niet zeker, maar mijn vermoeden is het eerste.

Ze hebben er in 2017 de Red Dot Award mee gewonnen. Waarschijnlijk waren ze de enige deelnemer 😂

Reageer