Beantwoord

USB poort activeren op de TV Box

  • 2 January 2018
  • 4 reacties
  • 3796 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
mijn vader gebruikt de internet/tv/bellen abo van T-mobile
nu heeft hij vakantiefilms op ext harde schijf
kan ik die via bijvoorbeeld de USB aansluiting op de modem via de Interactive TV Box op tv zichtbaar maken?
icon

Beste antwoord door jibbewillem 2 January 2018, 13:50

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Kevig,

Het USB poort op de TV box staat uitgeschakeld. Hierin kun je dus niets op aan sluiten.

Zit er op de televisie van je vader geen USB poort? Hier zou hij dan de harde schijf in kunnen doen en zo de vakantiefilms bekijken.

Als de televisie geen USB poort heeft zou je vader een mediaspeler aan kunnen schaffen en anders een laptop aansluiten op de televisie.
bedankt Jibbewillem

dit zijn zeker mogelijkheden.
ik zat ook al aan een chromecast te denken, of iets in miracast.
probleem is dat het gebruik simpel moet zijn.
het per ongeluk wisselen van hdmi poort op de tv heeft al eens geleid tot een week geen tv.
voor zover ik weet is de usb poort van de modem wel aangesloten en toegangkelijk via het netwerk en had gehoopt op een optie in tv box om dit af te spelen
enig idee of de tvbox enig streaming protocol ondersteunt?

het zou trouwensniet slecht zijn indien t-mobile het afspelen vanaf een externe harddisk via de tv box mogelijk zou maken!
Ik heb je niet helemaal goed begrepen: ik had het in mijn bericht uitsluitend over het USB poort van de TV box zelf.

Het USB poort van het modem kan wel gebruikt worden. Alleen voor zever ik weet kun je deze alleen benaderen op een computer of laptop, dus dit lost het probleem nog niet op.


het per ongeluk wisselen van hdmi poort op de tv heeft al eens geleid tot een week geen tv.


Dit probleem herken ik maar al te goed, haha! Een Chromecast zou een goeie oplossing kunnen zijn, alleen die streamt alleen vanaf mobiele apparaten voor zover ik weet. De enige simpele oplossing die ik dan weet is een mediaspeler (of dvd speler).

Zelf heb ik overigens niet veel ervaring met mediaspelers, omdat ik altijd de laptop aansluit aan de televisie. Maar als mijn moeder daarna tv wil kijken, moet ik erbij om de input/source te wijzigen...

Overigens ben ik het helemaal met je eens: het activeren van het USB poort van de TV box een goed idee is! USB stick erin en dan een pop-up krijgen "Wilt u de media op de USB-stick afspelen?". Ik zal kijken of dit al tussen de Community Wishlist staat.
Reputatie 7

Overigens ben ik het helemaal met je eens: het activeren van het USB poort van de TV box een goed idee is! USB stick erin en dan een pop-up krijgen "Wilt u de media op de USB-stick afspelen?". Ik zal kijken of dit al tussen de Community Wishlist staat.


Ja, die staat erbij! 😉 Bedankt voor het aankaarten hiervan, @Kevig. Ik weet dat dit voor een groep van onze klanten een mooie uitbreiding is. Ik kan niets beloven, maar ik zal het van de daken schreeuwen hier! 😉

Reageer