Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 6
Badge

@apis4

De HD glas zenders zijn/worden HD+ zenders.

Gewoon een andere noemer zoals ik al zij.

Dat is bij kpn zo wat ik ook al aan gaf.

Bij kpn in de 600 kanalenlijst reeks.

Ik praat dan over kpn en niet T-Mobile.

De doorgifte op het oude T-Mobile Tv platform ben ik niet mee bekend.

 

 

“... vanaf voorkeuzepositie 661 als zogenaamde HD Glas streams met een bandbreedte van gemiddeld 12,5Mbps aangeboden. Als KPN het aanvoersignaal zonder bewerking gaat aanbieden wordt de bandbreedte nog ruimer, namelijk rond 14Mbps voor de tien eerste zenders in de zenderlijst. “

“ KPN gaat bij het omzetten van HD Glas naar HD+ nog een stap verder dan alleen het verhogen van de bandbreedte. “

“ Bij HD+ gaat KPN het aanvoersignaal doorgeven zonder verdere aanpassingen en bewerking – één op één dus. “

 

Niet ‘het oude’ met alleen een nieuwe naam dus maar gewoon de streams die T-Mobile voorheen altijd al doorgaf (in het ‘ODF’ gebied waar ze niet van KPN afhankelijk waren).

@apis4 

Ik had de streams ook beter gewild op het nieuwe platform.

Kpn had 7mbit en 12mbit (glas stream)

Dit meet ik bij T-Mobile.

 

Reputatie 7
Badge +6

Het viel me op dat ze sinds kort NPO 1, 2 en 3 op 50fps doorgeven. Dat geldt alleen voor het nieuwe platform. Ik weet niet wat de concurrentie op dit gebied doet, maar het verschil is goed te merken.

Reputatie 6
Badge

@apis4

Ik had de streams ook beter gewild op het nieuwe platform.

Kpn had 7mbit en 12mbit (glas stream)

Dit meet ik bij T-Mobile.

 

Die had ik inderdaad al een keer voorbij zien komen. De stream via de website is 6Mb/s constant bitrate dus ik vermoed eerder dat deze pieken het gevolg van buffering zijn (en was al de hele tijd 50fps. Volgens mij heb ik hier ook al eens gepost in welke smaken de streams van het nieuwe platform beschikbaar zijn, met via de website iig 1080p50 met 6Mb/s als hoogste, daaronder volgens mij een 1080p25 met 4,5Mb/s, etc. Allemaal vaste bitrate). Hier had ik wat bitrates van het oude platform gepost:

(misschien dat ik het ergens anders nog in tabelvorm had geplaatst maar denk het niet)

@apis4

Ik had de streams ook beter gewild op het nieuwe platform.

Kpn had 7mbit en 12mbit (glas stream)

Dit meet ik bij T-Mobile.

 

Die had ik inderdaad al een keer voorbij zien komen. De stream via de website is 6Mb/s constant bitrate (en was al de hele tijd 50fps. Volgens mij heb ik hier ook al eens gepost in welke smaken de streams van het nieuwe platform beschikbaar zijn, met via de website iig 1080p50 met 6Mb/s als hoogste, daaronder volgens mij een 1080p25 met 4,5Mb/s, etc. Allemaal vaste bitrate). Hier had ik wat bitrates van het oude platform gepost:

(misschien dat ik het ergens anders nog in tabelvorm had geplaatst maar denk het niet)

Deze stream is gemeten van een Sony bravia Android tv. 

Met de T-mobile TV app.

 

Reputatie 6
Badge

@apis4

Ik had de streams ook beter gewild op het nieuwe platform.

Kpn had 7mbit en 12mbit (glas stream)

Dit meet ik bij T-Mobile.

 

Die had ik inderdaad al een keer voorbij zien komen. De stream via de website is 6Mb/s constant bitrate (en was al de hele tijd 50fps. Volgens mij heb ik hier ook al eens gepost in welke smaken de streams van het nieuwe platform beschikbaar zijn, met via de website iig 1080p50 met 6Mb/s als hoogste, daaronder volgens mij een 1080p25 met 4,5Mb/s, etc. Allemaal vaste bitrate). Hier had ik wat bitrates van het oude platform gepost:

(misschien dat ik het ergens anders nog in tabelvorm had geplaatst maar denk het niet)

Deze stream is gemeten van een Sony bravia Android tv. 

Met de T-mobile TV app.

 

Ik vermoed dat het pieken van de buffering zijn? Het nieuwe platform is gebasseerd op adaptieve streaming, daar heb je 'gewoon’ een aantal vaste combinaties van resolutie en bitrate (en zeker bij livestreaming zal constant bitrate de norm zijn). Het is 1080p50 bij 6Mb/s, 1080p[25] bij 4,5Mb/s, 720p bij 2,7Mb/s, 576p bij 1,8Mb/s en nog een paar in standaard definitie. Voor de Android TV app zullen dezelfde streams gebruikt worden (heb ook NL Ziet een maandje getest en dat zag er toch wel beter uit)

Reputatie 7
Badge +6

@apis4 Je hebt gelijk dat de beste TM-stream technisch gezien altijd al 50fps was, maar tot voor kort was het in de praktijk maar 25 omdat er maar om het andere frame beweging was. Nu is het echt 50 voor een aantal programma's, maar er zijn er ook die nog op 25fps uitgezonden worden.

Reputatie 6
Badge

@apis4 Je hebt gelijk dat de beste TM-stream technisch gezien altijd al 50fps was, maar tot voor kort was het in de praktijk maar 25 omdat er maar om het andere frame beweging was. Nu is het echt 50 voor een aantal programma's, maar er zijn er ook die nog op 25fps uitgezonden worden.

Ah op die manier, dat zou idd mooi zijn. Voetbal bijv. op de ARD/ZDF in 720p met een echte 50fps (zoals bij Ziggo wordt doorgegeven) zag er ook altijd al wat strakker uit. Normaal gesproken haal ik de NPO uit de lucht en dat is ook uitgezonden op 50fps maar merkte er niet echt veel van. Zal eens wat WK opnamen terugkijken om te zien of die al een echte 50fps waren …

En net even snel een stukje schaatsen opgenomen maar nog niet teruggekeken. Heb daar ook nog wat van van eerder in het jaar dus valt mooi te vergelijken.

De beeldkwaliteit problemen waar dit topic over gaat, spelen die alleen bij gebruik van de losse TV decoders van T-Mobile, of ook wanneer je via de T-Mobile Apple TV app kijkt?

Ik sta namelijk op het punt om al mijn internet en TV diensten bij KPN op te zeggen (niet vanwege de TV kwaliteit trouwens, die is prima), en T-Mobile scoort kwa pakket & prijs goed voor de diensten die ik wil afnemen. Ik wil expliciet geen gebruik meer maken van decoder kastjes en gewoon TV, Viaplay en ESPN + kijken via de Apple TV, maar als ik dit topic over de TV beeldkwaliteit lees dan is dat een absolute no-go voor mij.

Als ik bitrates van 6mbit zie wordt ik daar niet vrolijk van, via KPN krijg ik nu 12mbit binnen. Weet iemand wat de te verwachten beeldkwaliteit en bitrate van de T-Mobile AppleTV app is, en hoe zich dat verhoudt tot bijvoorbeeld NLZiet?

 

 

@w0utert 

De kwaliteit bij Kpn is wel beter dan bij T-Mobile.

Maar wel prima te doen.

En mijn simpele rede is ook zonder losse ontvanger (s)

Lekker alles met 1 afstandsbediening.

Ik gebruik helemaal geen provider spullen meer.

Fritzbox 5590 direct op glasvezel (GPON).

Prijs kwaliteit verhouding is meer dan prima bij T-Mobile. 👍

 

@peter-keetfm iets minder dan KPN zou ik wel mee kunnen leven, maar ik wil geen blokjes zien bij voetbalwedstrijden of hakkelende framerates etc, ik ben daar best gevoelig voor. Ik ben vooral benieuwd wat het verschil zou zijn met de NLziet app (dat is namelijk het alternatief dat ik overweeg)

Reputatie 7
Badge +1

Op een LG Oled met de app voor LG is de kwaliteit zonder meer goed, naar mijn idee is wat je onder beeldkwaliteit verstaat erg persoonlijk, ik kom nog uit de vijftiger jaren met 5 zenders in zwart/wit met een antenne op het dak.

Over de kwaliteit van de LG app ben ik tevreden van blokjes bij live voetbal nog nooit last gehad ook niet met de box, enige kleine fout welke nog steeds in de app aanwezig is, dat als je b.v. naar Neflix of whatelse heb gekeken je eerst de tv opnieuw moet opstaren voor je weer tv kunt kijken.

Eigenlijk zou men het beste kunnen kijken bij iemand die ook T-Mobile heeft, als dit mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +14

Ik gebruik de tmobile app op mijn Philips Android TV. Best moeilijk om zaken te vergelijken die TS vraagt,  de meeste mensen hebben geen dubbel tv pakket neem ik aan. In iedergeval is bij mij de rechtstreekse feedback in de app prima, ook qu voetballen en films.

Reputatie 6
Badge

De beeldkwaliteit problemen waar dit topic over gaat, spelen die alleen bij gebruik van de losse TV decoders van T-Mobile, of ook wanneer je via de T-Mobile Apple TV app kijkt?

Ik sta namelijk op het punt om al mijn internet en TV diensten bij KPN op te zeggen (niet vanwege de TV kwaliteit trouwens, die is prima), en T-Mobile scoort kwa pakket & prijs goed voor de diensten die ik wil afnemen. Ik wil expliciet geen gebruik meer maken van decoder kastjes en gewoon TV, Viaplay en ESPN + kijken via de Apple TV, maar als ik dit topic over de TV beeldkwaliteit lees dan is dat een absolute no-go voor mij.

Als ik bitrates van 6mbit zie wordt ik daar niet vrolijk van, via KPN krijg ik nu 12mbit binnen. Weet iemand wat de te verwachten beeldkwaliteit en bitrate van de T-Mobile AppleTV app is, en hoe zich dat verhoudt tot bijvoorbeeld NLZiet?

 

 

Dit is gewoon vergelijkbaar met streaming via de KPN app (qua type beeldsignaal) dus dat zou je alvast kunnen vergelijken? En dan vind ik die van T-Mobile net wat minder voor zaken als voetbal maar dat lijkt meer met de verwerking van de stream te maken hebben dan dat het enkel aan de bitrate ligt ...

Reageer